Karakterszám: |
6503 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
20 |
Játékhét: |
27 |
E
forduló ára: |
11 zs. |
Maradék zseton: |
132 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2015. szept. 29. 12h:02' |
A
következõ fordulód táplálható: 2015. szept. 30. |
|
E-mail!
MATULA KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Ambassadar, egy magas, szúrós
tekintetû, arany rúnákkal díszített fekete köpenyt viselõ férfi. (hírneve
32698.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1482.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*szept. 24.* Torda Táltos pszionikus párviadalban legyõzte Erhij Mergent.
*szept. 24.* Torda Táltost legyõzte harcban egy hydrafej.
*szept. 24.*
Erhij Mergent majdnem felfalta egy izzó genezis.
*szept. 24.* Jégvihart
majdnem felfalta egy lidérc nyálka.
*szept. 24.* Mammuth pszionikus küzdelemben
diadalt aratott Zex felett.
*szept. 25.* Jégvihart majdnem felfalta egy
hydrafej.
*szept. 25.* Miss Missing elsõként ért el 186-os regeneráció
tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*szept. 25.* Cinege elsõként ért el
189-es mérg. lehelet tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*szept. 28.* Miss
Missing és Ursus Maritimus pszi párbajt vívtak. Miss Missing került ki
gyõztesen.
*szept. 28.* Ursus Maritimust majdnem felfalta egy gigantoszaurusz.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 271.]
tps 105 |
105 TVP spórolása, félrerakása |
Félreteszel, megspórolsz 105 TVP-t késõbbi használatra.
[105 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
pv 3 5 4 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet.
Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha te mész
portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
Készenléti állapotodat ellenõrzöd, majd elindulsz. Kirándulásod során számos
barlangot találsz, kérdés, hogy van-e köztük alkalmas. Megközelíted az
egyik alkalmasnak látszó barlangot. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket
fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Headshot, egy gyönyörû, éjfekete hajú,
hegyes fülû, elképesztõen magas nõ. A Halhatatlanok klánjának alázatos
rendtag rangú tagja. Felszerelése: fekete nadrág, kristályamulett, díszes
fejék, bõr mellvért. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos
versenyben méritek össze nyomkeresés szakértelemben való jártasságotokat.
Levonultok a csatornaszintre, és torzszülött nyomokat kerestek. Ha valamelyikõtök
nyomra bukkan, kiáltozva odahívja a másikat, és mindketten megpróbáljátok
megállapítani, hogy az milyen lénytõl származik, fiatal-e vagy öreg, egészséges
vagy beteg, stb. A vetélkedõ végeztével Headshot letörten elismeri: te
vagy a jobb!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
gy 85 0 40 9 |
felt. gyógyítás 85%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 85 százaléka alá zuhan. (De csak
akkor, ha legalább 40 TVP-d marad a gyógyítás után.) Elsõsorban a 9. varázslatot/tárgyat
fogod használni. Végsõ esetben persze marad a hagyományos gyógyítás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
bb 9 15 |
több épület meglátogatása |
[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok.
A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Egy pap lép hozzád közelebb.
- Kedves
Matula! Sokat hallottunk rólad! Szívesen megbíznánk egy feladattal, és
a díj sem lenne csekélység: tíz drágakövet adnánk cserébe! - mohón bólintasz,
mire a pap folytatja. - Sajnos nemrégiben a Fekete Kos Rendje, egy jelentéktelen,
ámde igen militarista szekta eltulajdonította egyik szent ereklyénket,
a Tudás Harmónikus Kelyhét. Nélküle némiképp megcsappant gyógyító tudásunk!
Szerezd vissza nekünk ezt a kelyhet! - rövid alkudás következik - megpróbálod
az árat feljebb tornászni, hallva, hogy értékes tárgyról van szó, de a
pap a fejét rázza. Persze tudod, hogy még így is nagyon jól jársz! Elmagyarázzák,
hol találod a Fekete Kos Rendjének szentélyét. (
12. kaland, összesen 20
TVP-t igényel. Vigyázz, ez egy különösen nehéz feladat!)
[be 15:] Elmész a Katonák Klánjának épületébe. [Ölj három förtelemférget,
kizárólag végtagjaiddal.] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad
egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel meg
szeretnénk bízni téged: 1.) A bûnüldözés fõ feladatunk. Vannak tolvajok,
akik olyan szemtelenek, hogy még a katonáktól is lopni próbálnak! Bizonyítsd
éberségedet azzal, hogy elkapsz három, tõled lopni próbáló tolvajt! [A
barlangodba behatoló tolvajra fel kell figyelned éberségeddel, és harcolnod
kell vele.]
[Hajtsd végre a 31-es Klánkalandot (KK 31)!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted!
Jutalmad egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel
meg szeretnénk bízni téged: 3.) Ezúttal egy próbasorozatot kell kiállnod,
amelyben a katona harci képzettségét tesszük próbábra. Ha készenállsz,
add ki a KK 32 parancsot!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 156.]
sza 1 30 1 |
30 db 1 tárgy átadása 1. szolgának |
Szolgádnak ajándékozol 30 aranyat. Womath morálja 30%-kal nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 156.]
k 12 99 258 334 |
kaland elvállalása |
(12. kaland:) Felkeresed a papok által megjelölt helyet. A sziklafalból
fekete gránittömbökbõl emelt építmény nyúlik ki. Az oszlopok tetején rémítõ
szörnyfejek díszelegnek. Impresszív! A bejárat körül õrök járkálnak. Észrevétlenül
kell bejutnod!
[Lopakodás próba 6-os küszöbre: sikeres]
Lassan és hang nélkül végül sikerül eljutnod a bejáratig, és csöndben tovább
lopódzol a templomba. Áthaladsz egy termen, amelyben nincs senki, majd
a járatok között a pap eligazítása alapján könnyedén tájékozódva, elérkezel
a belsõ szentélyig. Két kosszarvas sisakot viselõ szerzetes imádkozik itt!
A szentély közepén, egy állványon arany színben csillogó kelyhet látsz.
Ez lesz az! Most aztán igazán ügyes tolvajnak kell lenned.
[Lopás próba
7-es küszöbre: sikeres]
Észrevétlenül elemeled a kelyhet, és lábujjhegyen megindulsz kifelé. A szerzeteseknek
nem tûnt fel semmi! Kiosonsz a bejáraton, és spurizni kezdesz. Hirtelen
egy szerzetes pattan eléd! Mérges hangon kiált, a kehely felé nyúl. Harcolnod
kell! Ha nem tudod legyõzni gyorsan, a kelyhet visszaveszik tõled. Ellenfeled
egy kos rend szerzetese (#108).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A kos rend szerzetese máris elõtted terem! Megindulsz a kos
rend szerzetese felé. Már ott is vagy! A womath a kos rend szerzetese felé
mozog. A kos rend szerzetese téged támad. Lecsap rád jobb mancsával.
(18
ép-t sebzõdtél). Megtámadod a kos rend szerzetesét. Benyomsz egyet jobb
mancsoddal.
(15 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-5 ép) Roncsolod bõrét.
Beversz egyet bal mancsoddal.
(19 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-3 ép) A kos rend szerzetese halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz
(+2 ép)
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 26 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a womath: 0/0.] Ismét
látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba
szívod a lélekenergiát (+26%). Szolgáidnak 17% jut.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+23 életpont.)
A harc zajára a többi szerzetes is megmozdult, és a nyomodba eredt. Szerencsére,
kellõ elõnyöd van, és a templom közelében felhagynak az üldözéssel. A pap
nagy örömmel fogadja a relikviát, és átnyújtja a drágakövekkel teli erszényt.
(+3 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.)
Troy Archid a szokásos helyen ül, és mint mindig, mosolyog.
- Tudom, hogy
teljesítetted a próbát. - mondja barátságosan, és hellyel kínál. Leülsz
a mellette levõ kõre. Már nem is csodálkozol, hogy olyan dolgokat is tud,
amirõl fogalma sem lehetne, megszoktad ezt tõle. Inkább sürgeted, hogy
folytassa a történetet, mire õ csak bólint.
- Rintelki Anator két héten
át keresett, kutatott, míg végül megtalálta a nyomot. Ezúttal nem eresztette
el, belekapaszkodott, mint egy orgling kopó. Bármennyire is a rosszullét
kerülgette tõle, a végére akart járni, meg akarta tudni, hogy csak õ képzeli
ezt az egészet, vagy valóban van mögötte valami. Követte a nyomot, és a
szag egyre erõsödött. A markával szinte meg tudta volna fogni ezt a valamit,
ezt a képlékeny, hihetetlenül kellemetlen érintésû dolgot, ami mindenhol
ott volt a levegõben.
- Aztán befordult egy sarkon, és egyszercsak ott
állt vele szemben. A szürke köpenyt, csuklyát viselõ, ápolatlan, gyûlölettõl
izzó szemû fickót valahogy azonnal megismerte, pedig elõtte még sosem találkozott
a fajtájával. Egy renegát galetki volt, számkivetett, akit fajtája a legnagyobb
bûnért halára ítélt: valaki, aki a legõsibb, legszentebb törvény ellen
vétett, megölt egyet a saját fajtájából, a galetkik közül. A renegátok
örök életükre rejtõzni kényszerültek a Hegy elhagyatott járataiban, úgy
éltek, mint a torzszülöttek, és többnyire nem túl sokáig. A galetkik ugyan
híresek voltak alkalmazkodó képességükrõl, de a civilizációhoz szokott
humánok nem voltak képesek ekkora átváltozásra. A renegát, aki elõtte állt,
maga is félig vadállattá vált, hasonlatossá a Hegymély visszataszító torzszülötteihez.
Ínyét vicsorogva felhúzta, karmait kieresztette, ugrásra készült. Szóval
õ az, aki gyilkolt, mocskát bûzét hátrahagyta, õ a felelõs az elmúlt idõszak
rémálmaiért! Anator érezte, eljött a leszámolás ideje, most megfizethet
a gonosznak, aki végre konkrét alakot öltött.
Rikoltva vetették magukat
egymásra. Éles karmok sújtottak le, tüskék szúrták át a bõrt, csápok tekeregtek
a másik torka felé. A harc vad volt és kegyetlen, szemernyi kétség sem
maradt, hogy csak egyikük fog élve távozni. Vagy egyikük sem. Számos sebbõl
véreztek már, de nem adták fel. Egymásba gabalyodva tépték, harapták, rúgták
egymást. A földön gurulva, egyszercsak érezte Anator, hogy eltûnik alóla
a talaj, és zuhannak. Csak egy pillanatig tartott az egész, de mindketten
kétségbeesetten próbáltak úgy helyezkedni, hogy felül legyenek. Becsapódtak.
Anator szerencsésebb volt, õ került felülre. A renegát tágra nyitotta szemét,
ahogy háta a sziklás földnek csapódott. Nem zuhantak olyan mélyre, mint
elõször gondolták. Anator felemelte karmát, hogy átszakítsa ellenfele torkát...
de ekkor megakadt a mozdulat. Valami nem volt rendben.
A bárd itt megáll
a történettel, és felemeli a fejét, mintha a távolba hallgatódzna.
-
Most mennem kell, sajnálom. Valakinek nagyon nagy szüksége van rám. De
ne félj, holnap itt leszek újra. Hozz magaddal három csótánylábat, ha hallani
akarod a folytatást!
Három csótánylábat? Annyira megdöbbensz a kurta-furcsa
megszakításon, hogy elbambulsz egy rövid idõre, és mire körülnézel, a bárd
már nincs sehol. [A bárdot a következõ fordulódban a K 99 paranccsal keresheted.]
(258. kaland:) Közelebb óvakodsz a csontépülethez. Némelyik, az építésnél
felhasznált csonthoz tartozó állatnak még a koponyája is nagyobb, mint
te vagy! Zakatoló szívvel lépsz be az egyetlen bejáraton. Egy óriási kõlap
magasodik elõtted, amely teljesen tele van róva apró rúnákkal. Közelebb
hajolsz. Mágikus képességeddel próbálod a rúnák jelentését megfejteni.
[Mágia próba 8-as küszöbre: sikeres] Ahogy olvasol, a rúnák lángolni
kezdenek, és a megértés felviláglik elmédben. A kõlap dübörögve elsüllyed
a sziklapadlóban, és mögötte feltárul egy folyosó! Izgatottan lépsz be.
Egy sziklakemény kristályajtót találsz. Be van zárva! Nem vagy rest, máris
próbálgatod a nálad lévõ kulcsokat, és ha nem segítene, még mindig ott
van a zárnyitó készlet.
[Zárnyitás próba 5-ös küszöbre: sikeres] Jó
ideig vacakolsz, míg végül sikerül a zárat kinyitni.
A következõ szobába való bejutáshoz egy gránitajtót kell kinyitnod, amelyet
három kar mûködtet.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: sikeres] Alaposan
megvizsgálod a karokat. Csak picit lököd meg mindegyiket, és fülelsz, hogy
merre moccan valami a falak mögött. Igazi mackós vagy! Végül a két szélsõ
kart húzod meg, egyszerre. Az ajtó kinyílik.
Hopp, itt van valami... Eldugott kincs - 4 drágakõ és egy barbár lándzsa.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 33% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(334. kaland:) Úgy látszik, tökéletesen megjegyezted az utat, mert rövid
keresés után sikerül megtalálnod a járatot, amely visszavezet az üdítõ
vízeséshez. Itt az ideje megvizsgálni a barlang titkát! Mászni kezdesz
fölfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikeres] Megizzadtál, de fent
vagy! Egy eldugott barlangban találod magad.
Nem hiába fáradtál! A következõ kincse(ke)t találtad: 13 arany és egy tõr.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[61 TVP-t használtál fel, maradt még 95.]
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Az egyik kevésbé ismert, de
ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik.
A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg
megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl
barlangjáratok sokasága indul. Lassan haladsz tovább. Neszezést hallasz
a hátad mögött, és megpördülsz. Ellenfeled egy tehemót (#24).
A meglepetés miatt a harc közeltávról indul.
*** 1. KÖR *** A tehemótot próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb mancsoddal.
(9 ép-t sebeztél). Roncsolod bõrét. Lekeversz egyet bal mancsoddal.
(12
ép-t sebeztél). A tehemót téged támad. Odaken neked bal mancsával. Mellé!
Ütni próbál jobb mancsával.
(7 ép-t sebzõdtél). A womath a tehemótot támadja.
Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a tehemótot. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal.
(15 ép-t sebeztél). Vastag bõrét szaggatod. Odacsapsz bal mancsoddal.
(14 ép-t sebeztél). A tehemót kileheli lelkét. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 50 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a womath: 2/0.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+18%). Szolgáidnak
11% jut.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 85.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. A délkeleti tornyokban kiépített
lépcsõsorok egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét.
Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából.
Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. Valamiben megakad a szemed.
Nocsak, itt
mátekel gomba nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. Velõtrázó
ordítást hallasz. Odafordulsz. Ellenfeled egy fehér amõba (#30).
*** 1. KÖR *** Az 1. fehér amõba megidézi a 2. fehér amõbát. Megközelíted
a 2. fehér amõbát. A womath elindul az 1. fehér amõba felé. A 2. fehér
amõbát próbálod megsebezni. Benyomsz egyet jobb mancsoddal.
(20 ép-t sebeztél).
Lekeversz egyet bal mancsoddal. Mellétrafáltál. A 2. fehér amõba hörögve
elterül. A womath az 1. fehér amõbát támadja. Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Az 1. fehér amõba téged támad. Tekergetve suhint jobb csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Lecsap rád bal csápjával. Elhibázta. Az 1. fehér amõbát
próbálod megsebezni. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal.
(18 ép-t sebeztél).
Odakensz neki bal mancsoddal.
(17 ép-t sebeztél). Az 1. fehér amõba hörögve
elterül. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 55 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a womath: 4/0.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+20%). Szolgáidnak
12% jut. Womath
2. szintre lépett! Elteszed a zsákmányt, ami egy lándzsa,
15 arany és egy hamis arany.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 72.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Egy szûk járatban
való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Egy nagy
barlangteremben találod magad. Folyosók vezetnek minden irányba. Menet
közben botanikus gyûjteményed szaporodik: leszedsz 1
tejfonalat. A messzeségbõl
vadászok kiáltását hallod. Egyre közeledõ lábdobogás, és a következõ pillanatban
már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled egy orgling szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Az orgling szolga irányába mozogsz. Az orgling szolga közelebb
jön, hogy támadhasson. A womath az orgling szolga irányába megy. Megtámadod
az orgling szolgát. Lesújtasz jobb mancsoddal.
(19 ép-t sebeztél). Vastag
bõrét szaggatod. Benyomsz egyet bal mancsoddal.
(14 ép-t sebeztél). Az
orgling szolga halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 33 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a womath: 0/0.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+15%). Szolgáidnak is jut 9%. Megéheztél. A legfinomabb falatokkal kezdesz.
(+16% jóllakottság.)
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 56.]
Gyógyítás parancs törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 56.]
pv 2 1 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is egy-egy elleni küzdelemet ajánlasz. Ha ez nem
megy, sima harcot javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 56.]
Még a végén ellustulsz: gyerünk portyázni! Útközben más, portyára induló
galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet! Nocsak, úgy tûnik, megvan,
amit kerestél. A kirakott zászlók alapján, itt egy mezei párviadalra fog
sor kerülni. Csapdát keresel. Nem találsz semmit. Benyomulsz.
A barlang lakója
Roo O'corrs, egy zöld bõrû nagydarab izomagyú férfi. Melledet
verve, elõrelépsz.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Roo O'corrs felé. Már ott is vagy! A womath Roo
O'corrs irányába megy. Roo O'corrs a womathot rohamozza. Megtámadod Roo
O'corrsot. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal.
(21 ép-t sebeztél). A
tüskés bõr megsebez
(-7 ép) Vastag bõrét szaggatod. Lekeversz egyet bal
mancsoddal.
(17 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-5 ép) A womath
és Roo O'corrs egymással harcolnak. A womath kileheli lelkét. Regenerálsz
(+2 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod Roo O'corrsot. Lekeversz egyet jobb mancsoddal.
(23 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-5 ép) Roncsolod bõrét. Benyomsz egyet
bal mancsoddal.
(18 ép-t sebeztél). A bõrén levõ tüskék felsértenek
(-3
ép) Roo O'corrs ezer sebbõl vérezve, elveszti eszméletét. Regenerálsz (+2
ép)
[A csatában összesen 79 sebzést okoztál, és 20 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a womath: 16/29.] Ismét
látványosan gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi
lélekenergia (+37%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy
kapj egy képességpontot. Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt, visszavonulsz.
(Feltételes gyógyítás templomban:) Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy,
gyertyákkal kivilágított barlang, tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött
galetkik fogadnak. Egy szolgádat szeretnéd gyógyíttatni. A papok varázsolnak.
Szolgád, womath újra él és egészséges. Megköszönöd a papok segítségét,
és kifizetsz 10 aranyat.
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 41.]
tpf 105 |
105 TVP felszabadítása |
Felszabadítasz 105 TVP-t a korábban félrerakottból. [-105 TVP-t használtál
fel, maradt még 146.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 116.]
bb 1 4 7 9 20 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. Elsõ dolgod, hogy végigkérdezed
a kínálatot, és megkérded, mi mennyibe kerülne neked: kemény bõrpáncél
(#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6)
4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap,
harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap,
bolhedor szárny (#15) 11 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46
ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23)
46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, ragálygomba (#26)
46 ap, gyilkos boróka (#27) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, mézfû (#29) 92
ap, hónakkupók (#30) 92 ap, elonotichlan (#31) 92 ap, kötél (#128) 23 ap,
rozsdás kard (#131) 13 ap, ében tündekard (#132) 46 ap, ében nyílpuska
(#133) 69 ap, ében láncing (#134) 92 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, üvegszimbólum
(#138) 34 ap, Rogan karkötõje (#145) 276 ap, yeti csont (#160) 25 ap, lelakatolt
ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001)
198 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap,
bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs (#1060)
23 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077)
110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, fejpánt (#1105)
11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, fekete
csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, köntös
(#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap,
íj (#1270) 23 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, tõr (#1300) 11 ap, kard (#1315)
23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330)
23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, az
erõ gyûrûje (#1675) 126 ap, az egészség márványgyûrûje (#3026) 256 ap,
a titán zöld köntöse (#5651) 331 ap, a törpék csatos öve (#6566) 325 ap,
a gólem csatos öve (#8366) 325 ap, a tolvaj átlátszó köntöse (#9252) 516
ap, a tolvaj gyûrûje (#9325) 126 ap, a merénylõ köpenye (#11035) 121 ap,
a merénylõ kõamulettje (#11096) 331 ap, a tudós könnyû nyílpuskája (#11636)
386 ap, a lich gyalogos lándzsája (#12132) 538 ap, a remete díszes karkötõje
(#12492) 516 ap, a harcmûvész díszes fejpántja (#13706) 331 ap, a harcmûvész
köpenye (#13735) 121 ap, a majom halotti maszkja (#14141) 331 ap, a majom
sárgaréz nyaklánca (#14231) 342 ap, a majom csepp fülbevalója (#14306)
325 ap, a gepárd gyûrûje (#15625) 126 ap, a sas hosszúkardja (#16167) 538
ap, a természet csatos öve (#16916) 325 ap, a bölcsesség vas lemezpáncélja
(#17651) 496 ap, a ragadozó nyílpuskája (#20185) 161 ap, a ragadozó harci
nyílpuskája (#20188) 872 ap, a küzdelem márványgyûrûje (#20576) 331 ap,
a túlélés zöld köntöse (#21401) 331 ap, a tûz csonttõre (#22451) 182 ap,
a villám szimbóluma (#23710) 75 ap, a villám fülbevalója (#23755) 64 ap,
a villám nyílpuskája (#23785) 103 ap, a méreg gyalogos lándzsája (#24282)
367 ap, a regenerálódás köpenye (#24535) 64 ap, a regenerálódás öve (#24565)
64 ap, a sün bõr mellvértje (#24896) 292 ap, a teknõs sisakja (#25375)
80 ap, a yeti pajzsa (#26260) 80 ap, a yeti nyílpuskája (#26485) 103 ap,
a sav lemezpáncélja (#26650) 172 ap, a légzés könnyû íja (#27821) 201 ap,
az angyalok vassisakja (#28076) 201 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735)
103 ap, a bûz köntöse (#29050) 69 ap, a sólyom vassisakja (#29426) 201
ap.
[be 4:] Visszamész a barlangodba. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12.
szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE
4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán.
Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod
az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más
galetkikkel csatázol. Hozzád lép egy oktató, látszik, hogy megismer.
- Á, Matula! Az egész szinten ismert a gyógyító füvek szakértelemben való
jártasságod. - elpirulsz a dícséret hallatán. - Nem volna kedved esetleg
egy elõadást tartani? Korrekt fizetséget kapnál!
(17. kaland, összesen
20 TVP-t igényel.)
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan egy vékony,
áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki kezét
tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan eluralkodik
a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg segíteni? -
kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod, hogy a
szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat
a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet,
a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas
súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés,
mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most
aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem
"háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon
rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak,
de te esetleg megpróbálhatnád!
(10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang,
tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Érdeklõdsz
a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly,
képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az
egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne
számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk
lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas
szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent.
Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom
vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki
tudja? - talán tanulhatsz is valamit!
(15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt orgling fogja megadni: egy púpos, egy szõrös, egy csámpás, egy egyszemû
és egy fogatlan. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan
több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban
a második a megoldás! A púpos orgling információja: A válasz 50-nél kisebb,
vagy esetleg pontosan 50. Elárulja még azt is, hogy a csámpás orgling és
az egyszemû orgling mindig egyetértenek. A szõrös orgling így szól: A második
számjegy lehet 1, 4, 6, 7 vagy 9. Közelebb hajolva elárulja neked, hogy
hallotta, amikor az egyszemû orgling azt mondta, hogy a fogatlan orgling
hazudik. A csámpás orgling a következõt mondja: Az elsõ számjegy lehet
2, 3, 6 vagy 7. A füledbe súgja még, hogy a fogatlan orgling igazat mond.
Egy aprócska információt az egyszemû orgling is ad: A megfejtés osztható
öttel. Elárulja még azt is, hogy a púpos orgling és a szõrös orgling mindig
egyetértenek. A fogatlan orgling ezt mondja: A második számjegy kisebb,
mint az elsõ. És még hozzáteszi, hogy a szõrös orgling és a csámpás orgling
mindig egyetértenek. Végül a remete is segít: A megfejtés páratlan szám.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét
2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 91.]
Lebattyogsz a boltba. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, Matula! Mint
a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló kihívással.
Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most is valami rosszban
sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe valaki egy kardot
szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak Excaliburnak hívjuk
ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki nem tudta kihúzni innen!
De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja a fegyvert! - könnybelábad
a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos, itt õrzi a legrátermettebb
galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett, hogy õ maga bontaná
ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most azon gondolkodsz, mi
ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás 200 aranyba kerül.
Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes összeget vesztesz!
Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass meg!
(19. kaland,
összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen nehéz feladat!)
Sajnos 157. tárgy jelenleg nincs a boltban.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 86.]
be 4 26 |
meglátogatod a 4. épületet |
Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab,
pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Elmagyarázod,
hogy
a lõfegyver harci képességet szeretnéd elsajátítani. Az informátor
bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Az akadémia egy bizarr szegletébe
vezetnek, az alkímisták laborjaiba. Körmönfont mágikus eljárásoknak vetnek
alá, míg végül megkapod a kért harci képességet. Nagyszerû! (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 66.]
kno 26 15 |
26. képességre 15 képességpont |
Elköltesz 15 képességpontot a lõfegyver harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a lõfegyver szakértelmed 6. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 66.]
kf 169 13 194 |
bekészíted a 169. tárgyat |
Leveszed a khaldoran övet. Felveszed a Xantin bõrövét. Bekészíted a sziklarepeszt.
Leveszed az angyalok díszes fejpántját. Felveszed a nyomkeresés fejpántját.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 66.]
(32. kaland:) A próba helyszínén már vár rád Wonhson harcos. Miután tisztelegtek
egymásnak, felettesed hozzálát az eligazításodhoz.
- Matula katona! A
feladatsor katonai képzettségedet teszi próbára: mind közelharcban, mind
leheletfegyverrel, mind távolsági fegyver használatával. Az elsõ feladat:
egyetlen csapással kell egy agyagbábut szétzúznod! - bólintasz, és felkészülsz
a csapásra.
[Jobb mancs méret próba 8-as küszöbre: sikeres]
Az agyagbábu darabokra robban határozott ütésed nyomán.
- Príma! - bólint
Wonhson. - A második feladat a pontosságodat teszi próbára. - Intésére
köveket kezdenek feléd dobálni, ezeket kell félreütnöd.
[Jobb mancs szakértelem
próba 9-es küszöbre: sikeres]
Precízen félreütsz minden követ. A harmadik feladatként egy torzszülött
férget kell legerõsebb leheletfegyvereddel megsemmisítened. Felkészülsz,
és amikor a féreg feléd indul, rálehelsz.
[Legnagyobb lehelet próba 7-es
küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres]
A féreg azonnal elterül. Wonhson megenged magának egy halvány mosolyt.
- Nem is rossz! - jegyzi meg. Az utolsó feladatként egy íjjal kell célbalõnöd
egy táblára. Három lövésed van, mindegyikkel el kell találnod a táblát!
[Lõfegyver próba 7-es küszöbre: sikeres]
Minden lövésed pontosan célbatalál. Wonhson gratulál: kiálltad a próbát!
Most már valóban a katonák közé tartozol. (+1 hõsiesség pont.)
Sikeresen végrehajtottad a 3-as klánküldetést! [20 TVP-t használtál fel,
maradt még 46.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.] [ld.
enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +16 galetki erõt és +17 hírnevet kaptál. A kör során összesen
251 sebzést okoztál, és 56 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 46 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
254 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Matula, egy eset, két férfi. Esetleg fordÃtva. Vagy valami.
De biztos, hogy nem nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint).
Táplálkozásod: micinista. Ez a 20. fordulód.
|
[1] erõ: |
10 / 1.59 |
[2] IQ: |
6 (8) / 0.85 |
[3] ügyesség: |
4 (6) / 0.55 |
[4] egészség: |
4 / 3.28 |
[5] mágia: |
3 (5) / 1.35 |
[6] gyorsaság: |
10 (6) / 1.19 |
[9] Méret/ép: |
64 / 47 |
Min. méret: |
52 |
Barlangméret: |
64 |
|
|
Varázspont: |
47 / 47 |
Képességpont: |
17 / 19% |
Hõsi pont: |
25 (4) |
Tám.bónusz: |
9% |
Véd.bónusz: |
29% |
Galetki erõ: |
185 / 118 |
Hírnév : |
170 |
Jóllakottság: |
163% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
3 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (1) |
Torzsz. csaták: |
134 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
115 (4) |
Leölt torzszülött: |
152 (5) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
3 (0) |
|
A Katonák Klánjának (#15) tagja vagy.
Rangod: zöldfülû (4)
Speciális
képességeid:
+1 éberség, +2% támadás.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Csípj
fülön három tolvajt! 2.) Érj el 300-as hírnevet. 3.) Hajtsd végre a 32-es
Klánkalandot (KK 32)! (összesen 20 TVP-t igényel) [ok] |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
1 (3) / 0.72 |
[15] regeneráció: |
4 / 0 |
[26] lõfegyver: |
6 / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
1 / 0.05 |
[46] csapdaészlelés: |
2 / 0.27 |
[47] zárnyitás: |
4 / 1.18 |
[48] mászás: |
4 / 3.43 |
[49] rugalmasság: |
1 / 0.05 |
[57] gyógynövények: |
3 (5) / 0.85 |
[58] nyomkeresés: |
3 (5) / 0.68 |
[59] vezetõkészség: |
1 / 0.10 |
[62] lopás: |
3 / 0.10 |
[63] éberség: |
5 (6) / 0 |
[64] átokszórás: |
4 (6) / 0.40 |
[65] álcázás: |
7 / 0 |
[66] lopakodás: |
3 (5) / 0.20 |
[68] zene: |
1 / 0.05 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
8 / 0 |
[101] szakért.: |
6 / 4.58 |
[102] roncsolás: |
4
/ 0 |
|
bal mancs |
[103] méret: |
7 / 0 |
[104] szakért.: |
5 / 4.32 |
|
|
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[15] jégpajzs: |
1 / 0 |
|
|
|
|
T/V VARÁZSLATLISTÁID (KIKAPCSOLVA) |
1. lista (0%): |
53 tûzleh |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZOLGÁID |
|
|
név |
méret/ép |
morál |
jóllakottság |
szint |
állapot |
[1] womath |
26/26 |
129% |
65% |
2 / 0.14 |
harcol |
lélekenergia rész |
40% |
jóllakottság határ |
0% |
gyógyítás: |
3 |
|
HARCI PROGRAMOD |
1: Közelharc támadás ha ellenfeled #9. |
FELTÉTELES PARANCSAID VI erõ:170% ép:40%;
PV 2 1;
PSZ 58 47 48 46 66
63; Csarnokban HO 0;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #10 (7. épület), #15 (9. épület), #17 (4. épület),
#19 (1. épület).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a füvész köpenye (#193) |
* |
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
|
1
az angyalok díszes fejpántja (#28106) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 khaldoran öv (#137) |
|
1 köntös (#1150) |
|
1 maszk (#1090) |
* |
1 mellvért (#1045) |
* |
1 suhanó csizma (#195) |
|
1 törpe pikkelyvért (#4) |
* |
1 Xantin bõröve (#169) |
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a bölcsesség márványgyûrûje (#17876) |
* |
1 a tudás nyaklánca (#2080)
|
|
226 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
1 az elektromosság gyûrûje (#27325)
|
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
21 drágakõ (#2) |
|
12 hamis arany (#809) |
* |
1 szivárvány karkötõ (#139)
|
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
1 barbár lándzsa (#1331) |
|
1 fogazott tõr (#6) |
|
1 harci fejsze (#12)
|
|
2 kerek kõ (#11) |
|
2 kés (#5) |
|
2 lándzsa (#1330) |
* |
1 sziklarepesz (#13) |
|
1 tõr (#1300) |
Varázsitalok és füvek |
|
7 csótányláb (#25) |
|
2 fehér gyógyital (#50) |
|
1 gyilkos boróka (#27)
|
|
5 liánvirág (#24) |
|
2 mátekel gomba (#21) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
3 ragálygomba (#26) |
|
1 sötét mák (#23) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
1 tûzlehelet itala (#53) |
|
14 üvegcse (#14) |
|
1 védelem itala (#59)
|
|
11 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
2 bolhedor szárny (#15) |
|
1 elektronit (#141) |
|
7 lemúr hártya (#161)
|
|
2 mandibula (#157) |
|
3 nohnetár gumó (#212) |
|
3 nordkristály (#146)
|
|
1 pirgamit (#152) |
|
1 sárga gömb (#136) |
A szürkével jelölt tárgyakra
szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs
egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami
nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt,
vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 14 drágakõ (#2), 1 hamis arany
(#809), 1 mátekel gomba (#21), 1 tejfonál (#28), 1 lándzsa (#1330),
1 barbár lándzsa (#1331), 1 tõr (#1300).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 12 arany (#1).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KOS REND SZERZETESE (108. LÉNY) A Fekete Kos Rendje egy sötét vallási
Klán, amely egyesek szerint titkon magát az Ellenséget imádja. Az biztos,
hogy kívülállóknak szinte lehetetlen bekerülni közéjük, azt suttogják,
az új szerzeteseket a szülõi barlangból elrabolt fiatal galetkik közül
nevelik. Mint becsületes és a rendet tisztelõ galetkinek, kötelességed,
hogy szembeszállja a Kos Rend szerzeteseivel, akiket sokan a torzszülöttekkel
egyenrangúnak tekintenek - a Rend teljes elpusztítására azonban eleddig
senki sem vállalkozott, vélt vagy valós hatalma miatt.
KASZINÓ A Hegy Urai ismét egy újabb szórakozási lehetõséget eszeltek ki
a vadászatban megfáradt galetkik számára. Ez a kaszinó! A kaszinóban aranyért
vásárolhatsz játékzsetont, amelyért a játékasztaloknál játszhatsz. Ha szerencsés
vagy, akkor fantasztikus nyereményekben lehet részed: ritka varázstárgyak,
pénz, drágakõ, dukátok, varázsitalok. És a legszerencsésebbek pedig ezüst,
arany vagy platina tókeneket nyerhetnek, amelyeket a kaszinó központi széfjében
egészen különleges holmikra váltanak be, mint például õskõ, idõkristály
és egyedi tárgyak.
A kaszinóban való játék rettenetesen egyszerû! Add
ki a BE 29 {mennyiség} parancsot. A második paraméter határozza meg, hogy
mennyit akarsz játszani. Egy játék ára alapértelmezésben 1 TVP és 100 arany,
de ezt bizonyos nyeremények (mint pl. kaszinóbérlet) csökkenthetik. Tehát
pl. a BE 29 20 parancs hatására 20 TVP-ért és 2000 aranyért játszol.
A
kaszinót a 20. fordulótól kezdve használhatod, és van egy vele kapcsolatos
korlátozás. Egy fordulóban legfeljebb az egyharmadát költheted el annak
a TVPnek, amit az elõzõ forduló végén kaptál. A Hegy Urai sem akarják,
hogy éjjel nappal csak a kaszinóban lebzselj, elhanyagolva magadat és a
fejlõdésedet.
BEÁLLÍTÁS UL Mostantól lehetõség van az ún. Beállítás UL használatára.
A beállítás UL-t (a továbbiakban BUL) akkor érdemes használni, ha egy körben
20-nál több parancsot akarsz kiadni. A BUL hasonló, mint egy normál UL,
a következõ eltérésekkel:
- A BUL-en nem használhatsz minden parancsot,
csak fõleg azokat, amelyek nem kerülnek TVP-be. A BUL-en használható parancsokat
ld. ennek az enciklopédiának a végén.
- A BUL-lel táplált fordulóban
nem kapsz TVP-t, nem nõ a fejlesztési kereted, nem kapsz kno-t, nem csökken
a jóllakottságod, és általában, semmi olyasmi nem történik, ami a galetkid
rendes életviteléhez tartozik.
- A BUL-re nem vonatkozik a korlát, hogy
csak 3 nap elteltével táplálható be. A BUL-t a rendes fordulód után akár
AZONNAL betápláljuk, de két rendes forduló között legfeljebb 1 BUL-t küldhetsz
be.
Hogy könnyebb legyen elképzelni, olyasmi ez, mintha az eddig 20 parancs
mellett az UL-eden használhatnál 20 extra parancsot a feltételes parancsok,
MAKrók beállítására, az eladásokra és hasonlókra anélkül, hogy erre plusz
TVP-t kapnál.
A BUL költsége mindössze 17 zseton, és a BUL-es fordulód
ugyanúgy néz ki, mint egy normál forduló, fejléccel, karakterlappal, tárgylistával
együtt. Ha egyszerre levélben és emailben is kéred, akkor az ára annyival
több, mint amennyi a mindenkori leveles és emailes forduló árkülönbsége.
Ha levélben küldesz BUL-t, kérjük, mindig a rendes UL-el együtt, összecsatolva
de legalábbis sorszámozva küldd õket, mert ha külön érkeznek, teljes forduló
díjat számítunk értük fel, mivel külön kell csomagolni és postázni.
A
BUL küldésére a rendes UL-t használd, azzal a különbséggel, hogy a fordulószám
helyén jelöld, hogy ez egy BUL. Ehhez vagy egyszerûen 999-et írj a normál
fordulószám helyett, vagy írd annak a fordulónak a számát, ami után a BUL
táplálását kéred, plusz egy B betût (internetes fordulónál egyszerûen csak
X-eld be a BUL spec. kód mezõt). Tehát pl. ha a 120. fordulódat küldöd,
és egy utána táplálandó BUL-t, akkor a normál UL-re 120-at, a BUL-re pedig
120B-t vagy 999-et írj. Ha a sorszámB jelölést használod, és a forduló
nem stimmel, akkor a BUL nem kerül betáplálásra, a 999-es jelölésnél mindenképp
betápláljuk. A 999-es jelölést javasoljuk azoknak is, akiknek az UL küldõ
programjában a fordulószámhoz (még) nem lehet betût írni. Levélben játszók
figyelmébe:
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy a BUL-ed nem keveredik
össze egy normál UL-lel, kérünk, hogy a Spec. kódok rovatba is írd be,
hogy BUL!
A BUL-en használható parancsok listája:
A, AD, AUK, AZ, BA,
D, DD, DK, EA, EE, ERT, EXT, GY, HE, HF, HO, HP, HT, HTT, HU, I, KF, KNO,
L, LE, LEE, LIC, LP, LR, MAK, PSZ, PT, PTA, PTB, PV, SZ, SZE, SZGY, SZH,
SZK, SZKI, SZL, SZN, SZNO, SZV, TT, TV, TVSZ, UZ, VAR, VE, VEE, VG, VI.
A késõbbiekben bevezetett parancsoknál mindig fel fogjuk tüntetni, hogy
használhatók-e BUL-en avagy sem.
ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9),
Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy
hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet.
A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun
fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A
Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy
lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki
számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent,
hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát.
Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják,
a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA
GENERÁTOR (#37) Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre
a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas
márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni
képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül,
amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát
feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák
kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón
feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen
megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t
fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör
végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe
beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége
nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program
még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe,
vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél.
Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik
a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1
TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg
akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot,
és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha
semmit sem dolgoztál volna.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.