181. forduló, Pink Pancser összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 4. 9h:17'
EZ A 474. JÁTÉKHETED, 176. FORDULÓD
475. játékheted kezdete: ápr. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2614
SZÁMLA : XXXX

PINK PANCSER KALANDJAI


1422 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [131,28] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 28. pontnál.
A táborozás 58. napján összefutsz egy kopasz, piros szemű kobudera férfival. Bőre teljesen fehér! Raia első számú avatárja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Mellkasán az Emberevők tetoválását viseli. Egy che-vállszalagot, egy cirkuszi kitűzőt, egy dalebg.kristályvértet, egy drakolder gyűrűt, egy Huddens kesztyűjét, egy jégisten amulettet, egy Luthius karkötőjét, egy nap szimbólumot, egy örökkéval. rubinját, egy őselemek köpenyét, egy ősmágus fülbevalóját, egy Ovgun nyakláncát, egy Raia csataszoknyáját, egy rizspapír-vértet, egy ryuku ökölgyolcsot, egy tűzúr csizmáját, egy Vlagyimir gyűrűjét, egy Xanathal karkötőjét, egy zafír erőövet, egy zafír fülbevalót és egy Zu'lit koronáját visel. Fegyverzetét egy Kronga hadúr trófea, egy Tissian sámánúr trófea és egy triklem drakolder trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy kolostort védelmező Jáde- sárkány. Egy pikkelyes ptog a hátasa. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Érzékeled auráját: visszataszítóan tiszta, jelezve, hogy jó. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Tisztítótűz. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Azt mondod: " Minden KT porszem hozzánk képest!" Már messziről észreveszed a másikon kifinomult mozgását, tekintetében pedig a KÍ mélységes ismeretét látod. Földig hajolsz, majd hangosan köszöntöd, mint régen Mesteredet. Természetesen ő is viszonozza a meghajlást. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
A 135. napon találkozol egy fekete, kontyos hajú, barna szemű, harcsabajszos ember férfival. Bőre bronzként csillog. Sheran főpap-jelöltje. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy cetbőr válltömést, egy ezüstshurikent, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy mithril kesztyűt, egy örökkéval.smaragdját, egy regeneráló gyűrűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy virág szimbólumot és egy zangrozi csizmát visel. Fegyverzetét egy pszi őselementál trófea, egy kultúrmasztodon trófea és egy ongóliant trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy tölgyfakoszorú. Jobb kezében egy Mjölborg kalapácsát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Azt mondod: " Húzd meg magad, vagy megvernek a barátaim!" Otthagyod a másik kalandozót.
A 140. napon ismét összefutsz egy fekete, kontyos hajú, barna szemű, harcsabajszos ember férfival. Bőre bronzként csillog. Érzékeled auráját: semleges jellemű a hitvány! Nincs beszédes kedvében, csak mosolytalanul rádnéz. Így szólsz: " Húzd meg magad, vagy megvernek a barátaim!" Elfordulsz, és tovább totyogsz.
A 210. napon összeakadsz egy kopasz, piros szemű troll férfival. Bőre bronzként csillog. Chara-din korlátlan hatalmú főpapja. Egy angyalok gyűrűjét, egy Batharak vállemezét, egy Bufa páncélját, egy Dantor amulettjét, egy halálhozó karkötőjét, egy káosz szimbólumot, egy lidérckoronát, egy mágusköpenyt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.tűzopálját, egy Ovgun nyakláncát, egy Rughar gyűrűjét, egy tűzúr csizmáját, egy ulkor kötényt, egy Urgod kesztyűjét, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Fegyverzetét egy őrjáratozó katona trófea, egy varkaudar vajákos trófea és egy dombi óriásyeti trófea ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy Baghar korbácsát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd pikkelyes ptog. Málhásállata egy Thargodan csontváz. Mentális auráját felismered, ő is gonosz. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Tompika. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Odaveted: " Az Aurapollátorom hamarabb nyer szépségversenyt, mint Te!" Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
A 123. napon összefutsz egy copfos ősz hajú, kék szemű kobudera férfival. Bőre sárga. Szeme fehérje aranyszínű, pillantása pedig mély és átható. Raia főpapja. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens kesztyűjét, egy jing-jang fejpántot, egy nap szimbólumot, egy ryuku mellvértet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét és egy vortex talizmánt visel. Ruházatát egy Chara-din fattya trófea, egy ongóliant trófea és egy quwarg ősmágus trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: Aranysárkány. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. A hátizsákja tetején egy apró aranysárkány napozik. De vajon honnan szerzett magának keresztrejtvényt? Érzékeled auráját: fehér, mint minden jónak. Pfuj! Nem tűnik túl barátságosnak. Így szólsz: " Minden KT porszem hozzánk képest!" Továbbmész.
A 152. napon összeakadsz egy copfos ezüsthajú, csillogó szemű rettentően vézna mutáns férfival. Fekete a bőre. Ilyen agyarat humanoid szájában még nem láttál. Tharr főpapja. Egy arany papi karkötőt, egy bronzpáncélt, egy féregíz nyakpántot, egy grifftoll kesztyűt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy Tharr Keresztjét, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy ekharion trófea és egy quwarg parafenomén trófea színesíti. Jobb kezében egy ezüsttőrt, bal kezében egy rövid kardot tart. Teherhordója is van: egy ragyás burástya! Szegény állat majd megszakad. Mentális auráját felismered, semleges jellemű a hitvány! Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Immortalis Viator. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Azt mondod: " Húzd meg magad, vagy megvernek a barátaim!" Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
A 185. napon összefutsz egy hófehér, hosszú hajú, izzóan vörös szemű elf férfival. Bőre mélykék színű. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy hatalom fülbevalóját, egy hókeresztet, egy hótarantula köpenyt, egy kyorg vállpántot, egy lidérckoronát, egy mihlanil medált, egy mithril kesztyűt, egy örökkéval.kristályát, egy Ovgun nyakláncát, egy Rhatt páncélját, egy rinóbőr övet, egy törpe bakancsot, egy ulkor kötényt, egy villám szimbólumot, egy Vlagyimir gyűrűjét, egy Xanathal karkötőjét és egy zafír védőgyűrűt visel. Fegyverzetét egy királyi palotaőr trófea, egy kisebb quwarg isten trófea és egy élőholt ősmágus trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy vámpírölőt, bal kezében egy kyorg tőrt tart. Hátasa egy idomított alanori csatamén. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: jelleme gonosz, akárcsak Neked. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Bon-less. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Azt mondod: " Minden KT porszem hozzánk képest!" Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlődött a tanácsoknak köszönhetően taumaturgia szakértelmed. Eközben te pszi szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
A 10. napon összeakadsz egy vörös, hosszú hajú, izzóan vörös szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Egy adamantit kesztyűt, egy Batharak vállemezét, egy drakolder gyűrűt, egy ében talizmánt, egy Eldereth kristályt, egy fattylord derékövet, egy hatalom fülbevalóját, egy hósárkánybőr csizmát, egy játékmesteri palástot, egy jegygyűrűt, egy kabutót, egy káosz szimbólumot, egy Luthius karkötőjét, egy mágusköpenyt, egy natharion gömböt, egy örökkéval.tűzopálját, egy ulkor kötényt, egy Vlagyimir gyűrűjét és egy Xanathal karkötőjét visel. Fegyverzetét egy triklem drakolder trófea, egy kóbor mortag trófea és egy selyemszárnyas trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: prédára leső drónkeselyű. Jobb kezében egy óriásölőt, bal kezében egy sárkánytőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy pikkelyes ptog! Málhásállata egy Thargodan csontváz. Tisztán érzed auráját: gonosz, mint Te. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Radul Renier. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Azt mondod: " Minden KT porszem hozzánk képest!" Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
A 134. napon összefutsz Astaroth-tal. Raia korlátlan hatalmú főpapja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy adamantit kesztyűt, egy derit láncvértt, egy korinthai talizmánt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vortex talizmánt visel. Felszerelését egy eszkimó óriás trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy ongóliant trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy halványan vibráló nyunyónyűvő vikócmajom. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Hátasállata egy trikornis! Málhásállata egy ryuku ostromteknős. Tisztán érzed auráját: fehér, mint minden jónak. Pfuj! Így szólsz: " Az Aurapollátorom hamarabb nyer szépségversenyt, mint Te!" Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 142. napon találkozol Ujeszugi Kensinnel. Raia kisebb avatárja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Mellkasán a Jáde Sárkány tetoválását viseli. Egy Batharak vállemezét, egy hatalom fülbevalóját, egy hósárkánybőr csizmát, egy Huddens kesztyűjét, egy lidérckoronát, egy nap szimbólumot, egy natharion gömböt, egy obszidián karkötőt, egy Ovgun nyakláncát, egy Rhatt páncélját, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy ulkor kötényt, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Ruházatát egy őrjáratozó katona trófea, egy Notermanthi trófea és egy magnetikus praglonc trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Jobb kezében egy Raia pallosát, bal kezében egy möszehát pajzsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Érzékeled auráját: fehér, mint minden jónak. Pfuj! Így szólsz: " Húzd meg magad, vagy megvernek a barátaim!" 5 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Nézd csak meg a Mestert! Energikus mozgása látványnak sem utolsó! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Akhilleusz átadott neked a 2. napon 5 TU-t. Lynnenhof híre tudati energiák segítségével jut el hozzád: Szükségem lenne 20 TU-ra. Aki tud, szánjon meg egy-kettővel. Köszönöm.Vacogó érzés volt ma reggel tábort bontani, valami megváltozott. Az időjárás, mintha megbolondult volna, kifordult önmagából, és egy ideje már csak hullik és hullik az égi áldás. Semmiben sem hasonlít az eddigi jótékony záporokra, mellyekkel megfáradt napjaidon színültig tölthetted kiürült vizestömlődet, annál sokkal hidegebb és hol nehezebb, hol pedig könnyed szárnyakon repkedő csapadék zúdul alá az égből. Hó esik. Mindaz, ami eddig csak a legmagasabb hegységek legkiemelkedőbb csúcsain fordulhatott elő, most már a legalacsonyabban fekvő síkságokat sem kíméli: hópelyhek vonják egységesen fehérré, és simává a tájat. Olyan dermesztően hideg van, hogy a leheleted minden szusszanásodkor meglátszik, a levegő megváltozott szövetéből font csápok pedig könnyedén benyúlnak a ruhád alá, csak hogy jobban nyomatékosítsák: valami megváltozott. Testfelületed minden egyes pontja a hidegtől dermedten olyanná válik, mint a Purídian szigeti liba bőre. Talán megállítható a folyamat, talán reménykedhetünk még abban, hogy visszatérnek valaha a melegebb évszakok. Ennek csak a közel-távoli jövő a megmondhatója...
˙Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 mandibulakaszát (50 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 mandibulakasza (eladási ár: 60 arany, ebből a kezelési költség: 6 arany) ellenértékét. Lüke Szálybaver tudattársadtól információ érkezik agyadba: Új tag lépett be a KT-ba: 1686. Vegyétek fel vele a kapcsolatot.
K.T.-dnek mostantól új vezetője van: Lüke Szálybaver. Kétharmados többséggel lett megválasztva. Döbbenten nézel körül. A hó olvadozik, a sötét felhők szétoszlottak, és a nap ragyogó sugarai kandikálnak elő. A szörnyek békésen legelésznek ill. falják egymást, már nem vacognak. Igen, semmi kétség, tavaszodik végre! Véget ért volna a jégkorszak? Bezáródott a térkapu? Hihetetlen! Egy pillanatig szomorkodsz rajta, hogy nem láthatod többé az egzotikus jéglényeket, de csak egy egészen rövidke pillanatig. Azután táncra perdülsz, ünnepelve az egészen új és egészen különleges tavaszt. Akhilleusz, amikor összefutottatok, adott neked egy nagy aranykulcsot (ld. enc.). Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
Két fordulód között meglátogatott a húsvéti nyuszi! Örömmel teszed el a két hímes tojást (+2 kaja). Hohó, van itt egy csomag is! Gyorsan kibontod. Egy ezüst gyűrű van benne! És egy cédula: sok szeretettel a <<itt egy furcsa, golyó alakú, egyszemű lény rajza látható, a feje tetején sok pici csápos szemmel>> munkatársaitól! Furcsállva csóválod a fejedet, de azért örülsz az ajándéknak.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+24 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+69 varázspont.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+42 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-1 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a gyilkos sallank. (+3 kaja.) [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 336.]

* 2. KP: használod a 71. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 331.]

* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A forró energia testedbe áramlik. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 326.]

tno 6 4 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 326.]

kpb 4 kezd. parancs berakása: 4

v 24 elmormolod a 24. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Ereidben a vér forrón lendül előre. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 321.]
[A parancs tárolásra került.]

a 133 4282 20 átadod a 133. tárgyat a 4282. kalandozónak (20 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 20 csuklyavirágot Akhilleusz részére. [5 pontot használtál fel, van még 316.]

aa 74 257 351 átadod a 74. tárgyat a 257. tárgyat a 351. tárgyat
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 2 csontkulcsot Akhilleusz részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 szent kehelyt Akhilleusz részére. Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 10 tolmokov-koktélt Akhilleusz részére. [15 pontot használtál fel, van még 301.]

lm 900 26 6 mozogsz 900 26 6
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [27. PONT.] Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Egy kanyarhoz érkeztél. [26. PONT.] Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [22. PONT.] Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [9. PONT.] Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [8. PONT.] Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy pillanatra megállsz fülelni. [7. PONT.] Haladsz előre. A folyosót egy másik járat keresztezi. [4. PONT.] Halvány fényt látsz magad előtt: habozva mész tovább. Egy nagyobb terem! [6. PONT.] Némi kutatás után találsz egy nagy tölgyfaládát. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő ezüst kulcs nyitja a ládát. Mohón felnyitod a ládát, és drágán fizetsz óvatlanságodért: fehér lángnyelvek csapnak ki, alaposan összeégetve. (-14 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 65 arany, 1 zafír medallion (ld. enc.), 1 umbatari karkötő (ld. enc.), 1 ezüsttőr (ld. enc.), 1 varázskő és 7 dözmöng szív. Gyorsan kiüríted a ládát. [40 pontot használtál fel, van még 261.]

lm 29 34 34 mozogsz 29 34 34
Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Egy kereszteződéshez érkeztél. [4. PONT.] Haladsz az ellenséges labirintusban. Innen csak egy út van: előre! [7. PONT.] Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [8. PONT.] Továbbsuhansz a folyosón. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [9. PONT.] Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [29. PONT.] Balsejtelem kerít hatalmába, de a végzetes lépést megtetted: egy csapdát aktiváltál! Az egyik falból nyílvesszők repülnek feléd. 6 nyílvessző talált el. 27 életpontot vesztettél. Csak remélheted, hogy egy sem volt mérgezett.
Bármennyire is ügyelsz lépteidre, néha meg-megcsikordul lépésed egy kövön. Óvatosan lépsz be egy nagyobb terembe. [30. PONT.] Egy sírlidércet pillantasz meg. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc foszladozó testét. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rohansz. A kí méhkasként zsong bőröd alatt: szinte magától fókuszálódik az Erő Öklévé. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sírlidérc rothadó húsát. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). Transzformálsz! (+6 varázspont.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) A sírlidérc csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 530 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 13, gyógyulás: 17, összesen: +4 ÉP}

Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. A folyosó kanyarodik. [31. PONT.] Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Elérted a következő kanyart. [32. PONT.] Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [33. PONT.] Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [34. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy csontváz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeledre sötét halál varázslatot lősz. 81 életpontot sebeztél. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz sárga koponyáját. (4 támadással 94 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Orgyilkos tőrrel néhányszor teljesen átdöföd a csontváz testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a csontváz sárga koponyáját. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+12 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
48 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 264, sebződés: 0, gyógyulás: 39, összesen: +39 ÉP}

Egyhelyben toporogsz.
[50 pontot használtál fel, van még 211.]

fvh 1 felt. varázslat haszn. 1
Harci varázslataidat használni fogod minden 1. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 211.]

tv 45 97 60 támadó/véd. varázslat a 45. varázslatot a 97. varázslatot a 60. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: sötét halál. 97. varázslat listáról törölve. 60. varázslat listáról törölve. [0 pontot használtál fel, van még 211.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 211.]

lm 34 34 35 mozogsz 34 34 35
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
Felkészülve a legrosszabbra, belépsz. [35. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy fémládikót. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő rézkulcs nyitja a ládát. A láda kinyitása közben egy parányi tű szúrt meg. (-1 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 nagy aranykulcs. Gyorsan kiüríted a ládát. [5 pontot használtál fel, van még 206.]

lm 35 37 37 mozogsz 35 37 37
Egyhelyben toporogsz.
Úgy lépsz be a kis szobába, hogy igyekszel a fáklyáddal minden pontját megvilágítani. [34. PONT.] Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [33. PONT.] Folytatod a felderítést. Egy tömör sziklából kifaragott ajtó jelent átmeneti akadályt. Az ajtót vörösen vibráló mágikus aura védi. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy aranykulcs nyitja az ajtót. Nem hatástalanítottad a védőrúnát - a hatás nem marad el. Bummm! (-8 életpont). Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. A folyosót egy másik járat keresztezi. [36. PONT.] Egy vark. nekromanta lakik itt. Fegyvere egy csontpálca. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Egy sötét halál varázslatot dobsz ellenfeledre. Sajnos nem hatott ellenfeledre. Üdvözlésképpen egy sorvasztás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. Szerencsére nem hatott rád. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a vark. nekromanta testét. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vark. nekromanta jobb karját. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a vark. nekromanta testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 10 életpontot vesztettél. A vark. nekromanta szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 930 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 15, gyógyulás: 23, összesen: +8 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontpálcát. Belépsz a térképen is jelölt szobába. [37. PONT.] Halk, zümmögő hangot hallasz, amint rálépsz az előtted levő kőlapra, majd a következő pillanatban valami borzasztó szívóerő tapad rád! Dermedten tapasztalod, hogy mágikus energiaforrásaid kimerültek (-176 varázspont).
Egyhelyben toporogsz.
[20 pontot használtál fel, van még 186.]

kf 324 1 kézbeveszed/felveszed a 324. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a vashegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed az ezüsthegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 186.]

v 1 9999 1 elmormolod az 1. varázslatot
Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. A vámpirizáció csak azokban a csatákban fog kisülni, ha a jobbkezes fegyver első csapásával legalább 1 életpontot tudsz így gyógyulni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 181.]

flh 997 327 felt. lőfegyver haszn. 997 a 327. tárggyal
Ok, FLH 997 327 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

lm 38 38 38 mozogsz 38 38 38
Egy jókora, faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden csendes. [38. PONT.] Egy Zinthurg lakik itt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Egy sötét halál varázslattal köszöntöd a másikat. 31 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy pusztító végzet. A támadása szerencsére hatástalan volt. Ezüstshurikent küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ezüstshuriken. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a Zinthurg bal lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva az ezüsthegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Ezüsthegyű lándzsával tökéletesen perforálod a Zinthurg testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a Zinthurg bikafejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) A seb azonnal beforr! A Zinthurg fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 18 életpontot vesztettél. A Zinthurg többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A hatás részben permanens. (-1 max. életerő.) Karmával néhányszor a Zinthurg megcsapja a fejedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A hatás részben permanens. (-1 max. életerő.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy igazgy. fülbevaló. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 995 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 60, gyógyulás: 15, összesen: -45 ÉP}

Füstölögve, gőzölögve távozik a Zinthurg sötét lelke a Sötét Földre. Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 176.]

a 239 4282 6 átadod a 239. tárgyat a 4282. kalandozónak (6 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 6 pular kristályt Akhilleusz részére. [5 pontot használtál fel, van még 171.]

aa 266 291 269 átadod a 266. tárgyat a 291. tárgyat a 269. tárgyat
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 kvazár sisakot Akhilleusz részére. Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 bíbor erőövet Akhilleusz részére. Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 7 purifikátor hájat Akhilleusz részére. [15 pontot használtál fel, van még 156.]

aa 165 133 122 átadod a 165. tárgyat a 133. tárgyat a 122. tárgyat
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 mászókampót Akhilleusz részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 16 csuklyavirágot Akhilleusz részére. Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 7 dözmöng szivet Akhilleusz részére. [15 pontot használtál fel, van még 141.]

aa 27 112 336 átadod a 27. tárgyat a 112. tárgyat a 336. tárgyat
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 20 vizet Akhilleusz részére. Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 41 madártollat Akhilleusz részére. Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 pukkanó tűcsapdát Akhilleusz részére. [15 pontot használtál fel, van még 126.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 123.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 42 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 83.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Amatőr jóga-gyakorlatokkal próbálod a szervezetedet még ellenállóbbá tenni. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [Még 2 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 43.]

tf 4 13 fejleszted a 4. tulajdonságodat 13 pontért
Légzőgyakorlatokat, a szervezetet megedző tornagyakorlatokat végzel. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 egészség.) [13 pontot használtál fel, van még 30.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját habzsol be az aurapollátor. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Közös Tudatotok ismét fejleszthet új képességet! (ld. enc.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 317 pontot. A következő körben tehát 347 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGY ARANYKULCS (246. TÁRGY)
Ez a tárgy már önmagában tetemes summát érhet. Értékét azonban megduplázza az, hogy speciális, a királyság kincstárnokai által használt zárakat lehet vele kinyitni. A finoman megmunkált nyélen hajszálvékony ezüst vonalak hirdetik az aranymíves céhét.

DEUS EX MACHINA (1. TÁRGY)
A deus ex machina tenyérnél valamivel nagyobb, fémből készült, dobozra emlékeztető varázstárgy, amely képes birtokosát a legveszedelmesebb helyzetekből is kimenteni. Ha egy támadás, varázslat, vagy bármilyen ártalmas dolog a halálodat okozná, akkor a deus ex machina az utolsó pillanatban felragad, és messze repít a veszély helyszínétől, és esetleg még gyógyít is rajtad. Az energiák felszabadulása sajnos elpusztítja a varázstárgyat, ezért használat után célszerű újat szerezned. A deus ex machina telepatikus programokkal átprogramozható a DX <távolság> paranccsal. Használatkor a tárgy <távolság> mezőre fog repíteni a veszélytől, véletlenszerű irányba. <távolság> maximum húsz lehet, minimum egy, alapértelmezése nyolc.
További kiegészítések, csak haladó és veterán játékosoknak: Ha legalább 20. szintű vagy, és nincs deus ex machinád, sem fogsz meghalni - az istenek megmentenek, persze némi tapasztalati pont és tulajdonságpont árán. Ha ehelyett szívesebben vállalod továbbra is a halált, és összes tárgyad elvesztését, akkor add ki a H 1 999 parancsot, ettől kezdve ismét bebocsátást nyerhetsz Leah birodalmába. Egy újabb H 1 999 parancs visszaállítja az eredeti állapotot. Ehhez a beállításhoz nem kell, hogy deus ex machina legyen nálad.

PSZI REFORM
A pszi képességek rendszere megérett egy alaposabb reformra, hogy használhatóbb legyen. Ez a következő változásokat jelenti:
- Ha egy pszi képesség használatától a pszid már nem nőne, akkor is van költség x 5% esély, hogy a pszi nő 1%-kot. (a mágia megértéshez hasonlóan.)
- Ha a pszi pontod a maximális felett van, a pszi csak 50%-ban fejlődik, így az 1% fejlődésből 0 lett. Ezután 1%-ból is lesz 50% esélyben 1% fejlődés.
- A pszi támadások erősségének alapját a pszi szakértelmed fele határozta meg. Ez változott, 20. szinttől minden egyes pszi szakértelem eggyel növeli a pszi támadás erősségét.
Változások konkrét pszi képességekben:
Agyletapogatás. Költség 20 pp -> 16 pp.
Szürkeáll. aktiv. Költség 12 pp -> 20 pp.
Pszi-fejlesztés. Költség 20 TVP -> 10 TVP.
Molekula átrendezés. Költség 20 pp -> 10 pp. Meg lehet adni 3., mennyiségi paramétert, a pp költség mindig ennek 10x lesz. Ezenkívül új fémeket is elő lehet állítani.
Agykorbács. 18 pp -> 6 pp.
Pszi-acéltorony. 14 pp -> 8 pp.
Tudatkutatás. Hibás volt a kiirás, javitottam.
Térképelemzés I. 30 TVP -> 10 TVP, 50 pp -> 20 pp.
Pszi-ernyő 2. A hatótáv 10-ről 60-ra nőtt, és dupla annyi információt ad meg a kalandozóról mint korábban.
Agybénítás. 24 pp -> 10 pp.
Az elme fölénye. 16 pp -> 10 pp, -4 helyett -6 módosító.
Teljes őrület. 50 pp -> 12 pp, -8/-8 helyett -10/-10, nehezebb megdobni ellene a mentőt.
Nagyobb agypajzs. 23 pp -> 15 pp.
Az elme hatalma. 32 pp -> 15 pp, -7 helyett -11 módosító.
Ragály. 10 pp -> 5 pp / mösze.
Az agy kifacsarása. 28 pp -> 14 pp, D6/szint -> 2D5/szint, nehezebb megdobni ellene a mentőt.
Agybénítás II. 17 pp -> 15 pp.
Az elme dominanciája. 35 pp -> 20 pp, -10 helyett -15 módosító.
A fehéráll. roncsolása. sebzés D10/szint -> D25/szint, max. szint 50 -> 60.
A fentiekkel kapcsolatban szívesen látjuk megjegyzéseiteket, véleményeteiket a szokásos email címen.

ZAFÍR MEDALLION (514. TÁRGY)
A zafír medallion egy fantasztikus szakértelemmel megmunkált zafírkő, egy aprószemű ezüstláncon. Különleges varázserővel és speciális képességekkel nem bír, de gyönyörű ékszer ízléses kalandozók számára. A KF 514 paranccsal viselheted, nyakláncként.

UMBATARI KARKÖTŐ (278. TÁRGY)
Az umbatari karkötő nemcsak egy szép ékszer, hanem varázserejű tárgy is egyben: mondják, hogy az umbatari mágusok a karkötő elkészítésekor egy süvítő rája lelkét zárják a felhasznált ezüstbe, és így valamit ellopnak a szörny fürgeségéből, és átadják a viselőjének. Hogy ez mennyire igaz és mennyire nem azt nem lehet tudni, de az tény, hogy ha magadra öltöd az umbatari karkötőt (KF 278) kicsit ügyesebb leszel.

EZÜSTTŐR (322. TÁRGY)
Az ezüsttőr puha, törékeny, keveset sebző fegyver. Van azonban egy nagyon nagy előnye: sok olyan mágikus teremtményt is meg lehet vele sebezni, amelyet normál fegyverekkel (fa, csont, bronz, vas) nem. Az ezüsttőr 2d4+1 sebzésű szúrófegyver, balkezes fegyverként is használható. Elkészítéséhez 25 TVP, két ezüstdarab és egy olvasztókemence szükséges.

KT KÉPESSÉGEK A 13. UTÁN
A játékosok kérésének eleget téve, engedélyezzük, hogy a 13. képesség kifejlesztése után, tovább lehessen a KT képességeket fejleszteni. Ez a következőképpen fog történni:
- A új képességeket pontosan ugyanúgy kell fejleszteni, mint az előző 13-at, az EF paranccsal. Ha a szükséges TU befejlesztésre kerül, a KT kap egy új képességet. Saját, egyedi képességeket sajnos így már nem lehet fejleszteni, az enciklopédiát sem változtathatjátok meg, csakis meglévő képességet lehet kérni, azzal az enciklopédiával. Illetve, reményeink szerint lesznek általunk készített képességek is, ezekből is lehet választani.
- Az új képességek kiválasztásakor is érvényesek a korábbi pontozási szabályok, bár maga a pontrendszer már nem folytatódik, újabb pontokat nem kaptok. Csak olyan képességet lehet választani, amire a KT-nak elég pontja van. Azonban, akárcsak a CSERÉnél, lehetőség van "beadni" egy KT képességet, és annak a pontértékét is felhasználhatjátok. Példa: Egy KT-nak 43 pontnyi képessége van. Kitörölnek egy 4 pontos képességet. Mivel egy KT-nak legfeljebb 44 pontnyi képessége lehet összesen, így maximum 5 pontos képességet választhatnak. Egy új képesség választásánál legfeljebb 1 régi képességet lehet leadni, és a 13. kifejlesztésekor, automatikusan megkapott 3 képességet nem lehet leadni. Olyan képességet nem adhattok le, amiből a KT már permanensen profitált (pl. MXTU TF-elés).
- Továbbra is, 20 fordulónként a karakter EF számlálója nullázódik, és ha legalább 30 TU-nyit fejlesztett, kap 1 TNO-t és 1 KNO-t. Ezenkívül, természetesen a KT képesség kifejlesztésekor is nullázódik az EF számláló, és a 20 fordulós számláló újraindul.

KARAKTERLAP

Pink Pancser, egy kopasz, zöld szemű mutáns férfi vagy. Bőröd babarózsaszín. Dornodon kisebb papja vagy. A Serény Múmiák (#9103) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 176. fordulód.

Erő: 25 Szint: 20 Merészség: 10/1 Magasság: 152 cm
IQ: 23 (27) Támadás: 23 Agresszió: 3 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 28 Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 5/5 év
Egészség: 23 Életpont: 265/126 Jellem: gonosz (424) Tul. pont: 0
Szerencse: 23 Varázspont: 356/66 Pénz: 126 arany Kép. pont: 13
Tudatpont: 14/5 Pszi pont: 157/271 EFejl: 25
Eddig összesen 1116 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2503 TP-t kaptál. Jelenleg 500813 TP-d van. A következő szinthez még 99187 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, quwarg parafenomén, ekharion.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 20/38 (+2%) szúrófegyverek: 24/42 (+5%) vágófegyverek: 2/81
ütőfegyverek: 6/4 lőfegyverek: 22/48 dobófegyverek: 20/75 (+9%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (180%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/52 2. nyomkövetés: 50/11 3. lopás: 3/48
4. mászás: 9/68 5. csapdakészítés: 14/91 (+6%) 6. csapdaészlelés: 4/88 (+24%)
7. gyógyítás: 46/26 8. titkosírás: 3/32 9. felderítés: 12/53
10. szörnyidomítás: 5/40 11. teológia: 25/20 (+19%) 12. taumaturgia: 17/50 (+7%)
13. szerencsejáték: 1/9 14. versengés: 1/43 15. harcművészetek: 16/9
16. zene: 1/0 17. szörnyismeret: 9/96 18. pszi: *24/100
19. zárnyitás: 1/0 20. vadászat: 4/25 21. bányászat: 3/79

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (életszívás (#10))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 20 darabot, csak egyszer)
mászol max. 120 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
szintszívó (#96), trikornis (#104), bávatag golombár (#165)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
őrjáratozó katona (#274), jégtroll (#164), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) sötét halál (#45, 18 VP)
vérbeli borzongás (#46, 9 VP) szárazság (#48, 6 VP) Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vámpirizáció (#1)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
sötét halál (#45)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 8, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
agykorbács (#97) >> trikornis (#104) agykorbács (#97) >> pszi elementál (#221)
mágiatörés (#35) >> Wassermann Bobó (#3158) agykorbács (#97) >> dögkeselyű (#174)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) méregfelhő (#37) >> autentikus vámpír (#154)
sötét halál (#45) >> 48. szintű lényekre
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 8, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
pszi-acéltorony (#98) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
aurapollátor (#222) (hátas: 10 lépés/kör; 7 TVP/lépés; +1 védettség;) státusz: OK
gyilkos sallank (#85) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Követőim a legtapasztaltabbak, legcselekvésképesebbek közé tartoznak. Imádkozz úgy, hogy az imádkozás pillanatában pontosan 243 TVP áll rendelkezésedre!
2.) Pusztítsd el egy jó isten oltárát!
3.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 2 harcos, 1 élőholt, 2 vadász, 1 nagymester, 2 parafenomén.

Összsúly: 45.12 kg Megterheltség: 75%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 74 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 tolmokov-koktél (#351) 7 purifikátor háj (#269) 1 ezüstshuriken (#327)
4 spiritusz (#170) 1 mászókampó (#165) 24 víz (#27)
1 kvazár sisak (#266) 1 bíbor erőöv (#291) 2 csontkulcs (#74)
41 madártoll (#112) 6 pular kristály (#239) 39 csuklyavirág (#133)
1 pukkanó tűcsapda (#336) 1 szent kehely (#257) 10 isteni könnycsepp (#260)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
65 arany (#50) 1 csontpálca (#329) 1 ezüst gyűrű (#180)
1 ezüsttőr (#322) 1 igazgy. fülbevaló (#197) 3 kaja (#2)
1 nagy aranykulcs (#246) 1 Thargodan esszencia (#328) 1 umbatari karkötő (#278)
1 zafír medallion (#514)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(131,28) a 67. labirintus bejárata, sírlidérc (#172), csontváz (#48), vark. nekromanta (#173), Zinthurg (#180)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Mostantól az öregedést okozó lényekre is lehet feltételes támadás parancsot kiadni, mégpedig az FT 9095 paranccsal.
* A cirkusz szellemkastélyában élő és mindennapjait a kalandozók ijesztgetésével töltő ryukuevő szörnyeteg étrendjét kibővítettük pár tárggyal. Például most már nem finnyáskodik a ryuku kalapács láttán sem.
* Az oltár eltörlése varázslat használata nem csak Leah és Dornodon, hanem Chara-din híveinek is növeli a papi hitét.
* Az internetes fordulókban ezentúl, ha olyan tárgyra való hivatkozás szerepel a karakterlapodon, amit eddig még nem ismertél, a tárgy neve helyett a "valami" szóval találkozhatsz [pl. lopsz elfektől (2) valamit (#1159)].
* A Pöröly Rend olimpiáján elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába. Sajnos az érmek kiosztására még várni kell picit, de hamarosan arra is sor fog kerülni.
* A hírnek mától van alapja, hogy a mágustornyokban új varázslatot okítanak a kezdő és a profi varázshasználóknak egyaránt. A varázslat neve az Időcsere, melyet potom pénzért, és minimális (de azért alapszintű) taumaturgia szakértelem mellett bárki elsajátíthat. [A varázslat a TF csapat november végi TF találkozón nyújtott teljesítményének elismeréseként került a játékba.]
* Sokan sérelmezték, hogy a cirkusz szellemkastélyának meghódításakor nyert tárgyat csak a következő kör elején cserélhetik jobbra. Panaszuk meghallgatásra talált, a karakterek mostantól a cirkuszba való érkezéskor, illetve az onnan való távozáskor is leadhatják összegyűjtött tárgyaikat (a három fődíj fő-fődíjra cseréléséről van szó).
* A Védőnővér és a Maffiózó "szörnyek" immúnissá váltak a halálos érintés varázslatra.
* Rodgert, a király volt szakácsát kirúgták állásából! Most szakadár munkásemberként a legelhivatottabb célja az, hogy a konyhaművészet rejtelmeit sikeresen népszerűsítse Ghallán. Épp ezért könnyen előfordulhat, hogy a jövőben olyan tűzrakó helyekbe botlasz, melynek tulajdonosa már beavatott a témában - üstje és legalább alapszintű főzéstudása van. Talán érdemes hozzá fordulni tanácsért, ha úgy döntesz, szeretnél elkezdeni te is finomakat főzőcskézni.
* Az álompor és a fény szentélye mostantól nem törli a ligás Feltételes Támadás parancsot (9900 feletti számok).
* Finomítottunk kicsit a Sashorog használatának képletén.
* Korábban írtunk arról, hogy az álompor és a fény szentélye hatása a Ligás Feltételes Támadás parancsokra megváltozott. Az Álomőrzők KT tiltakozásának hatására ezt a változtatást visszavonjuk. Ezek után, aki álomport használ vagy fény szentélyében táborozik, számíthat arra, hogy a Ligás Feltételes Támadás parancsai törlődnek.
* Mostantól, amennyiben D.E.M.-eztettek a táborozás alatt, de ténylegesen nem haltál meg, tudsz tárgyat fogadni az aukcióról, új tárgyakat felajánlani rá. Az egyetlen tárgy, mellyel ilyen állapotban nem lehet kereskedni, maga a Deus Ex Machina.
* Az őrzők ébersége képesség március 1-től nem működik sivatag, mocsár, tengerpart és magashegység tereptípusokon. Magyarázat: A képesség segítségével lehetőség nyílt ritka szörnykomponensek tömegtermelésére azok számára, akik valamilyen módon tudtak ezeken az oltárépítést nem engedő mezőkön IMádkozni.
* Kibővült az FTV lista. Az eddigi 39 helyett 59 szörnyre és kalandozóra kiadott feltételes varázslat beállítást használhattok.
* A mérleg rosszul mért a 10 dkg-nál könnyebb tárgyaknál. Kijavítottuk.
* A szent szimbólumok mostantól nem foglalnak helyet a nyakláncok között.
* Ha valaki kilép egy Közös Tudatból, vagy bármi egyéb módon olyan KT állatra tesz szert, amely csak az adott KT tagjainak engedelmeskedik, nem sokáig tudja kordában tartani azt. A következő fordulója elején az állat szélnek fog eredni.
* Akik lelépték már a 25. fordulójukat és nincs lemaradásuk, enciklopédiát kapnak arról, hogy mostantól lehetőség van extra fordulók lépésére.
* Az FTV parancsban lény helyett most már szintet is lehet megadni. Ekkor a legalább ilyen szintű lényekre fogod ezt a varázslatot használni. A konkrét lényre kiadott FTV-nek mindig nagyobb prioritása van, mint a szintre kiadottnak. A szint 10 és 89 között lehet (és ebből következik, hogy 10 és 89 közötti sorszámú szörnyekre nem tudsz direkt FTV-t kiadni).
* A pszi szakértelem alapos reformokon ment keresztül, erről enciklopédiát küldtünk mindenkinek, akinek legalább 8-as a pszi szakértelme 2004. márc. 19-én. (a többiek úgyis látják majd a pszi képességek enciklopédiájából amikor eljutnak odáig.)
* A kalandozó-kalandozó harcban megváltozott - remélhetőleg előnyére - A Kos csapása és a Sashorog használatának képlete. Ezentúl csak olyankor használják majd ezeket a technikákat a harcművészek, ha tényleg szükség van rá.
* Az olimpiai jelentkezés után a visszaélések elkerülése végett semmilyen tárgyat nem lehet a boltban eladni. Ez valamiért eddig csak a fegyverekre működött, mostantól a többi tárgyra is. Ez azért van így, hogy mások ne jelentkezhessenek ugyanabban a nadrágban, karkötőben, stb.-ben az olimpiára, mint amiben te tetted.
* Egy kis szabályfrissítés: a varázskövekből körönként kettőt lehet törni, a manakristályból egyet. A körhöz tartoznak ebben az esetben a következő fordulód elejéig lezajló, táborozás alatt történő események is.
* Bekerült a játékba 3 új KT épület, a júniusi TF találkozó KT épület tervező pályázatának nyertesei. Bunkó Akadémia (134,46) és (183,55), Ördögi Kör (74,58) és (144,61), Trikornis Futárszolgálat (73,60) és (144,61).
* Az internetes szavazás eredményeképp módosítottunk az FTV parancs prioritássorrendjén. Mostantól, ha férfiakra, nőkre, vagy jellemre kiadott FTV parancsaid vannak, ezek magasabb prioritásúak, azaz felülbírálják a szintre kiadott FTV parancsaidat.
* Mostantól működik a labirintusokban is a Feltételes KészíTés (ez mozgásonként történik meg, ha van tárgy, amit el akar készíteni a karakter). Természetesen olyan tárgyakat, amelyek elkészítése tereptípusfüggő, vagy felszíni tereptárgyat igényel, nem lehet labirintusban elkészíteni.
* Az FTV listába mostantól bepakolhatók azokra a szörnycsoportokra is feltételes varázslatok, amik eddig csak FT parancsban voltak használhatóak. Ezek a szörnycsoportok a következők: 9095 öregedést okozó lények, 9096 éjfattyak, 9097 szintszivó lények, 9098 halált okozó képességgel megáldott lények, 9099 armageddon varázslatot lövő lények. Egy példa: ha kiadod az FTV 260 9096 parancsot, minden éjfatty ellen éjfattyak végzete támadó varázslattal fogsz kezdeni (ha komponensed is van, és nincs az adott éjfattyra konkrétabb beállításod).
* Eddig a Közös Tudatokra és egy konkrét vallásra kiadott FT, ill. BA parancsok egyenlő prioritásúak voltak, mostantól azonban a KT-ra kiadott parancsokat előbb értékeli ki a program. Ezenkívül szövetségre kiadott BA parancs esetén a szövetség tagjaival nem csak harcolni, de tőlük lopni sem fog karaktered.
* A T parancs mostantól nagyobb prioritású az őrzők ébersége KT képesség, illetve a tudati fétis használata során is, ha ugyanarra a szörnyre T és BA parancsod is lenne. (A szabadban is hasonlóképp működik.)
* A kí koncentráció mostantól a következő forduló elejéig tart.
* Mivel mostanában több olyan visszajelzést is kaptunk tőletek, miszerint egy-egy FT parancs miatt a Túlélők Földje épületeiben is harcoltatok az ottani lakóval, pedig eredeti szándékotok nem ez volt, felülbíráltuk a program jelenlegi működését. Mostantól egy karakter csak abban az esetben támad be egy épületet, ha magas agressziója ezt indokolja. Így innentől az nem számít, hogy van-e Feltételes Támadás parancsa a benn lakóra.
* Ha a pszi konverzió varázslatok paraméterének túl nagy számot adtál meg, és nem volt annyi TU előállítására elég pszi pontod, nem jött létre a varázslat. Mostantól létrejön, ilyenkor annyi TU-t állítasz elő, amennyire a pszi pontjaidból futja.
* A bájital működését felülbíráltuk, minek eredményeképp ez a tárgy mostantól átadhatatlan.
* Változtattunk kicsit a köreleji események kiírásának sorrendjén, mivel történt a múltban olyan, hogy egy vesztes csata után, de még elD.E.M.ezés előtt egyéb események kerültek kiírásra (pl. Aukciós Ügynök érkezte). Ez amúgy csak szövegileg volt zavaró, más hibával nem járt.
* Miután a karakter elfelejtette a vámpirizációt, áldomást, vagy egyéb ilyen jellegű varázslatokat (tegyük fel mert kiáldozott egy istentől), a folyamatban lévő varázslatát továbbra is újítgatta a csaták végén. Javítottuk a hibát, ilyenkor a varázslat hatása elmúlik, és nem megújítható.
* Ha valaki utólag belépett egy olyan KTba, amelynek megvolt a végtelen megismerése, előfordult, hogy 20 forduló múlva a gép nem számolta neki a +TNO-t és +KNO-t. Ezt a hibát javítottuk, aki ezután lép be ilyen KT-ba annak ez a probléma nem fog előjönni.
* 2005. június 14-től 2005. augusztus 15-ig beköszöntöttek a fejlődés hónapjai a Túlélők Földjén. A TF csapat Beholder találkozós TF-ŐV párviadalban nyújtott teljesítményének köszönhetően ebben az időszakban minden szörny 10%-kal több Tapasztalati Pontot ér. Másfajta TP szerzési módra nem terjed ki ez a bónusz.
* Ha egy karakter olyan varázslatot próbált elmondani, aminek a paramétere a varázslat költségét is módosítja (pl. őskreáció), s nem volt rá elég VP-je, hiába tört varázskövet, a varázskő, manakristály, stb. által adott VP-t már nem vette figyelembe a program és ilyenkor hiba keletkezhetett. Ezt javítottuk.
* Különválasztottuk az MXTU-t és a tárgyakból kapott MXTU-t. Ennek annyi az általatok érzékelhető eredménye, hogy ahol az MXTU változik, mostantól az alappal számolunk (pl. AMT paranccsal történő MXTU átadáskor a két fél MXTU-ja közötti relációba nem számítanak bele a tárgyakból kapott bónuszok, vagy MXTU TF-elésekor nem a tárgyakkal megnövelt MXTU alapján kell a TVP-t elkölteni). Ez a változás az egyes tevékenységek során kapott TU mennyiségére nincs hatással. A karakterlapon továbbra is a tárgyakkal növelt értéket láthatjátok.
* A tűzkéz, villámkéz, méregcsók, jéghalál KT varázslatoknál kalandozóharcban való használatukkor volt egy kis hiba, az ellenfél szemszögéből úgy tűnt, mintha ő lőtte volna a varázslatot. Javítottuk.
* Neves szörnyek! A Túlélők Földje találkozón leadott szörnytervező pályázat alkotásait kiértékeltük, leszelektáltuk, több helyen változtattunk, több hasonlót összemixeltünk, majd leprogramoztuk őket, úgyhogy a mai naptól senki sincs biztonságban, már a 220+ előtti területeken (nyugat, kelet, Sötét Föld) is neves szörnyek leselkednek a kalandozókra. Megjelenésük esélye a korábbi neves szörnyekéhez idomul, vagyis olyan hű-de-nagyon azért nem lesznek gyakoriak. Legtöbbjük két tárgyat hordoz (egy gyakorit és egy ritkát), mint már azt az ősi birodalom neves szörnyeitől megszokhattátok, de persze vannak kivételek. Ezek a neves szörnyek nem növelik a számlálót a neves szörnyekre vonatkozó isteni küldetésben, illetve nem jöhetnek az Őrzők ébersége KT képességgel történő imádkozáskor (illetve más hasonló, KT képességes szörnygeneráláskor sem).
* A forduló eleji szörnykereséskor a karakter nem volt hajlandó elfogni olyan szörnyet, aminek a merészsége alapján nem mert volna nekitámadni. A FOG parancs ilyenkor előbbre való lesz.
* Az őrzők éberségével, illetve tudati fétissel történő imádkozás során előfordulhatott, hogy amikor a karakter elDEMezett az adott mezőről, a következő IMre már varázslatot próbált megtanulni a VP regenből megvehetőek közül (általában a varázsfestéket). A hibát javítottuk. A DEMezés után az imádkozás folytatódik, ha van az adott helyszínen is oltár.
* A karakterlapon mostantól látszik az is, a karakternek a beállítottakon kívül hány feltételes parancsa lehet még. A korlátba a DX, a gyógyító totem beállítás és az, hogy a maradék TVP-idből melyik tulajdonságodat TFeled, nem tartozik bele - ezeket a maximális 16 beállításon felül is ki lehet adni.
* Ha a karakter nem ad enni a befogott szörnyeinek, első körben "éhes", második-harmadik körben "nagyon éhezik", negyedik körben "éhhalál küszöbén van" jelzés láthat mellettük a karakterlapon. (Eddig az "éhes" jelzés volt kétszer.) Ha egy szörny nagyon éhezik, tulajdonosa (és a többi befogott szörny) már kezdhet aggódni.
* A könnyebb követhetőség kedvéért mostantól folyamatosan írjuk a karakterlapon, mennyi szabad hely van az adott karakter hátizsákjában.
* A familiáris idézése varázslatot az enciklopédiájának ellentmondóan mindig 40 VP-be került elmondani, ahelyett, hogy a megidézendő szörny szintje * 40 -be került volna. Kijavítottuk. A használat szövege is elég furcsa volt, azt is helyreráztuk. Ezenkívül a szörny ismerete nélkül megidézhetőek voltak egyes familiárisok, ezt is megszüntettük.
* A tolvajszem varázslat, amennyiben az elmondója láthatatlan volt, nem szolgált információval más kalandozókról. Kijavítottuk a hibát.
* A kiírthoz képest egy héttel később, de véget ért a Beholder találkozón a TF csapat által megnyert kéthónapnyi +10% TP a szörnyekért.
* A pszi fejlesztést nem használja a karakter akkor, ha a pszije már becsillagozódott, vagyis amúgy sem lenne semmi hatása.
* Ha egy labirintusban a karakter életereje menekülés% alá kerül, automatikusan átáll ötösre az óvatossága. Mostantól működik a következő: ha gyógyít magán a karakter, és menekülés% fölé kerül életereje, az óvatossága a következő mozgás előtt visszaáll az általa beállított értékre. Ha ez mégsem történt meg (már nem mozog többet, vagy nem tud eleget gyógyítani), a forduló végén mindenképp visszaállítódik az előző óvatosság beállítás.
* A familiáris idézése varázslattal kapcsolatban azt a hibát is javítottuk, hogy nem kellett ismerni a szörnyeket azok megidézéséhez. Mostantól Rughar familiárisát leszámítva, minden esetben szükséges ez is.
* Hibásan törlődött eddig az egyszeri direkt FT parancs az olyan kalandozó-kalandozók közötti találkozásokban, ahol az egyik fél láthatatlan volt, és emiatt nem is került sor csatára. Kijavítottuk.
* Boltban EE-vel történő eladáskor - ha az utolsó paraméterként megadott tárgy nem volt átadható, csak egy hibaüzenet jelent meg, az első és második paraméterben megadott tárgyról semmi. Ilyenkor eladta őket a program, ahogy kell, csak visszajelzés nem volt. Javítottuk.
* A teleport varázslatok (városi + tiltott) akkor is létrejöttek, ha a karakter ugyanazon a mezőn állt, aminek a célkoordinátákat beírta a varázslat paramétereként. Mostantól hibaüzenetet kap a játékos ehelyett.
* Mostantól a karakterlapon az őrző szörnyek mellett az is látszik, mennyi pluszt ad akkor, ha a karaktertől lopni akarnak.
* A KUT paranccsal csatamezőkön (s egyéb ehhez hasonló tereptárgyakon) való kutatáskor nem vont TVP-t a program a parancsvégi Feltételes Gyógyításokért. A hibát megszüntettük.
* Megváltozott az internetes fordulók kinézete. A fontosabb változások:
* Minden sebzés, sebződés ki van emelve (korábban volt, ami elsikkadt a szövegben), illetve a gyógyulások, forduló végéig tartó és permanens változások, valamint a szerzett kincsek is. Ezenkívül a hibaüzenetek, hibás parancsok is kiemelést kaptak.
* Ha online nézed a fordulódat, a tárgyak, szörnyek, varázslatok nevére kattintva feljönnek azok enciklopédiái.
* A karakterlapon a tárgylistán a KF-elhető tárgyak slotonként vannak felsorolva azoknál a karaktereknél, amelyeknek legalább 100 féle tárgya van. Itt a tárgyak neve fölé mozgatva az egeret, kiírja a böngésző a tárgy fontosabb tulajdonságait.
* A csatákat kicsit beljebb kezdjük, hogy elváljon a többi szövegtől, s mögöttük rövid statisztikát közlünk arról, hogy a karakter mennyit sebzett, mennyit sebződött, mennyit gyógyult a csata közben.
* A bolti tárgylistát és a varázslótornyos varázslatkészletet táblázatba szedtük.
* Hogy a labirintusok, titkosírások tökéletesen megjelenhessenek, az ehhez szükséges képeket töltsd le erről az oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=4 .
* Amennyiben nem vagy elégedett a forduló színeivel, letölthetsz más stílusbeállításokat a következő oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=5 .
* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* Mostantól írjuk a karakterlapon, ha a deus ex machinát meghalásra állította valaki.
* A karakterek közötti találkozás programkódját kénytelenek voltunk átírni teljesen, hogy a jövőben egyszerűbben bővíthető legyen. Régen úgy működött a program, hogy a táborozó félnek a táborozás alatti találkozásait a saját fordulójának elején generálta le, nem akkor, amikor azok ténylegesen megtörténtek. Onnantól, hogy a változás a játékba kerül, a találkozások azonnal megtörténnek a passzív fél részére is (a korábbi találkozások viszont úgyanúgy generálódnak, mint eddig). Persze ez elsősorban háttérváltozás, amiből ti nem sok mindent fogtok tapasztalni, két jelentősebb dolog van csupán, ami a fordulókban is megváltozott:
A D.E.M.-ezés, halál azonnal megtörténik, ha a táborozó fél meghalna a találkozáskor. Ha csak D.E.M.-ezett, a karakter óvatosabb lesz a hátralevő időben, azaz nem fog ugyan másik kalandozókkal találkozni, de tárgyat átadni neki lehet majd. A deus ex machina a táborozás alatt nem repíti el több mezőnyire a karaktert, akkor sem, ha a beállítás ezt indokolta volna (illetve elrepíteni elrepíti, de a karakter automatikusan visszasétál a következő forduló elejéig a kiinduló táborozási koordinátára). Így a jövőben mindenki biztos lehet benne, hogy a fordulóját azon a koordinátán kezdi, ahol letáborozott (kivéve persze, ha az ominózus találkozás még a változás előtt történt volna meg, csak nem lépett a karakter azóta).
A másik fontosabb változás a Feltételes Udvarlással kapcsolatos. Sikeres szerelmeskedés után az FU azonnal törlődik a táborozó felekről, kivéve ha ők házastársak. A gravia öve nevű tárgyat emellett csak fordulónként egyszer lehet használni.
A találkozás rutin bonyolultsága miatt az alapos tesztelés ellenére is előfordulhatnak hibák. Amennyiben ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd a Játékvezetőnek.
* Bekerültek a varázslattervező pályázaton kiválasztott varázslatok a játékba. Megtanulásuk a mágustornyokban, ill. imádkozással VP regenerációból (akinek már van elég VP regenerációja, a következő isteni küldetés leimádkozása után láthatja majd, milyen varázslatok vannak) sajátíthatók el. A 2006. januári Alanori Krónikában teljes listát találtok arról, hogy melyek ezek a varázslatok, és mire jók.
* Amennyiben elvesztetted szent szimbólumodat (pl. mert egy szörny lehelete elégette), fohászkodhatsz istenedhez az IM 5 paranccsal, hogy adjon egy újat.
* Mostantól a "meghalás" milyenségének állításához (H 1 999) nem szükséges, hogy deus ex machina a karakternél legyen.

Üzenet küldése a karakternek