Vissza a Főoldalra
 
2025-től a kétszínű lapoknak csak az egyik színét kell figyelembe venni pakliépítéskor. Legyen ez érvényes az 1 és 2 színű versenyekre is?

1) Igen
2) Nem
3) Tartózkodom

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Árnytündér valóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az éjfekete köntösben járó, csuklyát viselő, arctalan lények uruk, a halál istene által adott küldetéssel érkeztek földünkre: minden árnytündér kiirtásának szent céljával. Azonban hamar rá kellett ébredniük: az árnytündérek hatalma túl nagy, és már nem az ő erejükhöz fogható. Mivel küldetésük teljesítése nélkül Leah szolgái nem térhettek vissza a túlvilágra urukhoz, egyhangú életüket továbbra is az utukba sodródó kalandozólelkek likvidálásával mulatják.
Nézz szét a galériában!
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.
Társasjátékok Ünnepe 2024. November 16.
A XXVIII. Nemzeti Bajnok

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től. (3)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8233)
Szavazás: új kétszín szabály (13)
Moa civilizáció lapbemutató 3. hét (73)
HKK kérdés? (47244)
Lapötletek (65039)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Múltidéző horda (Hatalom Kártyái paklileírás)

A horda paklik mindig is a HKK részét képezték, hiszen ki ne szeretné hamar agyoncsapni lényeivel az ellenfelet? Az összeállítás további előnyei: viszonylag olcsón beszerezhető, sok esetben gyakori-nem gyakori lapokból összerakható. Nem túl nehéz vele játszani, bár én nem osztom azt a vélekedést, hogy "agyatlan" lenne. Szerintem a HKK bármely paklija gondolkodást kíván, ha azt a néhány százalék előnyt szeretnéd biztosítani magadnak, amely döntő lehet, és amely a játék igazi csínját-bínját adja. És nem utolsósorban nagy előnye a gyorsan lejátszható meccsek, aminek egy hosszabb versenyen van nagy jelentősége.

Az utóbbi időkben kissé visszaszorultak a hordák (és általában a lényes paklik) a kontroll-jellegű paklikkal szemben, ezért a Múltidéző kiegészítőben elsősorban a lényeket próbáltuk erősíteni. Kijött így jópár erős horda-lény is, melyekből nagyon sokféle összeállítás elképzelhető, én most egy varázslat nélküli lényes paklit osztanék meg veletek, amivel a tesztelésen játszottam, és egészen jól működött. Nincsen rettentően kihegyezve a harmadik körös ölésre, viszont hosszabb játékban is megállja a helyét.

Nos, nézzük először is a régebbi lapokat, mi az, amit mindenképpen betennék egy ilyesfajta pakliba:

A szabálylap/követő kérdés kis töprengés után egyértelműnek látszik:

- Védelmező rakshallion.

A jelenlegi körülmények között sohasem raknék össze hordát enélkül, mert a kontroll megeszi reggelire. Ezzel a követővel viszont meggyűlik a baja, leszednie pedig abszolút életveszélyes. Sajnos, a Gyógyító rakshallion még így is problémákat okozhat, de azért elég nagyokat ütve, esetleg leszedve a gyógyítót jó esély van a nyerésre. Azt a luxust nem engedhetjük meg magunknak, hogy szabálylapot is használjunk, három lappal kezdeni kevés, A bőség zavara pedig általában iszonyúan tápolja az ellenfelet is. Lehetne Teljes fronttal nyomulni, a felújított verzió nagyon kellemes, de az eléggé másfajta paklit eredményez.

- 3 Lélekgyűjtő (L)

Ezen sokat nincs mit magyarázni, a HKK jelenlegi legerősebb lapja, majdnem minden pakliba be kell tenni, ahova Leah beférhet. Az elpusztult lényeink (a büntetés mellett) így újabbakhoz is juttatnak majd minket.

- 3 Orgling haszonállat (C)

Kell a gyorsaság, a varázspont-termelés, a lények közül ez szolgálja ezt a célt legjobban. Adott esetben akár üthet is. Nagy előnye, hogy nehezebb counterelni, és ha kijött, akkor már mindenképp megadja a 6 VP-t (nem is szokták lelőni ).

- 2 Vészmadár (L)

Lapot leszedni tudni kell, bár ebbe az új lapok is besegítenek kicsit, azért egy megfelelő pillanatban elhelyezett Vészmadár, bár kicsit drágán, de perdöntő lehet.

- 3 Szilmill hordavezér (E)

- 3 Szilmill osztagparancsnok (E)

Olcsók, repülnek, és másik egy-két lénnyel kiegészítve hamar terminálják a játékot. Pici büntetésükre is tessék odafigyelni, a Védelmező segítségével ez is könnyedén megölheti az ellenfelet.

Ezzel három szín ki is alakult (Chara-din, Leah, Elenios), negyediknek Tharrt választottam jópár új lap miatt, de Sheran is elég erős lenne a Falkavezérrel. Nézzük most az új lapokat! Az egyik legjobb hordalény (ahogy régen is az volt) a

- 3 Átokmurgattyú (C)

Jó nagyokat üt, és mindenképpen sebez 3-at. A másik ilyen alapvető lap szerintem a

- 3 Tudatfaló (E)

Vagy varázspontot vesz el, vagy lényt öl meg, és még repül is, meg jól üt, meg láthatatlan, meg olcsó. A tesztelésen egy darabig ötért jött, úgy is korrekt volt, így viszont szerintem elég tápos. Ami még az új lapok közül egyértelműen ide kívánkozik, az a

- 3 Vízionár (E)

Persze ha nincs más lény játékban (az ellenfél lényét is másolhatja, de csak a saját csere fázisodban), akkor csak egy 1/1-es kis lényecske. Viszont ha egyszer átalakult pl. Ragadozóvá, akkor onnantól az is. Gyakorta érdemes előbb az őrposztba bevinni egy lényt (vagy ha az ellenfélnek van ott valami jó kis lénye, az se rossz), és akkor kitenni a Vízionárt, és ha egyből le nem lövik, már alakulhat is át, így nehezebben esik le.

Ezeken kívül még annyi jó lény van az új szettben, hogy nem is tudtam rendesen választani közülük, mivel mindnek megvan a maga előnye, de nem érik el az eddigi lapok erejét, ezekből kettőt raktam be. Persze ízlés szerint hagyhattok ki ezek közül párat, és akkor a többiből jöhet a harmadik.

Kell még lapleszedés, ezt biztosítja a

- 2 Lord Korell (E) és az

- 2 Élőholt mágus (L)

Az előbbi főleg a kontroll ellen kellemes a forrásimmunitása miatt (de persze általában csak akkor rakjuk le, ha le is szed lapot), az utóbbi pedig minden ellen jó, ami legalább két varázspontba kerül. Adott esetben elbűvölt vagy Asylux átkától szenvedő lényeinkre is használhatjuk.

Aztán, hordáról lévén szó, mindenképpen szükség van további sok-sok jól ütő lényre. Némi anti-mágiát és drágítást is használok, de nincs erre rágyúrva a pakli, így azért univerzálisabb. Az ütős lények közül az olcsóbbak:

- 2 Ében harcos (C)

- 2 Kacagó szépia (C)

- 2 Molad szellem (C)

- 2 Sivító béka (C)

- 2 Gyilkos sallank (T)

A harcos kijátszási feltétele elenyésző, ötöt üt két varázspontért, ez több, mint korrekt. A Kacagó szépiával nehéz úgy beütni, hogy még hátra is lehessen húzni az őrposztból, de ha megoldjuk, utána hátulról terrorizálva könnyen nyerhetünk. A Molad szellem olcsósága és anti-mágiája miatt jó, fémtárggyal pedig mostanában kevesen játszanak. A Sivító béka, amellett, hogy jól üt, segíthet a kivégzésben (a Tudatfalóval és a Fegyverkováccsal együtt), ha már kifulladt kicsit a horda, és kevés ÉP-ben van az ellen. A Gyilkos sallank szintén anti-mágiás, négyet üt, és leszedheti nekünk az idegesítő Szent sólymot (további lehetőségek ellene: Tudatfaló, Fegyverkovács, Élőholt mágus, Vészmadár, Sivító béka). Beszéltünk már a

- 2 Fegyverkovácsról (T),

ez főleg a lényes paklik ellen erős, de a kivégzésben is segíthet. Extrém esetben még saját lényünket is feláldozhatjuk szörnykomponensért, ha nem tudunk vele átütni az őrposzton. Nem baj, ha van egy-két nagyobb (persze maximum 5) idézési költségű lényünk is, sokszor eljut odáig a játék, hogy ezeket is kijátszhassuk. Ezek közül a

- 2 Ragadozót (T) és a

- 2 Lord Kovács Józsefet (T)

használtam. Az előbbi pl. a harmadik körben kiröppenve, Vízionárral másolva elég hamar eldöntheti a játékot. Nyilván mindig érdemes figyelni, van-e két lénye az ellenfélnek, mert akkor nem kell fizetnünk a kellemetlen 7 ÉP-t. Lord Kovács József ütésével, anti-mágiájával és drágításával jó szolgálatot tehet, ha nem is a legerősebb lap a paklinkban.

Még egy kis védő szekció nem árt ennyi lényhez, persze ez is lényekből megoldva: ellenvarázslásra

- 2 Maigner Lopotomos (C),

lényeinket tápolni pedig

- 2 Planetáris őrdémon (C).

Össze is állt a pakli, ez 47 lap. Játszani vele viszonylag egyszerű, bár, mint említettem, azért nem triviális. A legtöbb jó tanácsot már leírtam a pakliösszerakás közben, de még írok egypárat:

- Soha ne felejtsük el a legkisebb büntetést sem, profi versenyen akár büntető szabállyal is élhetünk!

- A Vízionár nagyon trükkös, mindig nézzük, mivé alakulhat!

- Nyilván eleinte az olcsóbb lényeket szórjuk, de ha tartunk az olcsó lénycounterektől, akkor anti-mágiással kezdjünk, ezután már nyugodtabban pakolhatunk.

- A Lélekgyűjtőt minden lehetséges helyzetben azonnal használni kell, általában első cselekvésként a körödben!

- Amikor a repülő szilmillekkel és több lénnyel támadunk lényeket, nem árt, ha óvatosak vagyunk, mert kilőhetik a szilmillt, és akkor fuccs a lényünknek is. Persze kivételek, ha az ellenfél kevés ÉP-ben van, ismerjük a kezét, vagy van Lopotomosunk.

- Ha viszonylag hamar beromboljuk az ÉP-jét Tudatfalóval, nyert ügyünk van!

- Mindig írjuk fel a csontot, kellhet a Fegyverkovácshoz! Ha van csont és kovács (akkor csontkovács), akkor egyből tőrt csinálni vele. A tőröket viszont megtarthatjuk, hátha lényt kell kilőni vele, egy ilyen tőr jelzőt elég nehezen szed le az ellenfél (persze, ha kiirthatjuk végre a másikat, akkor ne tartogassuk tovább).

A kiegészítő paklit nem írom le részletesen, általában azokból a lapokból, amiből kettőt tettünk be, érdemes lehet a harmadikat is a side-ba rakni, mert jól jöhet. További lapleszedést érdemes lehet előkészíteni (pl. Jáde szkarabeusz, Molekulabitorló), kivételesen varázslatként szóba jöhet a Negatív robbanás, ha az ellenfél módszeresen lekapkodja a követőnket (pl. Gyógyító rakshallionnal). Chosuga is egy igen hasznos lap, főleg más lények, illetve kevés leszedést használó paklik ellen. A kombók ellen védekezhetünk Verg elmeszaggatóval illetve drágítással (akár a régi jó Káoszmester is használható, ha lényleszedésre már nem nagyon jutott neki hely, vagy a Kérődző moagrin).

Mindenkinek sikeres gyepálást kíván:

Követő: Védelmező rakshallionMegnéz
3 LélekgyűjtőMegnéz
3 Orgling haszonállatMegnéz
2 VészmadárMegnéz
3 Szilmill hordavezérMegnéz
3 Szilmill osztagparancsnokMegnéz
3 ÁtokmurgattyúMegnéz
3 TudatfalóMegnéz
3 VízionárMegnéz
2 Lord KorellMegnéz
2 Élőholt mágusMegnéz
2 Ében harcosMegnéz
2 Kacagó szépiaMegnéz
2 Molad szellemMegnéz
2 Sivító békaMegnéz
2 Gyilkos sallankMegnéz
2 FegyverkovácsMegnéz
2 RagadozóMegnéz
2 Lord KovácsMegnéz
2 Maigner LopotomosMegnéz
2 Planetáris őrdémonMegnéz

Írta: Makó Balázs
A cikk az Alanori Krónika 102. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 127 szavazat alapján 5.4)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Vámpír etnikum (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. február 23. 13:43:38
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.