Hatalom Kártyái kártyalap - Déja vu | A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)
- Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 135 szavazat alapján 7.4)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 161 szavazat alapján 8.3) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 136 szavazat alapján 8.9) |
|
(AK16) A Déja vu hatására, a Világégéshez hasonlóan, minden a játékban levő lap a gyűjtőbe kerül. A Gyevi bíróra azonban nem hatnak a lények egy csoportjára vonatkozó lapok, ezért a Déja vu és a Világégés ellenére is játékban marad. A Tárgyvédelem megvédi a tárgyat amelyen van, így a Tárgyvédelem leesik, de a tárgy nem. A Bűbájvédelemmel hasonló a helyzet. | (AK18) Az azonnali reakció varázslatok előbb létrejönnek mint az a varázslat amire reagálnak (ld. Ellenvarázslat, Manacsapda). Tehát ha a Déja vumet, vagy a Tudati vitalizációmat manaégetik, akkor először végrehajtódik a Manaégés, azután gyógyulsz a vitalizációtól vagy jön a Déja vu. | (AK20) Ha a Pozitív létsík játékban van, akkor is ki lehet játszani ezeket a lapokat (pl. Árvíz), illetve, ha bűbáj (pl. Influenza, Éhínség) vagy más az asztalon maradó lap (pl. Uman szelleme), akkor azok játékban maradnak, csak semmilyen hatásuk nem lesz. Megmarad még azonban az a kérdés, hogy mi van az olyan lapokkal, melyeknek több hatásuk is van, a lények elpusztítása mellett mást is csinálnak (pl. Az igazság pillanata, Déja vu). Ezeket a lapokat is ki lehet játszani, de abban az esetben, ha csak egy lényt is a gyűjtőbe küldenének, a lap teljes hatása nem jön létre, tehát a Déja vunál nem kezdődik elölről a játék, Az igazság pillanatánál az ellenfél nem veszíti el a varázspontjait, és nem esik le egy bűbája stb. A Végelgyengülés más eset. Ezt is ki lehet játszani a Pozitív létsík mellett, és folyamatosan csökkenti a lény ÉP-jét egyig, egynél azonban megáll, és nem öli meg a lényt. | (AK23) A Déja vunél a lapok egyszerre kerülnek a gyűjtőbe, ezért az Agyaggalamb nem mentheti meg egy másik tárgyadat. | (AK28) A Kristálypraglonc egy lény, annak ellenére, hogy szörnykomponensből kell kijátszani. Azaz minden varázslat és hatás, amely egy adott lényre hat, az a pragloncra is hat, két kivétellel. Az első, hogy a sebző varázslatok és hatások 0-át sebeznek rajta. Vagyis rá lehet lőni a Tisztítótüzet, bele lehet parittyázni, meg lehet ütni lényekkel, de a sebzés minden esetben 0 lesz. A második kivételt pedig az olyan varázslatok és hatások jelentik, amelyek gyűjtőbe küldenek egy-egy lényt (pl. Járvány, Uman szelleme), vagy a játékból kiraknak (pl. Elimináció, Élőholt mágus, Kiűzetés) lényeket. Ezeket is lehet a pragloncra használni, csak semmilyen hatásuk nincs rá. Tehát lehet rá használni a Sötét kastplomot, és a kastplomjelzők erősítik is, meg lehet idézni Nagyobb idézéssel (ez esetben, ha játékban akarom tartani, ki kell fizetni mind az öt komponenst, a -2 VP itt értelmezhetetlen). A tárgyakra vonatkozó hatások és varázslatok viszont csak akkor hatnak rá, ha az a varázslat vagy hatás a gyűjtőbe küldi a tárgyat, azaz jelen esetben a pragloncot (pl. Gigaököl, Unkreáció). A többi tárgyra ható varázslatnak és hatásnak (pl. Ferratáció, Lopás szakértelem, Gnóm mágus) semmi hatása nincs a pragloncra. A lapokra illetve lapok egy csoportjára ható varázslatok és hatások (pl. A gyenge pusztulása, Déja vu, Apokalipszis, Kisebb kívánság, Teljes fordulat stb.) korlátozás nélkül kifejtik hatásukat a Kristálypragloncra. A Vulkánkitörés, a Savhurrikán és a hasonló varázslatok a lények egy csoportjára hatnak, és mivel a lények is lapok, ezért ezek is beleesnek a "lapok egy csoportjára ható" varázslatok kategóriájába, azaz ezek is leszedik a pragloncot. | (AK33) A Déja vu hatására mindenki eldobja a kezében levő lapjait, és húz öt lapot, valamint mindenki elveszti a VP-jét, és a VP-gyűjtés újra egyről indul. Egy Déja vu kijátszása azonban nem eredményezi a játék újrakezdését, és A bőség zavara azt mondja, hogy "minden játékos a játék kezdetekor +3 lapot húz". Tehát A bőség zavaránál továbbra is öt lapot lehet húzni a Déja vu után. A Manaforrás hatása, hogy a kör elején kapott VP nem ötig, hanem nyolcig nő, nem ütközik a Déja vu hatásával. Vagyis a Déja vu után először mindenki egy VP-t kap, majd ez folyamatosan felnő nyolcig. | (AK58) Megmenti a Déja vutól a lényemet a rajta levő D.E.M.. Éppúgy, ahogy a Tárgyvédelemről és a Bűbájvédelemről azt mondtuk, hogy megmentik az adott tárgyat és bűbájt, a D.E.M. is megmenti a lényt. | (AK91) Ellenfelem Védelmező rakshallionnal játszik, kint van négy lénye az asztalon és én kijátszok egy Déja vu -t. Hány életpontom lesz a varázslat létrejötte után? 8 ÉP-d lesz. Az a szabály, hogy először létrejön a teljes varázslat hatása, majd ezután következnek az olyan dolgok, amik a varázslat miatt az egyéb asztalon levő lapokból származnak. Mint pl. a büntetés is. | (AK95) 40 életpontunk lesz, ha páros versenyen, valaki kijátszik egy Déja Vu-t. Valójában a párosban a közös életpont a két játékos együttes életpontja. Ha ? a Déja Vu szövege szerint ? mindketten 20-ba kerülnek, akkor együtt 40 életpontjuk lesz.
|
Kiadás: Chara-din visszatér
Gyakoriság: ultra ritka
Lapszín (isten): Sheran
Típus: általános
Szöveg: Sikeres kijátszása után minden játékos minden lapja a kezéből és az asztalról (a jelzők is!) a gyűjtőbe kerül, majd minden játékos húz öt lapot. Minden szörnykomponens és VP megsemmisül. Minden játékos 20 ÉP-be kerül. A VP gyűjtés újra 1-1 VP-ről indul (az ellenféltől kezdődve).
Illusztráció: Mojzer Krisztina Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:39 | Utolsó frissítés: 2022. november 17. 15:25:34 | Nyomtatási forma |
|