"AHHH, a káoszteknőc! Gigantikus méretű szörny, sebezhetetlen páncélban. Nagyon hatékonyan kell támadnod ahhoz, hogy a néhány, sebezhető részén keresztül komoly kárt tudjál benne tenni. Egy jól irányzott ütés a fejére, amikor kidugja, egy szúrás a lába mellé, vagy egy prezíc vágás a farkára - megteszi mindahány. Ha a káoszteknőcöt fel tudják bosszantani, hatalmasakat harap, de egyébként békés jószág. Pedig sokan vadásznak rá, hiszen páncélja igen hasznos alapanyag." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Vérszomjas pók
Sheran
szörny
pók
3 VP
van benne 1szk
4/4
repül. láthatatlan/látja a láthatatlant. 6-os mérgezés.
képességeit semmilyen módon nem veszítheti el.
sikeres kijátszásakor húzz két lapot, és az ellenfél minden lénye kap egy méregjelzőt! Játékost is mérgezhet a harci fázisban, ha feláldozol 2 mérgező lényed és a paklid tetejéről 4 lapot a semmibe dobsz. A játékoson lévő méregjelzők száma semmilyen módon nem csökkenthető!
ezt a képességét max 2-szer használhatod.
Álarcos galetki
elenios 3VP
láthatatlan
2/3
P, 1VP: célpont lény kap egy álarc jelzőt és passzívan a tartalékba kerül és a gazdája következő előkészítő fázisában nem aktivizálódik. Kivéve, ha célpont lény gazdája elkölt 5 VP-t.
Alattomos Goblin
2 VP
Tharr, torzszülött,goblin
2/2
Minden előkészítő fázisban kapsz 1szk-t.
Nem cserélhet semmilyen módon gazdát.
P: 2szk: Célpont lap, mely gazdát cserélt, visszakerül a tulajdonosához (ha lény volt passzívan a tartalékba kerül), vagy kapsz 1 VP-t, és húzz egy lapot
Előny13-16:Sikeres kijátszásakor,húzz egy lapot.
Hátrány:nem lehet feláldozni, és lapot rátenni.
( sanya88-al )
Alkonyattól Pírkadatig
Leah
bűbáj
ik: 3vp
Sikeres kijátszásakor tégy rá 5 elmúlás jelzőt, majd minden előkészítő fázisodban végy le róla 1-et. ha nincs rajta elmúlásjelző a köröd végén a semmibe kerül, és húzz 3 lapot, ha feláldozol még 3 ép-t akkor ezen kívül kapsz még annyi vp-t ahány élőholtad és vámpírod van játékban.
Amíg játékban van minden élőholtad és vámpírod kap 2/1-et.
Goblin Rejtekhely
1 építő 1+X szk
4SP
Sikeres kijátszásakor tegyél a Goblin Rejtekhely-re X rejtőzködő jelzőt, de maximum 3 jelző kerülhet így rá. Ha ellenfeled bármikor varázslataival, forrásaival, egy vagy több goblinodat célozza, vegyél le egy rejtőzködő jelzőt róla, és az nem jön létre, majd húzz egy lapot és a kör végén kapsz annyi szk-t vagy húzhatsz annyi lapot, amennyi rejtőzködő jelző van még a Goblin Rejtekhely-en.
Hátrány: ezen jelzők száma más módon nem változtatható.
( Sacrum-mal )
Gyógyító karom
testrész
sheran
3VP
sikeres kijátszása után húzz egy lapot. a galetki kap 1/1-t és minden gyógyulási fázisában gyógyul 2 ÉP-t.
ha kijátszásakor feláldozod 2 ÉP-d akkor 1 VP-vel olcsobban jön ki.
Játékos galetki
5VP
Chara-din
galetki 1SZK van benne
2/2
repül, húzz egy lapot.
P:célpont max. 3idézési költségü lap a gyűjtőbe kerül, te pedig kapsz annyi VP-t amennyi az idézési költsége volt, és ugyanennyi ÉP-t sebződsz!
Taradisz, a hős
galetki
1/2
3VP
Sheran
P: célpont lapról minden jelzőt leszedhetsz, vagy áttehetsz egy másik célpont lapra.
ezután tegyél rá egy megakadályozás jelzőt, ezeket a jelzőket sehogy nem csökkenthető vagy növelhető rajta. ha 3 ilyen jelző van rajta kör végén fel kell áldoznod, ekkor kapsz 3 VP-t vagy húzzhatsz 1 lapot.
Sárkányszív
Fairlight
3VP
testrész
Sikeres kijátszása után húzz egy lapot.
Direktsebzés:2es tűzlehellet(ezt ÉP-dből is erősítheted, akár vegyesen is)
Ha a galetki megöl egy lényt, egyel nő a lehellete és kap egy izom jelzőt.
Kronosz
3VP
galetki, fairlight
1SZK van benne.
1/2
P : köröd végén húzz egy lapot, gyógyulsz 2ÉP-t és kapsz 1VP-t.
ha legalább 3 lapot kijátszik valaki, akkor előkészítő fázisodon kívül körönként egyszer aktivizálhatod.
idézési kölségéből helyettesíthetsz 1vp-t egy lapod Semmibe dobásával.
Repül.
Ha ellenfeled sikeresen kijátszik egy lapot a kezéből, azonnal kapsz 1vp-t és gyógyulsz 1ép-t.
áldozz fel 2 ép-t húzz egy lapot. (körönként max. 2-szer)
2/1
félénk manó
manó, szörny 1 csont van benne, fairlight
idézési kölségéből helyettesíthetsz 1vp-t egy lapod Semmibe dobásával.
Repül.
1vp-ért célpont manód gyógyul 2 ép-t (egykörben egy manóra max. 2-szer használhatod).
Hátrány : nem mehet be az őrposztba, nem építkezhet.
P: célpont lap passzivizálódik.
2/1
Manók Találmánya
A fő fázisban bármely játékos megszüntetheti 16 max. ÉP és 16 ÉP feláldozása árán.
Dobj a kezedből vagy a paklid tetejéről egy lapod a gyűjtőbe: húzz egy lapot! Dobj egy manót a kezedből a gyüjtőbe kapsz 2 VP-t. Mindkét képességet körönként egyszer használhatod! 1 VP-ért egy lény vagy célpont játékos gyógyul 1 ÉP-t(körönként max. 3-szor használhatod)
Minden manód ami az őrposztban van kap +1/+1-et és 2 ÉP-s büntetést.
A KEZDŐK ZAVARHATNAK EZZEL, DE NEM A RÉGÓTA JÁTSZÓK, AKIK CSAK ARRA MENNEK, HOGY KÜLGY LISTÁT AZT ARRÓL LESZ UTÁNA SZÓ A PRIVIBEN, HOGY "ÉN NEM IGY RAKNÁM ÖSSZE STB......"
AKI KEZDŐ AZOK EZEKKEL A PAKLIKKAL MEG TUDNAK TANULNI JÁTSZANI. ÉN IS HASONLÓ PAKLIVAL KEZDTEM, DE ISMERTEM OLYAT IS AKI 50-60000-ET ÖLT LAPOKBA MERT AZOK VOLTAK A MENŐK AKKOR AZT SZART SE TUDOTT VELÜK KEZDENI
AMÚGY MÁR PÁR PAKLIT ADTAM ÍGY EL ÉS JÓ VISSZAJELZÉSEK VOLTAK
ÉN A KEZDŐKET SEM BASZOM ÁT!!!!!!
SAJNOS MINDENKI MAGÁBÓL INDUL KI ILYEN ESETEKBEN!!!!
A KEZDŐK MEG NEM IGEN ÉRTENEK A PAKLIK ÖSSZETÉTELÉHEZ, ÍGY NEKIK A PAKLILISTA NEM SOKAT FOG MONDANI.....
HABÁR HA VAN ISMERŐSÜK AZ IS ÖSSZEÁLLÍT NEKI EGY PAKLIT MONDJUK 6000-ÉRT. AKKOR SEM TUDJA MIK AZOK A LAPOK!!!!
az 50 lap az sok! főleg ha a kombót akarod kitenni!
kezdjük a galetkikkel:
Atmillábó elég az 1, nem kell több!
kamdemuból 2 kell és a 3. helyett +1 virág.
hiányolom a Chosuga kedvesét mi ha lenn van és rákerül a gigamancs akkor láthatatlanként átütve az örposzton vége a mecsnek! (berta helyett kéne, mert a felderítő hozza a vp-t)
jó dolgokat írsz!
a patkányon is gondolkodtam, meg a csáposon is. a születés kiment a fejemből, a tolvajszem nem jutott eszembe. megnézem mennyim van, azt hiszem csak 1, azt meg nem rakom magamnak be, de másnak ajánlom : ))
a barlangon is gondolkodom. na átrágjuk és felkerül az oldalamra ez is.
Úgy döntöttem, hogy megleplek titeket valamivel, mégpedig egy pakli listával, de nem is akármilyennel, hanem egy olyannal, ami talán lassan feledésbe merül időközben. A motyogós pakli az én számomra a haverom szívatását jelentette addig, amíg a pakliját meg nem szereztem! Ennek két oka van, az egyik az, hogy abban az időben egyedül a goblinos deckemmel tudtam felvenni vele a versenyt ( kezdőként ez volt a legjobb paklim), a másik pedig, hogy ne kelljen ellene játszanom, így mást is tesztelhettem ellene. Úgy érzem, talán a tesztelők is kicsit elhanyagolják őket mostanában, ugyanis egyre kevesebb jó lap jelenik meg hozzájuk.
Az, hogy kevesen játszanak ezzel a paklival, mutatja, hogy kevés mostanában az igazán jó ötlet. Most egy olyan paklit szeretnék leírni, ami megoldja a motyogó pakli legfőbb problémáit.
Elsőként is azt, hogy a motyogók passzívan jönnek nagy hátrány. A mostanában megjelent kiegészítőben lévő
Kronopók (nem lenne baj ha Leah lap lenne!
igen hatékonnyá teheti ezt a paklit. Sajnos ehhez az elején ki kell jönnie! Furcsa, de ehhez a Leah lapok mellé az Elenios is be kell, hogy kerüljön.
Másodszor a vp és a motyogók közötti összhang nem a legjobb, hiszen sokba kerülnek a lapok, sok a 3 vp-s lap vagy az afölötti.
Ezt segítheti elő az
Akmal+ Morgan pálcája
Kombó, amit sokan ismertek már. De ugye minél kevesebbet használjuk a pálcát, annál több marad a maximális ÉP-nk! Ehhez kell egy kis segítség, ami lehetőleg hosszú távon segíti előnyhöz Akmallal a VP-nk kiegészítésével a paklink kiépülését.
Az Őrület dala és az Élet burjánzása között hezitáltam, hiszen csak 1 színünk maradt. Én a Sherant most jobbnak tartottam!
az Élet burjánzása
ad minden lényünknek +3 ÉP-t és plusz lapot is huzat igaz az ellenfelet is elősegíti, ezzel a képességével.
Ahhoz, hogy gyenge lényeinket megvédjük kell pár Counter lap is. nem tettem be sokat, de talán ez is elég lesz.
Thrax, halálcsapás
Owooti trükk
Na és az etnikum paklikhoz szükséges lapot se felejtsük ki:
Hívó kürt
Azt hiszem, itt az ideje nekikezdeni a tényleges pakli listának. Mint mindig, most is a követővel és a szabálylappal kezdem.
A követő kérdése kapcsán nyilván a Morgan tanítványa lesz! elsődlegesen ez a motyogós pakli alapja. Sok Leah lappal játszunk majd, meglátjátok!
• Morgan tanítványa
Ez a pakli kombós lesz, így az ellenfélnek elege lesz belőlünk. Lesz még egy nagy előnye, de ezt később!
A szabálylap kérdése problémásabb. Használjunk-e Ősi rúnát? Akinek van, annak ajánlom jó szívvel!
A követőkről és a szabálylapokról röviden ennyit, kezdjük a paklilistát.
Hét lapot már ismerünk:
• 2 Kronopók
• 3 Akmal
• 2 Morgan pálcája
• 3 az Élet burjánzása
• 2 Thrax, halálcsapás
• 2 Owooti trükk
• 3 Hívó kürt
Ezzel el is költöttünk 17 helyet a 45-48 lapos pakliból és még sehol egyetlen motyogó sem!
És még mindig a kiegészítő lapok jöjjenek!
• 2 Árnytündér kipárolgás
• 3 Kísértés
• 2 Morgan parancsa
• 2 szürkeállomány roncsolása
Na, szép sorban. Az árnytündér kipárolgás az alapja a mostani paklinknak, ezt kellene leggyorsabban kitenni! Miért? Mert az összes támadólapunk a semmibe küldi a pakliból az ellenfél lapjait! Ez már megmutatja merre indul el a pakli építése.
Kísértés: minden használatba kerülő motyogónk egyben élőholt is, ezeket elő tudjuk szedni vele.
Morgan parancsa elsősorban a morgan pálcájának gyors elő hozatalára lett betéve, de végül is bármelyik Leah lapnak örülünk, ha az kell a kombóhoz.
Szürkeállomány roncsolása: 3 vp-ért 8 lapot a semmibe küldeni nem rossz dolog! Kipárolgás után -8 ÉP, ha nincs lent, akkor még gyűjtőbe is kerülhet, ha azt jobbnak látjuk!
Na és ezután jönnek a motyogók! 26 lap már elkelt a pakliból!
A legfőbb motyogónk a 3 Motyogó Ősvégzet ami ugyan 3 Vp alapban de vannak olcsóbbítások a pakliban pl: hívókürt. Jó esetben egyért jön, ha jó időben, akkor komoly károkat okozhatunk az ellenfélnek! Ne feledjük hogy kijátszásakor 2 lap a gyűjtőbe kerül egyből! Gyógyít 2 Ép-t és a semmibe küldhet jó pár lapot!
3 vp-ért jön a Szikkadt Motyogó is, belőle is 3-at ajánlok! Minden előkészítő fázisban dobatja az ellenfelet! Kemény dió!
Elég tápos lap a 3 Motyogó hírnök is! ne feledjük, sikeres kijátszásakor +1 vp-ért előkeresi egy motyogónkat! Ja és Olcsóbbítja őket!
2 Hangosan Motyogó kell, hogy legyen elég gyógyulásunk a pakliban. Jó időben visszahoz 2 motyogót ingyen a gyűjtőből is!
Most értünk el ahhoz a motyogóhoz aminek a legkisebb szerepe lehet a játékban. Nem jó ha az elején jön ki ezért csak 2 Ében Hammogó kerül be a pakliba. Képességét a Kronopók emelte ki a számomra hiszen kijátszása után egyből feltolható az őrposztba és onnan hamar kikerül a játékból! Az előkészítő fázisban sokszor érdemes lesz visszavenni, ne felejtsük el, hogy ott van! Egy biztos, hangosan motyogóval is érdemes visszavenni, mert 3 vp-t sporolunk meg akkor!
És most jön az egyetlen tényleg repülő motyogónk! 3 Repülő motyogó került be nálam, talán nem meglepetés! 2 ÉP gyógyulás az ellenfélnél, és ingyen leszedés tőle, nekünk jó üzlet!
És végül, de nem utolsó sorban az egyetlen lényünk amit nem tudnak harcban megölni: 3 Koplaló Motyogó! Ne feledjük, ha kijátszuk 2 lap a gyüjtőbe, és 3 lap a semmibe kerül! 5 lap kiiktatása a minimum amiért már megéri az 1 VP-t!
Ez így 46 lap. Ehhez még szívesen betennék 2 Préselés-t! 2 variáció, nem is rossz, igaz a másodikat fogjuk többet használni : ))
A 48 lapunkból 35 Leah lap! Ez azért fontos megjegyezni, mert a követőnk, minden egyes Leah lap kijátszásakor (ha sikeres) 2 lapot dobat az ellenfél paklijának tetejéből!
Ezt soha ne felejtsétek el!
Hogy is játsszunk ezzel a paklival? Nyilván, amint lehet, ki kell rakni a kombót. Előtte az olcsó countereink és szivató lapjaink lassítani fogják az ellenfeleinket. Az első körben, amikor lent van a két lapunk, már elmondhatjuk, hogy jól húztunk! Jó esetben hívó kürt és egy motyogó lesz ez. A következő körben kellene kirakni az akmal kombó lapjait, ehhez mákos húzás kell! Sajnos mindent ekkor sem biztos, hogy le tudunk tenni, hogy vp előnyt termeljünk, de ez lenne a gyors kiépülésünk egyik fontos feladata, főleg ha le tudunk hozni 1 élet burjánzását, akkor komoly lapelőnyre tehetünk szert a 3. körre! Ezt kell túlélni, ezt a 2 kőrt és akkor komoly nyerési esélyeink vannak. Sajnos nagyon húzásfüggő a paklink, de sok gyakorlással és teszteléssel ki lehet védeni az igazi hátrányokat! Van azonban a paklinak egy-két nagyon gyenge pontja. A Tömegátok és a Feledés korszaka ellen nagyon védtelen, mivel a leszedések lény-alapú beépített leszedések. Ezért sideba kell tenni pár erős pusztító varázslatot. A fent említett Thrax halálcsapáson és az owooti trükkön kívül! Ezért valami lénycountert vagy védőlapot érdemes betenni ellene a kiegészítő pakliba.
Hát akkor a side:
3 csontpozdorja
2 diána kívánsága
2 összeomlás
2 mélabú
2 földanya átka
3 morgan írtóztató ereje (tudom ezt nem könnyű beszerezni, mert drága ezért a fentiekből többet is lehet használni)
2 morgan kristálya
3 felejtés harcosa
3 fortyogó motyogó
3 motyogó sámán
a side, igazából a control paklik ellen és ha kell a leszedések miatt a gyorsabban kiépülő paklik ellen lett ennyire agresszív.
Ezzel igazából készen is vagyok. És az én véleményem az, hogy igazából semmi olyat nem csináltam, ami világrengető lenne. Egyszerűen a legjobb lapokat összeraktam, megtaláltam mellé a szerintem ideális követőt, betettem pár lapot, ami azzal is használható és kész is van. Bármennyire is furcsának tűnik egy teljesen új koncepció, néha sokkal kevesebb munka van benne, mint amennyi látszik. Persze ezt a paklit kitesztelni sok időbe telt, hogy mindig kitaláljam, mi a legjobb, mit kell keresni, hogy gyorsulhatom le az ellenfeleket. Én ezeket már nagyjából leírtam nektek, de még így is előfordul, hogy szokatlan szituációba kerültök, ezért sok tesztelésre lesz szükségetek. De szerintem maga a pakli használat elsajátítható és remélem, minél többen kipróbáljátok! (idézet Bubutól)