Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Goblin
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Rég volt már, amikor a goblinok még fenyegetést jelentettek a ghallaszülött kalandozók számára. Azóta nagyot fordult a világ, ezeknek a vérszomjas manóknak a likvidálása ma már csupán a kéthetes csecsemők számára kihívás.
Nézz szét a galériában!
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Karakter reinkarnáció - tárgyak
Paklibemutató: Tarrgeth

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Lapötletek (65088)
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások (7)
HKK kérdés? (47289)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9489)
HKK Kiadói tervek 2025 (19)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8236)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Ezt sajnálattal hallom, de azt örömmel, h ez másokban is felmerült. A felhozott érveket teljesen megértem, valóban rengeteg plusz munka lenne a újratesztelés. Néhány lap nerfelődését v gyengülését jómagam kisebb problémának gondolnám. Ezektől függetlenül még mindig kitartok amellett, h a rota bár érthető, h miért szükségszerű, mégis tartok tőle, h több a leves mint a hús alapon fog működni a játék egészét nézve. De ez nyilván szubjektív.
Köszönöm a korrekt választ és sok sikert a további munkához, remeljük sikerül megtalálni a legjobb megoldást.
 
Bár ilyen egyszerű lenne ez. De abban a pillanatban, hogy egy lap megváltozik, újra kell tesztelni, gyakorlatilag minden egyes lapot. Mondok egy egyszerű példát:
1 VP-ért 5/5-ös lény 3 VP lesz: drágább, de még mindig csinál valamit.
1 VP-ért ad 3 VP-t 3 VP lesz: Egy jó erőforrás termelő lap teljesen kukává válik.
A költség drágítás nem egyformán befolyásolná a különböző lapok erősségét, ezért sajnos ez nem megvalósítható így.

Volt egy másik, hasonló, de korlátozottabb felvetés is , amiről még szavaztunk is, hogy kiteszteljük-e azt, hogy gyengítsük a semlegesítéssel bíró lapokat. A szavazás eredménye gyakorlatilag 50-50% lett, tehát még a közvéleménykutatás sem hozott jelentős többségi igényt erre a dologra. És egyébként a probléma itt is ugyanez volt, teszem azt, van egy lap, ami
1-ért annyit csinál, hogy semlegesítés: azonnali.
Meg van mondjuk egy másik, ami
4-ért semlegesítés: lap, nem hatnak rá a források.
Az első lapnál a nerf semmit sem csinált volna, a másodikat brutálisan gyengíti.
 
A rotációnak nem csak az a célja, hogy a versenykészletből leszűrje a túl erős lapokat, hanem az is, hogy a fejlesztésnél egy átlátható(bb) készlettel számolva lehessen lapokat tesztelni.
Az ötletet meg lehet valósítani egyedi versenyformátumon, de általánosságban szerintem nem.
Persze inkább mondják meg a frankót azok, akik értenek hozzá.
 
Azzal én is 1etértek, h az elején lehet fura lenne észben tartani, de sztem hozzá lehetne szokni, arról nem is beszélve, h ahogy haladunk az időben, az újabb lapoknál már ugye nem lenne ez.
De teljesen megértem, ha vkit ez zavarna. A képességeknél csak a költség változna, a többi nem, így képben maradhatnának a régi lapok is, amik nem ebben a szellemben készültek. Nyilván ez sem tökéletes megoldás, bár lehet egész jóvá ki lehetne forrasztani.
Az viszont, ah a rota kb kinéz, szerintem kevésbé jó. Ha gyorsan drágítasz benne, akk kb mindenki a mostani lapokkal akar játszani, mert nyilván ingyen vannak. Így ha a későbbiek drágábbak v hátrányt kapnak, miért választanád őket még akár UN-en is? Igaz, szép lassan az időkorlát kikoptatja a 2021es lapokat is, de az is legkorábban 2025, ami azért még odébb van. Emellett az addigra már 30 éves játék 26 évnyi terméke kb értelmetlen lenne. Ez sztem sokkal nagyobb probléma, mintha 1el több dologra kellene figyelni (már most sokra kell). Nem a spanyol viaszt vágyom feltalálni, félre ne érts, csak próbálok pragmatikusan gondolkodni és keresni a legkisebb veszteséget. Mivel mindent lehetetlen lenne reprintelni, így semmi sem tudná pótolni a régi lapok adta szentimentális élményt v a meglepetés erejét vagy kiszámíthatatlanságát. Ami számomra a játék 1ik fő erénye volt eddig. Bármi is lesz, remélem, az a játék előnyére fog válni.
 
Ez elméletben nem rossz, és lehet, hogy mondjuk egy Hearthstone jellegű online felületen működne is, ahol elég átírni számokat és a lapokra írt költségek rögtön mindenkinek megváltoznak. A HKK-ban viszont, ha másért nem, már azért nem működne szerintem, mert elég macerás lenne folyton azt nézegetni, hogy egy lap mikor jelent meg, és emiatt mennyi a költsége. Már az a néhány nerfelt lap is nagyon zavaró, ami most van a játékban, ha ehelyett a lapok döntő része gyakorlatilag nem azt tudná, ami rájuk van írva, az eléggé tördelné a játékot.
 
Sziasztok. Előre bocsájtom, h nem vagyok profi játékos. Ennek van több oka, de egy nagyon fontos, amit lehet szubjektívnek is gondolni. Anno, a 2000es évek elején meg amikor lejött egy 3/4es lény, annak azért volt súlya (és költsége is), adta a flowt. Mostanában az utolsó kb, h megnézem mennyit sebez vagy védekezik. Kisarkítva ingyen vagy 1VPért úgyis házat kapok meg évi 2 ingyen nyaralást. Vhol csak 1 nyaralás jár, lapja válogatja... Viccet félretéve.
Lehet h elsőre meghökkentőnek fog hatni, de mi lenne ha a rota helyett inkább mesterségesen feldrágítanánk a túlzottan olcsó lapokat? Így pl: 2017-2020 +3VP, 2012-2016 +2VP, 2007-2011 +1VP. A SZK-t is így. A lapon szereplő költségeknél hasonlóképpen drágulna a képesség. A ZSZ esetébben elég lehetne 2 lépcsős, +1/+2 ZSZ-el drágítani, mivel nem kellene annyit visszamenni az időben. Ez akár a nekronnal is mehetne, de ide lehetne venni a lapáldozást is.
Nyilván lennének lapok, amiknél nem lehetne kivitelezni eme "reform"-ot, de ezt tökéletesen tudná orvosolni a nyári utáni kieg vagy a 12ik alapkiadás, ahogy eddig is.
Ezzel véleményem szerint nem vágna 1 Fairlight villám a wild és az UN közé, sőt, megkockáztatom, h még akár maradhatna is lineáris pályán a fejlesztés, nem lenne benne a várható Y elágazó. Emellett nagyobb hangsúlyt kapna a vertikáis fejlesztés, és esetenként 1 pakliban lehetne akár 3 korrekt verzió is 1 funkcióra. Az is fontos lehetne, h te melyiket teszed bele a paklidba. A counterest, a nagyot sebzőt vagy a lapelőnyöst. De amúgy meg mimd3 kb uazt tudná.. Szerintem ez az irány is rengeteg potenciált rejt magában és üzletileg sem változna a feltételrendszer tőle, sőt, ahogy véget érne a tiltott lapok reprintje, 1-2 éven belül kb már csak új lapok jöhetnének, ezzel a gyűjtemények elértéktelenédésére is gondolva.
Elnézést, h hosszúra sikerült, de véleményem szerint a közösség tovább erodálása a wild/UN rendszerrel nem hiányzik jelenleg a közösségnek. Elsősorban szerintem növekedésre lenne a hangsúlyt helyezni, új játékosokra stb, nem kockáztatni az akár egyre elmelyülő törést, párhuzamos versenyek, támogató kieglapok ide v oda.
Köszönöm, ha végigolvastad
 
teljesen jó, ezt én is inkább támogatnám
 
Mit jelent majd az emelt díjazás? +1Tengermély vagy +1Ur mert nem mindegy.
 
Nem is rossz ötlet,támogatom az elképzelést.Párhuzamban meg lehetne szervezni ponthatár nélküli versenyeket...
 
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon is értékadó ötlet. Sztem azonnal megérhetne egy parit a teljes rotáció gondolatával...
 
Amúgy itt még egy ötletet vetnék fel. Ha már készülőben van egy behos pakli építő (amin később kötelező jeleggel le kell adni a pakli listát) Nem lehetne bevezetni a lapok mellé egy pakliba kerülési értéket? (Anyit jelentene hogy egy pakli pl: max 500 pontnyit érhet, s ha van egy erős lap akkor annak a bekerülesi értékét brutálisan megdrágítani. Mondjuk vizitündér 100 pont máris elgondolkoznék rajta hogyha beteszek hármat a többi 47 lap + narancsok hogy jönnek ki a maradék 200 pontból.) A kecske is jól lakik: Ezzel ellehetne érni hogy nem kell rotáció, de lehet gyengébb lapot kiadni, mivel ha a pakliba bekerülesi értéke alacsonyabb akkor lehet érdemes lesz használni. + a káposzta is megmarad: Nem tiltódik ki minden lap 3 vagy 4 évenként, így nem kell félni attól hogy sose lehet használni többet.
Illetve még egy elég nagy előnye lenne ennek: Mivel nincsen a lapokon felrüntetve ez az érték így bármikor változtathatja kiadó az értékeket, ezzel gyakorlatilag a játék balanszolására több lehetősége marad. Pl: kijött krabber uraság és vizitünci, nem kell megvárni a következő kieget az életkioltással csupán megnövelni a bekerülési értékület, s mindezt akár az első negatív tapasztalatok után meg lehet tenni.
 
Engem nem különösebben zavar a rotáció ha pl az ureket nem bántják és valóban lehet majd használni az új lapok régi de ugyanaz verzióját ( nagytanács, komposzt, solisar és barátai)
 
Én játszanék 7 évnél régebbi lapokkal,de már nem lehet. Csak most hirtelen pár példa a mappámból,mondjuk a fekete színből(olyat direkt nem írok,ami kijött alappakliban):Őrjöngő vérfarkas,Lélekgyűjtő,Lidércszellem,Morgan,Léleksajtolás,Leanthil trükkje. A gyngy-kből már nincs kedvem írni.
 
De, gondoltunk, gyakorlatilag erről folyik most a diskurzus.

type 2 - ez az Új Nemzedék. (nálunk nincs egy évben 3 kieg, csak 2, ezért van a szavazásban 3-4 év a 2 helyett)

Extended - ez a wild / vad. 7 évnél régebbi lappal senki sem akar játszani.

Voldemortéknál ez fordítva volt, ott a legelső kiadás lapjai voltak a legerősebbek, soha olyan erős lapot nem adtak ki, ezért van értelme a "type 1"-nek. És ezért is kellett villámgyorsan bevezetniük a type 2-t Nálunk senki se akarna 6 építős Alanort meg 10 manás Acélkolosszust berakni a paklijába
 
Ez így nagyon nem jó gondolat. A legnagyobb baj pont az, hogy születik egy döntés (legyen az jatekmechanikai/ játékszabály / globális / gazdasági) és rövid időn belül jön egy új változtatás. Eredménye kaotikus, megbízhatatlanságot sugal. Szerintem a helyes metodikát most kellene kiválasztani a fejlesztőknek/kiadónak, különben csak a káosz növekedik. A rendszer a sok változtatás miatt megbízhatatlan, alkalmatlan lesz, az utód nemzedék, új generáció pedig (ha lesz egyáltalán ilyen a megfelelő marketing hiányában) meg nehezebben megszokhato tanulható lesz. Így is a nekikezdők első lemorzsolodasa a közérthetőség hiánya Miatt ki hullanak. Utána a módosítások miatt, aztán az anyagiak miatt, ami a jelen rota terv szerint tovább fog romlani, meghozzá nem kicsit. Az utánpótlás generálásának feltételei pedig egyáltalán nem adottak...
 
Az ötlet jó.
Ha később úgy látjuk v látjátok, hogy a káoszmeta kezd beállni és unalmas lenni, rengeteg lehetőség van arra is, hogy változatos versenyformátumokkal operáljunk ezen belül.
 
nekem is megfordult a fejemben hasonló, csak nem mertem leírni
Nagyon tetszik az ötlet, mert így muszáj lesz elhagyni egyes táp lapokat, jobban kell támaszkodni a fantáziára, és valószínűleg vissza lehetne szorítani annak a 4-5 embernek a siránkozását, akit meglepetésként ért, hogy a gyüjteménye veszít az értékéből. + Ugyanúgy elő lehetne húzni régről meglepi lapokat
 
Na ez 1 olyan gondolat, amiről tényleg nem volt eddig szó, köszi! Én annyira nem tudtam belefolyni a csehekkel való fejlesztésbe, de biztos vagyok benne, hogy Miklósék átrágják ezt velük. Lehet h 1-2 kieget (vagy egyes lapokat) érdemes kihagyniuk...
 

Kéne.
 
Szerintem a Wild-ben be kéne vezetni a rotációt. Na jó,ez most félig tényleg komoly volt,pl. lehetne olyat,hogy bizonyos évek/kiegek lapjait kitiltjuk és ezeket kombináljuk: Tiltottak az ÉI és EE lapja VAGY tiltottak 2020 lapjai VAGY tiltottak a jó jellem lapjai,stb. Ehhez egy minimális kreativitás kell és elnézve a wild-ok tervezett számát,egy ideig ki fog tartani.
 
Ennek megvan a veszélye DE azért nem venném biztosra.

Ennek az oka simán az, hogy ki lehet adni olyan lapot, ami elvileg "gyengébb", az ÚN metában, de wild formátumon pont erősebb. Ezekre szerintem példa lehet mondjuk az Albínó varkaudar, Erőnyerő... Illetve a másik járható út, hogy jelenhet meg olyan lap, ami az ÚN környezetben jó, de nem broken, viszont valami régi lappal kombinálva sokkal jelentősebb előnyt termel, esetleg 2 lapos "I win" kombót alkot.
 
Nekem az jutott menet kozben meg eszembe, hogy a cseheknek nem kene szolni, hogy baj lesz?
 
Azt még senki nem vette számításba, hogy egy esetleges rotáció (a felvázolt módon való) bevezetése milyen hatással lenne a "wild" metára.

Ugye úgy lett vízionálva, hogy idővel egyre "gyengébb" lapok kerülnének kiadásra, arra hivatva hogy a játékot egy egészségesebb szintre beállítsák.

De ez "wild"-ban azt eredményezné, hogy a powercreep elvágásával befagyna a meta kb 2021 végén. Nyílván bizonyos ideig még a kicsit gyengébb lapok be-beférnének a pakliba, meg talán utána is lenne néha 1-1 lap. De minek indulna az ember gyengébb lapokkal a versenyen utána. Tehát egy folyamatosan mélyülő szakadék alakulna ki a 2 format között. Hogy ez jó, rossz, célja a kiadónak, azt nem tudom. Nem is akarom véleményezni, csak egy meglátás.
 
Sziasztok!

Talán érdemes lenne átgondolni, hogy kizárólag az utolsó 2 év lapjait lehessen használni!
 
Pont emiatt nem lesz a bevezetett rotának semmi hatása a metára. Majd két év múlva kezd érződni valami...
 
A háló ezt a problémát nem kezeli, mivel az csak sikeres kijátszásra vonatkozik, háló mellett még nyugodtan kijátszhatunk 10-10 kántert Az meg, hogy az ellenfél körében nem lehet kijátszani lapot, a HS, amikor a játék arról szól, hogyan tudom a kezemben felgyűlt lapokkal 1 kör alatt kinyírni az ellenfelet. A HKK-ban az ellenfél játékba az első pillanattól bele tudsz szólni, ez az egésznek a lényege, az interakció. A HSben is csak azért nincs ilyen, mert nagyon nehézkessé tenné az online játékot, hogy minden akció után várni kelljen az ellenfél jóváhagyására.
 
151-es hsz-ben számolgattam ezzel kapcsolatban, ha van kedved, nézz rá.
 
Abszolúte támogatom a rotációt! (Bár én is szeretek régebbi meglepetés lapokat használni) Számomra inkább az kérdéses, hogy mennyi lenne az a lapmennyiség, ami kellő változatossagot hoz. (1-2 ezer esetleg több?) Illetve hogy érdemes lenne-e a gyakoriságokhoz hozzá nyúlni-e?
 
Mondjuk ilyesmi mar az 1. kiadasban is volt, pl. ez:
http://beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=223

(teny, hogy az altala termelt lap nem tul bonyolult )
 
Ja és szerintem lassan abból is baj lesz, hogy az új divathullám a semlegesítés után az olyan lapok kiadása amik más lapokat gyártanak. Ezt követik majd az olyan lapok amik olyan lapokat gyártanak amik lapokat gyártanak. Mint a messiást úgy várom a 3 év múlva játszható Hkk-t, hogy ez a sok elmebetegség kikopjon.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.