42. forduló, 44. forduló, TAKA MURIR összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. jan. 23. 9h:07'
EZ A 67. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
68. játékheted kezdete: jan. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 19 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5737
SZÁMLA : XXXX

TAKA MURIR KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [43,-9] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Félszemű Balrog. Tharr követője. Egy bíbor erőövet, egy elit csatavértet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt és egy optiri agysisakot visel. Felszerelését egy garokk trófea és egy vadtroll trófea ékesíti. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+16 varázspont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy woor-antilop nyomára bukkanj. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a woor-antilop fejét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre a woor-antilop öklelő szarvai elől. A woor-antilop szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 178.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 173.]

* 2. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+2 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 168.]

kpb 3 kezd. parancs berakása: 3

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Kántálni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 163.]
[A parancs tárolásra került.]

t 113 támadod a 113. szörnyet
FT 113 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy süvítő rája! Ezt kerested. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Megmarkolva a csontszablyát a másikra ugrasz. Csontszablyával végigvagdosod a süvítő rája lebernyegét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Több csapást kapsz a süvítő rája farkától. (6 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Csontszablyával súrolod a süvítő rája testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A süvítő rája fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Farokcsapások csattannak a hasadon. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}


m 4 mozogsz délre
[43,-8] A síkság után kisebb hegyek következnek. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy világítótornyot. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy oltár van. Délnyugatra egy púderszikla van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Észreveszel valamit a földön. Még egész friss troll nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 153.]

kt 88 1 elkészíted a 88. tárgyat (1 darabot)
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy bronzsisakot készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 153.]

kf 88 kézbeveszed/felveszed a 88. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 153.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 145.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[43,-7] A sziklák elmaradoznak mögötted. Bozótos területre érkeztél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy tetemember. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [43,-6] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet.
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy topránypolip!

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a topránypolip kocsányos fejét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Meglengetve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a topránypolip puha testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a topránypolip száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A keresgélés meghozza eredményét - a kiszáradt kútfenéken találtál 9 aranyat. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy szökőkút van. Északnyugatra egy púderszikla van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.


(Továbbmész...) [43,-5] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sakál lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszablyát ellenfeledre rohansz. Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a sakál testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A sakál feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy Tharr oltár van. Délre egy tavacska van. Délnyugatra egy épület van. Nyugatra egy szökőkút van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy gyilkos sallank nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Meglengetve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal megdöföd a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [44 pontot használtál fel, van még 101.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[42,-4] Lakott területre érkeztél. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy sörsátrat. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Tisztelt Leah hívő! Amennyiben érdekel egy közös tudat, írj! Weasel(2516) " Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Van itt egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.). Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Vándor, ha napszimbólumot viselsz, szeretettel várnak a Naplovagok (9108). " [10 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 105 2 eladod a 105. tárgyat 2
Eladtál 2 evaporőr hájat. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 57 1 eladod az 57. tárgyat 1
Eladtál 1 bőrsisakot. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 48 1 eladod a 48. tárgyat 1
Eladtál 1 antilopbőrt. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 125 4 eladod a 125. tárgyat 4
Eladtál 4 mandibulapengét. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 16 2 eladod a 16. tárgyat 2
Eladtál 2 bordacsontot. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

ea 103 3 eladod a 103. tárgyat 3
Eladtál 3 magszim belet. 15 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

m 3 4 3 mozogsz délkeletre, délre, délkeletre
[43,-3] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délről folyik északra. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy tintacsiga közeledik. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Bravúrosan félreszökkentél. Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Marokra fogva a csontszablyát ellenfeledre támadsz. Csontszablyával többször mélyen végigmetszed a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A tintacsiga feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [43,-2] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely délről folyik északra. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah hívői építették. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [44,-1] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah híveié. Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Elenios oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kaszabolósáska lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Megmarkolva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaszabolósáska testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével feléd sújt, de nem sebzett meg. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. 71 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy uzbány. Nem jelenthet különösebb problémát. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a bal karodba és a nyakadba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel megütöd az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 61.]

f 42 kísérletezel a 42. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz szeksztánst. (ld. enc.) 132 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 51.]

f 138 kísérletezel a 138. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz mérg. ubuk dobónyilat. (ld. enc.) 66 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 41.]

szk 83 keresed a 83. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy kaszabolósáskát. [0 pontot használtál fel, van még 41.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 38.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 8 fejleszted a 2. tulajdonságodat 8 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [8 pontot használtál fel, van még 30.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 183 pontot. A következő körben tehát 213 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TETEMEMBER (123. SZÖRNY)
A bozótosok mélyén sötét, gonosz mágia lapul. Néha ez az anyagtalan, sötét gáz belesuhan egy elesett kalandozó testébe, és "lelket" ad neki. Ez az abszolút gonosz, csak a vérre szomjazó, az életet minden formájában gyűlölő lény igen veszélyes ellenfél. Érintése olyan rothadást képes előidézni, amely permanens egészségkárosodást idézhet elő. E miatt a veszélyes tulajdonsága miatt SOHA nem fogod megtámadni, bármekkora is legyen a merészséged, csak akkor, ha direkt feltételes támadást adsz ki rá. Legyőzéséhez ütőfegyver szükséges.

SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

MÉRGEZETT UBUK DOBÓNYÍL (188. TÁRGY)
Kézenfekvő a megoldás, hogyha van ubuk dobónyilad, akkor be is mérgezheted. Ehhez a KT 188 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, és az ubuk dobónyílon kívül szükséges egy csepp gyenge méreg is. Az így kapott dobófegyver sebzése d8+10. Kisebb eséllyel szerezheted vissza, mint a sima dobónyilat, mert a szörnyek az égető fájdalomtól a földön fetrengve könnyen összetörik.

KARAKTERLAP

TAKA MURIR, egy barna, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr hűséges követője vagy. Ez a 43. fordulód.

Erő: 19 (24) Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 145 cm
IQ: 17 Támadás: 10 Agresszió: 4 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 14 Menekülés: 15 % Életkor: 25/25 év
Egészség: 21 Életpont: 169/156 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 (14) Varázspont: 28/8 Pénz: 154 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 209 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1180 TP-t kaptál. Jelenleg 20098 TP-d van. A következő szinthez még 4902 TP szükséges. Trófeáid: ork sámán, mutáns pók, sullár.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 11 szúrófegyverek: 5 vágófegyverek: 4
ütőfegyverek: 1 dobófegyverek: 11

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << csontszurony (#12) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
44,31 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 2 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 7
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 1
10. harcművészetek: 11 11. szörnyismeret: 2 12. zárnyitás: 2
13. vadászat: 3 14. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 4 darabot )
mászol max. 56 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) csupasz izom (#28) hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Hozz egy grifftojást.

Összsúly: 36.97 kg Megterheltség: 63%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 105 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 bordacsont (#16) 1 bőrsisak (#57) 2 evaporőr háj (#105)
3 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
58 arany (#50) 1 kaja (#2) 6 sallank karom (#128)
1 uzbány csőr (#169) 2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(42,-4) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486)
(43,-9) woor-antilopok (#31), süvítő rája (#113)
(43,-8) világítótorony (#156), Tharr oltár, vaskohó (#155)
(43,-7) tetemember (#123), Tharr oltár, 21. jellempróba
(43,-6) mély kút (#93), 27. jellempróba, oltár, topránypolip (#86)
(43,-5) sakálok (#28), Tharr rúnaköve, gumifa (#38), oltár, gyilkos sallank (#85)
(43,-3) patak, oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, tintacsiga (#74)
(43,-2) patak, Leah oltár, 25. jellempróba
(44,-1) Leah oltár, 15. jellempróba, kaszabolósáskák (#83), uzbány (#102)

Üzenet küldése a karakternek