71. forduló, 73. forduló, Black Pitt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. jún. 5. 18h:24'
EZ A 118. JÁTÉKHETED, 72. FORDULÓD
119. játékheted kezdete: jún. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4430
SZÁMLA : XXXX

BLACK PITT KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [69,18] koordinátán.
A vízparton sétálva tekintetedet a víztükörben kibontakozó vízió ejti rabul. Látod, amint Chara-din görnyed kristálygömbje fölé, s feszülten figyeli a belsejében gomolygó ködöt. Várja, hogy végre egy kalandozó képe bontakozzon ki előtte - olyasvalakié, aki azt a furcsa szimbólumot viseli. Szimbólumot, amilyenről híveitől szokott hallani a hozzá szálló keserves fohászokban: izzó magmából előtörő gránit monolit. És igen! Egy Tharr oltár tövében észrevesz egy imádkozó alakot. "Harcospap! Lássuk, mit tudsz!" - érzed a káoszdémon gondolatait. Szája mosolyra húzódik, miközben a halálvarázs igéit idézi fel. A kasztroplanáris szálak is meglazulnak egy pillanatra, amikor a hatalmas negatív energialöket átszáguld a téren, egyenesen a harcospap tudatát célozva, de semmi! Nem történik semmi! Chara-din döbbenten dobja félre a kristálygömböt, s átkokat szórva visszavonul saját burkába. Tharr fölényes mosollyal nyugtázza a látottakat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+3 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+5 varázspont.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
5 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A földből energia áramlik testedbe. Befejezted a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 207.]

m 4 mozogsz délre
[69,19] Még mindig dombos terepen vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy kőevő közeledik. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a kőevő testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a kőevő testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) A kőevő feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A kőevő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek délre, friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek nyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [14 pontot használtál fel, van még 193.]

vd 5 m 5
Tapasztalt szörnyvadász vagy, így pontosan tudod, merre találhatsz a környéken megvadult szörnyeket. Egyelőre nincs időd gondolkozni a szörnyek megvadulásának okán, mert máris rábukkantál egy ellenfélre, ami egy gyilkos tetű.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyilkos tetű bal hátsó lábát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A megvadult ellenfeled nem volt egyedül, így újabb ellenféllel kell szembenézned: egy szeppent rákfatty.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a szeppent rákfatty testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Elfehéredsz: a birtokodban levő 10 nyílvessző annyira összeragadt, hogy akár most el is dobhatod. Ezt megkeserülöd, kiáltod a szörnynek. Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szeppent rákfatty fejét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a szeppent rákfatty összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szeppent rákfatty jobb hátsó lábát. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a szeppent rákfatty ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a szeppent rákfatty, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 577 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Ellenfeled hulláját kifosztva szerzel 1 manakristályt. Érdekes! (ld. enc.) "Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elő. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb mélységi grittang támad meg.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy mélységi grittang támad rád.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang jobb oldalát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mélységi grittang testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Találsz nála 1 kreiton esszenciát. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) Nincs időd sokat pihenni, mert felbukkan egy újabb ellenfél, egy északi aurach.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az északi aurach tömzsi testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Az északi aurach belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 6 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Legyőztél mindenkit, nincs újabb ellenfél a környéken. (+5% erősödés a szörnyvadászat szörnyeire.) Megpihensz, mielőtt folytatod az utadat. Nocsak, mit találtál! Egy ősi rúna! (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 188.]

kf 87 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat
Elrakod a göcsörtös bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 180.]

m 4 mozogsz délre
[69,20] Még mindig dombos terepen vagy. Észreveszel egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy mélységi grittang közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ. [16 pontot használtál fel, van még 164.]

vd 5 m 5
Hiába kutatsz megvadult szörnyek után, ezúttal egyet sem találsz. Talán más terepen kellene most próbálkoznod! [0 pontot használtál fel, van még 164.]

kf 127 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

m 2 mozogsz keletre
[70,20] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 óndarabot! Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy sérült emberevő. Ettől nincs semmi félnivalód. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az emberevő ragyás irháját. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával megcsapod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az emberevő csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 10 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod az emberevő testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Az emberevő néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 9 életpontot vesztettél. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy kőszáli disznó került az utadba. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kőszáli disznó farkát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Mandibulakaszával kilukasztod a kőszáli disznó bal hátsó lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Agyarával a kőszáli disznó kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A kőszáli disznó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 37 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek délkeletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ. [24 pontot használtál fel, van még 140.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 132.]

m 3 mozogsz délkeletre
[71,21] Még mindig hegyvidéken vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Felismered a közeledőt. Csak egy emberevő. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd az emberevő testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod az emberevő bal lábát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Az emberevő néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 5 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az emberevő testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Az emberevő többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az emberevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 vasércet! Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [22 pontot használtál fel, van még 110.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 102.]

m 4 3 3 mozogsz délre, délkeletre, délkeletre
[71,22] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy mélységi grittang. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a mélységi grittang testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Véres nyál csordul ki a mélységi grittang száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Látsz egy oltárt. Tharr híveié. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Borzas Ámlin vigyorog kajánul. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " A domb tetején egy szürke falú, jól karbantartott kastély magasodik. Négy égretörő, csipkézett tornya, aranyozott kapumintái lakójának gazdagságáról árulkodnak. A kapu azonban zárva van, jelezve, hogy nem minden kalandozó szívesen látott vendég. (551. épület.)
Észreveszel valamit a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. "

(Továbbmész...) [72,23] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Felfedeztél egy teljesen lerombolt világítótornyot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Xantorg előtt. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy goldugar került az utadba. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a goldugar csillogó páncélját. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a goldugar csáprágóját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A goldugar most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. (ld. enc.) 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [73,24] A vidék továbbra is alacsonyhegység.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " E táblát Myotis a Pusztító állította Leah és az Ördögi kör dicsőségére. " Felfedeztél egy vaskohót. északkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Havet. Megvizsgálod a talajt. Még egész friss kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [46 pontot használtál fel, van még 56.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 48.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 18 élelemszerzés 18 pontért

A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 30.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 213 pontot. A következő körben tehát 243 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANAKRISTÁLY (500. TÁRGY)
Ezer színben játszó, óriási hókristályra emlékeztető, csodálatosan szép tárgy a manakristály. Elképzelhetetlennek tartod, hogy emberi alkotás nyomán szülessen ez a csoda, csakis természeti képződmény lehet. Emberfeletti szépsége mellett mesés mágikus képességgel bír: ha összetöröd, varázspontod feltöltődik attól függő értékre, hogy mekkora a teológia és taumaturgia szakértelmed. A manakristály a maximális varázspontod (100-X/5)%-ára tölt, ahol az X a teológia és taumaturgia közül a nagyobbik szakértelem szintje. Vagyis pl. 50-esnél 90%-ra, 100-asnál 80%-ra stb. A kapott varázspont azonban nem mehet így 200 VP alá, a Ryuku szigeteken 400 VP alá, a Kiégett Földeken 800 VP alá. De ugyan ki bír egy ilyen csodát önző, anyagias érdekekből megsemmisíteni? A manakristályt a H 500 paranccsal tudod használni (ha legalább 50 VP-d hiányzik), illetve automatikusan felszabadítod a benne rejlő energiát, ha varázsolnál V paranccsal, de nincs elég varázspontod. A varázskőhöz hasonlóan, harc közben nincs időd manakristállyal szöszmötölni. Ha egyszerre birtokolsz manakristályt és varázskövet, akkor először mindig a varázskövet fogod összetörni az automatikusan használatnál. Egy körben legfeljebb egy manakristályt használhatsz fel. (A következő fordulód elejéig lezajló események is ide számítanak.)

KREITON ESSZENCIA (892. TÁRGY)
Egy rég halott kreiton esszenciáját tartod a kezedben. A ragacsos, pulzáló anyag még mindig mintha élne! Undorodsz tőle, de tudod: ha elnyeled, magadba szívhatod a kreitonok tudásának egy részét. Ha a H 892 paranccsal elhasználod, kapsz 10 fejlesztési pontot. Természetesen, nem átadható.

ŐSI RÚNA (2520. TÁRGY)
Egy apró fémtöredékre bukkantál, rajta valami vésettel. A fém ismeretlen ötvözet, a vésetet első pillantásra nem tudod értelmezni. Talán, ha több időt szánnál rá, úgy 10 TVP-nyit, akkor rájöhetsz mit jelent a véset. Ehhez add ki a TIM 2520 parancsot!

GOLDUGAR (65. SZÖRNY)
Ezt a csillogó testű, óriási bogarat sokan vadásszák még ma is, mert azt hiszik, hogy a páncélja aranyat tartalmaz. Erről persze szó sincs, állítják az alkimisták, de azért szép summát fizetnek egy-egy goldugar-héjért. A goldugarok leggyakrabban a meleg, homokos helyeket (tengerpart, sivatag) kedvelik, ahol jobban beolvadhatnak a háttérbe, és páncéljuk csillogását kihasználhatják az ellenfél megvakítására. Többen megfigyelték azonban, hogy a goldugarnak egy hideget jobban tűrő, magányt szerető alfaja megtalálható a magashegységekben.

ARANYLÓ UGARHÉJ (100. TÁRGY)
A goldugar elpusztítása után leválaszthatod a lény hátáról a finom, kúp alakú, arany színben csillogó ugarhéjat. Sokak szerint a szépségen kívül az ugarhéjnak gyakorlati haszna is van: megköti a tintacsiga tintáját, és megakadályozza, hogy elillanjon. Maximum 10 csepp tinta fér egy ugarhéjba.

KARAKTERLAP

Black Pitt, egy kopasz, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr hűséges követője vagy. Ez a 72. fordulód.

Erő: 24 (26) Szint: 13 Merészség: 6/6 Magasság: 119 cm
IQ: 14 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 57 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 65/65 év
Egészség: 18 Életpont: 202/202 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 13 (14) Varázspont: 46/1 Pénz: 100 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 299 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 530 TP-t kaptál. Jelenleg 45 774 TP-d van. A következő szinthez még 2 226 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, dombi yeti, Jerome. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 13 vágófegyverek: 6 (+1)
ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: 10

73,72 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 681 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 13 (+1) 3. mászás: 6
4. csapdakészítés: 4 5. gyógyítás: 25 6. felderítés: 1
7. teológia: 5 8. zene: 2 9. szörnyismeret: 4
10. vadászat: 4 11. bányászat: 13

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
mászol max. 40 TVP-ért

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi erőpróba: ejts el egy fordulón belül két szörnyet ütő, két szörnyet vágó és kettőt szúrófegyverrel.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót. (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Qvill) (527): új. törpe házikó (532): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): új. adamantit erőd (548): többek közt 94. tárgyat kell leadnod. kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 15, 53.

HŐSTETTEID
A szörnyvadászatban megölt szörnyek száma: 5, az összesen kapott pontszám: 500. (összesen ölhető: 540 )

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 bőrpáncél (#51) 1 * bronzpajzs (#89) 1 * bronzsisak (#88)
1 kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78) 1 * varkaudar csizma (#317)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 csontszurony (#12) 1 ezüsttőr (#322)
1 göcsörtös bunkó (#123) 1 hosszú íj (#111) 10 * kerek kő (#19)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 * mandibulakasza (#127)
14 nyílvessző (#108) 9 orgyilkos tőr (#225) 1 * parittya (#18)
3 sallank nyíl (#129) 1 szöges bunkó (#8) 30 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * két kard szimbólum (#144) 1 * koponya gyűrű (#1733)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1)
3 fáklya (#36) 1 furulya (#233) 1 hebrencs csapda (#147)
21 kaja (#2) 1 kötél (#92) 1 manakristály (#500)
1 ősi rúna (#2520) 1 tüskecsapda (#242)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 10]
1 huhogó bibe (#332) [benne 12 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 0]
1 kavadu iszák (#25) [benne 4 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 6]
4 uzbány csőr (#169) [bennük 8 csepp ugh méreg (#166), fér még: 40]
2 vizestömlő (#3) [bennük 34 korty víz (#27), fér még: 6]
2 zöld üveg (#82) [bennük 5 csepp ragasztó (#83), fér még: 35]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 darázsszárny (#652) 10 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105)
4 ezüstdarab (#326) 2 fekete gyöngy (#99) 3 fémrúd (#104)
1 gyíkfű (#201) 3 gyöngymangó (#135) 1 kreiton esszencia (#892)
2 lapkorong (#80) 14 madártoll (#112) 3 magszim bél (#103)
10 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21) 18 pirkit (#153)
1 rákpáncél (#97) 1 rézdarab (#70) 37 sallank karom (#128)
10 smirglilevél (#29) 1 sünmedve tüske (#14) 2 surranó kígyó bőr (#47)
1 szulfagor agyar (#677) 1 szuperkötél (#209) 1 vadász tatu bőr (#15)
9 vasérc (#152)

Összsúly: 74.69 kg Megterheltség: 120%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 80 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 nyílvessző (#108) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranyló ugarhéj (#100) 1 fekete gyöngy (#99) 3 kaja (#2)
1 kreiton esszencia (#892) 1 manakristály (#500) 3 óndarab (#85)
1 ősi rúna (#2520) 3 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73 74
17
18
19
20
21
22
23
24
25
(69,19) kőevők (#62), gyilkos tetű (#116), szeppent rákfatty (#186), mélységi grittang (#103), északi aurach (#350)
(69,20) vaskohó (#155), oltár, mélységi grittang (#103)
(70,20) oltár, érclelőhely, emberevő (#119), kőszáli disznó (#34)
(71,21) emberevő (#119), világítótorony (#156), érclelőhely
(71,22) mélységi grittang (#103), szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 46. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86)
(72,23) világítótorony (#156), művészi porolit (#720), érclelőhely, goldugar (#65)
(73,24) vaskohó (#155)

Üzenet küldése a karakternek