Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2006. márc. 20. 9h:29' EZ A 56. JÁTÉKHETED, 41. FORDULÓD 57. játékheted kezdete: márc. 23. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. E-mail! |
KALANDOZÓ: #4398 SZÁMLA : XXXX |
* 1. KP: | használod a 69. pszi képességet |
tno 4 | növeled a 4. tulajdonságodat |
kno 9 2 | képesség-növelés 9 |
f 92 | kísérletezel a 92. tárggyal |
fog 59 217 | elfogod az 59. szörnyet a 217. tárggyal |
le 107 | leveszed/lerakod a 107. tárgyat |
kf 114 3 | kézbeveszed/felveszed a 114. tárgyat (őrzöd) |
v 21 5 | elmormolod a 21. varázslatot |
v 14 | elmormolod a 14. varázslatot |
m 5 | mozogsz délnyugatra |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 6 | mozogsz nyugatra |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 8 | mozogsz északra |
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a rövid íjjal célba találj. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a rőtmanó testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a rőtmanó bal lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a rőtmanó testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A rőtmanó karmai majdnem eltalálnak! A rőtmanó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 77 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 8 | mozogsz északra |
Egy energiatüskék varázslatot dobsz ellenfeledre. 3 életpontot sebeztél. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (taumaturgia: 1. szint). (ld. enc.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Ököllel többször kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a mélységi grittang testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel iszonyatosan megcsapod a mélységi grittang farkát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 2 | mozogsz keletre |
Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 1 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mélységi grittang testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel eltalálod a mélységi grittang testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 5, gyógyulás: 1, összesen: -4 ÉP}
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 2 2 3 | mozogsz keletre, keletre, délkeletre |
(Továbbmész...) [65,8] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy mutáns pók. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 1 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a mutáns pók testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. A Kobraharapás alkalmazására összpontosítasz. Ököllel néhányszor megcsapod a mutáns pók egyik lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a mutáns pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ököllel párszor keményen megütöd a mutáns pók testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a mutáns pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mutáns pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}
(Továbbmész...) [66,9] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: pókvadász szagot érzel! Felkészülsz a szörny elfogására - keresel egy fát, majd hurokcsapdát készítesz. Rövid keresgélés után megtalálod a szörnyet. Minden tudományodat bevetve, megpróbálod a csapdába csalni! A fenébe! Elkerülte a csapdát a pókvadász. Vagy te nem állítottad fel a csapdát jól, vagy ő volt nagyon éber. A lényegen ez most már mit sem változtat! Bánatosan elkullogsz a helyszínről. [15 TVP-t emésztett fel ez a móka.]
p 65 2 | használod a 65. pszi képességet |
* 1. BP: | használod a 147. tárgyat |
SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni... Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén. A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor. Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik... |
HUROKCSAPDA (217. SZÖRNYCSAPDA) A hurokcsapda az egyik legegyszerűbb csapda, amellyel különböző szörnyeket tudsz elfogni. Nem kell külön KT paranccsal megcsinálni, elég, ha a FOG <szörny> 217 parancs teljesülésekor van nálad kötél. Rögzítéséhez szükség van egy fára, így csak erdőben vagy bozótosban használhatod. A hurokba vigyázatlanul belelépő lény továbblépve megfeszíti a hurkot, amely megrántja és felfüggeszti, ezáltal mozgásképtelenné teszi. Olyan lények ellen használhatod, amelyek: 1.) legalább két lábbal rendelkeznek, 2.) méretük max. embernél nem sokkal nagyobb. Használata (amíg vársz a sikerre) 15 TVP-be kerül. |
TAUMATURGIA A taumaturgia varázslók által űzött rúnamágia tudománya. Használatához nem mély és odaadó hit kell, mint a teológiához, hanem tudásvágy, a természet és a természeten túli erők megismerésének vágya. A taumaturgia szakértelmed a meghatározója, hogy milyen erős varázsló varázslatokat vagy képes megtanulni. A taumaturgiád határozza meg gyakran azt is, hogy egy varázslat mekkora sebet okoz, illetve az ellenfélnek mekkora esélye van az ellenállásra. Minden két taumaturgia szint jelent komoly előrelépést: pl. ha egy varázslat d8 sebzést okoz 1-es taum. szinten, akkor 2d8 sebzést fog okozni 3-as szinten, és 3d8-at 5-ös szinten. A sebző varázslatoknál előfordulhat, hogy az ellenfél megdobja az ún. mentődobását (ez főként a szerencsétől függ), ilyenkor csak fele sebzést szenved el. Vigyázat, a taumaturgia kizárólag a varázsló-varázslatok működését befolyásolja! A taumaturgiától függ az is, hogy hány varázslatod lehet a Támadó és Védekező Varázslat Listáidban. A taumaturgia növekedésének mértéke a taumaturgia szakértelmedtől és a varázslás során felhasznált varázspontoktól függ. Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 taumaturgia számít egy szintnek a varázslói erősséged szempontjából. |
VASÉRC (152. TÁRGY) A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod... |
MUTÁNS PÓK (117. SZÖRNY) A mutáns pók teljesen szőrtelen testű, majdnem egy mázsa súlyú óriásszörny. Mérge különösen erős, gyakran halált okozó. Hálót nem sző az erdei vándorok megfigyelése szerint, de azért nem árt az óvatosság. Ha szembekerülsz vele, legjobb stratégia az azonnali futás. Ámbár, talán érdemes kockáztatni egy kis kinyerhető ugh méregért... |
Erő: | 18 | Szint: | 9 | Merészség: | 5/5 | Magasság: | 132 cm |
IQ: | 18 | Támadás: | 8 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 48 kg |
Ügyesség: | 18 | Védekezés: | 15 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 2/2 év |
Egészség: | 16 (18) | Életpont: | 134/100 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 4 |
Szerencse: | 16 | Varázspont: | 79/19 | Pénz: | 53 arany | Kép. pont: | 1 |
Tudatpont: | 4/0 | Pszi pont: | 36/12 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 8/92 (+20%) | szúrófegyverek: | 1/0 | vágófegyverek: | 6/20 (+8%) |
ütőfegyverek: | 1/0 | lőfegyverek: | 8/39 (+12%) | dobófegyverek: | 1/0 |
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 .); mérgezett tüske (#23) (2 -3.); nyílvessző (#108) (4 .); ubuk tüske (#131) (5 -); |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 7/30 | 2. nyomkövetés: | 2/89 | 3. mászás: | 2/62 |
4. csapdakészítés: | 5/12 (+23%) | 5. gyógyítás: | 6/14 | 6. teológia: | 3/88 (+16%) |
7. taumaturgia: | 1/9 (+109%) | 8. harcművészetek: | 5/0 | 9. zene: | 1/63 |
10. szörnyismeret: | 3/0 (+200%) | 11. pszi: | 5/80 (+16%) | 12. vadászat: | 4/10 |
13. bányászat: | 6/0 (+56%) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet) |
deus ex machinád 5 mezőre repítsen |
elfogod pókvadászt (#59) hurokcsapdával (#217) |
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12) |
sünmedve (#33), ormánygőte (#18), woor-antilop (#31), karmazsin huhogó (#185) |
Barátságosság (aktív: 4, max: 12) |
süvítő rája (#113), semlegesek (#989), jók (#990), Sheran hívők (#995) |
VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID | ||
Varázslói varázslataid | ||
energiatüskék (#29, 5 VP) | ||
Papi varázslataid | ||
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) | esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) | méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) |
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) | korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) | tündérfény (#25, 1 VP) |
revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) | ||
Pszi képességeid | ||
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) | auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) | pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP) |
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) | kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) | agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) |
JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK | |||
kí koncentráció (#69) | méregsemlegesítés (#14) |
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
Feltételes varázslat-használat | ||||||
5. és magasabb szintűek ellen | ||||||
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10) | ||||||
energiatüskék (#29) |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül. |
2.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál! |
3.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet. |
Összsúly: 30.08 kg | Megterheltség: 65% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van. | |
Még 108 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
3 | kaktusztüske (#114) | 1 | nyílvessző (#108) | 2 | tüske (#22) | |||
3 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
3 | kaja (#2) | 2 | óndarab (#85) | 1 | rézdarab (#70) | |||
1 | vasérc (#152) |