146. forduló, 148. forduló, Smaragdszemű Shela összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. márc. 14. 15h:34'
EZ A 292. JÁTÉKHETED, 147. FORDULÓD
293. játékheted kezdete: márc. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2477
SZÁMLA : XXXX

SMARAGDSZEMŰ SHELA KALANDJAI


92 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [196,64] koordinátán.
A táborozás 16. napján összeakadsz egy szőke hajú, zöld szemű kobudera férfival. Bőre bronzként csillog. Raia halandók felett uralkodó helyettese. Mellkasán a Jáde Sárkány tetoválását viseli. Egy árnyszőttest, egy bársony övsálat, egy bozontfonatot, egy dr'thanox gyűrűt, egy drag'kór fülkarikát, egy drakolder gyűrűt, egy Istenek Talizmánját, egy jégisten amulettet, egy kreiton palástot, egy mihlanil övet, egy nap szimbólumot, egy natharion talizmánt, egy Notermanthi amulettet, egy nt'lagod karkötőt, egy og'lhobn fülbevalót, egy örökkéval.tűzopálját, egy ősmágus fülbevalóját, egy rogalhal csuklópántot, egy Teremtő koronáját, egy yiang csuklópántot, egy yiang kesztyűt, egy yiang köpenyt, egy yiang mellényt, egy yiang nadrágot, egy yiang sapkát, egy yiang surranót és egy yiang vállvédőt visel. Felszerelését egy élőholt drakolder trófea, egy triklem drakolder trófea és egy Zt'tuzzarxn trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Bal kezében egy yiang hárítópajzsot tart. Lőfegyvere egy moa stuki. Elég egy mentális pillantás aurájára: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Green Wizard Eagle. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Kihívod Green Wizard Eagle-t egy barátságos szkander-partira. Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Most ellenfeledre akadtál! Izzadság ül ki a homlokodon, de hiába szenvedsz: gyenge vagy, mint a harmat. Kikaptál! Ezt a szégyent... 12 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Láttad már a Mestert harc közben? Úgy küzd, mint a legendás Jáde-sárkányok! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 16 gyógykenőcsöt (660 arany).
A 84. napon összefutsz egy vörös, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfival. Bőre bronzként csillog. A kalandozót mágikus örvények veszik körbe. Raia főpap-jelöltje. Egy császári kesztyűt, egy fekete bőrcsizmát, egy Huddens alkarvédőjét, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy Rhatt páncélját, egy sárga erőövet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy Thargodan koronát és egy zafír fülbevalót visel. Felszerelését egy kultúrmasztodon trófea, egy sivatagi doareg trófea és egy tyrannoszaurusz rex trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: egy mágikus viharban meditáló varázsló. Bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Érzékeled auráját: fehér, jelezve, hogy jó. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Stormfist. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Kihívod Stormfistet egy barátságos szkander-partira. Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Hosszasan küzdötök, de sokáig egyikőtök sem bír a másikkal. Végül ellenfeled ereje fogy el előbb, és győzelemittasan lenyomod! Találkozol egy rövid aranyhajú, szürke szemű, bajuszos alakváltó férfivel. Bőre színe zöld. Ő Apa Tifusz a Jégmágusok Makker tréfamestere, ki csak "A" betűs italt iszik. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Apa Tifusz. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Kihívod Apa Tifuszt egy barátságos szkander-partira. Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Most ellenfeledre akadtál! Izzadság ül ki a homlokodon, de hiába szenvedsz: gyenge vagy, mint a harmat. Kikaptál! Ezt a szégyent...
Roxxon, amikor összefutottatok, adott neked egy szopókövet. A teremtés zsákja létrehozott 1 pirkitet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+42 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+152 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+82 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-6 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy ongóliant nyomára bukkansz. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [7 pontot használtál fel, van még 320.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 315.]

* 2. KP: használod a 745. tárgyat
Használod a bo'adhun idolt. A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [0 pontot használtál fel, van még 315.]

* 3. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 315.]

* 4. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+6 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 310.]

* 5. KP: használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [0 pontot használtál fel, van még 310.]

kf 397 392 kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat a 392. tárggyal
Lecsatolod a ritualista övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 310.]
Leveszed a réz papi karkötőt, majd a csuklódra húzod a mászó-karperecet. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

cir 63 vándorcirkusz látogatása 63
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

kpk 5 kezd. parancs kivétele: 5
H 1100 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

kpk 2 kezd. parancs kivétele: 2
H 745 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

v 88 elmormolod a 88. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted a szopókőpusztítás varázslatot! Szétrobbantottál 1 szopókövet! [-21 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 305.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 295.]

kpb kezd. parancs berakása:

v 53 elmormolod az 53. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az óriáserő varázslatot! Csapásaid erősebbek lesznek! (+5 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 290.]
[A parancs tárolásra került.]

v 127 elmormolod a 127. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Létrehoztad az erőpajzs III varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-30 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 285.]

v 161 elmormolod a 161. varázslatot
Kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmondtad a varázsenergia varázslatot! Következő fordulódban varázsenergiát nyersz ki. [-35 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 280.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 275.]

v 96 144 61 elmormolod a 96. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Befejezted a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED



[144,61] Egy kisebb településhez érkeztél.

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Œzleld meg a rózsa vérét, tapasztald meg: jó a holtlét... " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy főutcát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy nekrofunt. Van itt egy maffia bank (705. épület.), egy ezüst mágustorony (706. épület.), egy Ördögi Kör (710. épület.) és egy Trikornis Futárszolgálat (712. épület.). Ahogy tovább gyalogolsz, észreveszed egy kopasz, piros szemű troll férfi táborát. Bőre a sírok márvány fehérjét idézi. Chara-din korlátlan hatalmú főpapja. Egy angyalok gyűrűjét, egy Batharak vállemezét, egy Bufa páncélját, egy halálhozó karkötőjét, egy káosz szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy lidérckoronát, egy mágusköpenyt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.tűzopálját, egy Ovgun nyakláncát, egy Rughar gyűrűjét, egy tűzúr csizmáját, egy ulkor kötényt, egy Urgod kesztyűjét, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Fegyverzetét egy őrjáratozó katona trófea, egy varkaudar vajákos trófea és egy dombi óriásyeti trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy Baghar korbácsát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Egy pikkelyes ptog a hátasa. Teherhordója is van: egy Thargodan csontváz! Szegény állat majd megszakad. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: sötét, mert gonosz. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 265.]

a 709 1269 1 átadod a 709. tárgyat az 1269. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 ritualista övet Speedy Gonzales részére. [5 pontot használtál fel, van még 260.]

be 710 213 138 bemész a 710. épületbe
Mindig megborzongsz, ha az Ördögi Kör közelébe kerülsz. Erőt véve magadon, határozottan indulsz előre. Lehunyod a szemed, ahogy a fekete gyertyák hideg füstje bekúszik a ruhád alá, de aztán az érzés lassan elmúlik. Bejutottál...
Elindulsz az egyik csuhás alak felé és elmondod, mire lenne szükséged. Ez 125 arany lesz. Szó nélkül kinyújtja a tenyerét, melybe leszámolod a csengő érméket. Az alak felemeli karjait és mély, torokhangú mormogásba kezd. Érzed a mágia lüktetését, mely egyetlen mozdulattal csapódik testedbe, ahogy a varázslat befejeződik! Aktivizálódik rajtad egy fürkésző szemek [Sokkal alaposabb leszel, ha kutatni kell.] és egy széljárás [Lépteid könnyűvé, légiessé válnak.] varázslat! [5 pontot használtál fel, van még 255.]

m 3 5 5 mozogsz délkeletre, délnyugatra, délnyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[196,64] Dombos terepre érkeztél. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy ekharion közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy tudatrombolás pszi támadást. A támadása szerencsére hatástalan volt. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az ekharion jobb oldalát. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Nem talált! Vad csatakiáltással, felemelve a kyorg hosszúpengét a másikra támadsz. Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod az ekharion testét. (2 támadással 106 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). Transzformálsz! (+10 varázspont.) Pengepajzzsal megcsapod az ekharion ragyás testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Az ekharion feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az ekharion megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 37 aranyat. 1820 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 223, sebződés: 11, gyógyulás: 27, összesen: +16 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. Egy halálhozó lesz az ellenfeled.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a halálhozó hosszú csőrét. (4 támadással 99 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (8 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod a halálhozó bal szárnyát. (3 támadással 154 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+31 életerő). Transzformálsz! (+15 varázspont.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a halálhozó bőrszárnyát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) A halálhozó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 40 életpontot vesztettél. Csőrével a halálhozó belemar kézfejedbe. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 27 életpontot vesztettél. A halálhozó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2030 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 276, sebződés: 103, gyógyulás: 36, összesen: -67 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
Elmosolyodsz, amikor megpillantod az ötpróba-sátrat magad előtt. Versenyzésre készen közelebb lépsz a bejáratnál álló fiatal alakváltóhoz. Ő elmondja, hogy öt próbát kell teljesítened ahhoz, hogy tied lehessen a fődíj, majd hozzáteszi, hogy ez eddig még nem sokaknak sikerült. Megígéred neki, hogy benned nem fog csalódni, és megkezded a feladatok megoldását. Az alakváltó suhanc első próbaként egy súlyzót gurít a lábaid elé. Könnyen fogást találsz a fémes szerkezeten, és minden különösebb nehézség nélkül a magasba emeled. Erőpróba kipipálva... Az intelligenciapróba következik. Egy kis gnóm teszi fel neked a kérdést, két általa megnevezett szörny közül melyiktől kell jobban tartani. Ennél könnyebbet nem is kérdezhetett volna, kapásból mondod a választ! Ügyességpróba. Néhány labdát kapsz a feladatot adó elf tornásztól, majd arra kér, tarts velük bemutatót. A zsonglőrködés sosem volt az erősséged, de mivel semmit nem veszíthetsz, megpróbálkozol vele. A labdák bizonytalan ívben repkednek, teljesen átizzadsz, mire a homokóra a letelt időt jelzi. Az elf azonban a fejét csóválja, megszámolja a labdákat, majd a földön heverő társaikra mutatva jelzi, hogy nincs meg mind, néhányat elhagytál a próba közben. 528 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan hagyod ott az alakváltó suhancot az összes elvetemült próbájával együtt.
Épp elhaladnál egy sátor előtt, amikor egy hangra leszel figyelmes, ami téged szólít. Egy árnymanó ül nem messze tőled egy asztal mögött, kezében egy pakli kártya mutatja, hogy békés küzdelemben szeretné próbára tenni tudásod. Kedved támad a szerencsejátékhoz, úgyhogy magabiztosan közelebb lépsz. Hamar kiderül ellenfeledről, hogy nem kispályázik. Látni akarja, hogy van nálad elég pénz. Még csak az kellene, hogy aggódjon! Egyesével leszámolsz 100 aranyat magad elé az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Orzag bilincse, 1 Aranyeső, 1 Temető, 1 Illúziópalota. Ez egy pár! Az árnymanó egy keveset emel a téten a játék kedvéért, te pedig tartod. Következhet a lapcsere. 3 lapot cserélsz. Faarccal megvizsgálod, mi változott a kezedben: 3 Orzag bilincse, 1 Ellenvarázslat, 1 Orbitális mackósajt. Ez terc! Egyszerre rakjátok az asztalra a lapjaitokat. Az árnymanó előtt a következő hever: 4 Tisztítótűz, 1 Orzag bilincse. Ez póker! Vesztettél. 528 tapasztalati pontot kaptál. Az árnymanó nevetve söpri be a 49 aranyad, ami most már az övé.
Tudatosan a szirén sátrához irányítod lépteid. Határozottan lépsz a labirintus bejáratát őrző férfi elé, és közlöd vele, hogy szerencsét próbálnál. Leadod nála a tárgyaidat, majd belépsz a sátor nyílásán. Sétálsz egy darabig az össze-vissza kanyargó folyosókon. Hamar kiismered a labirintus építője milyen elvet követett a járatok kialakítása során, így az egyetlen továbbvezető útra is könnyedén rábukkansz. Hirtelen tör rád az éhség. Az orrod előtti járatban egy kistestű madár vergődésére leszel figyelmes. Közelebb érve megállapítod, hogy egy sérült mirgről van szó, akinek zamatos húsa remekül szolgálhatná étkeztetésedet. Először lefogod az állatot, majd miután a nyakát kitekerted, tollaitól megfosztottad, bekebelezed. Kellemes énekszó tölti be a folyosó légterét. Örömmel hallgatod, de nem hagyod, hogy bűvereje hatása alá kerülj. Az egyik kanyarban egy fehérruhás női alak bontakozik ki előtted. Oldalán lévő sebére mutatva a segítségedet kéri. Közelebb lépsz és minden tudásodat elővéve megdörzsölöd a seb környékét. Örömmel tapasztalod, hogy a vérzés abbamarad, a szirén pedig elmosolyodik. A szomszédos teremben egy megkezdett épület komor falai állnak. A szirén az építkezés befejezésére kér. Tanácstalanul várod, hogy mondjon még valamit, de mivel ez nem történik meg, lassan munkához látsz. Hamar feladod, mivel a kész darabokhoz nemigazán tudod hozzáilleszteni a hiányzókat. 528 tapasztalati pontot kaptál. Visszakéred a tárgyaidat az ajtónálló férfitól, majd szomorúan búcsút intesz neki. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot (rézdarab) rejt! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy Elenios oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy Chara-din monolitja van. Délnyugatra egy púderszikla van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [195,65] Amerre csak a szem ellát, dombok. Utad során felfedezel egy púdersziklát. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Találsz egy Chara-din monolitját. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Apa Tifusz orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot (ilkin érc) rejt! A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy púdersziklát. Délre egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy ekharion került az utadba. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. Semmi eredménye! Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az ekharion jobb lábát. (4 támadással 100 életpontot sebezve.) Ellenfeled követ hajít feléd. Nem talált! Vad csatakiáltással, felemelve a kyorg hosszúpengét ellenfeledre rontasz. Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed az ekharion fejét. (2 támadással 99 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+20 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Pengepajzzsal megvágod az ekharion fejét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Az ekharion nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Az ekharion feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki az ekharion száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 40 aranyat. 1820 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 224, sebződés: 17, gyógyulás: 26, összesen: +9 ÉP}

A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő ongóliant nem jelenthet komoly veszélyt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 50 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az ongóliant testét. (4 támadással 80 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (25 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a kyorg hosszúpengét ellenfeledre támadsz. Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed az ongóliant testét. (4 támadással 195 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+40 életerő). Transzformálsz! (+19 varázspont.) Pengepajzzsal néhányszor súrolod az ongóliant hatalmas bokáját. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Nem sikerült az ongóliant ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 54 életpontot vesztesz.) Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed az ongóliant bal oldalát. (4 támadással 197 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+40 életerő). Transzformálsz! (+19 varázspont.) Pengepajzzsal súrolod az ongóliant testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Az ongóliant pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 51 életpontot vesztesz.) Az ongóliant most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy umbatari karkötő, egy ametiszt medál, egy fűszertartó és egy vasérc. 2924 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 583, sebződés: 130, gyógyulás: 93, összesen: -37 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +109 életerő.) Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [194,66] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy amniosz-fát. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Utad során felfedezel egy fekete kaktuszt. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Ultimate Warrior formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Leah hívei emelték. Váratlanul csepegni, majd zuhogni kezd az eső. Végre! Tátott szájjal, felfelé fordított fejjel, csukott szemmel állsz, és kortyokban nyeled az életet adó nedűt. Vizestömlődet is az ég felé fordítod, hogy feltöltődjön. Amilyen gyorsan jött, olyan hamar a zápor véget is ér. Kicsit megfáztál a hideg víztől (-2 életerő). Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. [58 pontot használtál fel, van még 197.]

m 7 7 6 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[193,65] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Thargodan csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Kinézel egy helyet, ahol kevesebb Thargodan bordát látsz, és ásni kezdesz. A hideg futkos a hátadon, ahogy a fekete csontok ropognak a lábad alatt. Fehér csontok, korhadt ládák kerülnek elő, de egyelőre semmi használható. Nem is érzed már a karod, talán egy órája kutatsz? Két órája? Nem baj, a kincs mindent megér. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy Zinthurg készül a lemészárlásodra.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 108 életpontot sebeztél. Egy pusztító végzet varázslatot dob rád a másik. Semmi hatás! A Zinthurg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy igazgy. fülbevaló. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 995 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hú! Ez kemény volt! Vajon érdemes tovább kockáztatni? Hát persze! A haszon mindenek előtt. A gödör alján, a sok csont között valami használhatót látsz! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy nyu-shuriken. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy Mnebolath védelmezi a vadászterületét.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Semmi eredménye! Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a Mnebolath kutyafejét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-7 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 12 aranyad is. A szörny hideget lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (34 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod az óriásölőt. Megmarkolva az óriásölőt a másikra rohansz. Óriásölővel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a Mnebolath fejét. (4 támadással 175 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+36 életerő). Transzformálsz! (+17 varázspont.) Pengepajzzsal megcsapod a Mnebolath testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) A Mnebolath néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (4 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-4 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 10 aranyad is. A Mnebolath még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 8 arany és egy fekete gyöngy. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 2084 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 199, sebződés: 63, gyógyulás: 41, összesen: -22 ÉP}

Na, most már ideje lenne egy kis nyugalomnak! Tovább piszkálod a földet, nem tanulva a leckéből. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy pszi őselementál támad rád.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. Szerencsére nem hatott rád. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a pszi őselementál testét. (4 támadással 103 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Fegyvert váltasz: előkapod az óriásölőt. Marokra fogva az óriásölőt ellenfeledre támadsz. Óriásölővel hatalmas csapásokat adva felmetszed a pszi őselementál párolgó héját. (3 támadással 172 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+35 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Pengepajzzsal megvágod a pszi őselementál párolgó héját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csápjaival a pszi őselementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A lény elszívja mentális energiáidat! (-12 pszi pont.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2026 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 197, sebződés: 20, gyógyulás: 40, összesen: +20 ÉP}

No! Kezdesz kifáradni. Essünk túl a végső összecsapáson! Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy magnetikus praglonc védelmezi a vadászterületét. Jó stratéga módjára a megfontolt visszavonulást választod.
Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy pordémon, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy ősi csatamezőt. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [192,64] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fekete kaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Felfedeztél egy borkonyó cserjét.
(Feltételes támadás:) Egy élőholt quwarg! Ezt kerested. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az élőholt quwarg testét. (4 támadással 108 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a kyorg hosszúpengét ellenfeledre ugrasz. Kyorg hosszúpengével párszor kilyukasztod az élőholt quwarg testét. (2 támadással 81 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Pengepajzzsal épp hogy megvágod az élőholt quwarg torát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csáprágó csattan csípőd közelében. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1306 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 204, sebződés: 0, gyógyulás: 21, összesen: +21 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) árnymanó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [191,64] Az erdőt dombvidék váltja fel. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy ekharion. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy tudatrombolás pszi támadást. Szerencsére nem hatott rád. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az ekharion nyakát. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) A szörny egy nagy követ hajít feléd. Nem talált! Megmarkolva a kyorg hosszúpengét ellenfeledre rontasz. Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod az ekharion jobb lábát. (2 támadással 110 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+23 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Pengepajzzsal végigvágod az ekharion testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Nem sikerült az ekharion ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 39 aranyat. 1820 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 234, sebződés: 18, gyógyulás: 29, összesen: +11 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, A Vándor lábát masszírozza. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (óndarab) van a föld alatt! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Nyugatra egy quwarg boly van. Északnyugatra egy púderszikla van. Elrakod a távcsövet. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [58 pontot használtál fel, van még 139.]

m 1 7 2 mozogsz északkeletre, északnyugatra, keletre
[192,63] A dombságot elhagyod, ritka erdőbe érkeztél. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy fekete kaktuszt. Látsz egy borkonyó cserjét. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Iron Cross lábát masszírozza. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyanús mozgást látsz a fák között. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kultúrmasztodon. Itt csata lesz.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Egy izomernyesztés varázslattal köszöntöd a másikat. Sajnos nem hatott ellenfeledre. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a kultúrmasztodon jobb oldalát. (4 támadással 103 életpontot sebezve.) Meglengetve a kyorg hosszúpengét a másikra rontasz. Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed a kultúrmasztodon testét. (4 támadással 141 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+29 életerő). Transzformálsz! (+7 varázspont.) Pengepajzzsal néhányszor meglegyinted a kultúrmasztodon testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Néhány döfést ejt rajtad a kultúrmasztodon agyarával. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Kyorg hosszúpengével végigvagdosod a kultúrmasztodon bal első lábát. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Pengepajzzsal megkarcolod a kultúrmasztodon nyakát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Sikeres döféseket ejt testeden a kultúrmasztodon. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A kultúrmasztodon rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 10 kaját. 2220 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 341, sebződés: 107, gyógyulás: 50, összesen: -57 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [191,62] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy ezoterikus mardel. Ettől nincs semmi félnivalód. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az ezoterikus mardel szőrös testét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) A lény koncentrál egy hangyányit. Kacagsz a lényen - csak nem valami speciális támadást próbált alkalmazni? Hát, alaposan felsült. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az ezoterikus mardel fejét. (3 támadással 105 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Pengepajzzsal megcsapod az ezoterikus mardel jobb első lábát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az ezoterikus mardel állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az ezoterikus mardel összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 8 drótszőrt. 1298 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 240, sebződés: 0, gyógyulás: 27, összesen: +27 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rát-fát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy borkonyó cserjét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délnyugatra megpillantasz egy púdersziklát. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megvizsgálod a talajt. Még egész friss emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [192,62] A sík vidéket bozótos váltja fel. Észreveszel egy gumifát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy fekete kaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy borkonyó cserjét. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy csapat qwarg rohamosztagos közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Semmi eredménye! Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a qwarg rohamosztagos jobb középső lábát. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed a qwarg rohamosztagos bal középső lábát. (4 támadással 166 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+34 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Pengepajzzsal párszor súrolva eltalálod a qwarg rohamosztagos testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (8 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod a qwarg rohamosztagos testét. (4 támadással 168 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+34 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Pengepajzzsal néhányszor megkarcolod a qwarg rohamosztagos jobb oldalát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Több marást ejt rajtad az 5 qwarg rohamosztagos csáprágójával. (5 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Kyorg hosszúpengével végigvagdosod a qwarg rohamosztagos testét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a qwarg rohamosztagos jobb vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Az 1 qwarg rohamosztagos megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az 1 qwarg rohamosztagos összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2000 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 537, sebződés: 57, gyógyulás: 99, összesen: +42 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 121.]

m 3 mozogsz délkeletre
[193,63] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hmm, csak egy ezoterikus mardel. Ettől nincs semmi félnivalód. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy izomernyesztés varázslat. Ellenfeled elernyed. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod az ezoterikus mardel testét. (4 támadással 106 életpontot sebezve.) A lény megtorpan egy pillanatra, és meredten rádbámul. Egy pillanatra elködösödik az elméd, de aztán lerázod a szörny pszi tapogatódzását. Marokra fogva a kyorg hosszúpengét a másikra rontasz. Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed az ezoterikus mardel nyakát. (2 támadással 105 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Pengepajzzsal felnyitod az ezoterikus mardel nyakát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Az ezoterikus mardel megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kyorg hosszúpengét, szereztél 8 drótszőrt. 1298 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 235, sebződés: 0, gyógyulás: 27, összesen: +27 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy borkonyó cserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Dornodon hívői építették. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fekete kaktuszt. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Rhiannon előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő bűbájlidérc nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeled szemöldökét összehúzva koncentrál, ahogy felrak egy láthatatlan védekező pszit. A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy direkt kontakt. II pszi támadást. Ellenfeled elszívta az összes varázspontodat! Elpusztult 2 poszogó möszéd! Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Egy melletted levő bokor indái megnyúlnak, megnőnek, nyálkától csöpögve köréd tekerednek. Borzalmas erővel szorítják testedet. Nem menekülhetsz, csontjaid ropogni kezdenek... Tudomást sem véve a halálos veszélyről, szülőhelyedre, valamilyen jó emlékre koncentrálsz. Ahogy tudatod tovaszáll a békés gondolatok világa felé, úgy foszlik semmivé a szörnyű illúzió. Leküzdötted a tudatodat ért támadást! Most már talán a fegyvereké a szó. Fegyvert váltasz: előkapod az óriásölőt. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A bűbájlidérc csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál rajtad. 29 életpontot vesztettél. Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+5 vp). A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) A lény kacagva szívja el életnedveidet. 28 életpontot vesztettél. A bűbájlidérc csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+8 vp). Nem akarsz kinyúlni. Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.] Remeg minden porcikád az iménti izgalmaktól. A legszívesebben soha többé nem találkoznál ezzel a lénnyel! (Kaptál rá egy BA parancsot!)
{Csatastatisztika; sebzés: -4, sebződés: 178, gyógyulás: 0, összesen: -178 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás rögtön érezhető! ( +98 életerő.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [6 pontot használtál fel, van még 115.]

szk 159 360 361 keresed a 159. szörnyet a 360. szörnyet a 361. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy ryuku gárdistát. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

im 2 3 imádkozol
Isteni kapcsolatot létesítesz. Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Jóleső meleg fut végig a testeden. [30 pontot használtál fel, van még 85.]
Isteni kapcsolatot létesítesz. Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. [30 pontot használtál fel, van még 55.]
Isteni kapcsolatot létesítesz. Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. [30 pontot használtál fel, van még 25.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 22.]

* 2. BP: t. energia kisütése: 215 2
Sajnos nincs varázspontod. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

* 3. BP: elmormolod a 83. varázslatot
Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Megidézted a szörnycsábítás varázslatot! Elkezted a szörnycsábító illat gerjesztését. [-14 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 19.]

* 4. BP: kézbeveszed/felveszed a 709. tárgyat a 853. tárggyal az 531. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Sajnos nincs meg a megfelelő szakképzettséged/szinted ahhoz, hogy ezt a tárgyat használhasd. [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. A sötét tekercsek szaporodnak. Micsoda öröm! [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 23, 12, 22.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a spagulár. Egy kaját nyel le a smaragd őrsárkány. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása. Elmúlt az erőpajzs III hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt a fürkésző szemek hatása. Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 288 pontot. A következő körben tehát 307 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BŰBÁJLIDÉRC (761. SZÖRNY)
Ahogy haladsz a bokrok között lassan gomolygó ködszálak vesznek körül. Felkúsznak a hátadon és a halál jeges leheletét érzed a tarkódon. Nincs erőd megfordulni, mert a lény, amely megdermesztette csontjaidat keményen fogva tart, és az apró ködfoszlányok lassan átalakulnak egy karmos szellemszerű lénnyé. Éjfekete, végtelen mélységű pofáját a válladra tapasztja, majd lassan elkezdi szívni belőled a lelkedet. Sokan megpróbáltak ellenállni a bűbájnak, amivel a lidérc fogva tart, de általában kevés sikerrel, így mind üres porhüvelyként terültek el a földön, miután a bűbájlidérc elvégezte évezredes munkáját.

KARAKTERLAP

Smaragdszemű Shela, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű mutáns nő vagy. A bőröd kreolszínű. Tharr püspöke vagy. Papi hited: 218. A Két Kard Testvérisége (#9118) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 147. fordulód.

Erő: 31 (40) Szint: 22 Merészség: 10/5 Magasság: 159 cm
IQ: 37 (39) Támadás: 31 Agresszió: 3 Testsúly: 61 kg
Ügyesség: 25 (24) Védekezés: 71 Menekülés: 30 % Életkor: 4/5 év
Egészség: 25 (26) Életpont: 347/331 Jellem: semleges (+2) Tul. pont: 3
Szerencse: 30 (34) Varázspont: 812/93 Pénz: 2275 arany Kép. pont: 32
Tudatpont: 14/3 Pszi pont: 185/40 Halhatatlanság: 1 %
Eddig összesen 1422 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 25225 TP-t kaptál. Jelenleg 827761 TP-d van. A következő szinthez még 172239 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, kultúrmasztodon, Orkhan Thai. A 122. fordulódban 5314 arany került a bankszámládra. 5978 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 7/28 ökölvívás: 18/72 (+3%) szúrófegyverek: 7/92
vágófegyverek: 26/88 (+25%) ütőfegyverek: 7/98 lőfegyverek: 10/9
dobófegyverek: 27/17 (+9%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (300%) << kyorg hosszúpenge (#917) (50%) << óriásölő (#528)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); ubuk tüske (#131) (4 -6.); bumeráng (#249) (7 .); bumeráng (#249) (8 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -14.); vas dobónyíl (#189) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
Szkander vereségeid: 11 győzelmeid: 2

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/57 2. nyomkövetés: 57/45 (+45%) 3. lopás: 1/0
4. mászás: 7/61 5. csapdakészítés: 16/90 (+6%) 6. csapdaészlelés: 4/83
7. gyógyítás: 1/44 (+11%) 8. titkosírás: 3/85 9. felderítés: 13/59 (+23%)
10. szörnyidomítás: 4/23 11. teológia: 37/38 (+48%) 12. taumaturgia: 33/90 (+37%)
13. szerencsejáték: 1/63 (+11%) 14. versengés: 3/5 (+36%) 15. harcművészetek: 10/32
16. szkanderozás: 15/95 (+2%) 17. zene: 1/20 (+11%) 18. szörnyismeret: 24/6 (+23%)
19. pszi: 21/40 (+3%) 20. zárnyitás: 5/13 21. vadászat: 1/30 (+11%)
22. bányászat: 25/74 (+33%) 23. úszás: 2/91

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 70% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 50% életerő alatt 10 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
kutatsz max. 90 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 7, max: 16)
vérfürdető magszim (#148), ryuku légiós (#361), epokitféreg (#147), szintszívó lények (#9097), pszi elementál (#221), jégtroll (#164) (csak egyszer), varkaudar bajnok (#190)
Barátságosság (aktív: 9, max: 16)
kardfogú fülemüle (#146), kronokukac (#285), kronotapír (#286), áeratikus hasnyák (#243), noth szellem (#250), átokmurgattyú (#225), semlegesek (#989), jók (#990), bűbájlidérc (#761), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) élőholt pozdorja (#134, 40 VP)
földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP) Tharr haragja (#145, 16 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +2 vp 7 költség alatt; taumaturgia: +1 vp 7 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
áldomás (#6) vámpirizáció (#1) méregsemlegesítés (#14) csupasz izom (#28)
óriáserő (#53) varázsenergia (#161) szörnycsábítás (#83)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 9, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154)
lángcsóva (#31) >> szintszívó (#96) villámcsapás (#50) >> pszi elementál (#221)
villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180) izomernyesztés (#33) >> xirnox (#122)
villámcsapás (#50) >> ongóliant (#159) villámcsapás (#50) >> jégtroll (#164)
tűzeső (#61) >> borzalmas varkaudar (#166)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
smaragd őrsárkány (#344) státusz: OK
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A márványtornyok és egyéb hasonló képződmények a fizikai rátermettség igazi próbái. Imádkozz, amint mászás szakértelmed elérte a 15. szintet!
2.) Egy kacagó szépia leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná.
3.) Egyike a végső kihívásoknak minden szolga-jelöltem számára: végezz egy ongólianttal!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
92 arany (#50) 2 gyógykenőcs (#313) 1 ritualista öv (#709)
1 sáfránypor (#211) 1 sallank karom (#128) 8 spiritusz (#170)
1 tükör (#43) 1 varázskő (#305) 1 szopókő (#259)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ametiszt medál (#275) 14 drótszőr (#37) 1 fekete gyöngy (#99)
1 fűszertartó (#210) 1 igazgy. fülbevaló (#197) 5 kaja (#2)
1 nyu-shuriken (#157) 1 pirkit (#153) 2 sötét tekercs (#535)
2 Thargodan esszencia (#328) 1 umbatari karkötő (#278) 1 vasérc (#152)
94 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(191,62) ezoterikus mardelek (#184), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), Tharr oltár
(191,64) ekharionok (#232), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), művészi porolit (#720), olvasztókemence (#86), Dornodon oltár, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely
(192,62) gumifa (#38), Fairlight oltár, fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), 46. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, qwarg rohamosztagosok (#242)
(192,63) fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), művészi porolit (#720), oltár, kultúrmasztodonok (#227)
(192,64) Sheran rúnaköve, fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), oltár, borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), élőholt quwarg (#202)
(193,63) ezoterikus mardelek (#184), gumifa (#38), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), Dornodon oltár, fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), művészi porolit (#720), bűbájlidérc (#761)
(193,65) Zinthurg (#180), Mnebolath (#237), pszi őselementál (#258), Thargodan csatamező (#432), oltár, művészi porolit (#720), 39. jellempróba
(194,66) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 45. jellempróba, fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), művészi porolit (#720), Leah oltár
(195,65) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534), 43. jellempróba, művészi porolit (#720), érclelőhely, ekharionok (#232), ongóliant (#159)
(196,64) ekharionok (#232), oltár, Chara-din monolitja (#534), halálhozó (#419), érclelőhely

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* Mostantól írjuk a karakterlapon, ha a deus ex machinát meghalásra állította valaki.
* A karakterek közötti találkozás programkódját kénytelenek voltunk átírni teljesen, hogy a jövőben egyszerűbben bővíthető legyen. Régen úgy működött a program, hogy a táborozó félnek a táborozás alatti találkozásait a saját fordulójának elején generálta le, nem akkor, amikor azok ténylegesen megtörténtek. Onnantól, hogy a változás a játékba kerül, a találkozások azonnal megtörténnek a passzív fél részére is (a korábbi találkozások viszont úgyanúgy generálódnak, mint eddig). Persze ez elsősorban háttérváltozás, amiből ti nem sok mindent fogtok tapasztalni, két jelentősebb dolog van csupán, ami a fordulókban is megváltozott:
A D.E.M.-ezés, halál azonnal megtörténik, ha a táborozó fél meghalna a találkozáskor. Ha csak D.E.M.-ezett, a karakter óvatosabb lesz a hátralevő időben, azaz nem fog ugyan másik kalandozókkal találkozni, de tárgyat átadni neki lehet majd. A deus ex machina a táborozás alatt nem repíti el több mezőnyire a karaktert, akkor sem, ha a beállítás ezt indokolta volna (illetve elrepíteni elrepíti, de a karakter automatikusan visszasétál a következő forduló elejéig a kiinduló táborozási koordinátára). Így a jövőben mindenki biztos lehet benne, hogy a fordulóját azon a koordinátán kezdi, ahol letáborozott (kivéve persze, ha az ominózus találkozás még a változás előtt történt volna meg, csak nem lépett a karakter azóta).
A másik fontosabb változás a Feltételes Udvarlással kapcsolatos. Sikeres szerelmeskedés után az FU azonnal törlődik a táborozó felekről, kivéve ha ők házastársak. A gravia öve nevű tárgyat emellett csak fordulónként egyszer lehet használni.
A találkozás rutin bonyolultsága miatt az alapos tesztelés ellenére is előfordulhatnak hibák. Amennyiben ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd a Játékvezetőnek.
* Bekerültek a varázslattervező pályázaton kiválasztott varázslatok a játékba. Megtanulásuk a mágustornyokban, ill. imádkozással VP regenerációból (akinek már van elég VP regenerációja, a következő isteni küldetés leimádkozása után láthatja majd, milyen varázslatok vannak) sajátíthatók el. A 2006. januári Alanori Krónikában teljes listát találtok arról, hogy melyek ezek a varázslatok, és mire jók.
* A Fairlight bankban újabb széfhelyek bérelhetők a tehetősebb ügyfelek számára, a korábbiakhoz hasonlóan 1000 aranyért tárgyhelyenként.
* Mostantól az öregedéstől meghaláskor nem veszti el a karakter az összes deus ex machináját, mint korábban. Az ezutáni halál persze továbbra is megtörténik (a karakter tulajdonságot és Tapasztalati Pontot veszít). A másik változás, hogy a TP vesztés nem lehet több, mint az adott szinten szintlépéshez szükséges TP 20%-a.
* Amennyiben elvesztetted szent szimbólumodat (pl. mert egy szörny lehelete elégette), fohászkodhatsz istenedhez az IM 5 paranccsal, hogy adjon egy újat.
* Mostantól a "meghalás" milyenségének állításához (H 1 999) nem szükséges, hogy deus ex machina a karakternél legyen.

Üzenet küldése a karakternek