Vissza a Főoldalra
 
2025-től a kétszínű lapoknak csak az egyik színét kell figyelembe venni pakliépítéskor. Legyen ez érvényes az 1 és 2 színű versenyekre is?

1) Igen
2) Nem
3) Tartózkodom

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Vérgólem
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A hatalmas, vérvörös színű teremtmény nem véletlenül kapta a nevét. Teste minden porcikája alvadt vérből van gyúrva, mélyen átjárja a mágia. A gólem minden ütése halálos, és nagyon, nagyon nehéz legyőzni." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.
Társasjátékok Ünnepe 2024. November 16.
A XXVIII. Nemzeti Bajnok

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től. (3)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8233)
Szavazás: új kétszín szabály (13)
Moa civilizáció lapbemutató 3. hét (73)
HKK kérdés? (47244)
Lapötletek (65039)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

A fájdalom szépsége (Hatalom Kártyái paklileírás)

Néhány sort írnék a lap létrejöttéről, elmondanám, mi is rejlik a cím mögött, valamint leírnám nektek azt a kocogós tempóban megtett rövidke utat, amelyen a tesztelés során az említett lap végigment.

Amikor újra elkezdtem tesztelni a HKK akkori tesztlistáján lévő "kiskiegészítőit", azonnal megakadt a szemem néhány direktsebző pakli alappillérét alkotó lapon. Mindegyik nagyon tetszett, nagyon jól sebezgettek, némelyik még varázspontot is adott, elősegítve ezzel a többinek a kihozatalát. Volt azonban egy lap, amin nagyon sokáig gondolkodtam, nagyon sokáig szemezgettem vele. Nézegettem a listát, és azon töprengtem, hogy mit is lehetne csinálni ezzel a "rút kiskacsával"? A tesztlistán, nagyjából a következőképpen nézett ki az akkori Fájdalom szépsége: C, B, 3, N, Húzz egy lapot! Ha egy játékos sebződik, vagy ÉP-t áldoz, ellenfele kap 1 VP-t. Az egyszerre kiosztott sebzések után (pl. az ütés fázisban) csak 1 VP jár.

Nem hiszem, hogy sokan láttak közületek tesztlistát, de ha gondolkoztok rajta, akkor logikusan ki lehet következtetni, mit is takar az első pár betűjel. A C azt jelenti, hogy Chara-din színben fog pompázni a lap. A B a lap típusát takarja, azaz bűbájként teszteljük. A 3 egyértelműen a lap tervezett idézési költségét mutatja számunkra, és végezetül az N: a lap leendő gyakoriságát jelzi, ami a kis kiegészítőnél ugyan nem számít, hiszen az mind ritkának minősül.

Mondanom sem kell, hogy az alapötlet nagyon tetszett, hogy annak hatására, ha megsebzem az ellenfelemet, akkor erőforrásaim egyik csorgadozó csermelye hirtelen féktelen folyóvá nője ki magát. Gondolkozzunk csak! Sebzek, kapok VP-t, ebből újra sebzek, visszakapok némi VP-t, és ez így megy tovább és tovább, mint egy hatalmas körforgás. Ez igazán remekül hangzik, legalábbis nekem felettébb szimpatikus.

Na persze azért ennyire nem egyszerű a képlet, ezt természetesen mindenki látja. Viszont, ha minden egyes lapért, amit kijátszva sebzek egyet az ellenfelembe, az hatalmas VP előnyhöz juttat. Ha utánaszámolunk, még gazdaságosabb is, mintha eggyel olcsóbb lenne az adott sebző varázslat, vagy hatás. Tehát néztem a lapot, és azon gondolkodtam, mit is lehetne javítani rajta, hogy versenylapot gyurmázzak belőle. Az idézési költségén nem igen lehetett változtatni, hiszen ez így reális. Úgy gondolom, hogy ha egy adott lapra alapozom a paklimat, az jó, ha egyből a helyén van, és nem kell a kikeresésével, felhúzásával bajlódnom. Ennek a lapnak egyértelműen az asztalon a helye, tehát csináljunk belőle követőt, vagy szabálylapot. A szabálylap mellett azért döntöttem, mert nem akartam egy újabb követőt, aminek a leszedése egyszerűen fogalmazva is értelmetlen. Ha ez követő lenne, és valaki balga fejjel leszedné, az a mozzanat olyasmihez hasonlítana, mintha fürdés közben a kádszélén lévő kenyérpirítóban készíteném a reggelit, eközben a hajszárító zúgna az egyik kezemben, a másikban pedig, a hálózatról működő villanyborotva. Azt hiszem, aki ezt vizuálisan elképzeli, az megérti, hogy miről is beszélek.

Így szabálylapként büntetlenül ki lehet kapcsolni Ősi rúnával, mert ahogy azt már körbeírtam követőként a leszedése egyenlő a gyors halállal, valamint nem lehet mellékombinálni a Specializációt, amivel szintén eléggé erős lenne. Megjegyezném még, hogy azért egy rúnától még ez a pakli nem fog meghalni, csak nem lesz annyira: "erős - erős izmos, hej!" Azt hiszem jól döntöttem, hogy ezt a javaslatot tettem. Ezek után néhány tesztelésen megnéztem, hogy hogyan működik, és éreztem, hogy akkor még koránt sincs annyira kiaknázva a benne rejlő lehetőség, amint azt bárki is gondolná. Tehát így történt, amint a szemem láttára szépen lassan előbújt a bábból a pillangó, és a tarka szárnyait próbálgatva emelkedett el a harc mezejének színteréről.

Ez a szabálylap annyira univerzális, hogy kétfajta paklit is leírnék hozzá. Az első pakli egy rendhagyó általam átlagosnak vélt direktsebző pakli. A másodikként leírásra kerülő pakli már egy kissé összetettebb Kombós decknek nevezhető ötletes okosság. Remélem tetszeni fog mind a kettő, és ki-ki választ magának kedvencet, amivel esetleg elindul egy versenyen.

Mindenek előtt kezdeném a már régebben tőlem megszokott sorrend szerint a szabálylappal, ez A fájdalom szépsége, mint azt már hosszasan részleteztem. A követőkkel meg lehet próbálkozni, azok közül is leginkább a Dornodon követö az, amiben látok fantáziát, de én inkább húznék plusz egy lapot, mivel egy adott esetben többet számít a lap, mint a sebzés. Ha kipróbáljátok a pakli erejét, majd észreveszitek, hogy nagyobb szükség van a kezedbe vándorló lapok felgyorsítására, mint arra az esetleges laponkénti egy sebzéspontra. Szükségünk lesz lapbéli erőforrásra, azaz a húzólapokra. Hogy őszinte legyek erre van a legnagyobb szükség az egész pakliban, mert ugye VP-t tudok sebzés útján is termelni, mint az a későbbiekben ki is fog derülni, de leginkább a sok kicsi sokra megy elvet kihasználva játsszuk le a partit. Ez az elv az, ami szükségessé teszi a laphúzások előtérbe helyezését. Természetesen a kombó paklik alapját még mindig A kockázat ára jelenti. Ezt a lapot annyira kitalálták annak idején, hogy még mindig a versenylapok közé tartozik, és így ebbe a paliba is, amit nagyon kevés régi lapról lehet elmondani. Szükséges még némi húzó lap, és ebbe a pakliba tökéletesen beleillik a Dornodon küldetése, hiszen azt a nyolc sebzést pik-pak össze lehet harácsolni. Vegyes felhasználású lapként tökéletesen illik a környezetébe a Véreső, sebzek, húzok, és feltehetőleg én a direktsebzővel jobban rombolom az ellenfelem életpontjának várát, mint ő az enyémet - ha csak nem ő is hasonló deckkel jön. Mint minden pakliba, ami játszik sárgával ebbe is belefér a Méonech fürkész. Mindig jól jön ugye, ha tudom, hogy mi van az ellenfelem kezében, az sem baj, ha esetleg dobatok vele, és esetleg egy leszedést is elpazarolnak a kis szkritteremre. Azt sem szabad még elfelejteni, hogy a kis fürkészőm a második körben esetleg még üt is, így az árát visszahozza, és máris eggyel kevesebbet kell sebeznem. Mivel soha nem lehet tudni, hogy mikor szorulok még VP ügyileg segítségre, ezért én még beleraknék egy kis varázspont-termelést is. Ennél a résznél igen nagy a választék, ugyanis egyre tágul az erőforrások halmaza az új lapok közt. Az biztos, hogy a válogatáson nem csúszhat át olyan lap, aminél ÉP áldozás, vagy sebződés árán kapom a VP-t. Nem túl hasznos, ha az ellenfelemet is erősítem. Így esett az én választásom a Bűvös tavacskára. Minden szemszögből ideális és jól beleillik az eddigi közösségbe. Van ugyan ami biztosabb, viszont mivel a negyedik színnek a feketét választottam, ezért csak a tavacska jöhet szóba. Esetlegesen szükség lehet leszedésre is, ki tudja, milyen asztalon maradó lappal próbálkozik majd ellenfelünk megállítani rohamunkat. Erre a feladatra a legjobb a Momfordi csapás, ami a Lovas kiegészítőben jelent meg. Szedi a nem lény lapokat, jelzőket, és ami nem elhanyagolható egy sebezgetős pakliban, még sebezni is lehet vele négyet. Ami miatt még a fekete mellett döntöttem az A holtak bolygatása. Hamarosan belátjátok ti is, hogy ez az egyik legjobb sebző lap. Kicsit a Manacsapdához hasonlítanám, ami egyaránt jól jön a játék elején és a végén is. Az a lap, ami X-ért X+1-et sebez véleményem szerint az elitbe tartozik. Nem is beszélve arról, ha esetleg megspékelem a paklit néhány vízióval, akkor ez egyre tovább durvul. Mivel egyre többet van jelen a játékkörnyezetben a gyógyulás, ezért ajánlok még egy újabb több funkciós lapot, a Feketemágiát. Ezzel biztosabbá válik a halál, húzok is rá, továbbá ha kettőt rakok le, akkor elég feleannyit sebezni.

Térjünk rá azokra a lapokra, amiket csak a sebzésük miatt szeretünk. A játék elején a turbóhoz mindenféleképen jól jön a Szikra. Ajánlott nem azonnal ellőni, csak, ha fedezet is van mellé, persze ha muszáj, akkor lehet vele lényt is ölni. Ha már van fürkész, akkor rakjuk be a társát is a Villámhárítót. Ingyen sebez, sőt VP-t termel, valamint egy újabb alternatív lapleszedés. Kedvenceim közé tartozik, mint minden tigris: a Karmazsin tigris. Hatért hatot sebez, persze itt is visszakapok 1-et, és ha már ő is itt van, akkor van elég lapom, amit érdemes másolni, még ha csak egy körre is. Kisebb Zan a következő lap, ami minden pakliba bele illik, különösen ebbe, mert ha kiszámoljuk, hogy egy tigrissel és egy zannal két lapból és 4 VP-ből 12-t sebzek, akkor ezt hívhatjuk kis befektetett energiának és nagy kaszálásnak. Kellene még valami, amivel nagyot tudok sebezni, mivel ez lehet az utolsó sebzés, ezért jó lehet a Démonparázs, mivel utána már nem zavar a -2VP.

Szintén ajánlom még a pakliba a Boszorkánymestert, mivel ha nem jön ki a mágia, akkor még ezzel van esélyünk, egy esetleges Szent sólyom ellen. Szükség van még egy sebzésre, csak hogy kijöjjön a pakli. Az utolsó sebző lap legyen a Lávacsepp. Ezzel két lap van a pakliban, amiből az ellenfelemnek VP-t termelek, de mind a kettő kellő előnyt biztosít, hogy mégis beférjen.

Ezzel össze is állt az első deck. A side igazából a versenykörnyezettől függ, de amit mindenféleképpen ajánlok, az a Robbantás, az Urgod csapása, a Dornodon visszavág, illetve a Forrósítás és esetleg a Mester. Ezekkel a lapokkal további sebzéseket tudunk okozni ellenfelünknek, ha az adott paklival játszik.

Szabálylap: A fájdalom szépségeMegnéz
3 A kockázat áraMegnéz
3 Dornodon küldetéseMegnéz
3 VéresőMegnéz
3 FeketemágiaMegnéz
3 Méonech fürkészMegnéz
3 Bűvös tavacskaMegnéz
3 Momfordi csapásMegnéz
3 SzikraMegnéz
3 A holtak bolygatásaMegnéz
3 VillámhárítóMegnéz
3 Karmazsin tigrisMegnéz
3 Kisebb ZanMegnéz
3 DémonparázsMegnéz
3 BoszorkánymesterMegnéz
3 LávacseppMegnéz

Az, amit itt összeállítottam paklit, a jelenleg rendelkezésre álló lapokból jött össze. Azért elmondom még, hogy nemsokára ezt a paklit tovább erősítő lapok jönnek ki. Lesz, ami még plusz VP-t ad a sebzésen felül, ráadásul ez egy ingyen jövő tárgy. Így előfordulhat, hogy már az első körben elindul a pakli, hiszen lesz benne legalább kilenc lap, ami úgy sebez, hogy ingyen jön, és így termeli nekem a manát. Lesznek még egyért hármat sebző lapok, amik ugye a szabálylapom mellett ingyen sebzik azt a hármat. Jön ki olyan lap, ami az egyik legspoilerebb ebbe a deckbe. Egy olyan counter, ami kijátszásakor sebez, majd a gyűjtőből ellenvarázsol. Mondanom sem kell, hogy ez mekkora gigatáp a jelenlegi pakliba. Persze ezek a lapok csak a következő kicsi, illetve nagy kiegészítőkben jönnek majd ki, addig türelemmel kell lenni sajnos. Én már alig várom ezeknek az eljövetelét, mert szerintem színesíteni fogják az asztalokat a versenyen. Igaz, az elkövetkező kiegészítők annyira el vannak találva, hogy szerintem mindenki fog találni magának kedvenc paklit az újabb lapok alapján. Persze mondanom sem kell, hogy ez a deck a rúna mellett is életképes, igaz akkor kissé át kell alakítani, de amíg nekem 25-30 sebző lapom van, addig ellenfelem nem biztos, hogy be tud tenni mind a 30 ellen egy-egy countert.

Néhányan esetleg már találkozhattatok ezzel a paklival versenyen, de azok kedvéért, akik még nem látták, most leírom, hogy milyen is az én verziómban.

Az egész kombó három lapra épül. Az említett három lapközül az egyik a szabálylap, tehát azzal nem kell túl sokat foglalkozni. A második lap, ami nagyon erős ezzel a szabálylappal, az az Idegösszeomlás. Két varázspontért jön, húzok rá, passzivizálódik a lap, amire rakom, és minden kijátszott lap után sebződik az ellenfelem. A triumvirátus utolsó nagy alakja pedig, egy apróság, a Magzat. Amikor még a Magzatot teszteltük egyetlen dolog volt, ami ellen nagyon lázadtunk, hogy ne lehessen gólem. Akkor még nem sejtettük, hogyha esetleg szkritterré válik, akkor hasonlóan durva lappá alakulhat. A kombó tehát a következő képen alakul: lerakom a szabálylapom mellett az ellenfelem egy lapjára az Idegösszeomlást, ezután kijátszom a Magzatot, mint szkrittert, majd a sebzés miatt kapott varázspontból visszaveszem, és újra kijátszom. Mindezt természetesen végtelenszer megtehetem. Na persze itt sem működik ez a "gyere cipó ham bekaplak" hebrencs hozzáállás. Eköré a kombó köré már komoly védelmet kell kiépíteni. Ezt többféle képen is meg lehet oldani. Lehet kontrollosan, illetve kombósan. Nekem a kontrollos rész az, ami jobban tetszik, így nem csak nézek bambán az ellenfelemre, ha az ő kombója hamarabb kijön, mint az enyém. Lássuk, mi is az a maradék 39 lap, ami hiányzik a pakliból? Az első három kör túléléséhez a következők kellenek: counterek. A legjobb counterek a következők: Az erős ereje, Solisar aurája, A hatalom szava, Zu'lit kísérlete, A gyenge ereje. Ezek mellé szükséges még valami biztonságot nyújtó lap, ami akkor is működő képessé teszi a paklit, ha ellenfelem nem játszik asztalon maradó lappal. A szükséges lap a négy színből következik: Átokmanó. Kell még nekem erőforrás, és irtás. Erőforrásként mindenféleképpen Energizáció, Energiaital, Száguldó idő lapokban gondolkozom, persze az utolsó változtatható. Szükség lehet még kikeresésre is, mivel nem szeretném az alsó hat lapig felhúzni a paklit, ha esetleg ott rejlik a kombóm. Tegyünk hát bele Az utolsó mondások könyvét. Irtás alatt, az első négy körben gondolkozva szóba jöhet a Méonech ősmester. Mindamellett egy alternatív ölés is kikerekedhet belőle. A pakli maradékát úgy állítom össze, hogy felkészüljek arra, ha esetleg elhúzódik a játék, és szükségessé válik egy Chosuga, vagy ha esetleg ellenfelem turbósítaná magát, akkor ezt megtorolhassam egy Lady Olívia trükkjével. Persze a trükk is adhat egy hiányzó plusz 1 VP-t, így duplán illik a pakliba. Van még egy lap, amit be kell zsúfolni a pakliba, és ez a Lefegyverzés. Ezt a lapot azért kell a hasonló paklikba berakni, mert amióta van Thauglorendon, azóta veszélyessé vált az egy körben ölő paklik helyzete. Ezt kikerülendően inkább eldobatom a zavaró lapokat, miután leraktam a Magzatot.

Nos ennek a paklinak az ereje részben az egyszerűségén múlik, mert amivel ölni akarok az egyértelmű, továbbá a védelem is egyszerű. A lapok használata magától értetődik, nem kell sokat magyarázni. Arra azért vigyázni kell, nehogy ellenfelünk meglepetést okozzon, ezért akkor is javaslom a Lefegyverzés kijátszását, ha nem láttunk tőle olyan lapot, amitől félnénk. Különben is: "Jobb félni, mint megijedni!"

Szabálylap: A fájdalom szépségeMegnéz
3 MagzatMegnéz
3 IdegösszeomlásMegnéz
3 Az erős erejeMegnéz
3 Solisar aurájaMegnéz
3 A hatalom szavaMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 A gyenge erejeMegnéz
3 EnergizációMegnéz
3 EnergiaitalMegnéz
2 Száguldó időMegnéz
3 Utolsó mondások könyveMegnéz
3 ÁtokmanóMegnéz
3 Méonech ősmesterMegnéz
2 ChosugaMegnéz
3 Lady Olívia trükkjeMegnéz
2 LefegyverzésMegnéz

Nagyon sokoldalú lehet a side felépítése. Én mindenféleképpen javaslom, hogy készüljünk fel a Bűvös erdő ellen. Nem kell sok mindenre gondolni, de fontos a Félénk yathmogot, és az Átoksólymot betenni, mind emellett a párbaj is jól jöhet. Több pakli ellen is lehetőségünk lesz néhány lapot kivenni, aminek a helyére betennék: Párbajhőst, és még néhány párbajos lapot. A fennmaradó néhány lap lehet ízlés szerint, megérzés alapján, valamint a paklik próbálgatásakor látottak alapján.

Remélem sikerült a tetszéseteket elnyerni valamelyik paklival, és esetleg ki is próbáljátok azokat. Nem kell feltétlenül ragaszkodni a leírt lapokhoz, mert sokuk helyettesíthető más lappal. Biztos vagyok benne, ha otthon lapozgatjátok a gyűjteményeteket, akkor még számos ötlet eszetekbe jut, amitől újabb és újabb fájdalmasan szépséges paklit lehet összerakni. Zárnám most soraimat a régi szokásaimhoz híven: mindenkinek kellemes játékot és sikeres versenyt kívánok!

Írta: Holman Gábor
A cikk az Alanori Krónika 101. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 102 szavazat alapján 6.3)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Múltidéző horda (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. március 1. 11:51:47
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.