Innen nézve úgy tűnik hálás a változásokért te pedig nyilván nem tudod elviselni azt amit a szemedre vet(ett korábban) azért próbálsz aláásni.
Csakhogy a 70 pontos ötlet nemcsak neki tetszik hanem másoknak is, ráadásul ahogy a táblázatot nézem a Pusztítás Prófétái a középmezőnyben vannak tehát nem top kt, tehát nekik valóban jól jöhetnek a cserék. |
Tisztelt Játékvezető!
Ajánlom figyelmedbe a döntéskor ezt a néhány sort,amit Daragó Szilárd írt nekem mint volt Pusztítás Próféta tagnak.Tanulságos,hogy a reformot így is meg lehet köszönni.A privát részeket kivágtam belőle.
"Jót röhögök rajtad kisköcsög valóban. :-D
A Behora visszakerültem...
IGEN, INGYEN, 70 pont értékben veszek fel.a Prófétáknál nekem tetsző képességeket. Abba a kt-ban amelyben ti évekig gürcöltetek a semmiért mert ugye ki lettetek baszva. :-D
Kiscsávó, ez a játék és a fejlesztései nekem kedveznek. :-D
Te szerencsétlen hülye gyerek. ;-)" |
Én is hasonlóan gondolkodtam, pedig csak a KF elején vannak a "legnagyobb" karaktereim. Ezért mertem előhozakodni a dologgal, meg mert nem akartam, hogy ez az "egyedi" képesség egy átgondolatlan reform miatt a süllyesztőbe kerüljön. Legalább az esélye, vagy a látszata legyen meg annak, hogy érdemes legyen megtartani!
Meg ahogy levezetted, mire megszerzi a karakter a max-os testépítést, már igencsak KF-en mászkál. |
KF-es karikkal tudom vizsgálni az 5 pontos képesség = 40 támadás erősségét.
Egy karinak mire meglesz a 690-es testépítés, kb rendelkezni fog ezekkel a statokkal:
500-as karlapos tám, 110+20 as fszaki kb + kb 20 jobbkezes fegyver + 10 dragnit + 100-120 nerub elixirből = 760-780as támadás + a fekete/átok 2 mondjuk akkor egy kb Minimum 800as támadóerő.
(Ehhez jön mondjuk 20 kábítónyilacska/ árnyékvessző -80 ACval, ezt nem is számolom), maradjon a 800.
Ehhez adna az 5 pontos képesség 40 támot, ami +5% támadás. Számít? Van ahol igen. Jelentős? 5 pontér +5% támadás, sztem elfér, de ez az én véleményem és KF végi karik szemszögéből néztem. |
Sajnos szomorú trend, de jelenleg a TF-en nincs szükség:
- bónusz támadásra. Rengeteg módon lehet támadást szerezni, talán egyedül valamikor a karakter fejlődésének elején / közepén jönne jól - viszont akkor nincsenek nagy tulajdonságaid / szakértelmeid, amelyekre mérhető bónuszt kapnál. Később a végtelenben eső Harcosok Könyve miatt a másodlagos szakértelmeid utólérik az elsődlegest, így már az sincs, hogy a másodlagosra kellene a támadás
- sebzésre. Egyrészről ugyanaz, mint a támadás, 1-1 lényre irgalmatlan bónuszokat össze tudsz szedni ( vagy megoldod esszenciakristállyal ). A forduló közbeni +4 és társai nevetségesek. Itt talán még a kritikus ütés a legjobb, mert azzal potenciálisan 1-1 harc egy körrel rövidebb lehet, ami számíthat. A Harci Mágia is sokkal inkább szakértelem-növelő szerepet játszik, mintsem a sebzés kellene belőle.
- hátasra. Ez értelemszerű. Esetleg a hátasos képességek jelenthetnének annyi előnyt, hogy ha megvannak, akkor: 1) egyedi kinézetű a hátas ( azaz azt látod, hogy pollátorod van, nem sárkányod ), 2) -1 TVP / +1 lépés körönként, a befogott állatodhoz képest. Akkor már lenne értelme, így sajnos színesítőnek is kevés.
Természetesen jöhetnek új területek, amelyek alapjaiban változtatják meg a képet. Pl. az Tűz létsíkját nem bírják a befogott állatok, így azok hatásait nem élvezheted, marad az alakváltó képesség / kitartó ló - viszont egy KT hátas bírja, mert mégiscsak.
Vagy szükség lehet extrém magas támadásra ( értem ezalatt a +80at ), különben viselned kell valami cuccot, ami megadja. Így a KT képesség mintha csak +1 slot lenne. De a csökkentett ( +10/20 ) támadás kb. nem is mérhető - egy ide eljutó karakter 600-700as effektív támadást ( fegyverszakértelem + támadás + egyéb bónuszok ) is összeszed. Itt +10 az konkrétan egy 500as támadáshoz viszonyítva 2%.
Hasonlóan egy csata alatt magas szinten már leadsz 100.000 sebzést is akár ( de legyen 'csak' 50.000 ). Itt annak a jelentősége, hogy Harci mágiával sebzel 500at a csata alatt, nulla közeli jelentősége van ( 1%, vagy azalatti sebzés jön ebből - nagyságrendekkel többet sebzel vissza pl. derit vértből ). Annak, hogy közben szakértelmet fejlesztesz, van értelme, magának a sebzésnek 0.
Sajnos így áll a helyzet, ami vagy jó, vagy nem, ezt majd eldöntik az okosok. |
Nem tudok róla, hogy nem az enc alapján működne... úgyhogy ha annyira jön ki...
Ebből is látszik, hogy mennyire nem zavart eddig semmi vizet ez a képesség, mert a szemfüles optimizálók már rég lecsaptak volna rá, ha akkora táp lenne, hogy érdemes rá egy képességet ellőni! |
Most amúgy hol a vége? 690-nél megadja a 71-et? |
a testépítést mindenki felveszi, tehát kvázi ingyen kapod
Mit tehet az a szegény testépítés II. arról, hogy a "nagytestvére" ennyire kelendő lett?
Nem hiszem, hogy össze kéne vonni őket. Tagadhatatlan, hogy egymásra épül, DE az már a kifejlesztése óta is így van!
Nem kérünk még egy kötelező képességet, köszönjük.
Hmmm, ha annyira kötelező lenne a megléte, akkor nem gondolod, hogy még a korlátozás előtt mindenki kifejlesztette volna szinkronban a testépítéssel évekkel ezelőtt???
Akkor most nem csak egy KT-nak lenne meg!!! (nekünk a Kvazárszikláknak)
Kissé sántít ez a mű-háborgás a "még egy kötelező" képesség miatt! |
40-50 extra támadás olyan sok, hogy akkor ezzel gyakorlatilag a testépítés 2-t is kötelezővé tetetnéd minden KT-val, már bőven elég, hogy az 1 is kötelező.
Még 20 extra támadás is baromi sok, mivel a testépítést mindenki felveszi, tehát kvázi ingyen kapod, nulla befektettéssel; jól tükrözi ezt, hogy még az Árnymenők KT-ban is felvettük, mert ma már ez sajnos tényleg kötelező, e nélkül nem lehet rendesen végjátékot játszani.
10 max 15 extra támadás bőven elég durva egy KT-képességből, a trolloktól nem fogom sajnálni, akkor sem, ha nem 5 hanem mondjuk 4 pontért kapják meg, de ennél tovább nem adnám le.
Nem kérünk még egy kötelező képességet, köszönjük. |
- utána minden 15 szakértelem után +1 támadás (279-es testépítés = összesen +20 támadás)
nem 279-es testépítés, hanem 229 |
Ugyan nem itt szerettem volna megírni a véleményemet, hanem e-mailben a JV-nek, de ha már Clod felhozta a témát akkor itt írom le a gondolataimat:
Engem a testépítés II. érdekel (a Kvazársziklák vezetőjeként), de ide kapcsolódik a csatakiáltás, és az Azért a támadás se rossz.. képességek is.
A közösség ereje azért nem érdekel, mert ott alapból maximalizálva volt a határ.
Eddig nem volt korlát, de ha már lesz, akkor miért nem lehet olyan korlátot kitalálni, ami mellett érdemes lehet megtartani a képességet??? 10 támadás egy 5 pontos képességért???
Legyen maximalizálva mondjuk 40 támadásnál a testépítés II, meg a csatakiáltás, az "Azért a támadás se rossz.." meg 50-nél (bár azt már alapból sem értettem, hogy a tervezetben miért kapott max. 20 támadást a másik kettővel szemben, de ez nekem mindegy is). Így már talán érdemes lehetne megtartani ezeket a képességeket.
A 40 meg 50 támadási értékekhez nem ragaszkodom, mert vannak nálam sokkal szakavatottabbak, aki jobban meg tudják ítélni, hogy mennyi pontért mekkora értékek lennének reálisak...
Hogy ne csak úgy tűnjön, hogy a hőbörgés mögött nincs semmi elképzelés, íme, hogy nagyjából mire is gondolok:
Amire épül a testépítés II. az a testépítés szakértelem, az meg maximalizálva van ígyis-úgyis. Ebből adódóan valahogy így gondoltam az elosztást:
- 79-es testépítésig az eredeti képességleírás alapján összesen +10 támadás
- utána minden 15 szakértelem után +1 támadás (279-es testépítés = összesen +20 támadás)
- utána minden 20 szakértelem után +1 támadás (429-es testépítés = +30 támadás)
- utána minden 25 szakértelem után +1 támadás (679-es testépítés = +40 támadás)
Ugyanerre az analógiára építve mehetne a csatakiáltás is (értelem szerűen ott mások lennének a küszöbértékek)
Persze lehet leszólni az elképzelést, azzal sincs gondom, de abban szerintem mindenki egyetért, hogy a max. 10 támadás nem ér meg egy képességet, és főleg nem 5 pontot (de kettőt se)! |
- Lesz-e lehetőség meglévő képességet új enccel/szövegekkel kérni?
Ez minket is rendkívül érdekel. (SIA) |
OK, akkor újratervezés.
Mikor megy élesbe a dolog, ha augusztus végén indul a következő képességünk, lesz még idő 2 5. szintű képességet kifejelszteni 2x? |
c) Mindenkinek pontosan annyi képessége lesz a csere után, amennyi előtte volt. |
Jelenlegi ismereteink fényében nekem az alábbi kérdéseim lennének:
- Hogyan fogjátok a képességek darabszámát meghatározni?
a) Fixen mindenki kap annyi lehetőséget, ahány képessége van a dolog élesbe kerülésekor, de min. 15 (ami szerintem 16, mivel egy KT 13 képességet fejleszthet és utána kap még 3-at - legalábbis elméletben, mivel nem tudok olyan KT-ról, amelyik ezt így megjátszotta, a három ajándékból 1-2-t mindenki kifjlesztett)?
b) A fenti minimum + annyi, ahányat a képességfás cserékkel kapott addig a KT, de mondjuk max. 18 (vagy 17 vagy 19 vagy 20, mittomén, csak mondtam egy számot)?
Az a) esetben ugyanis kicsit át kell gondolni a képességfa fejlesztési tervet, hogy +1-2 arculatteremtő 0-1 pontos képességnek legyen hely, a b) esetben erre nem lenne szükség.
- Lesz-e lehetőség meglévő képességet új enccel/szövegekkel kérni? Példának okáért, ha valaki beválogatná az illúziófegyvert, az 99.9% valószínűséggel nem véres csatabárddal vagy inkvizítori korbáccsal szeretné. Nyilván nem egy következő harci mágiát akarnék mentális és halál alapú varázslatokkal. Bár ha lehet olyat is, akkor nem bánnám, a gnómokkal simán élnék a lehetőséggel (Nelluonkkar). |
A valtozo pontertem sztem jo otlet, de biztos vagyok benne, hogy a "tul bonyolult" lesz ra a valasz.
A tobbi meg mostis megy, mert kimagyarazni mindent lehet, amig a jok ugy allitjak be, hogy "az en vampirizaciom az kell, max kepzeld azt, hogy ez vmi gyogyizuenergia, csak nem az van odairva..." ,es ez talakozik az "en igy kepzelem el a raia-hivoket, miert ne lehetne igy?" ervekkel es a JV "nem teszunk bele annyi energiat, hogy a nevet atirjuk+uj szamot adunk neki"( , mert majd mindenki azt kepzel a helyebe, ami jolesik neki) magyarazataval. Es akkor innen csak egy lepes a " en hangosabban mondom a sajat kepzeleteimet, mert tobbet lepek a hangosabb kepzeleteimmel (...ezert ez fog megvalosulni".
Holott csak a szoveg az, ami a TF-ben szinesito, kepzeletaramoptato eszkoz, de a szabalyozottsag miatt lehet csak belole konzisztens rendszer.
Sztem ezt pedzegetik az ursula-fele megnyilatkozasok is. Es ez csipi az en szemem is |
Olimpiás "Muezli érdemérme" ráadásul kiváltja a KT-képességet, nyerni meg nyilván az fog ilyet aki amúgy is képes rá. |
Akkor még egy tolvaj képességet kérnék felülvizsgálni.
Mestertolvaj,kf3-as tárgyak lopása dupla költséggel,fele eséllyel,max. 1 db-ot,maradt a 3 pont.
No de a folyamatos vágások miatt mi az tárgy,amiért érdemes ezt felvenni?Mászó,ásó cuccok lophatatlanok,max. kreiton agy és Sheran cserepe,ha a listából épp azt hozza totál véletlen.
Szóval a 3 pont sok,nem véletlen,hogy az Árnymenők sem vették fel,plusz ha valaki nagyon mazopista,akkor felveszi a müzli kezét. |
Ok, én a listát néztem itt a honlapon. |
Amit kitalált, azt meg vezesse be. A játékosok meg alkalmazkodjanak. Ha a játékosokra bízzuk, jön 2-3 nagyhangú és lesz itt 100 pont limit, meg 20 db. képesség, meg aranyeső.
Pontosan ez az a hozáállás ami ahhoz vezetett, hogy ma már nem 1000 játékos megy el TF talira (és még ki tudja mennyi játszott), hanem csak 150. Az a szemlélet váltás, hogy bevonják a játékosokat segítte hozzá a játékot a fennmaradáshoz.
Sőt még pár régi játékost is visszavonzott.
A baltás módszerek nem működnek, ezt '93 óta elég jól megtapasztalhatta a cég.
A hangadók pedig nem akarják a saját játékukat sem tönkre tenni és nem attól hallgat rájuk a JV, mert "hangosan" kiállnak valami mellett, hanem mert gondolkodnak, igen sokszor a játékvezetés helyett is, ami nem baj, mert több ember másképp látja a dolgokat, más szemszögből és ne adj' isten még jó ötletük is lehet. De mint mondtam az "így nem jó" az nem ötlet
Történetesen a játékosok többsége panaszkodott, hogy kevés a pont/nagyok a költségek.
A Kft nem akarja már az újrapontozott képességek értékét módosítani így azt lépte meg ami a legtöbb játékosnak megfelel - felemelte a ponthatárt.
Ezek szerint TE nem tartozol a többségbe ez sajnos egy ilyen dolog, mindig lesz olyan változás ami nem felel meg a játékosok 100%-ának, a KFT-nek arra kell törekedni (és arra is törekszik), hogy ez a % a lehető legmagasabb legyen. De a 100-at elérni sosem fogja. |
A mágia rúnája már 6 pontos, nem 10. A hírhez csatolt listában még 10, de a KT-knál már 6-nak írja az új pontszámítás szerint. |
Varázsló KT-nak nem kell több TU és nem akarja a több TU-t TVP-re konvertálni. Semleges KT spéci képessége megvan még ?
Köszönöm, hogy megmondod nekem, mint varázsló KT vezetőjének, hogy mit akarunk mire konvertálni.
A mentális frissülés meg benne van a fában, mindenkinek elérhető.
40 pont épp eléggé szűk, hogy sok dolog ne férjen bele. Vagy lehetne még kevesebb.
A játékot ne reseteljük, hogy akkor a szűkebb lehetőségek mentén tudják lelépni azok is a fordulóikat, akik a régi szabályok miatt jobb lehetőségekkel rendelkeztek? Nonszensz már a felvetés is.
Ha a játékosokra bízzuk, jön 2-3 nagyhangú és lesz itt 100 pont limit, meg 20 db. képesség, meg aranyeső.
Nincs a játékosokra bízva, csak kikérték a véleményünket is. A Beholder még mindig egy vállalkozás, amelyik a játékosok pénzéből él (legyen az TF, HKK, VÚ, akármi). A játékvezető továbbra is egyszemélyben dönthet változásokról, viszont ha emiatt csökken a Beholder árbevétele, azért ő lesz a felelős, ezt nyilván nem lehet bevállalni, ezért aztán olyan megoldásokat keres, amit a játékosok többsége támogat, de legalábbis el tud fogadni. A tiéd meg nem ilyen. |
"Azzal a dumával ne gyertek, hogy majd a 0 pontos képességekkel arca lesz a KT-knak, mert nem lesz."
Élőholt kísérők 0 pont. És már arca van a kt-nek.
Vagy ott van amit Szilárd kiharcolt, hogy arca legyen a kt-jának, a 414-es (talalkoztál már tündével? Eléggé egyedi róluk a leírás).
A Vértesók külseje és minden olyan 0 pontos képesség ami a külsőt változtatja meg.
Mind-mind arculatok. |
Véleményem szerint elég hülyén nézne ki pl. az Álomőrzők a gyűjtőszenvedéllyel,vagy az élőholt kísérőkkel,de vissza is érvényes,a SIA mondjuk a Védőnővérrel.
Ez a jelenlegi rendszerben is simán lehetséges, a reformtól függetlenül. |
Tulajdonképpen szépen levezetted, miért is kell a limitet 40-ben meghúzni. Kösz.
Varázsló KT-nak nem kell több TU és nem akarja a több TU-t TVP-re konvertálni. Semleges KT spéci képessége megvan még ?
40 pont épp eléggé szűk, hogy sok dolog ne férjen bele. Vagy lehetne még kevesebb.
Nem tudom, amúgy, miért mi kínlódunk ezen ?! Arra van a JV, ott ül az adatbázison, minden infója megvan. Találja ki, osszon-szorozzon, és ne sz.rozzon. Bocs, de rímel. Amit kitalált, azt meg vezesse be. A játékosok meg alkalmazkodjanak. Ha a játékosokra bízzuk, jön 2-3 nagyhangú és lesz itt 100 pont limit, meg 20 db. képesség, meg aranyeső.
A következő síkokon meg hozzájuk lesz szabva és kínlódhatok a 2000-es tauval, meg a 700-as erővel. meg a 150es mászással. Kösz, de inkább ne ! |
Minden képességnél meg lehetne határozni egy típust (ami semmit nem csinál az mehetne egy kalapba) aztán lehetne válogatni és arra ösztönözni a KT-kat, hogy legyen arculatuk.
A top képességeket (új pontozás alapján 8-10 pont) kiválogattam.
Ebből "kötelező" és a fában is megtalálható a DVK, a kőbőr (és klónjai), valamint kedvenc táborhely (és klónja), ezeket kivettem a listából, ami maradt :
8 pontosak:
{*}TU regn
{-} Tudati jel
{-} Szamócaenergia
{-} Kasztropl.ujjongás
{-} Vérgyűjtés
VP regn:
{-} Kasztropl. trafó
(*) A mágia szeretete
10 pontosak:
1. {-} Csepp a vértengerből - vértesóknak van, nem cserélhető, más nem fogja felvenni
2. {-} Az őrzők ébersége - imre szörny, tárgyból helyettesíthető, senki nem fogja felvenni
3. Keményebb bicepsz
4- (*) A mágia rúnája - teo és tau 1,5x fejlődik
5. vp-ből TU termelés
{%} (*) A hatalom rúnája
{%} (*) Tudati feketemágia
6. totem teleport képességek
{%} Totemre hívás
{%} Sorakozó
7. harci mágia és klónja:
{%} (*) Harci mágia
{%} (*) Szórd két kézzel
+10% fejlődés és klónjai
{%} Bűvös szamóca
{%} Időfolyamok
{-} : Ezen képességeket senki nem fogja választani, mivel elértéktelenedtek.
{%} : A klónok közül 1 vehető fel
(*) : Kizárólag mágus KT arculathoz illik
Tehát a fentiek fényében ha minden KT csak a saját arculatának megfelelően választhatna, akkor minden KT hirtelen mágus KT lenne, az egyetlen ami nem illik a képbe az a keményebb bicepsz.
Ami viszont akkor nem lenne meg egyetlen KT-nak sem, viszont hadd ne mondjam az mennyire borítaná az asztalt, jelenleg már kötelező a megléte, vagyis nem vagyunk beljebb.
Az viszont elérnéd vele, hogy aki nem varázsló KT, annak annyira lecsökkentenéd a választási lehetőséget, hogy nem lenne mire elköltenie a pontjait. Bomba ötlet, mondhatom. Megfontolt, kidolgozott |
Apám, Spunk, 4 órával ezelőtt írtam:
115. UrsulaTF 2015.08.07. 17:56
A rövidlátót nem így értettem... |
zerintem azért arról szó sem volt, hogy minden KT bármilyen képességet beválogathat a keretbe, ami pont alapján belefér. Ezt én nagyon nem támogatnám, sőt!
Én azt is el tudnám képzelni, hogy minden KT-nak el kellene döntenie milyen típusú szeretne lenni (jó, gonosz, varázslós, harcos, tolvaj, stb,) és ez alapján lehetne képességeket összeválogatni - értelem szerűen pl. jó KT nem választhatna gonosz képességet -, valamint én úgy pontoznám a képességeket, hogy pl. Harci mágia 10 pont, de varázslós KT-nak csak 8, harcosnak meg 12. Minden képességnél meg lehetne határozni egy típust (ami semmit nem csinál az mehetne egy kalapba) aztán lehetne válogatni és arra ösztönözni a KT-kat, hogy legyen arculatuk. | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|