| | | | Fórum - Tyberius utolsó 30 hozzászólása | | | | |
| Tyberius (előzmény: Breki 1082.) | 2020.01.18. 00:33 |
| | | Nem buktad be a pénzed. Egy online játék online szolgáltatásáért fizettél, ami megszűnt. Ennyi. Ha most szűnne meg ennyi év után, vagy mondjuk 10-20 év múlva, a játékra költött pénzed akkor se kapnád vissza, ergo tök mindegy mikor szűnne meg a játék, nem mondhatnád, hogy bármit is bebuktál. Ez nem asztali verzió, ahol fizikailag kapsz lapokat, amiknek van vmi névértéke, és még csak nagyon tervezve se volt átjárhatóság a két rendszer között.
Ha pedig egyszer is elolvastad volna mondjuk csak Miklós hozzászólásait, akkor értenéd, hogy miért nem valósult meg, milyen technikai és anyagi akadályai voltak.
Az más kérdés, hogy (ahogy azt többen is jelezték) eleve hibás volt a Beho azon hozzáállása, hogy soha nem kötelezték el magukat igazán egy online HKK mellett. De tekintettel arra, hogy az online verzió nem az ő gyerekük volt, így nem is kapta meg azt a szeretetet. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Miklós 1071.) | 2018.09.02. 14:22 |
| | | " Mi csak azt nem engedtük, hogy hasraütésszerűen máshonnan kerüljenek bele lapok (mondjuk erről a 8. kiadásnál még nem volt szó), és pláne, hogy a lapok erőssége alapos tesztelés nélkül megváltozzon."
Pedig valamilyen szinten válogatni kellett volna a lapokat. Pl. a 8-dik kiadás kori metával picit értelmetlen volt keverni az 5 évvel korábban kiadott lapokat változtatás nélkül, gondolok itt akár az éjfattyakra akár a vámpírokra (vagy szinte bármelyik megjelent etnikumra a kezdetekkor). A "ritka" vámpírok azokkal a képességekkel és idézési költségekkel egyszerűen idejét múltak voltak pl. egy másik etnikum pakli lapjaival szemben. Tehát egy az egyben átemelni ugyan egyszerű volt, de bosszantotta a népet mert nem lehetett velük érdemben játszani (versenyen kívül sem). Amikor belekezdtem anno a HKK online tesztelésébe (előtte 2003 tavasza körül szálltam ki az asztali HKK-ból, de folyamatosan követtem az új kiegészítőket és új lapokat - most is így vagyok vele, pedig az online óta nem foglalkozom HKK-val), akkor összehasonlítottam a bekerült a lapokat a ti lapkeresőtökkel és már akkor jelezve lett, hogy egyes lapok (ritkák is voltak dögivel köztük) baromi gyengék a többiekhez képest, mert idejét múltak. Erre lett volna kapacitás ezeket tesztelni, hiszen vagy 6-7 hónapon keresztül ment a teszt és nem is 12-en voltunk rá.
Szóval ha már hozták a régi lapokat, akkor azokat lehetett volna frissíteni a 2007-2008-as (8-dik kiadás asszem) viszonyokhoz. Az hogy az online-nak ne lett volna kapacitása a tesztelésre normálisan akár egy új kiegészítőt összefércelni, ez nem teljesen igaz. NEM 12 ember tesztelte a HKK Online-t és baromi sok rutinos játékos volt benne valós tapasztalattal, szóval éppen ezt meg lehetett volna tenni.
Egyébként az való igaz, hogy főleg a végén voltak lapok, amik totál megváltoztak az eredetihez képest és nekünk tesztelésen tűnt fel, hogy olyan irdatlan végtelen kombók jöttek ki, amik rombolták a játékot.
De való igaz, egy egyszerűsített HKK online valóban nyerőbb lehetett volna, ami szépen építkezhetett volna, mint az asztali... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Miklós 1069.) | 2018.09.01. 16:56 |
| | | Miklós:
Valamit nagyon félreértettél/olvastál. Én nem kritizáltam a ti Beholderes asztali HKK-ra vonatkozó tesztelési eljárásotokat, pont azt írtam, hogy ahelyett, hogy egy az egyben átemelték volna minden sallanggal együtt a 8-dik kiadást inkább össze kellett volna értelmesen válogatni a lapokat és azokat egy hasonló tesztelésnek alá vetni, mint ahogy ti csináljátok minden évben. Lett volna bőven forrás amiből lehetett volna meríteni, de nem így történt.
És itt most nem arról van szó, hogy nem elég versenyerősek voltak a lapok, hanem konkrétan értelmetlen lapok voltak benne. 1 darab alap őshangya, 2 darab éjfatty és még csak nem is az értelmesebb fajtából és még jópár ehhez hasonló lap, amik önmagukban nemhogy verseny pakliba, de semmilyen pakliba nem férnek. És ráadásul az éjfattyak ritka lapok voltak, szóval foglalták a helyet a vásárolt pakliban egy esetlegesen akárhol is használható ritka elől.
Engem pl. soha nem a verseny aspektusa érdekelt a lapoknak, baromira nem érdekeltek a versenyek, de konkrétan használhatatlan lapokat ugyan ne hagyjunk már benne.
Ez olyan mintha asztalra tervezel egy lapot "miklós" altípussal beraksz egy kiegészítőbe 1 darab ilyen típusú lapot, ez a lap képes keresni a "miklós" altípusú lapokat, de önmagát nem, és persze ez a lap ritka. Azt ne mond nekem, hogy az normális, ilyen lapot beletenni egy kiegészítőbe, úgy hogy mondjuk másik "miklós" altípusú lap, amivel tudna együtt működni, majd kijön 1 év múlva. Ez nem a verseny erősségről szól, hanem a használhatóságról. Ha ez egy gyakori lap lenne, pont nem érdekel, bár akkor is bosszantó. Nah az éjfattyak pont ilyenek voltak. Az 1 darab őshangya pont ilyen volt és még számos másik lap.
Az a baj, hogy nagyon le vagytok ragadva ennél a sablon, "mindig vannak nem elég versenyerős lapok" frázisnál, de baromira nem erről beszélek. Szóval, ott sokat bukott a dolog, amikor az egyszeri játékos bont 3 paklit, amiben semmivel nem használható éjfattyak vannak. És továbbra sem a versenyről beszélek, normális 1v1 játékról.
A 8-dik kiadás HKK Online változata tele volt nagyon fapados etnikum lapokkal, ahelyett, hogy véve ugyanezeket az etnikumokat megnézték volna, hogy mi a fellelhető és jogilag használható laptár a HKK-ban, és kiválogatták volna az értelmes és használható lapokat, amikkel élvezetesen lehet jászani (nem csak versenyen). Aztán ezekből a lapokból tesztelés alatt kiszórni azokat, amik túl gyengék vagy kezdésnek túl erősek. Módosítani az értékeiket reálisan. Mert az is durva volt, hogy a hasonló képességű lapok idézési költsége között is baromi nagy különbségek voltak, csak mert az egyik eredetileg 2002-ben jelent meg a másik meg 2006-ban és mindkettő az eredeti asztali idézési költségével került be (értelemszerűen a 2002-es drágábban), ahelyett, hogy az értékek össze lettek volna fésülve. Az ilyen pontatlanságok se segítettek. És az se, hogy nem igazán hallgattak a fejlesztők ezekre az érvekre, mert szerintük az úgy pont jó volt, ahogy a 8-dik kiadásban szerepelt...
A fórummal kapcsolatban meg megint csak nem benneteket támadtalak, mert amikor ti átvettétek egyből megcsináltátok, hanem az eredeti fejlesztőket.
Alapvetően a lapokkal kapcsolatban tőlük (NMI) érvként mindig az jött, hogy ti, a Beho mondtátok mit hogyan. Lásd 8-dik kiadás egy az egyben (mínusz pár lap) mindenféle sallanggal együtt. |
| | | | |
| | | | Wow!
Egyszer véletlen nem nézek rá csak megszokásból, azt milyen élénk kommunikáció folyt itt...
Azért ezen a "chaten kikészítették a fejlesztőket" dolgon jót röhögtem.
Hogy ment e oltás? Naná, simán, ezerrel, de nem ok nélkül. Eleve az egyik első és legnagyobb, de legigazabb oltás abból indult, hogy az NMI a Ti, Beholder Kft útmutatásait és tanácsait követve indította a játékot a 8-dik HKK kiadással, amiben egymást érték a koncepciótlan lapok, hiányos szettek és mindezért viszonylag jelentős összeget kellett fizetni, ha bontani szerettél volna paklikat. Tök fölösleges lenne felsorolni, hogy hány olyan lap volt benne (ritkák is), amikkel önmagukban de 1 évvel később az utolsó kiegészítő megjelenésekor sem lehetett igazán mit kezdeni. Ez nem egy légből kapott panasz volt, hanem egy jogos kritika. Gyakorlatilag nem volt igazi választása hónapokig (első nagyobb kiegészítő) a játékosoknak mást kipróbálni, mint lény horda, vagy kontrol.
Eleve hiba volt a 8-dik kiadást egy az egyben átemelni, ahelyett, hogy egymással összefüggő koncepciókat adtak volna a játékosok kezébe nagyobb hulladékok nélkül. Persze az több munka lett volna, sok kísérlet és elvetés, és egy olyan teszt, amin ezeket a lapokat lehetett volna átnézni is esetleg kiszórni, mint ahogy ti végzitek a teszteléseket milliónyi ötletből minden évben. Emlékszem, hogy a tesztelés alatt, 9 hónappal az indulás előtt, is már szóvá tettük, hogy NE csak a 8-dik kiadás lapjai legyenek benne, illetve hogy miket kéne változtatni, mely lapoknak nincs értelme stb... semmi nem változott. Mert szerintük Ti, a Beho azt mondtátok, hogy a 8-dik kiadás az tökéletes indulásnak... Nagyon sokszor jött ez az érv, amivel a mi (játékosok) lelkinyugalmát borzolta a fejlesztői oldal. Az hogy nem volt egyensúly a játékban, hogy a "piac" része lehetőséget adott a manipulációkra ezek mind többször átbeszélt tények. Ezek nem oktalan panaszok voltak, hanem jogos kritikák.
Érdekes módon nem sok olyan emberre emlékszem, akit tiltottak volna azért, mert csúnyán beszélt a másikkal. Mármint admin oldalról tiltottak volna. Ha ez akkora lélektani sokkot okozott volna, akkor lett volna lehetőségük ez ellen fellépni.
De nem volt igazi kommunikáció. Nem volt fórum. Egyedül a Blog, meg a Chat, meg az email. Az ember azt hinné, hogy miután adott év tavaszán leteszteltük kb készre a játékot az elkövetkező 4-5 hónapban lett volna ideje a fejlesztő csapatnak legalább egy fórumot felállítani. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: jozsi98 1040.) | 2017.09.29. 21:23 |
| | | Bocsi az "ember"-ért, kicsit elragadtattam magam...
Szóval, volt 3 blog a játék rövid fennállása alatt. Ebből az egyik volt úgymond hivatalos, amit a készítők üzemeltettek és frissítettek. Ez halt meg a legelőször, amikor a congregate-es fiaskó után a készítők nagyrésze feladta a projectet.
Dehogy nem volt feltűntetve. Ott linkeltem neked egy képet az előző hozzászólásomban, amin szerepel az NMI-net Gaming, de a Beholder nem... Elég egyértelmű. A hivatalos blogon is volt róla szó, a játék felületén is fel volt tűntetve a készítő programozó cég neve, illetve az oldalon máshol is volt írva, hogy az NMI készíti a játékot. Azon kívül, hogy "hkkonline" mint név szerepelt imitt-amott és a HKK lapjai alapján készültek a leprogramozott kártyák a játék magát pl. Battle of Summoners-nek hívta és sehol nem volt feltűntetve a Beholder Kft neve az oldalon. Szóval már csak ebből is feltűnhetett volna, vagy gyanus lehetett volna, hogy a Beholdernek nem sok köze van a projecthez, merthogy sehol nem volt a nevük megtalálható.
A készítőkkel alkalom adtán volt kommunikáció játékon belül a játék belső chat felületén, illetve az általuk futtatott blogon keresztül, ahol ők el is mondták, hogy a projecthez nincs köze a Beholdernek tanácsadói szerepkörön túl...
Amikor a Beholder meg lett kérdezve, hogy mi közük a projecthez, akkor ők el mondták, hogy tanácsadói szerepkörük van illetve a licencet adták bérbe az NMI-net Gamingnek...
Én nem tudom, hogy Te mikor kapcsolódtál be a projectbe, maga a béta teszt valamikor 2011 telén indult, amennyire emlékszem (már abban is részt vettem mint ahogy a későbbi aktív játékosok egy tisztes hányada) és az éles játék 2012 őszén ha jól tudom... de ez már 5-6 éve volt, kicsit lehet pontatlan vagyok. 2013 júliusában volt a kongregate-es debütálás, ami után pár nappal megszakadt a kommunikáció a fejlesztő csapat részéről, majd később 2-3 hónap hallgatás után vmikor ősszel tért vissza egyikük, összedobott még 2 kiegészítőt, majd ő is távozott...
A lényeg, hogy elég sokszor elég sok helyen mindkét oldal kifejtette, hogy a Beholdernek nincs szerepe a tényleges fejlesztésben...
És ismétlem, a Beholder neve sehol nem szerepelt a HKKOnline oldalán... Az viszont igen, hogy a fejlesztő az NMI-net Gaming... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: jozsi98 1035.) | 2017.09.29. 00:37 |
| | | Ember, látom nagyon nem érted... Az oldalon fel volt tűntetve, hogy nem a Beho üzemelteti, az összes Online-nal kapcsolatos blogon volt róla szó, a készítők maguk is számtalanszor elmondták, hogy a Behotól csak a licencet vették meg, és a Beho is élesen elhatárolódott mindentől azt leszámítva, hogy ők max tanácsadóként funkcionálnak...
Arról nem is beszélve, hogy nem léptek le a pénzeddel. Fizettél egy online játékért, aminek egyébként jellegéből fakadóan se volt fizikai megtestesülése, szóval nem vettél lapokat és paklikat, hanem fizettél egy rakat 0-ért és 1-esért, amit akár akkor is elveszthettél volna, ha villám csap a szerverbe és kilövi az összes biztonsági mentést... Az hogy te nem tudtad, hogy nem a Beho futtatja, az a te alul informáltságod volt, mondhatni te hibád, mert anno (akik kb az elejétől játszottak a játékkal azok egy elég szép hányada) pont hogy elég sokan örültek annak, hogy kvázi a Behonak semmi köze hozzá, mert azt remélték, hogy így jobb lehet mint az Original, és a Beho nem bassza le, mint az originalt - Bocsi, Miklós és Beho, ez nem az én véleményem (2003 óta nem játszom a játékkal, max a híreket követem), de tisztán emlékszem, hogy volt ilyenről szó nem egyszer... Szóval a játékosok 99% tudta, hogy nem a Beho az üzemeltető, Te meg pont abba az 1%-ba voltál aki nem tudott róla... BAD LUCK
A lényeges különbség, hogy nem követelhetsz semmit, mert nem volt semmid... fizettél, hogy játszhass, bezárt a bazár ismételten csak BAD LUCK...
De vicces, mert kicsi google keressésel megtaláltam neked, hogy ki volt az üzemeltető, amit te is megtehettél volna.
NMI-net Gamint Kft (?)
Az alábbi idézet egy Behos fórumból van:
37. Guldor 2011.11.24. 04:46
"A Hatalom Kártyái Kártyajáték jogtulajdonosa a Beholder Kft. A HKK Online az NMI-net gondozásában jelenik meg. Minden jog fenntartva."
Ez van a béta oldalán kiírva, ez alapján a beho még a jogok tulajdonosa. Azért néztem meg, mert eléggé nehezen hihetőnek tűnt, hogy a jogokat átadta a beholder. Valszeg valami részesedésért cserébe felhasználhatják a rendszert meg a grafikákat.
Ezen az oldalon meg a képre kattintva a jobb alsó sarokban láthatod a cégnevet ismételten.
És mielőtt félre értenél én nem őket védem, de ahogy támadod őket a saját hülyeséged miatt (tájékozatlanul, de azért mindenféle elvárással befizetsz egy rakat pénzt, holott józan paraszti ésszel, de mindenképp diploma nélkül is kitalálható, hogy ha valami 0-ákból és 1-esekből áll, mint minden az informatikában, annak nem lesz fizikai valója, szóval mindenképp kidobod a pénzt az ablakon, mert nem kapod vissza - fizetsz egy nem létező dologért, olyan mintha pornóért fizetnél elő...) az több mint igazságtalan.
Azért lehet őket szidni, hogy nem voltak elég kitartóak és lehet úgy is értelmezni, hogy cserben hagyták azt a több tucat játszani vágyó embert, de max a Behot károsították meg (tekinve Miklós hozzászólása alapján, hogy nem sikerült nekik fizetni a licencdíjat), téged semmiképp. Senki nem mondta Neked, hogy fizess be pénzt és vegyél virtuális lapokat meg paklikat... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: jozsi98 1025.) | 2017.09.27. 23:15 |
| | | Csak nekem ez a dolog nagyon furcsa dehát el kell fogadni ,ilyen a világ ...Fizetek ,játszadozok aztán annyi.Utolag persze mindenki (már aki a saját pénzét költötte, nem apuka fizette ) azt mondja hogy ez igy de xar ,ez átverés.
Azért ez így nem igaz... Én a legtöbb játékra, amivel játszottam online költöttem, hol kevesebbet hol többet. Ahhoz képest mennyire nem voltam jó anyagi helyzetben elég sokat költöttem a Végzetúrra, az online HKK-ra stb... jelenleg van, hogy a mobilos SimCity Build It nevű játékra költök, de pontosan azért, amit Miklós is írt, mert élvezetessebbé akarom tenni magamnak. Soha nem gondolok a megtérülésére (mármint anyagilag), mert a megtérülése az a játékélmény... És teszem hozzá, hogy egyetlen játékért sem (talán ez alól kicsit kivétel az az időszak 1999-2003 között, amikor az asztali HKK-t játszottam és nagyszülőktől meg szülőktől kapott zsebpénzt költöttem a játékra) fizettek a szüleim, amit hobbi szinten így űztem, főleg mert az asztali HKK után az első "fizetős" játékom a Végzetúr volt, addigra meg már egyik szülőm se élt... Még se tekintek erre átverésként, főleg mert a Végzeturat pl. magamtól hagytam abba, beleuntam, a HKK Online ugye elvérzett, de ott se bántam a pénzt, jó volt amíg volt...
Más:
Az online HKK baromi jó kezdeményezés volt így, de valóban sokat akart markolni. Egy mobilos verziót nehezen tudok elképzelni, nekem az túl kicsinek tűnik... Ahhoz nagyon le kéne korlátozni gondolom, de azzal együtt szűkülne a választék is, hiszen a passziánsz jellegű paklik jó része elveszne (igen én imádtam a hoki-paklikat)...
A HKK online elvérzése óta kevésbé követem aktívan a történéseket, de azért csekkolom időről-időre a kijövő lapokat, így tudok az alfa paklikról is, amik nagyon jó kezdeményezésnek tűnnek. Azon a vonalon lehetne felépíteni egy online verziót, és idővel lehetne bővíteni a szabályokat a lehetőségekhez képest.
Ami itt visszás lehet, hogy sokan a HKK Onlinetól is egyfajta cross-platformot vártak, hogy majd integrálni lehessen az asztali már befektetett lapokat az online-ba... izé ehhez az asztali szabályokat kéne letisztítani és egyszerűsíteni, de jelenleg nem ez tűnik a trendnek...
Akárhogy is, ha lesz valamilyen online jellegű HKK, én tuti ott leszek, hogy kipróbáljam, bár jobban örülnék egy böngészű/PC alapúnak, mintsem egy mobilosnak... |
| | | | |
| | | | Hali!
Én csak azt nem értettem, hogy miért a 149. számmal ért véget. A 150 szép kerek lett volna. Egyébként még kiadhatnának egy 150-dik számot, amolyan extraként vagy valami... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Kalahora1 1.) | 2017.01.08. 21:13 |
| | | Jelenleg Henley-on-Thamesben élek. Régen (1999-2003 között) voltam aktív HKK-s, aztán az online indulásáig csak hébe-hóba került elő. Az online-nal visszatértem volna a játékhoz, csak közben kiköltöztem UK-be, viszont arra gondoltam, hogy akár még itt is játszanék (illetve vennék rendelnék paklikat, csak úgy a móka kedvéért), ha össze lehetne hozni emberekkel, akik rendelkeznek lapokkal, vagy hajnaldóak lennének befektetni és otthonról paklikat rendelni... |
| | | | |
| | | | Anno, amíg a másik fejlesztő gárda dolgozott a projecten fel lett sorolva nagyon sok dolog, amin ha változtatnak, akkor lehet még mindig élne a játék. A legnagyobb probléma, hogy a pusztán a névvel akarták eladni és az egészet ráhúzták egy fapadosnál is gyengébb motorra. A játékmenetet meg lehetett tanulni, nem volt agyonanimálva, ami szerintem kifejezetten az előnye volt, persze lehet "update"-ekkel javítani a kinézeten időről időre, de amikor alapjaiban gyenge maga az oldal, akkor azon a játék nagyszerűsége sem segít valszeg... Az hogy minden a lehúzásról szólt (anyagi), az hogy jelentős mennyiségű pénz befizetése nélkül relevánsan nem lehetett fejlődni, az hogy nem volt semmi lényegi ösztönzés arra, hogy megérje befizetni a játékra, az hogy nem volt megfelelően balanszolva a játék, hogy a lapok legtöbbjének nem volt értéke, hogy maga a piac rendszer egy apró kiskapunak köszönhetően már az elejént a földbe állt, hogy nem lehetett "cserélni" közvetlenül, mindenképp kellett egy közvetítő fizetőeszköz stb... ezek mind nem segítettek.
Persze fel lehetne támasztani, szerintem lenne létjogosultsága az offline mellett is, sőt idővel a kettő akár össze is tudna kapcsolódni, ha olyan lapokat adnak ki, amik "színesek", de egyben kompatibilisek is az online korlátaival, sőt én több lehetőséget látnék az online felhasználásában, persze el kell fogadni, hogy a célközönség nem 80 millió HS-en és a többi millió dolláros költségvetéssel üzemelő hasonló játék felhasználó bázisa kizárólag.
A legnagyobb probléma, hogy nincs mögötte akarat és persze pénz se (4-5 millió kapásból kéne az indításhoz - lehet kevesebb is elég lenne), de ebben még mindig több fantáziát látok, mint a többi "függőben" levő Behos online projectben, amiről semmit nem tudni... |
| | | | |
| | | | Engem sose a látvány vonzott a HKK-ban, inkább a játékrendszer meg a játékmenet. És ebben nem volt rossz az Online verzió. Szóval igazán sajnáltam, amikor végül mégse jött össze.
A HS szép, de baromi üres volt ehhez képest.
Mondjuk az is igaz, hogy mellette szólt nekem, hogy anno már játszottam az offline-nal még 1999-2003 között és ha időközben nem költöztem volna külföldre, akkor az online hatására visszatértem volna a játékhoz.
De gondolom nem sok régi HKK-s van UK-ben... Arra is gondoltam, hogy rendelnék pár gyűjtődobozt, de minek ha nincs kivel játszani idekint... 
Szóval marad a SimCity 4 és a városépítés...  |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Jancsár János 47.) | 2015.07.21. 10:35 |
| | | Köszönöm a válaszokat, én is valami ilyesmire tippeltem volna, csak még nem találkoztam a megfogalmazással, de teljesen jónak tűnik. Köszi!  |
| | | | |
| | | | Hali mindenki!
Ugyan nem játszom egy ideje, de követem a lap megjelenéseket, szabályok bővülését stb. Viszont valamit nem értek az új fekete patkány szövegezésében.
Mit jelent az, hogy méregjelzők nem hatnak rá?
Általában a méregre immúnis, vagy nem kerülhet rá X-Y jelző szöveg szokott a lapokon szerepelni, szóval ez a megfogalmazás picit gyanús.
A fenti szöveg azt jelentené, hogy a méregjelző rákerülhet a lapra , de nem fejti ki a hatását(szó szerint értelmezve kb. ez jön le), vagy a méregre immúnis egy újabb megfogalmazása (tök feleslegesen és megtévesztően) lenne?
Válaszokat előre is köszönöm.  |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Elchicco 925.) | 2015.05.24. 01:34 |
| | | Korábban kérdeztem Miklóst privátban, hogy mégis mennyire gondolt? Levezetett egy röpke számítást, csak a lényeget kiemelve, ha mindent ők csinálnának, de emellé felvennének egy hozzá értő programozót, akkor az kb 1,5-2+ millióba kerülne az első 4-5 hónapra (programozó+gép+szerver+egyebek - a 4-5 hónap az a programozó beletanulása és a kezdeti fejlesztések). Ehhez hozzátette, hogy az asztali hkk a fénykorában max 300 ezres bevételt termelt (ebből jön le az összes költség, szóval a game kb nullszaldóval működik), persze az online az valamivel másabb ebből a szempontból.
Elvben, amennyire tudom legalábbis a legutóbbi tesztelések alatt erről volt szó, a HKKO-hoz kaptak adatbázist (egy mentett állást a tökömtudja mikorról, de ez nem a szerver offline-ba küldéskori állapotáról készült, hanem jóval korábban), illetve a forráskódot, de semmi egyéb dokumentációt, és az eredeti fejlesztő nem érez késztetést, hogy foglalkozzon a projecttel. Én arra azért kiváncsi lennék, hogy maradt e bármi dokumentáció (fingom nincs ez egyébként mit jelenthet, csak sokszor hallom mint hivatkozási alapot, hogy ilyet nem kapott a Beho) az eredeti fejlesztőnél és ha igen X összegért mondjuk nem ruházta volna e át ezt a Behora egy külön megegyezés keretében. Szóval a meglévő adatbázis miatt volt arról szó, hogy a karakter statok meg korábban szerzett lapok megmaradnak, aminek akkoriban még tudtam volna örülni. Mostanra pont nem érdekel. Persze sokan vannak úgy vele, hogy kvázi kidobtak X összeget az ablakon a "semmire", és ha újra is indulna, de egy új játékként, akkor nem áldoznának rá újra.
Egyébként valszeg a gyökerekhez kéne visszatérni és az ÖV előtti összes kieg és alapkiadás lapjaiból kiválogatni az értelmes lapokat és azokat picit átdolgozva, ha kell egyszerűsítve és egyértelműsítve, megindítani a játékot.
Persze az (humán)erőforráshiány továbbra is adott. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Nika911 895.) | 2015.03.20. 21:51 |
| | | Igen a válasz meg is érkezett a HKKO fórumon Miklóstól. Szerintem el is lehet felejteni, hogy volt valaha egy ilyen project. Az ég egy adta világon semmit nem fogtak fel abból, amit hónapokon át magyaráztunk nekik, megmaradt egy-két elrugaszkodott felvetés, amit ők elvárásként értelmeztek és ezzel le is zárták a témát, hogy akkor minek erőlködjenek.
Erre mondják: "Nem akarásnak, nyögés a vége..."
http://forum.hkkonline.hu/index.php/topic,17.0 |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: nmv87 893.) | 2015.03.18. 13:44 |
| | | Anno sajnos pont ugyanez volt a helyzet: a nyílt béta és a tényleges indulás között fél évig a hamarosan felirat díszelgett és 0 kommunikáció folyt mellette a fejlesztők részéről. Most is leginkább ott van elakadva a dolog, hogy megint hetek óta nem kommunikálnak semmit. Miklós ugyan még 2 hete reagált egy üzenetemre (azt is itt küldtem neki), de azóta kb semmi, a többi fejlesztő meg szintén nem kommunikál.
Pedig napi 5-10 percről lenne szó, amit foglalkozni kéne a kommunikációval, de nem... mert az más fontosabb dolgoktól veszi el az időt, amiből meg semmit nem látunk, ha egyáltalán történik valami.
Mert az addig rendben, hogy nincs php programozójuk és ez nagyban megakasztja sok ponton a dolgot, de attól van tucatnyi más része a játéknak, amivel lehetne foglalkozni (pl. a félig kész bugokat javítani stb, fel se sorolom, megtettem már máshol)...
De a legnagyobb probléma, hogy nem kommunikálnak, pedig lenne egy rakat megbeszélni való... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: galambd 890.) | 2015.02.21. 23:31 |
| | | Igen, akartam én is posztolni, hogy lehet jönni hozzászólni a topikhoz, legyen elég visszacsatolás a készítők felé.
Gondolok itt arra, hogy "mindenkinek" megvolt a véleménye, hogy mi volt jó, mi volt rossz, mit kéne változtatni, aztán most meg néhány kivételtől eltekintve elég nagy a csend.
Utána meg majd jön a hőzöngés, hogy ez miért így vagy úgy, pedig most effektíve meglenne a lehetőség arra, hogy picit befolyásoljuk a játék jövőjét.
http://forum.hkkonline.hu/index.php/topic,18.0 |
| | | | |
| | | | "Köszönjük a segítségeteket! A HKK Online zárt béta tesztjét a mai nappal lezárjuk.
A további fejleményekről értesítünk majd mindenkit a fórumon illetve emailben is."
Noh még ennyi változás a tegnaphoz képest... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Darkmelon 881.) | 2015.02.02. 23:02 |
| | | Az a probléma, hogy pont mint az előző brigádban itt is van két ember, akivel össze lehet itt ott akadni és netalán még ad reakciót is a felmerülő kérdésre, de egyik se úgymond döntéshozó. Ráadásul most épp mindkettő ki van dőlve (bár xxaby-ról - a programozó - fogalmam sincs hova offolta magát már vagy 2 hete, Lilyről legalább tudom, hogy nyomós oka van offline-nak lenni), viszont nincs egy harmadik vagy negyedik tag, aki nemhogy esetleg néha felnézne a fórumra vagy ilyesmi, de konkrétan regisztrálva sincs. Innentől picit értetlenül állok a dolog előtt, mert ha ennyire a háttérbe vannak vonulva a csapat további tagjai (már amennyiben vannak, bár vannak rá utalások, hogy vannak még páran), akkor el nem tudom képzelni, hogy milyen formában vesznek részt a fejlesztésben, mert döntést nem hoznak, "építeni" nem építenek semmit, és még csak "jelen" sincsenek.
Perpill min 3 levelemre várok választ, mind a fejlesztéssel kapcsolatos, csak épp egyikük 2 hete offline, másikuk meg 1 hete, és bár kurva türelmes meg megértő vagyok, de rohadtul kezd fogyni az én türelmem is. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: jozsi98 879.) | 2015.02.02. 22:03 |
| | | Az első 1 hónapban még bizakodó voltam, leszámítva a fölösleges köröket meg mizériát a teljes lapkészlet körül. Az utóbbi hetek után azonban kezdek kételkedni, hogy ebből bármi is lesz. A mostani társaság kb. ugyanazon a ponton bukik, mint matyee-ék - KOMMUNIKÁCIÓ.
Egyébként jelen állapotában a játék "bugosabb", mint volt, annak ellenére, hogy effektíve kevesebb bug van benne, mert számos megoldódott közben. Viszont aki követi a HKKO fórum bugfix rovatát, az belefuthat abba a kis vitába, ami a lapok olcsóbbítása körül alakult ki. Na mármost ezen a ponton perpill el van akadva a dolog, a felismerés már megvan, hogy visszakéne állítani a dolgokat, csak épp ez nem történt még meg.
A türelmetlenségről meg annyit, hogy jelen tempó és hozzáállás mellett csodálkoznék, ha idén (2015) elindulna egy végleges full verzió. Amit el tudok képzelni, hogy egy adott ponton csinálnak egy nyílt bétát, de ezt is max nyárra saccolnám, ahogy jelenleg a dolgok állnak. Illetve max. nyomásra előállnak egy fapados verzióval, ami aztán sose lesz upgrade-elve, mert a türelmetlen userek inkább választják, hogy játszanak egy félig kész szarkupaccal (csak játszhassanak már), minthogy kivárják, amíg elkészül egy normálisabb és teljesebb verzió.
Történelmi fejlődés sose lesz, ez való igaz, de talán sikerül azt elérni, hogy ne a userek anyagi lehúzásáról szóljon a game...
Egyébként van pár meglepő hiba a játékban, csak győzzük kivárni a megjavításukat. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Morcpofa 874.) | 2015.01.27. 13:04 |
| | | Tudtommal minden lap benne lesz és minden amit összegyüjtöttünk szintén megmarad.
Viszont én pl. lobbizok néhány lap update-elésért: khór, szubreális vámpír, vámpír sámán, manaforrás, illetve akmal és nerub király korlátozásáért (akmalt jelenleg vissza lehet kézbe venni).
De valszeg ezek nem valósulnak meg. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Morcpofa 872.) | 2015.01.27. 12:18 |
| | | Marad a régi, de vagy induláskor vagy az azt követő hetekben (értsd a jelen tempó mellett: években) jön új kieg úk lapokkal.Ez az utcsó infó, amiröl tudok. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: vén 867.) | 2015.01.26. 15:28 |
| | | Az előző fejlesztés minimális befektetéssel akart kirva nagyot kaszálni, a játékosok pedig minél olcsóbban egy über fasza profi játékkal játszani, amièrt egy bizonyos szint fölött idővel hajlandóak lettek volna egyre többet fizetni. Nos ennek a két dolognak nem lett végül közös metszéspontja, mert a fejlesztőcsapat azt akarta, hogy előbb fizess aztán fejlesztünk, a vásárlói oldal meg fordítva. A probléma az volt hogy a vásárlószámot akarta növelni a congregate-tel és abból megfinanszírozni a fenti séma alapján a további fejlesztést. De a congregate az első napján bukott a játék a második napon a fejleaztők egy kivétellel kiszálltak a buliból, ekkor jött 2-3 hónap hallgatás, majd matyee visszatért egy kieg. (Invázió) erejéig meg tett pár késöbb be nem tartott ígéretett, aztán kiköltözött Ukbe, és onnantól leszart mindent. A végén már az UR-t se írta jóvá.
Szóval nem a vesztességesség volt a probléma hanem kevesebb volta nyeresége, mint hitték. Illetve több volt vele a munka.
a mostani fejlesztés is picit alábecsülte a munkát.  |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: peethew 860.) | 2015.01.23. 18:16 |
| | | Más játékokban is megoldják. Egyébként én max akkor eszközölnék ilyen váltást, ha nem lehetne kordába tartani normális eszközökkel a piacot. Egyébként, amit lentebb írtam alternatíva szerintem működhet, hogy egy lapból ha van már 2 darabja egy játékosnak, nem vehet másik 3-at, max 1-et, ha meg megvan a szükséges mennyiség (max. 3, 5, 7 - kivéve ganüid és ch. fatty, de ők extrém esetek ugye), akkor kiírja a rendszer, hogy nincs szüksége újabb lapra. Ez ugyan korlátozná a kufárkodást, de nem is lenne hörgés, hogy X felvásárolta olcsón a lapokat majd drágán kiárusítja őket.
Persze ha valaki sokat játszik és nyeri, vagy bontja a paklikat az onnan jövő plusszokat el tudja adni.
És akkor itt jön az, peethew, ami máshol is működik, csak a HKKO első körben nagyon balfaszul valósította meg, hogy beolvasztja valami erőforrásba a lapokat. Itt ugye csak kredit vagy spec. esetben ezüst volt és ráadásul a kredit ajánlata molluszknak valami borzalmasan szar.
De pl. szerintem, bár ez csak most jutott eszembe, a 3 db felett, ha vannak eladhatatlan szubreális istennyiláink, akár lehetne gyémántra is konvertálni. Ezzel azért lehetne lépéseket tenni az elharapozó rúnázás ellen és nem azzal, hogy tiltjuk vagy szabályozzuk, hanem mondjuk alternatívát nyújtunk a usernek.
Persze ezt mind-mind tesztelni kellene... |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Morcpofa 857.) | 2015.01.23. 13:44 |
| | | Egy érdekes és kényes problémára sikerült rávilágítanod. HKKO fórumon jöhetnek az ötletek, hogy miképp lehetne ezt kiküszöbölni.
A legdrasztikusabb de működő megoldás, hogy a tesztelés megkezdésétől a tényleges megjelenésig a tesztelők elveszítik a kereskedési jogukat, mondjuk ez nem oldja meg azt, hogy kiszivárog a spanoknak és azok bevásarolnak. Erre mondjuk megoldás lenne lendoo azon javaslata, hogy senki nem vehet egy lapból többet mint ami max a paklijában lehet, ez pár laptól eltekintve ugye 3. Nyerni ettől még nyerhet vagy bonthat, de venni nem vehet. De minden ilyen problémával és megoldási ötletekkel lehet jönni a HKKO fórumra. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: vén 852.) | 2015.01.22. 21:40 |
| | | Vlagyi szebben megfogalmazta, én max tömörebben fogom.
A hozzászólásodhoz nem lehet mást hozzáfűzni, minthogy: rábasztál, ez egy ilyen meló, az élet szar - szokd meg, vagy ne, de azért ne légy öngyi emiatt.
Ha a bétateszterek előnyei miatt álmatlan éjszakáid lennének, hát így jártál.  |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: peethew 846.) | 2015.01.22. 16:54 |
| | | Ehh, felfogom úgy hogy szivod a vérem és csak hülyéskedsz. Egyéb esetben piszkosul háttal ülsz eme fórumtopik mozijának. Illetve nem ment át az irónia, mivel végig azon ment a fárasztás, hogy mekkora köcsögség hogy mi játszhatunk más meg nem, és hogy így mi tesztelők előnybe kerülünk. És erre ment, amit irtam. Egyébként a sok elutasító érv közül, amit a fejlesztőktől kaptam, ez volt a legnagyobb balfaszság.
De részemről ez a téma lezárva. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: peethew 841.) | 2015.01.22. 12:47 |
| | | Noh.
Egyrészről Wolf megértette, hogy miről beszéltem. Nem érveltem, hanem egy problémara világítottam rá. A fejlesztés érvelt ezzel, és igen 2 nappal miután ezt beírtam megoldották a dolgokat, amit a teszt első napján megírtam nekik és azóta heti legalább egyszer ment róla email, hogy adják oda a teljes lapkészletet.
Másik: félreértettél. Nem mondtam, hogy utálom a rúnázást, de mint tesztelő és régi játékos tisztábban vagyok a visszásságaival és azzal, hogy nem tesz jót a játékosok moráljának, ezért változtatni kell rajta. Szeretem a nerub királyt és az azzal végrehajtható végtelen hokit, de ha elolvasod a HKKO fórum bugfix rovatát, akkor láthatod hogy pont én szeretném elérni hogy nerfeljék a nerub királyt. Mint ahogy matyeenaj is asszem pont kettőnk tesztjátéka után írtam, hogy a kórokozóra kerüljön rá a korlát.
Rúnázás: lehet régi motorosok nem rúnáztak, de akik a toplista elsö oldalán vannak 30 plussz szinttel azok egy része igen. Én is rúnáztam (kellett a 2-3 uszk, plusz néztük a rendszer végpontjait, de ez sokadlagos volt.)
Szóval való igaz ez egy olyan probléma, amit kezelni kell. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: peethew 838.) | 2015.01.21. 22:34 |
| | | Nem értem a védelemre tett megjegyzésed, végre megkaptuk a teljes lapkészletet a mai este folyamán. Így is majd 2 hónapig könyörögtem a fejlesztésnek a teljes lapkészletért. Pont arra akartam ezzel rávilágítani, hogy teljesen nevetséges volt ez a visszatartás, főleg ilyen indokkal.
De most már mindegy.
Hm... nemtom hányan vannak közülük. Főleg mivel a top 200 játékos nem mérvadó a "rúnázás" miatt.
Amit ezzel mondani akartam, bár azt hittem egyértelmű, hogy a lapkészlet visszatartása a megkapásából fakadó előnyök magyarázatával nem helytálló, mivel előzőleg már eléggé behatóan megismertük a lapkészletet és az egyes paklikoncepciókat, így az előny eleve megvan. |
| | | | |
| Tyberius (előzmény: Darkmelon 834.) | 2015.01.20. 12:23 |
| | | Jön s teljes lapkészlet héten. |
| | | | |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|