3. forduló, 5. forduló, TAKA MURIR összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: . 9h:16'
EZ A 5. JÁTÉKHETED, 4. FORDULÓD
6. játékheted kezdete: szept. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5737
SZÁMLA : XXXX

TAKA MURIR KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [20,3] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

tno 4 1 növeled a 4. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Még frissebbnek, egészségesebbnek érzed magad, mint korábban. [0 pontot használtál fel, van még 132.]

kno 4 1 képesség-növelés 4
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 harcművészetek.) A Kobraharapás (ld. enc.)
[0 pontot használtál fel, van még 132.]

m 2 mozogsz keletre
[21,3] Fák, mindenütt csak fák. Ez Moisma erdejének nyugati határa. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy lebegő gomba közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a lebegő gomba húsos törzsét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Mancsával a lebegő gomba végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lebegő gomba összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. Kiszedsz egy lebegő gomba trófeát. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Látsz egy manilla-fát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 122.]

kt 92 1 elkészíted a 92. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 kötelet. [6 pontot használtál fel, van még 116.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[20,4] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy vízionár volt a rémület okozója. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.


(Továbbmész...) [19,5] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy sebesült rőtmanó. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy móricserjét. Látsz egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Összeakadsz egy vörös, rövid hajú, kék szemű alakváltó férfival. Fekete a bőre. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Cedric Argahil. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.

(Továbbmész...) [18,6] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély kutat. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy démontetű került az utadba. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Elszántan a másikra rontasz. Ököllel eltalálod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ököllel többször kegyetlenül megütöd a démontetű testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. Magad mögé lököd a pitiáner lebegő gomba trófeát, és diadalmasan beszerzel egy démontetű trófeát. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 86.]

m 5 7 7 mozogsz délnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[17,7] Továbbra is síkságon vagy. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Ez a kopár M'Mik síkság nyugati széle. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy tigroszlán. (ld. enc.) Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Elszántan a másikra rohansz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tigroszlán pöttyös testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a tigroszlán megcsapja a fejedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tigroszlán a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ököllel megütöd a tigroszlán fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tigroszlán többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Előremozdulva, a tigroszlán kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy bo-skorpió nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a bo-skorpió bal első lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ököllel eltalálod a bo-skorpió testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+8 életerő.) Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [16,6] Kisebb hegyek emelkednek itt. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy ormánygőte. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Elszántan a másikra rohansz. Ököllel iszonyatosan megcsapod az ormánygőte testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ököllel megütöd az ormánygőte bal hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az ormánygőte megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+6 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+9 életerő.) Találsz egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. Néhány dolog megvilágosodik a szerencsével kapcsolatban. (ld. enc.) [80 pontot használtál fel, van még 6.]

m 8 mozogsz északra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 10 1 elkészíted a 10. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

gyk 10 1 gyakorolsz a 10. tárggyal 1 pontért
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

tf 2 fejleszted a 2. tulajdonságodat
Nem adtad meg a második paramétert (hány TVP-t akarsz elkölteni). [0 pontot használtál fel, van még 6.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod.
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 133 pontot. A következő körben tehát 139 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KOBRAHARAPÁS
Sokan azt mondják, hogy érdemes ellesni a kígyóktól, hogy hogyan harcolnak, mert félelmetes sebességükkel gyakran legyőznek náluk jóval nagyobb és erősebb ellenfeleket is. Az, aki a Kobraharapást elsajátítja, az az ellenfél egy esetleges hibája esetén képes egy extra támadást bevinni oly gyorsan, akár egy valódi kobra.

LEBEGŐ GOMBA (39. SZÖRNY)
Ha a talaj fölött lebegve egy nagy, piros kalapú gomba jön feléd, ne rohanj azonnal pszichiáterhez (a környéken nem is találnál). Nem Te őrültél meg, csak az erdők és a kiégett területek egy békés lakójával találkoztál. Sokak szerint nagyon finom a húsa, ezért vadásznak rá. A lebegő gombák azonban nem tinók, akiket csak úgy le lehet vágni: hosszú, erős mancsukkal elég jól meg tudják védeni magukat egy átlagos vadásztól.

MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sűrű erdőkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erősek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyűek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kőkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, erről mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.

PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve.

VÍZIONÁR (66. SZÖRNY)
Ha a bozótos mélyéről hatalmas halszemek guvadnak rád, takard el a szemed! Aki ugyanis sokáig farkasszemet néz egy vízionárral, illúzióképeket lát, fantom-harcba kezd, akár az életét is veszélybe sodorva, nem törődve az áldozatát leső szörnnyel. Ha az illúziók hatottak, már nem tudod merre vagy, honnét érnek a támadások, és a vízionár menthetetlenül elpusztít. Ha leküzdöd az illúziókat, már aránylag könnyen legyőzheted a puha testű, fizikailag gyenge szörnyeteget.

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

MÉLY KÚT (93. TEREPTÁRGY)
Időnként a sík vidékeken rejtélyes, mély kutakkal találkozhatsz. Ezek mélyén néha elfelejtett kincsek, még ritkábban víz, de majdnem mindig egy éhes szörnyeteg lakik, aki több mint boldog, ha a sült galambok egyenesen a szájába repülnek. Ha kíváncsiságod mindenképpen legyőzi a bölcs előrelátásodat, akkor lemászhatsz, ha van köteled, a H 92 paranccsal, 14 pontért. Mivel azonban a dolog elég nehéz és veszélyes, azok, akiknek a Mászás szakértelme 2 alatt van, nem próbálkozhatnak a dologgal (ez ugyanis kimerítené az öngyilkosság fogalmát, és így a biztosító sem fizetne).

DÉMONTETŰ (15. SZÖRNY)
Ezek a jól megtermett élősködők rendkívül kifinomult ízléssel rendelkeznek: a legfinomabb kajákat hajlandók csak megenni. Ennek köszönhetően, ha sikerül egyet agyoncsépelned, rendkívül finom és tápláló csemegéhez jutsz (ha van nálad valamilyen éles fegyver). Főként bozótos terepen fordul elő.

TIGROSZLÁN (43. SZÖRNY)
A tigroszlán a síkságok, a pampák pettyes szőrű nagymacskája. Hatalmas karmai és fogai ellen kevés növényevő tud védekezni. A tigroszlán mindig magányosan vadászik: csendben, lassan kúszva közelíti meg áldozatát, aztán ráugorva, a puszta súlyfölényével megpróbálja maga alá nyomni. Mindenfajta fegyver egyformán hatékony ellene.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

ORMÁNYGŐTE (18. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett gyík, ellentétben a legtöbb ragadozóval, nappal vadászik. Mielőtt támadna, mindig éles, sziszegő hangot hallat, jelezve, hogy harcra kész. A hangot hosszú, csontos ormányán keresztül adja ki, amelyet, bármily furcsa, nem használ a táplálkozásnál. Hegyes fogaival szemben a kisebb emlősöknek nem sok esélye van (de Te ugye nem tartod magad kisebb emlősnek?). Legjobb módszer, ha felnyársalod valamilyen szúrófegyverrel.

SZERENCSE
Ez volt az első alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek, amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerűen csak szerencsére van szükség. Ha rád lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgező, gyorsan kivághatod a sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, főként a Szerencséden múlik. Attól függően, hogy milyen típusú dolgot próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezők. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következő dolgok befolyásolják a különböző kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra, semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq, míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít.

KARAKTERLAP

TAKA MURIR, egy barna, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 4. fordulód.

Erő: 14 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 145 cm
IQ: 10 Támadás: 2 Agresszió: 4 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 16 Életpont: 73/35 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 14 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 TP-t kaptál. Jelenleg 116 TP-d van. A következő szinthez még 134 TP szükséges. Trófeád: démontetű.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 1

16,38 mezőn táborozol
EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 2
4. harcművészetek: 3 (+1) 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 35% életerő alatt 20 TVP-ért

Összsúly: 8.70 kg Megterheltség: 22%
Még 135 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kötél (#92)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(16,6) ormánygőte (#18), olvasztókemence (#86)
(17,7) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), tigroszlán (#43), bo-skorpió (#54)
(18,6) mély kút (#93), démontetű (#15)
(19,5) rőtmanó (#55), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), olvasztókemence (#86), Cedric Argahil (3400. kalandozó)
(20,4) vízionár (#66)
(21,3) lebegő gomba (#39), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92)

Üzenet küldése a karakternek