Karakterszám: |
4528 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
29 |
Játékhét: |
188 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
280 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2010. júl. 27. 9h:59' |
A következõ
fordulód táplálható: 2010. júl. 28. |
|
E-mail!
GORGON KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Ambassadar, egy magas, szúrós
tekintetû, arany rúnákkal díszített fekete köpenyt viselõ férfi. (hírneve
32677.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 273.]
v 154 |
154. varázslat elmondása |
Elmondasz egy kisebb erõpajzs varázslatot. (+1% védekezés.) (-6 vp.)
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
ell 1901 111 |
ellenfél lista beállítása |
1901. lista módosítása: 111 beszúrva.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
kf 208 |
bekészíted a 208. tárgyat |
Felveszed az ezüstmedált.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
kno 9 10 |
9. képességre 10 képességpont |
Elköltesz 10 képességpontot a méreted növelésére (+5 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
var 15 10 |
15. varázslatra 10 képességpont |
Elköltesz 10 képességpontot jégpajzs varázslatod erejének növelésére. A
gyakorlásnak köszönhetõen jégpajzs varázslatod ereje 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 240.]
kno 62 4 |
62. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot a lopás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a lopás szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 240.]
bb 1 4 20 3 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Végigmustrálod a kínálatot:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap,
fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek
kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse
(#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19)
92 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135)
23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, kék
gömb (#143) 115 ap, a tárgyalás gyûrûje (#144) 184 ap, nordkristály (#146)
13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, yeti csont (#160)
25 ap, molitár háj (#165) 27 ap, a Tél ezüstlánca (#170) 92 ap, fekete
nadrág (#171) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, suhanó csizma (#195) 92
ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél
(#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002)
295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing
(#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr
mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap,
nagy pajzs (#1062) 110 ap, vaspajzs (#1063) 204 ap, sisak (#1075) 23 ap,
vassisak (#1076) 52 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap,
csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106)
33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma
(#1121) 33 ap, fekete csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny
(#1136) 27 ap, díszes köpeny (#1138) 165 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld
köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap,
könnyû íj (#1271) 52 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska (#1286)
88 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard
(#1316) 52 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a harcos
köpenye (#7885) 121 ap, a harcos karkötõje (#7990) 126 ap, a merénylõ köntöse
(#11050) 126 ap, a szellemek barbár lándzsája (#15281) 350 ap, a gepárd
köpenye (#15535) 121 ap, a gepárd tõre (#15700) 126 ap, a bérmágus zöld
köntöse (#17351) 331 ap, a küzdelem köntöse (#20500) 126 ap, a gyõzelem
köpenye (#20935) 121 ap, a jég görbekardja (#22916) 201 ap, a méreg kerek
pajzsa (#24011) 201 ap, a méreg zöld köntöse (#24101) 182 ap, a regenerálódás
pajzsa (#24460) 80 ap, a regenerálódás nagy pajzsa (#24462) 367 ap, a yeti
csontmaszkja (#26292) 345 ap, a sav gyûrûje (#26875) 69 ap, az elektromosság
könnyû pikkelyvértje (#27116) 237 ap, az elektromosság fejpántja (#27205)
69 ap, az elektromosság fekete csizmája (#27222) 345 ap, az elektromosság
köpenye (#27235) 64 ap, az elektromosság csepp fülbevalója (#27356) 176
ap, az elektromosság csonttõre (#27401) 182 ap, a légzés pajzsa (#27610)
80 ap, a légzés halotti maszkja (#27641) 182 ap, a légzés vándorcsizmája
(#27671) 182 ap, a légzés karkötõje (#27790) 69 ap, az angyalok karkötõje
(#28240) 69 ap, az angyalok malachit karkötõje (#28241) 182 ap, az ellenállás
nagy pajzsa (#28512) 367 ap, az ellenállás utazóköpenye (#28586) 176 ap,
a sólyom sisakja (#29425) 80 ap, a sólyom öve (#29515) 64 ap.
[be 4:] Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12.
szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE
4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán.
Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod
az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más
galetkikkel csatázol. Egyszercsak vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz.
Egy barna pikkelyes, nagydarab galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen
mosolyog, elõvillantva tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak
megijeszteni! Csak azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga
gömb: megvásárolnám jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
Mérgesen morogsz valamit, aztán továbbmész. A galetki még utánad kiabál:
- 100 aranyat adok érte! - hmmm...
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt sárkány fogja megadni: egy kék, egy vörös, egy fekete, egy zöld és
egy fehér. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Egy aprócska információt a
kék sárkány is ad: A megoldás két számjegyének különbsége kettõnél több.
Közelebb hajolva elárulja neked, hogy a fekete sárkány és a zöld sárkány
között van hazudós. Valószínûleg a vörös sárkány ugyanezt mondaná. Így
hangzik a vörös sárkány segítsége: A válasz 50-nél nagyobb. És még hozzáteszi,
hogy hallotta, amikor a zöld sárkány azt mondta, hogy a fehér sárkány hazudik.
A fekete sárkány ezt mondja: Az elsõ számjegy kisebb vagy ugyanannyi, mint
a második. És még hozzáfûzi, hogy a fehér sárkány és a kék sárkány mindig
egyetértenek. A zöld sárkány a következõt mondja: Az elsõ számjegy lehet
1, 4, 5 vagy 8. Még azt is megemlíti, hogy a kék sárkány és a vörös sárkány
között van igazmondó. Persze a fehér sárkány mást mondana... A fehér sárkány
információja: A megoldás két számjegyének összege tíznél kevesebb. És még
hozzáfûzi, hogy a vörös sárkány hazudik. A remete is elárul valamit: A
megfejtés osztható öttel.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt,
megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot
kell kiadnod.)
[be 3:] Ellátogatsz az ébenfekete varázslótoronyhoz. Egy sötét csuklyás
mágus fogad. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken
felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha
volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia
szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ7, 50ap) gránitbõr (#17,
IQ13, 200ap) sorvasztás (#30, IQ9, 100ap) gigaököl (#40, IQ11, 90ap) agyroppantás
(#43, IQ11, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ13, 150ap) alkímia (#147,
IQ8, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ11, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ12,
80ap) szellemidézés (#159, IQ6, 50ap) kineport (#163, IQ9, 120ap) tombolás
(#167, IQ5, 320ap) villámpajzs (#170, IQ7, 50ap) savpajzs (#171, IQ7, 50ap)
gázpajzs (#172, IQ7, 50ap) Üdvözöl egy õsz hajú galetki, aki hosszú szürke
köpenyt visel, és csúcsos süveget. Kezében egy igazi fából faragott bot!
A bot végén vörös drágakõ, tökéletesen simára csiszolt gömbfelülettel.
Az öreg így szól hozzád:
- Már messzirõl láttam sugárzó mágikus aurádat.
Ígéretes tehetségnek tûnsz! Az én nevem Magikluxin. Megtanítok neked egy
varázslatot, ha megteszel nekem egy apró szívességet. - örömmel bólintasz.
A mágus folytatja. - A szint egy távoli végében nemrégiben felfedeztem
egy yeti barlangot, ahol egy egészen ritka növényféle, a fehér zuzmó terem!
Sajnos, én nem igazán vagyok képzett a harcban, ezért nem tudok más megoldást,
mint felbérelni valakit, aki bejut a barlangba, és hoz nekem a zuzmóból.
Nos, mi a véleményed?
- Szívesen! - egyezel bele.
(3. kaland, összesen
25 TVP-t igényel.)
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan egy vékony,
áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki személyesen
fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólintasz. - Nos,
pont lenne egy érdekes feladatom számodra, már ha profi nyomkeresõ vagy.
Nemrégiben egy igen furcsa teremtmény jelent meg a szintünkön. Meg kéne
keresni, megfigyelni, és információt gyûjteni róla! - közelebb hajolva,
suttogóra fogja a hangját. - Lehetséges, hogy az Ellenség ügynöke. Iszonyatos
katasztrófa lenne, ha ránktaláltak! - hátradõlve folytatja. - Semmiképp
se támadd meg, csak megfigyelés a feladatod! A díjazás siker esetén 80
arany.
(9. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok.
A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Megszólít egy díszes köntöst viselõ
pap.
- Gyermekem! Hallottam, ahogy átkozódtál. Bûnös dolog az ilyesmi!
Ideje megtisztulnod. Ha készen állsz, jelentkezz nálam. De nehogy elszökj,
mert egyházunk mindenhol megtalál! - ijedten bólintasz.
(12. kaland, összesen
25 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 210.]
Lesétálsz a kereskedõhöz. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, Gorgon!
Mint a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló
kihívással. Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most
is valami rosszban sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe
valaki egy kardot szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak
Excaliburnak hívjuk ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki
nem tudta kihúzni innen! De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja
a fegyvert! - könnybelábad a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos,
itt õrzi a legrátermettebb galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett,
hogy õ maga bontaná ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most
azon gondolkodsz, mi ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás
200 aranyba kerül. Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes
összeget vesztesz! Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass
meg!
(19. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen
nehéz feladat!) Veszel 1 mandolint 92 aranyért.
[ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 205.]
k 6 1 2 3 |
kaland elvállalása |
Hazamész a boltból.
(6. kaland:) Az akadémiára visszatérve, a barna pikkelyes
galetki után érdeklõdsz. Elirányítanak hozzá.
[Tárgyhasználat: 1 sárga gömb]
- Nocsak, mégis eljöttél! - üdvözöl az oktató. - És elhoztad a sárga gömböt
is! Nagyszerû! Nagyon örülök. Tudod - folytatja - ezekhez a csecsebecsékhez
nagyon nehéz hozzájutni, de az alattunk levõ szinten lakik egy mágus, akinek
van egy zsákkal, és osztogatja a galetkiknek, így a felköltözõktõl meg
tudom vásárolni. Tessék, itt a 100 arany, amit ígértem! És szívesen látlak
késõbb, talán tudok adni valamilyen feladatot. A nevem Zimkele Igorl.
(1. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
(2. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
(3. kaland:) Hosszú ideig tart az út, míg végül elérkezel a yeti barlangjához.
Húh, micsoda hideg van itt! És egyre hidegebb lesz. Szükséged van minimum
5-ös szintû jégpajzsra, ha nem akarsz csonttá fagyni. Elmondasz egy jégpajzs
varázslatot. (-4 vp.)
Ezután óvatosan belépsz. A járat meredeken felfelé vezet. Jó darabig gyalogolsz.
A jégpajzs elmúlik, mire elérsz a barlang végéhez, de ennyi idõt talán
kibírsz a hidegben. Különben is, most más dolog miatt kell aggódnod: egy
üvöltõ szörnyeteg emelkedik fel elõtted! Ellenfeled egy göthös yeti (#110).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A göthös yeti felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A göthös yeti
közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a göthös yetit. Kitátod a szádat,
és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(21 ép-t sebeztél).
A göthös yeti rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban
dermesztõ hideget köp rád.
(10 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a göthös yetit. Nagy levegõt veszel, és a következõ
pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(19 ép-t sebeztél). A göthös yeti
holtan terül el.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+37%). Összegyûjtöd a "kincset": egy yeti csont.
[ld. enc.]
No, ez a csata sem izzasztott meg, hanem inkább megdermesztett... Most pedig
lássuk azt a fehér zuzmót!
[Gyógynövények próba 4-es küszöbre: sikeres]
Némi keresgélés után rábukkansz a fehér zuzmóra. Ez az! Begyûjtesz egy adagot,
és visszatész a varázslóhoz. A mágus örömmel tanítja meg neked az ellenáll.megtörése
varázslatot! Boldogan távozol.
(+2 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
kno 68 7 |
68. képességre 7 képességpont |
Elköltesz 7 képességpontot a zene szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a zene szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
z 19 10 |
zenélsz 19. hangszeren 10 TVP-ért |
Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A barlangodban, magadban
muzsikálsz, hiszen tudod, hogy tudásod még nem érte el azt a szintet, amellyel
közönség elé léphetnél.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 165.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Magabiztosan, mosolyogva indulsz
utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot, ami lefelé vezet,
a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Szellõ söpör végig a
néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást
hallasz egy oldaljáratból. Furcsa látvány tárul eléd. A plafonról hatalmas
pókhálók segítségével valaki egy nagy, zöld gömbökbõl álló fészket lógatott
le. A felülrõl zárt fészeknek rövid keresgélés után megtalálod a bejáratát.
Persze ki tudja, miféle ocsmányság tanyázhat odabent? Elõbb-utóbb azért
meg kéne nézni.
(337. kaland, összköltsége 35 TVP.) Vadászösztöneid mentenek
meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra készen,
megfordulsz. Ellenfeled egy tûzgyík (#40).
*** 1. KÖR *** A tûzgyík feléd rohan. A tûzgyík irányába mozogsz. A tûzgyík
téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek.
(12 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a tûzgyíkot. Harci fejszével próbálsz sebet
ejteni ellenfeleden. Mellétrafáltál.
*** 2. KÖR *** Elmormolsz egy jégcsóva varázslatot. A tûzgyík
sebzõdik 35
ép-t. (-4 vp.) A tûzgyík rád veti magát. Kitátja száját, és tüzet lehel!
Elborítanak a lángnyelvek.
(13 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Mormolsz a mágia különös nyelvén. Létrejött egy jégcsóva!
A tûzgyík elkerülte a varázslatot. (-4 vp.) A tûzgyík rád támad. A tûzgyík
tüzet lehel rád.
(11 ép-t sebzõdtél).
*** 4. KÖR *** Magadban motyogva, létrehozol egy jégcsóvát. A tûzgyík ellenállt
a varázslatnak. (-4 vp.) A tûzgyík téged támad. A tûzgyík tüzet lehel rád.
(15 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 35 sebzést okoztál, és 51 sebzést kaptál.] Huh, nem
bírtok egymással! Az eredmény döntetlen.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+32 életpont.)
[26 TVP-t használtál fel, maradt még 139.]
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. Megkeresed az egyik járatot,
ami az alsó barlangrendszerekbe vezet, és leereszkedsz. Egy észak-dél irányú
folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Ahogy mész elõre, fényt
pillantasz meg magad elõtt. Ahogy közeledsz, a fény erõsödik, a végén el
kell takarnod a szemed egy idõre! Amikor újra körül tudsz nézni, megdöbbensz.
Valahol a hegy felszínének közelében lehetsz, és a barlang, ami elõtted
van, beomlott, és most nyitva áll, kívülrõl besüt a nap vörös fénye! Riaszt
a kalandvágy, de ugyanakkor kíváncsi is vagy, ha csak egy rövid idõre is,
szívesen kimásznál.
(406. kaland, összköltsége 20 TVP.) Megpillantasz egy
sziklakupacot, a tetején mintha mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem
csalt meg a szimatod! Ellenfeled egy kõzúzó (#49).
*** 1. KÖR *** A kõzúzó feléd rohan. Megrohamozod a kõzúzót. A kõzúzó rád
veti magát. Meglóbálva zúz nyelvével.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe
fúródik. Bénító méreg hatol beléd. Gyengülsz (-10% támadás). Támadod a
kõzúzót. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(20 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A kõzúzó rád veti magát. Villámgyorsan elõrevág nyelvével.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül
véredbe. Gyengülsz (-11% támadás). A kõzúzó holtan terül el.
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+36%).
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 20 arany és egy hamis arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+17 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 118.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Ölésre készen futsz
végig a vadászok számára fenntartott folyosón, le az alsó szintekig. Egy
sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Egy szûk
oldaljáratot találsz, az elején alig bírod magad belepréselni, de aztán
késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled egy kyeni
vadász (#45).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A kyeni vadász megidézi a koreni sünt. Megindulsz a kyeni
vadász felé. Már ott is vagy! A kyeni vadászt próbálod megsebezni. Nagy
levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(19
ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A kyeni vadász rád támad. Kimeresztve, elõre suhint jobb
karmával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Teljesen megbénulsz.
(-99 ügyesség.) A koreni sün téged támad. Állkapcsát csattogtatva, harapásra
készül fogával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 3. KÖR *** Támadod a kyeni vadászt. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(20
ép-t sebeztél). A kyeni vadász kileheli lelkét. A koreni sün rád támad.
Megpróbál megmarni fogával. Mellé!
*** 4. KÖR *** Támadod a koreni sünt. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz!
Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(17 ép-t sebeztél). A koreni sün
halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 74 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+54%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]
Portyázásra indulsz a szomszédos barlangok irányában. Izgatottan lépkedsz.
Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen
más) galetkiket rejtve! Hosszú idõ telik el, míg ráébredsz, hogy egyetlen
olyan barlangot sem vagy képes ezen a szinten találni, amelybe bejutva,
megfelelõ ellenfelet találnál. Ez azt jelenti, hogy 1.) a szintnek még
nagyon kevés lakója van, ez esetben nincs más dolgod, mint mellõzni a portyázást
még néhány fordulóig, 2.) a szinteden a leghatalmasabbak egyike vagy, ez
esetben legbölcsebb, ha vagy egy szinttel feljebb költözöl, vagy növeled
rugalmasságodat, hogy bejuthass a gyengébbek barlangjába is.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés
céljából. A közelben van egy kolónia, amelyben sok új lakó talált szállást.
Ha egy kis szerencséd van, könnyen találsz arrafelé ellenfelet. Hosszú
idõ telik el, míg ráébredsz, hogy egyetlen olyan barlangot sem vagy képes
ezen a szinten találni, amelybe bejutva, megfelelõ ellenfelet találnál.
Ez azt jelenti, hogy 1.) a szintnek még nagyon kevés lakója van, ez esetben
nincs más dolgod, mint mellõzni a portyázást még néhány fordulóig, 2.)
a szinteden a leghatalmasabbak egyike vagy, ez esetben legbölcsebb, ha
vagy egy szinttel feljebb költözöl, vagy növeled rugalmasságodat, hogy
bejuthass a gyengébbek barlangjába is.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 97.]
Megszabadulsz egy gyengédtõl. Az új specializációd: Túlélõ. (A torzszülöttekkel
vívott csatákban minden lehelet, ütés és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést
okoz neked.) Ez 1 képességpontba került.
[8 TVP-t használtál fel, maradt még 89.]
sz 15062 |
szövetség parancs |
Belépésedet kéred a 15062. szövetségbe. [5 TVP-t használtál fel, maradt
még 84.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.] [ld.
enc.]
Ebben a körben +23 galetki erõt és +10 hírnevet kaptál. A kör során összesen
187 sebzést okoztál, és 68 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 84 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
307 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Gorgon, egy mosolygós,jókedvû, szellemes férfi vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: mágiafaló. Ez a 29. fordulód.
|
[1] erõ: |
5 / 0.60 |
[2] IQ: |
11 (13) / 4.15 |
[3] ügyesség: |
3 (5) / 0.90 |
[4] egészség: |
6 / 3.81 |
[5] mágia: |
11 (12) / 1.14 |
[6] gyorsaság: |
6 / 1.39 |
[9] Méret/ép: |
91 / 72 |
Min. méret: |
58 |
Barlangméret: |
91 |
|
|
Varázspont: |
99 / 70 |
Képességpont: |
11 / 33% |
Hõsi pont: |
18 (4) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
13% |
Galetki erõ: |
239 / 166 |
Hírnév : |
152 |
Jóllakottság: |
136% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
3 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
197 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
184 (3) |
Leölt torzszülött: |
227 (4) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
A Halhatatlanok Klánjának (#10) tagja vagy.
Rangod: alázatos rendtag
(5)
Speciális képességeid:
+5 TVP / kör.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Készítsd
el a hatalom kék italát. 2.) Érj el 300-as hírnevet. 3.) Gyõzz le egy
legalább 400-as hírnevû galetkit. |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
11 (13) / 1.84 |
[16] tüskés bõr: |
7 (9) / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.05 |
[46] csapdaészlelés: |
4 / 0.10 |
[47] zárnyitás: |
4 / 0.96 |
[48] mászás: |
5 / 1.55 |
[56] varázsitalfõzés: |
4 / 0 |
[57] gyógynövények: |
5 (7) / 0.90 |
[58] nyomkeresés: |
4 (6) / 0.80 |
[62] lopás: |
5 / 0.05 |
[64] átokszórás: |
4 / 0.40 |
[65] álcázás: |
2 / 0 |
[66] lopakodás: |
4 (6) / 0.40 |
[68] zene: |
5 / 0.40 |
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
4 / 3.68 |
|
|
harci
fejsze |
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[36] csábmosoly: |
1 / 0 |
[149] dimenziókapu: |
3 / 0.06 |
[11] elektromos kéz: |
8 / 0.08 |
[48] ellenáll.megtörése: |
1 / 0 |
[13] jégcsóva: |
11 / 2.62 |
[15] jégpajzs: |
5 / 0.06 |
[154] kisebb erõpajzs: |
1 / 0.56 |
|
|
|
|
MAKRÓID |
1. Makró |
ism 4 |
vd |
p |
ext |
kf 232 |
h 517 |
|
HARCI PROGRAMOD |
1: jégcsóva t.var. ha ellenfeled #1901. Prioritás: 155. |
2: jégcsóva t.var. a harc 2. köréig, Prioritás: 155, és ha ellenfeled
#1901. |
4: jégcsóva t.var. a harc 1. körétõl, Prioritás: 155, és ha ellenfeled
#1901. |
6: elektromos kéz t.var. a harc 3. körétõl, Prioritás: 155, és ha ellenfeled
#30. |
ELLENFÉL LISTÁK 1901: árnymanó suhanc (#18), goblin kobra (#20), tûzgyík
(#40), renegát mágustanonc (#47), 72, kis orgling sámán (#102), mikropoid
(#1), 41, 111.
FELTÉTELES PARANCSAID GY 65 0 20;
VI erõ:200% ép:25%;
PV 5 4 3 8;
PSZ 47 48;
SPECIALIZÁCIÓD: Túlélõ. (A torzszülöttekkel vívott csatákban minden lehelet,
ütés és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést okoz neked.)
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID:
#9 (7. épület), #12 (9. épület), #19 (1. épület), #337 (29. forduló),
#406 (29. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a füvész köpenye (#193) |
* |
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
|
1
a regenerálódás vassisakja (#24476) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 khaldoran öv (#137) |
* |
1 suhanó csizma (#195)
|
* |
1 Xantin bõröve (#169) |
Ékszerek, kincsek |
|
1 a regenerálódás háromszögszimbóluma (#24612) |
* |
1 a sün kõamulettje
(#25046) |
|
567 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
1 bronzmedál (#207) |
* |
1 ezüstmedál
(#208) |
|
24 hamis arany (#809) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 Krónika (#783) |
|
1 mandolin (#19) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
* |
1 harci fejsze (#12) |
|
2 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
4 csótányláb (#25) |
|
5 fehér gyógyital (#50) |
|
2 gyilkos boróka (#27)
|
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
2 sötét mák (#23) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
1 tûzlehelet itala (#53) |
|
1 védelem itala (#59) |
|
5 winropu moha (#22)
|
Egyéb kacatok |
|
8 bolhedor szárny (#15) |
|
1 elektronit (#141) |
|
10 lemúr hártya (#161)
|
|
4 mandibula (#157) |
|
6 molad púp (#16) |
|
3 nohnetár gumó (#212) |
|
19 nordkristály (#146) |
|
1 pirgamit (#152) |
|
1 yeti csont (#160) |
A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet
foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes
ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem
adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 28 arany (#1), 1 yeti csont (#160),
1 hamis arany (#809), 1 mandolin (#19).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 sárga gömb (#136).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
MANDOLIN (19. TÁRGY) Ez az egyszerû pengetõs hangszer a legelterjedtebb
zeneszerszám a galetki bárdok között. Könnyen megtanulhatsz rajta játszani,
és dalodat nagyszerûen kísérheted vele. A mandolin használatához a Z 19
(TVP) parancsot add ki, de ennek elõfeltétele, hogy rendelkezz a zene szakértelemmel.
Ezt az akadémián sajátíthatod el, a BE 4 68 paranccsal, 5 képességpont
árán.
GÖTHÖS YETI (110. LÉNY) A göthös yeti egy nagydarab, fehér testû, majomszerû
lény, amely imádja a hideget. Ezért aztán a hidegebb, felszínhez közeli
jeges barlangokban él, és a felé tévedõ torzszülöttekkel és nagy ritkán
galetkikkel táplálkozik. Vadászataid során ritkán fogsz vele összeakadni,
hiszen a felszínhez közel merészkedni nem túl bölcs dolog.
YETI CSONT (160. TÁRGY) Ha legyõzöl egy yetit, gyakran elõfordul, hogy
yeti csontot találsz nála. Hogy ez mit bizonyít? A yetik vagy hosszasan
õrizgetik korábban elpusztult rokonaik maradványait, vagy bizony kannibálok!
KYENI VADÁSZ (45. LÉNY) Bizony, vannak a torzszülöttek között is olyanok,
akik torzszülött társaikra vadásznak, ha a galetkikkel nem is mernek ujjat
húzni. A kyeni vadász szürke bõrû humanoid, hosszú karmokkal. Nyakukban
állandóan egy síp lóg: ha harcolnak, elõször is elõfüttyentik beidomított
koreni sünüket, majd paralizáló érintésükkel megbénítják az áldozatot.
Amíg a paralízis az áldozatot fogva tartja, a sün és gazdája szép lassan
szétcincálják. A marcangolás gyakran 5 körön keresztül is eltart. A vadász
szerencsére nem immúnis semmire elektromosságon kívül. A kyeni vadásszal
való harcot fõként a piromádok és a puhányok kockáztatják meg.
ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9),
Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy
hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet.
A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun
fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A
Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy
lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki
számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent,
hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát.
Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják,
a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA
GENERÁTOR (#37) Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre
a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas
márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni
képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül,
amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát
feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák
kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón
feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen
megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t
fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör
végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe
beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége
nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program
még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe,
vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél.
Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik
a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1
TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg
akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot,
és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha
semmit sem dolgoztál volna.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.