TÚLÉLÕK FÖLDJEBetáplálva: 2001. febr. 14. 9h:57'
EZ A 0. JÁTÉKHETED, 0. FORDULÓD
1. játékheted kezdete: febr. 21.
A következõ fordulódat legkorábban
a 1. játékhéten tudjuk betáplálni.
| KALANDOZÓ: #3318
SZÁMLA : #7683
ZSETONOK : 13
Extra forduló: 15 |
BEVEZETÕ
Üdvözlünk a Túlélõk Földjén, kedves újszülött! Bocsánat, már egyáltalán nem vagy újszülött - az elmúlt néhány hét alatt
felnõtté váltál. Ez persze nem azt jelenti, hogy rendelkezel a tapasztalattal, amellyel szüleid, azonban jóval több ismereted
van, mint egy, a Kiégett Föld felõl érkezõ túlélõnek - hiszen mamád (és esetleg papád) sok dologra megtanított. A tanult és
örökölt képességeken kívül rendelkezel egy speciális mentális képességgel. (ld. enc.) Ez a pszi! (ld. enc.) Kezdetben
használható pszi képességeid a pszi-ernyõ (ld. enc.) és az auratranszformáció. (ld. enc.)
Ezzel a karaktered akár te, akár valamelyik barátod (esetleg a gyermek apja!) játszhat tovább. Ehhez nem kell mást tenned,
mint a mellékelt JL-t kitöltened. Döntsd el, hogy milyen nevet kapjon a gyermek. A név után zárójelben írd oda a fejlécben
látható karakterszámot is, és írd a név alá, hogy "újszülött". Így nem fordulhat elõ, hogy a küldött JL alapján egy új
kalandozót indítunk ehelyett a fiatal, de tehetséges mentát helyett. Az sem árt, ha megadod, milyen nemû legyen a gyermek
(FIÚ/LÁNY). Mint látod, külsejét (hajszín, bõrszín, stb.) részben tõled, részben apjától örökölte. Amennyiben nagyon
akarod, a külsõt megváltoztathatod (részben vagy egészen), a külsõ jellemzõk beírásával. Mint láthatod, a gyermek arról a
mezõrõl indul, ahol elbúcsúztál tõle, így a K spec. kódnak nincs értelme, hasonlóan az AJ-nek sem. Javaslom, hogy az A
paranccsal rögtön adj át néhány tárgyat (páncélt, fegyvert) szegény kezdõnek, hogy ne kelljen teljesen meztelenül indulnia.
Rögtön, a JL-el együtt küldhetsz egy kitöltött UL-t is, a gyermek 1. fordulójára.
ÚJSZÜLÖTT1949 KALANDJAI
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál. Az idõ esemény nélkül telt el.
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb
altatómester: szinte azonnal elalszol. (ld. enc.) HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 110 pontot. A következõ körben tehát 110 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
PSZI KÉPESSÉGEK
A pszit, ezt a belsõ, mentális képességet az elsõk között sajátítják el a Túlélõk Földjén születõ mutánsok és egyéb fajok.
Úgy látszik, a termomágikus világégésnek pozitív hatásai is voltak. Van egy másik módszer is, amellyel azok is
megszerezhetik a pszit, akik nem birtokolják születésüktõl fogva, de errõl csak homályos hírek keringenek: mindegyikben
valamiféle pszi-kõrõl van szó.
A pszi tudásod egyik legalapvetõbb jellemzõje a pszi pontjaid. Ezek jelképezik a mentális energiádat. Minden pszi képesség
használata pszi pontokba kerül, a bonyolultabbak többe. Az elhasznált pszi pontjaidat a körök közötti pihenéssel nyerheted
vissza. Kezdetben csak 1-2 pszi képességed van, de késõbb szerezhetsz újat, a pszi szakértelem növekedésekor és esetleg
egyéb módon. A pszi képesség használatához a P <képesség sorszám> parancsot kell kiadnod, ez a parancs a legtöbb
képesség esetén 5 TVP-be kerül. Ezek a képességek ugyanabban a listában vannak nyilvántartva, mint a varázslatok, ezért a
karakterlapodon is a varázslataid között fognak szerepelni.
[Megjegyzés: bár mint tudjuk, a pszinek semmi köze a varázsláshoz, praktikus szempontokból a számítógép a pszit is egy
speciális varázslási formaként tartja nyilván. Ez azt jelenti, hogy a pszi képességek használata, korlátaik, lehetõségeik
nagyon hasonlítanak a varázslatokéra. Tehát a pszi képességek között is van olyan, amely egy teljes fordulón át tudja
kifejteni hatását, van olyan, amely a legközelebbi harcban alkalmazható, és azután megújítható, stb. A harcban használható
pszi képességek alkalmazása is tökéletesen megegyezik a varázslatokéval, tehát egy támadó varázslat helyett használhatsz
egy támadó pszit, egy védekezõ varázslat helyett egy védekezõ pszit, ha úgy tartja kedved. A varázslatokhoz hasonlóan, a
pszi képességek között is van olyan, amelynél 2. ill. 3. paramétert is meg kell adni a P parancs kiadásakor.]
PSZI
A pszi egy speciális mentális képesség. Mivel döbbenetes, szinte földöntúli dolgokat lehet vele megcsinálni, sokan a
varázslás egyik formájának tartják - holott nem az. A pszi használója nem külsõ mágikus energiákat, nem istenétõl kapott
varázserõt használ, hanem a belsõ, mentális energiáit használja fel - a kíhez hasonlóan. Minden pszi képesség használata
pszi pontokat emészt fel. Azt, hogy hány pszi pontod van, alapvetõen a pszi szakértelmed szintje határozza meg, de
befolyásolja intelligenciád és egészséged is.Pszi szakértelmedtõl függ még, hogy milyen gyorsan regenerálódnak pszi
pontjaid. A pszi szakértelem a pszi használatával, gyakorlással fejlõdik, mutánsoknak és alakváltóknak valamivel
gyorsabban, mint más fajoknak.
PSZI-ERNYÕ (64. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel az alapvetõ pszi-képességgel rengeteg fontos információt szerezhetsz azokról a szörnyekrõl és kalandozókról, akikkel
találkozol. Láthatatlan pszi-ernyõdet rájuk bocsátva, igen részletes képet kaphatsz egyes fizikai tulajdonságaikról. A
pszi-ernyõ használatához a P 64 parancsot kell kiadnod, 6 pszi pontért és 5 TVP-ért. Hatása egy teljes fordulón keresztül
tart. Mûködése: minden alkalommal, amikor találkozol egy kalandozóval/szörnnyel, van rá esély (pszi szakértelmedtõl
függõen) hogy megtudod EGY fizikai tulajdonságát. Ilyenkor, az egyéb pszi-tulajdonságokhoz hasonlóan, egy {kapcsos
zárójelben} lesz olvasható a másik tulajdonsága. Ez lehet támadás, sebzés, védettség, erõ, egészség vagy bármi más.
[Megjegyzés: a szörnyek fizikai tulajdonságai csekély mértékben változhatnak az idõk folyamán, így az ezzel kapcsolatos
információ nem mindig idõtálló.]
AURATRANSZFORMÁCIÓ (65. PSZI KÉPESSÉG)
Mostantól komoly mennyiségû pszi-energia felhasználásával képes vagy saját aurád formálására! Ehhez a P 65 parancsot
kell kiadnod. Ha a jó irányba akarod aurádat transzformálni, akkor 2. paraméternek 1-et, ha a sötét út felé, akkor 2-t írjál.
Mindez 10 pszi pontba és 10 TVP-be kerül. Amíg pszi szakértelmed alacsony, egy auratranszformációval csak egy
jellempontot tudsz szerezni.
BANKI ÁTUTALÁSOK
A növekvõ elvárás miatt a Fairlight bankrendszer úgy döntött, hogy mostantól elfogad banki átutalásokat is, a következõ
feltételek mellett:
1. Az átutalás mindig készpénzben történik, tehát egyszerûen a PBE <arany> <kalandozó> paranccsal a nálad levõ
aranyból a saját bankszámlád helyett rakhatsz be egy másik kalandozó számlájára is.
2. Az átutalást azonnal teljesítik, költséget nem számítanak fel, de az átutalt összeg min. 20 arany kell, hogy legyen. Ha
ennél kisebb számot adsz meg, akkor is 20 aranyat fogsz átutalni!
3. Ha az illetõnek van pénz a számláján, akkor az aktuális kamatokat kiszámolják, hozzáadják a betétjéhez, úgy tekintik,
mintha a legutóbbi fordulójában rakta volna be a pénzt, és hozzáadják az átutalt összeget. Mivel a maximális kamat
eléréséhez a pénzednek min. 7 nap/eltelt forduló ideje a számládon kell lennie, ha ennél sûrûbben léptél, és nem akarod a
kamatból veszíteni, kérd meg üzleti partneredet, hogy ne utalja át a pénzt, amíg nem szólsz.
4. A Fairlight bank a csatorna keleti oldaláról a nyugati irányba átutalást nem teljesít.
Pénzt persze olyannak is lehet átutalni, akinek tartozása van, így az acélkolosszustól rettegõ kalandozót kisegíthetik
bajtársai.
EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idõ alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem
rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a
megoldás az extra forduló. A lehetõség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK
rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1
héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót.
Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerûen
csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belõle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi
lehetõségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.
KARAKTERLAPOD
újszülött1949, egy vörös, kontyos hajú, borostyánszemû mutáns férfi vagy. Bõröd bronzként csillog. Ez a 0. fordulód.
erõ : | 21 |
iq : | 17 |
ügyesség : | 11 |
egészség : | 13 |
szerencse: | 18 |
| |
| |
|
szint : | 2 |
támadás : | 1 |
védekezés: | 0 |
életpont : | 69 |
varázspt : | 0 |
pszi pont: | 9 |
| |
|
merészség: | 5 |
agresszió: | 5 |
menekülés: | 50 % |
jellem: | semleges(-15) |
pénz : | 0 arany |
| |
| |
|
magasság: | 127 cm |
testsúly: | 43 kg |
életkor: | 1 év |
tul.pont: | 0 |
kép.pont: | 0 |
| |
| |
|
Eddig összesen 0 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 30 TP-d van. A következõ szinthez még 70
TP szükséges.
Harci ismeretek (szint)
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 1 ütõfegyverek: 1
lõfegyverek: 1 dobófegyverek: 1
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
Egyéb ismeretek (szint)
rejtõzködés: 1 nyomkövetés: 1 lopás: 1 mászás: 1
csapdakészítés: 1 csapdaészlelés: 1 gyógyítás: 1 titkosírás: 1
felderítés: 1 szörnyidomítás: 1 szerencsejáték: 1 szörnyismeret: 1
pszi: 1 zárnyitás: 1 vadászat: 1 bányászat: 1
Pszi képességeid (#sorszám, *hány pontba kerül)
pszi-ernyõ (#64 *6) auratranszformáció (#65 *10)
Tárgyaid (*-gal jelöltek bekészítve, zárójelben tárgy sorszáma)
Összsúly: 0.00 kg megterheltség: 0 %
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
TÚLÉLÕK FÖLDJE REFERENCIA
újszülött1949 0. fordulója
Szörnyek
vadász tatu (#10) | szárnyas gömböc (#12) | rambó bogár (#14) | démontetû (#15) | homokvarány (#16) | | bolhakutya (#17) | ormánygõte (#18) | kavadu (#19) | drótszõrû pincsi (#22) | királygyík (#26) | | óriás sáska (#27) | surranó kígyó (#30) | woor-antilop (#31) | sünmedve (#33) | kõszáli disznó (#34) | | acélkolosszus (#35) | manó (#36) | gorombilla (#38) | lebegõ gomba (#39) | tigroszlán (#43) | | Tugt-ork (#46) | csontváz (#48) | zombi (#49) | technokolin (#50) | bakkura (#52) | | százfogú (#53) | bo-skorpió (#54) | rõtmanó (#55) | félelem-járó (#56) | gátvakond (#57) | | rájanyék (#58) | pókvadász (#59) | kõevõ (#62) | varkaudar (#64) | goldugar (#65) | | vízionár (#66) | húsevõ magszim (#67) | móleon (#68) | evaporõr (#69) | vadtroll (#70) | | fabontó szójer (#71) | óriás skorpió (#72) | garokk (#73) | tintacsiga (#74) | zoloboo (#77) | | színes dözmöng (#78) | bombagoly (#79) | trollfa (#80) | tazunkaróka (#81) | spagulár (#82) | | kaszabolósáska (#83) | bíborgörény (#84) | gyilkos sallank (#85) | topránypolip (#86) | kaffogó hebrencs (#88) | | sörényes ubuk (#89) | alpesi tehén (#91) | púpos burástya (#92) | mérges nyukmár (#95) | szintszívó (#96) | | piromenyét (#99) | szõrös pók (#100) | sullár (#101) | uzbány (#102) | mélységi grittang (#103) | | trikornis (#104) | vadász varkaudar (#108) | nyuhaj karbin (#110) | ragyás burástya (#111) | sóhajtó dorony (#112) | | süvítõ rája (#113) | vérszomjas csüldõ (#114) | törpemammut (#115) | gyilkos tetû (#116) | mutáns pók (#117) | | trappoló dinymák (#118) | emberevõ (#119) | bibircsók-óriás (#120) | homokféreg (#121) | xirnox (#122) | | tetemember (#123) | manifesztátor (#124) | büntetõ praglonc (#125) | varkaudar mágus (#128) | útonálló (#130) | | orgyilkos (#131) | sötét gnóm (#132) | elit palotaõr (#133) | palotaõr (#134) | élõholt mirg (#135) | | sötét fõgnóm (#136) | karmos tankány (#137) | proteinfecske (#139) | acéldarázs (#140) | szõrlajhár (#141) | | udvari mágus (#142) | vadászkutya (#143) | arató csattanat (#144) | pattanóböde (#145) | kardfogú fülemüle (#146) | | epokitféreg (#147) | vérfürdetõ magszim (#148) | szõrös bozsó (#149) | fémbontó szójer (#150) | kardszárnyú pocok (#152) | | quwarg királynõ (#153) | autentikus vámpír (#154) | nukleáris cickány (#155) | tüskés harci gromak (#156) | purifikátor (#157) | | nómenklatúra (#158) | ongóliant (#159) | kétfejû troll (#163) | jégtroll (#164) | bávatag golombár (#165) | | orgoró (#170) | óriásféreg (#171) | sírlidérc (#172) | dögkeselyû (#174) | élõholt mágus (#175) | | óriás csontváz (#176) | csontváz lord (#177) | karmazsin huhogó (#185) | szeppent rákfatty (#186) | részeg kalandozó (#187) | | varkaudar bajnok (#190) | szutykos remák (#191) | quwarg harcos (#201) | élõholt quwarg (#202) | Tguarkhan (#212) | | quwarg nagymester (#214) | massza (#217) | tormikus egér (#218) | pszi elementál (#221) | adószedõ (#234) | | vadász quwarg (#241) | qwarg rohamosztagos (#242) | quwarg parafenomén (#248) | õrjáratozó katona (#274) | védõnõvér (#280) | | quwarg szabotõr (#301) | óriáspók (#303) | ryuku ostromteknõs (#362) | kérõdzõ etra (#368) | | |
| Tárgyak
deus ex machina (#1) | kaja (#2) | vizestömlõ (#3) | bot (#4) | bunkó (#5) | | kõkés (#6) | kõhegyû lándzsa (#7) | szöges bunkó (#8) | bunkósbot (#9) | dárda (#10) | | csontkés (#11) | csontszurony (#12) | kõkalapács (#13) | sünmedve tüske (#14) | vadász tatu bõr (#15) | | bordacsont (#16) | szögletes kõ (#17) | parittya (#18) | kerek kõ (#19) | fúvócsõ (#20) | | ormánygõte csont (#21) | tüske (#22) | kavadu lebeny (#24) | kavadu iszák (#25) | gyenge méreg (#26) | | víz (#27) | ököl (#28) | smirglilevél (#29) | varányszem (#30) | smirglibokor (#31) | | szeksztáns (#32) | lapockacsont (#33) | ásó (#34) | tûzbokor (#35) | fáklya (#36) | | drótszõr (#37) | gumifa (#38) | zárnyitó készlet (#39) | kis vaskulcs (#40) | grákóbõr (#41) | | távcsõ (#42) | tükör (#43) | királygyík bõr (#44) | kis bõrpajzs (#45) | krómkaktusz (#46) | | surranó kígyó bõr (#47) | antilopbõr (#48) | kígyóbõr kesztyû (#49) | arany (#50) | bõrpáncél (#51) | | mákrózsa bokor (#55) | mákrózsa virág (#56) | bõrsisak (#57) | tigroszlán fog (#63) | csontszablya (#64) | | szöges páncél (#65) | szöges bõrpajzs (#66) | kék orchideacserje (#67) | kék orchidea (#68) | szárnyas hernyó (#69) | | rézdarab (#70) | rézpáncél (#71) | rézsisak (#72) | rézpajzs (#73) | csontkulcs (#74) | | rézkulcs (#75) | bronzkulcs (#76) | rát-fa (#77) | mászókarom (#78) | korongfa (#79) | | lapkorong (#80) | mérleg (#81) | zöld üveg (#82) | ragasztó (#83) | díszes rézpajzs (#84) | | óndarab (#85) | olvasztókemence (#86) | bronzhegyû lándzsa (#87) | bronzsisak (#88) | bronzpajzs (#89) | | bronzpáncél (#90) | manilla-fa (#91) | kötél (#92) | mély kút (#93) | bronzhegyû nyíl (#94) | | bakkura bõr (#95) | rákpajzs (#98) | fekete gyöngy (#99) | aranyló ugarhéj (#100) | tinta (#101) | | vízionár szem (#102) | magszim bél (#103) | fémrúd (#104) | evaporõr háj (#105) | fabontó (#106) | | rövid íj (#107) | nyílvesszõ (#108) | vapár cserje (#109) | vapár ág (#110) | hosszú íj (#111) | | madártoll (#112) | xantusz-kaktusz (#113) | kaktusztüske (#114) | móricserje (#115) | móri gyümölcs (#116) | | ezüst nyaklánc (#117) | púderszikla (#118) | púderkõ (#119) | dözmöng szív (#122) | göcsörtös bunkó (#123) | | rókafarok (#124) | mandibulapenge (#125) | bronzpenge (#126) | mandibulakasza (#127) | sallank karom (#128) | | sallank nyíl (#129) | hebrencs állkapocs (#130) | ubuk tüske (#131) | hóhérbimbó (#132) | csuklyavirág (#133) | | gyöngymangó bokor (#134) | gyöngymangó (#135) | rúnakõ (#136) | mérg. ubuk tüske (#137) | ubuk dobónyíl (#138) | | koponya szimbólum (#139) | denevér szimbólum (#140) | nap szimbólum (#141) | oltár (#146) | hebrencs csapda (#147) | | mocsári penke (#148) | grok-képzõdmény (#149) | szent jogar (#150) | szvó-ektoplazma (#151) | vasérc (#152) | | pirkit (#153) | mély szakadék (#154) | vaskohó (#155) | világítótorony (#156) | ezüst karkötõ (#158) | | kis vaspajzs (#159) | vassisak (#160) | nagy vaspajzs (#161) | borostyán függõ (#162) | ugh méreg (#166) | | sziklafészek (#167) | sullár hólyag (#168) | uzbány csõr (#169) | spiritusz (#170) | téfea-agy (#172) | | nekrofun (#173) | márványtorony (#175) | vashegyû nyíl (#176) | szopógödör (#177) | mínosz-kúp (#178) | | ezüst gyûrû (#180) | vashegyû lándzsa (#182) | vaskulcs (#183) | ezüst kulcs (#184) | nagy bronzkulcs (#185) | | mérg.ubuk dobónyíl (#188) | vas dobónyíl (#189) | mérg. vas dobónyíl (#190) | aranylánc (#191) | gyöngysor (#192) | | aranygyûrû (#193) | arany karperec (#194) | obszidián függõ (#195) | trófea nyaklánc (#196) | igazgy. fülbevaló (#197) | | trikornis szarv (#198) | gyíkfû csomó (#200) | gyíkfû (#201) | amniosz-fa (#202) | amniosz (#203) | | kazmár (#204) | kazmár gyökér (#205) | ovimon-bokor (#206) | ovimon-bogyó (#207) | óriás lián (#208) | | szuperkötél (#209) | fûszertartó (#210) | sáfránypor (#211) | dorony tüdõ (#212) | xirnox szív (#213) | | manifeszt.nyúlvány (#214) | fedett verem (#219) | háló-csapda (#220) | dobóháló (#221) | smaragd védõgyûrû (#223) | | varkaudar lándzsa (#224) | orgyilkos tõr (#225) | ramit kõ (#226) | helytartói jogar (#228) | obszidián karkötõ (#229) | | lánckesztyû (#230) | acélpengõke (#231) | furulya (#233) | dorony duda (#235) | tankány karom (#237) | | pular kristály (#239) | kis aranykulcs (#240) | smaragd kulcs (#241) | tüskecsapda (#242) | fekete bõrcsizma (#247) | | bumeráng (#249) | templom (#256) | friss csatamezõ (#262) | õsi csatamezõ (#263) | kristálygömb (#265) | | gromak bõr (#268) | purifikátor háj (#269) | gromak páncél (#270) | aranytû (#272) | sárga erõöv (#276) | | varkaudar páncél (#294) | galachmit (#310) | ezüsttõr (#322) | mutáns csont (#331) | huhogó bibe (#332) | | rákfatty váladék (#333) | quwarg boly (#359) | phua-kúp (#372) | fény szentélye (#376) | moa üveggömb (#383) | | szent tölgyfa (#393) | álomvirág (#395) | álompor (#396) | városépítkezés (#398) | fõutca (#399) | | ház (#400) | aranypikkely (#415) | Vlagyimir szobra (#433) | törpe bánya (#435) | szent liget (#439) | | barátság szent tüze (#484) | sörsátor (#486) | erõdítmény (#488) | pusztulás sírjai (#489) | ostromlétra (#510) | | Chara-din monolitja (#534) | kisebb zan (#544) | árnyéktõr (#557) | fõnixtoll (#563) | | |
| ParancsokRöv. 1.PAR. 2.PAR. 3.PAR. TVP Utasítás
A tárgy kalandozó darab - tárgy átadása
AA tárgy [tárgy] [tárgy] - összes par. tárgy átadása
ÁL tárgy1 tárgy2 tárgy3 20 áldozat bemutatása
BA élõlény [élõlény] [élõlény] - barátságosság
BE [épület] 5 belépés épületbe/lab.-ba
BPB [sorszám] - befejezõ parancs berakása
BPK sorszám - befejezõ parancs kivétele
D tárgy - tárgy eldobása
D tárgy darab hova 6 tárgy elrejtése
DD tárgy [tárgy] [tárgy] - összes par.tárgy eldobása
DX 1-20 - D.E.M. beállítása
É TVP 1-40 élelemszerzés
EA mit darab - eladás boltban
EE tárgy [tárgy] [tárgy] - összes par. tárgy eladása
ÉP épület TVP TVP építkezés
F tárgy 10 kísérletezés, feltalálás
FELV KT/szövetség - szövetségi felvétel
FF 1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver - feltételes fegyverváltás
FFK % [%] [%] - felt. fegyverv. kockázata
FGO TVP TVP feltételes gonoszkodás
FGY életerõ% TVP [hányszor] TVP feltételes gyógyítás
FKT tárgy darab [1] ? feltételes készítés
FKU TVP TVP feltételes kutatás
FLH szint fegyver - felt. lõfegyver használat
FOG szörny csapda ? feltételes szörnyelfogás
FM TVP - feltételes mászás
FU kalandozó (5) feltételes udvarlás
FV tárgy darab honnan 4 felvesz elrejtett tárgyat
FTV varázslat élõlény - feltételes T/V varázslat
FVH szint - felt. T/V mágia használat
GO próbaszám 10 jellempróba-gonoszság
GY TVP 1-40 gyógyítás
GYJ [tárgy] [megterh] [érték] - gyûjtés szelekció
GYK fegyver TVP 1-50 gyakorlás fegyverrel
H tárgy ? használja a tárgyat
HIR hírszám [1. par.] [2. par.] - KT hír közlése
HU [tárgy] [tárgy] [tárgy] - hulladékgyûjtés
ID szörny TVP TVP elfogott szörny idomítása
IM 30 imádkozás oltárnál
IN kalandozó élõlény tárgy - információ átadás
JLK kód 5 jelszó kimondása
K,FK faj lépésszám irány 10 követi a megadott fajt
KF tárgy [1-2] - felvesz/felölt/kézbevesz
KF lõfegyver [lövedék] - bekészíti a lõfegyvert
KNO képesség [hányszor] - képesség növelése
KPB [sorszám] - kezdeti parancs berakása
KPCS [1-3] 0/20 kapcsoló állítása
KPK sorszám - kezdeti parancs kivétele
KT tárgy [darab] ? készít/begyûjt
KUT TVP 1-50 átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy] 5 lopás kalandozótól
LE tárgy - letesz/elrak
LM pont [pont] [pont] 5+OV labirintusban való mozgás
LOT 1.tipp 2.tipp 3.tipp - lottózás (10 arany)
M irány [irány] [irány] 10 adott irányba mozgás
OV 0-5 - óvatosság labirintusban
P pszi [param1] [param2] 5(?) pszi képesség használata
RM fegyver mit TVP TVP növény/épület rombolása
SE próbaszám ? jellempróba-segítség
SZE szörny - fogoly szörny elengedése
SZK szörny 10 szörnykeresés
SZM szörny - elfogott szörny leölése
T,FT élõlény [élõlény] [élõlény] - élõlény megtámadása
TF tulajd. TVP TVP tulajdonság fejlesztése
TIM TVP TVP titkosírás megfejtése
TNO tulajdonság [hányszor] - tulajdonság növelése
TPF TVP - spórolt TVP felszabadítás
TPS TVP - TVP letiltása, spórolása
TV varázslat [varázsl] [varázsl] - varázslat T/V listába
V varázslat [param1] [param2] 5(?) varázslás
VE mit darab - vásárlás boltban
VI merészség agresszió menekülés% - viselkedés
VIK merészség - merészség kalandozókra
VPF VP - spórolt VP felszabadítás
VPS VP - VP letiltása, spórolása
VTN varázslat 35 var. tanulása mestertõl
ZIP mit TVP TVP rombolás nemes céllal
© Beholder Kft. 1992-1999.
Ha a játékkal bármilyen gondod van a következô címre írj: tf@beholder.hu!
Ha az e-mailes UL ill. fordulo küldéssel van gondod: beholder@beholder.hu!
Soha NE küld vissza az e-mailben kapott fordulódat!! Elég a karakterszámot, és a fordulószámot megírni!!
Ha mégis megteszed, az az e-mailes játéklehetôséged elveszítését jelentheti!!!!!
Aki észrevesz egy hibát, és szeretné, ha azt javítanánk a fordulójában, az a következõkre legyen szíves fokozottan ügyelni:
1) A levelet azzal kezdje, hogy megírja KARAKTERSZÁMÁT, FORDULÓSZÁMÁT és SZÁMLASZÁMÁT.
2) Írja le - minél tömörebben - a jelenséget, a hibát. Ezt tegye meg MINDEN alkalommal, mikor errõl levelezünk, utalva az addig megbeszéltekre.
3) NE LÉPJEN addig, míg nem kap tõlünk visszajelzést.
AKI MÉGIS LÉP, az a továbbiakban ÖNKÉNT LEMOND mindenfajta JAVÍTÁSRÓL, és elfogadja a hiba miatt módosult képességek korábbi forduló alapján történõ visszaírását. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ha úgy gondoljuk, ne javítanánk.
Segítségeteket elõre is köszönjük!
Az utóbbi idôben rendkívül sok probléma volt a drotpostagalamb nevû remek
ingyenes e-mail szolgáltatóval. Ezért nagyon szépen kérek mindenkit, hogy keressen
egy valóban megbízhatóan mûködô szolgáltatót, hiszen nektek is, nekünk is jobb, ha a
kiküldött e-mailek már az elsô alkalommal hibátlanul megérkeznek. A drótposta több féle címet is kínál pl. dpg.hu, drotposta.hu, aramszu.net, stb.
Ismételten kérek mindenkit, hogy ha bármi problémád van akármelyik játékkal kapcsolatban, akkor az errôl szóló e-mail fejlécében feltétlenül tüntesd fel azt, hogy melyik játékról is van szó!!!!!!! Arra is szeretnék mindenkit megkérni, hogy a probléma taglalása mellett arra is szánjon idôt, hogy az olyan mellékesnek tünô adatokat, mint karakterszám, fordulószám, számlaszám ne felejtse ki a levélbôl. (Ha nem tudod kitalálni, hogy az adott probléma kezeléséhez milyen adatokra van szükség, inkább többfélét adj meg, mint hogy pont a szükséges hiányozzon!)
Ezúton szertnék mindenkit tájékoztatni, hogy karakterátadás e-mailben továbbra sem lehetséges!
Kérek mindenkit, hogy mielôtt UL javítás, AK stb. miatt reklamál, legalább egyszer olvassa el a fordulo végén található tájékoztatót. Maci
Elküldött UL javítása
A már elküldött UL javítására korlátozott lehetôség van.
Ha elrontottad az UL-t, akkor minnél hamarabb küldd el mégegyszer. Ügyelj rá, hogy a forulószáma
feltétlenül ugyanaz legyen, mint az eredeti UL-é volt. Az UL-ek letöltése után a konvertáló
program a késöbb érkezett UL-t, javításként értékeli, és ezt fogja betáplálni az eredetileg küldött UL helyett.
(Figyelem: ilyenkor az eredetileg küldött UL-re is UL OK jelzést fogsz kapni!)
Szükség esetén több javítást is küldhetsz, az utolsó UL-bôl lesz a forduló.
Ha egy e-mailben több UL-t is küldtél, akkor a javítás során elég csak a hibás UL-t elküldened,
az UL-ek abban a sorrendben lesznek betáplálva, ahogy az eredeti e-mailben voltak. (Természetesen figyelembe véve a fenteb leírt korlátozásokat.)
Figyelem! Ez a javítás csak akkor mûködik, ha a hibás UL még nem került letöltésre!!
Ha már letöltöttük, akkor a javító UL hibás forulószám jelzéssel visszamegy.
Az UL-ek letöltése reggel 9-10 között délután 2-4 között történik általában.
(Esetenként ettôl eltérô idôpont is elôfordulhat.)
Ha M$ IE-t használsz UL küldésre, és javítani akarod az UL-t, akkor esetenként komoly
problémáid lehetnek, mert az M$ IE által küldött UL-ek fejlécébôl rendszeresen hiányzik a dátum mezô.
Emiatt elôfordulhat, hogy az UL-ek sorrendje felcserélôdik, és nem a javító UL kerül táplálásra.
Ha biztosra akarsz menni, akkor NE használj Explorert, mert emiatt nem áll módunkban a fordulódat újra táplálni!
Többeknek problémája volt az UL-javítással. Tehát UL-t javítani csak bizonyos esetekben lehet.
A javítás feltétele, hogy az új UL még az elôtt megérkezzen, hogy a régit LETÖLTÖTTÜK.
(Naponta általában kétszer van letöltés: reggel 9 körül, és du. 3 körül.)
Tehát ha a reggel 8-kor elküldött UL javítását du. 2-kor küldöd, akkor az már nem lesz javítás csak egy Hibás UL.
Abban a speciális esetben ha pl. nincs zsetonod, vagy még nem léphetsz, a késôbb (esetleg másnap, harmadnap) küldött UL-re is UL OK üzenetet fogsz kapni (itt most nem részletezett technikai okokból),
DE ILYENKOR IS AZ ELÔSZÖR KÜLDÖTT UL KERÜL TÁPLÁLÁSRA! Tehát egy már elküldött UL-t a letöltése után akkor sem lehet javítani, ha az valamilyen okból még nem lett betáplálva!
Ha megváltozott az e-mail címed akkor azt feltétlenül jelezd nekünk a beholder@beholder.hu címen.
(A SZÁMLASZÁMODAT is írd meg!!). Amikor az új címet beírtuk, akkor kapsz egy visszajelzést. CSAK ezután küldj új UL-t!
Figyelem!
A térkép megtekintéséhez szükséges
class és képek letölthetôek a Beholder Kft home page-érôl.
Ha nincs www hozzáférésed, akkor jelezd (beholder@beholder.hu) és elküldjük e-mailben.
A java class mellett találhatsz egy dos-os progit is, amely segítségével elô tudod állítani a térképet gif formátumban.
Mostantól (97.08.19) megadhatod az un. állandó netkódodat, és így nem kell minden UL-en feltüntetni a netes kérést.
A netkód a számlán lévô összes karakterre vonatkozik. Az állandó netkód megadásához a számlaszámodra és magára a kódra
(u,b,u+,b+) van szükség. További részletek a Beholder Home Page-en.
Az Alanori Krónika megrendelése:
Ezentúl minden hónapban megjelenéskor megkaphatod
a Krónikát. A dolgod mindössze annyi, hogy a beholder@beholder.hu címre irsz egy e-mailt
amiben megrendeled az újságot, és megírod a számlaszámodat.
Az újsággal együtt automatikusan elküldjük a számlán lévô összes karakter üzeneteit is!
Az AK ára így 20 zseton. (Ez tartalmazza a postázás költségeit is.)
Ha késöbb le akarod mondani a megrendelést, feltétlenül jelezd, hogy a nem a hagyományos, hanem a netes elôfizetésrôl van szó (azaz a Krónikát nem a fordulóddal, hanem külön kaptad)!
Ha a fordulód fejlécében szerepel az Üzeneted jött felirat, akkor mentális üzenete
érkezett a karakterednek. Az üzenetet a karaktered legközelebbi hagyományos fordulójával
postázzuk. (Addig azonban minden e-mailes fordulódban meg fog jelenni az üzenet.)
Lehetôséged van azt kérni, hogy az üzeneteket külön postázzuk számodra, ez azonban 5 zsetonba kerül.
Azt is kérheted, hogy az üzeneteidet egy másik karaktered hagyományos
fordulójával postázzuk. (Ezt természetesen nem kerül zsetonba.)
|