3. forduló, 6. forduló, Hónajszag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. dec. 25. 0h:02'
EZ A 4. FORDULÓD
EZ A 4. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

HÓNAJSZAG KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [16,1] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+24 életerő.)

m 6 1 2 mozogsz nyugatra, északkeletre, keletre
[15,1] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hmm, csak egy megsebesített bolhakutya. Ettől nincs semmi félnivalód. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bolhakutya testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a bolhakutya, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. Kimetszel magadnak egy megfelelő bolhakutya trófeát. 9 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét.

(Továbbmész...) [16,0] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Látsz egy rát-fát. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a rambó bogár testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A rambó bogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rambó bogár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [17,0] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy gonyolék. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a gonyolék testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) [30 pontot használtál fel, van még 103.]

m 3 mozogsz délkeletre
[18,1] Még mindig bozótos. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy gonyolék. Megvető mosollyal várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gonyolék bal lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Nyelvével a gonyolék eltalálta a bal lábadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A gonyolék összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 93.]

kt 18 elkészíted a 18. tárgyat
Begyűjtöttél 1 parittyát. [6 pontot használtál fel, van még 87.]

m 2 mozogsz keletre
[19,1] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy spagulár közeledik. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a spagulár bal vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. Eldobod az értéktelenné vált bolhakutya trófeát, és kiszedsz egy spagulár trófeát. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy darab bőrrel elkötöd a kezedet, majd egy óvatos mozdulattal eret vágsz magadon. Örömmel figyeled, hogyan távozik belőled a rossz, beteg vér. Bekötözöd a sebet, s máris sokkal jobban vagy. (+12 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Észreveszel egy xantusz-kaktuszt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [50 pontot használtál fel, van még 37.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 kerek követ. [20 pontot használtál fel, van még 17.]

kt 17 elkészíted a 17. tárgyat
Begyűjtöttél 1 szögletes követ. [2 pontot használtál fel, van még 15.]

f 17 kísérletezel a 17. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz kőkalapácsot. (ld. enc.) 6 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 3.]

gyk 18 1 gyakorolsz a 18. tárggyal 1 pontért
Kitartóan gyakorlod a célba lövést. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (lőfegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 2.]

kf 18 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat
Előkészíted a parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

m 2 mozogsz keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 133 pontot. A következő körben tehát 135 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GONYOLÉK (13. SZÖRNY)
Ez a két lábon járó, gömbtestű, guvadt szemű lény csúf tréfája a természetnek. Sem harapni, sem karmolni nem tud, nyelve viszont meglepően erős: ütni, sőt fojtogatni is tud vele! Egy jól felfegyverzett (és kellőképpen vérszomjas) kalandozónak persze egy ilyen csodabogár nem lehet ellenfele.

PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve.

SPAGULÁR (82. SZÖRNY)
Képzelj magad elé egy pónit, amelynek kosfeje van, és szőrös, sárga pettyes teste (nehéz feladat). Ez a spagulár, a dombos vidékek mindenevője. Csak a tazunkarókáknak köszönhető, hogy nem szaporodtak el félelmetes mennyiségben, és nem túrták még ki a síkságok békésebb növényevőit. Harcban leginkább a rúgásaira hagyatkozik. Bár nem sok köze van a harcművészetnek, azért lehet, hogy tud egy-két dolgot mutatni a tejfelesszájú kobuderáknak. Húsa ehető.

KŐKALAPÁCS (13. TÁRGY)
Egy szabályos, szögletes kőbe kis munkával akkora lukat tudsz ütni, amelybe berakhatsz egy nyélnek alkalmas, vastag botot. Ilyet mindenhol találhatsz bozótos terepen vagy erdőben (tehát ilyen terepen kell állnod a készítéskor, de nem kell nálad botnak lennie). És máris kész a d6 sebzésű koponyaloccsantó ütőfegyver! Készítéséhez a KT 13 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. A kőkalapács használható balkezes fegyverként, ha az ütőfegyver szakértelmed legalább 6.

KARAKTERLAP

Hónajszag, egy barna, rövid hajú, barna szemű, bajuszos troll férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 4. fordulód.

Erő: 18 Szint: 3 Merészség: 7/7 Magasság: 257 cm
IQ: 8 Támadás: 2 Agresszió: 5 Testsúly: 471 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 16/16 év
Egészség: 15 Életpont: 76/32 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 9 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 19 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 62 TP-t kaptál. Jelenleg 171 TP-d van. A következő szinthez még 79 TP szükséges. Trófeád: spagulár.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 (+1) ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 1 (+1)

19,82 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 19

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 73 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 2 (+1)
4. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért

Összsúly: 14.68 kg Megterheltség: 31%
Még 138 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 20 kerek kő (#19) 1 parittya (#18)
1 szögletes kő (#17)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

14 15 16 17 18 19 20
-1
0
1
2
(15,1) bolhakutyák (#17), 14. jellempróba, olvasztókemence (#86)
(16,0) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, 2. jellempróba, rambó bogár (#14)
(17,0) gonyolék (#13), 26. jellempróba
(18,1) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), gonyolék (#13)
(19,1) spagulár (#82), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)

Üzenet küldése a karakternek