A fegyverspecialista kitűnően használja, sőt javítja az összes olyan fegyvert, amelyet valaha is láttál, sőt jó néhány olyant is, amiről soha nem is hallottál.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok
Womathok
A Varázsdimenzió kiegészítő egyik legjobban felkarolt etnikuma a womath lett, kellő muníciót kapva ahhoz, hogy esetleg érdemes legyen velük koncepcióként kísérletet tenni. Epikus követőjük ugyan nincs, viszont kiválóan passzol hozzájuk a szintén most megjelent, felújított (A) Behemótok nagymestere. Kezdjük is a narancslappal: nincs túlbonyolítva a képessége, a nagy életes lényekből képes nagyot ütőt is varázsolni, illetve §•-re képes egy ilyen meghízott lényt ingyen tovább erősíteni vagy egy élettel bevédeni. Ugyanakkor csak 4 lappal kezdünk, szóval a kontrollos vonal helyett érdemes inkább a tempóra rámenni, és mielőbb ledarálni az ellenfél életpontjait.
A womathok alapvetően jól illeszkednek ehhez a környezethez, ők sincsenek túlgondolva, viszont náluk jól észrevehető, hogy csordában erősek igazán, így a köztük lévő szinergia lehet a siker kulcsa. Lássuk, hogy mely tehénkékből állna össze a sereg:
3 Betört womath: a követő mellett 1-ért 3/5-ös lény, amely saját közegében jó eséllyel visszaadja a manát és a lapot is, bármikor szívesen látjuk a kezünkben, valami előnyt biztosan ki tudunk nyerni belőle, ütni/blokkolni fixen fog.
3 Womath vezérbika: önmagában komoly fenyegetést jelent, hisz 5/5-ös lesz, de ha betermel egy borjút, akkor ketten már egy 10-est oda tudnak csavarni és még élettel is bevédhetjük.
3 Csökönyös womath: az extra reakció-védelem nagyon hasznos és zavaró képesség, emellett visszaveheti egy elhullott társát és őt magát is nehéz levakarni, hisz megfelelő körülmények között ingyen visszaugorhat.
3 Womath felvigyázó: ő is stabil tagja a csapatnak, nem csak termetes példány, de képes forrást megakadályozni, vagy utat nyithat az őrposzton.
2 Womathcsorda: a költsége miatt kissé kockázatos, ezért elégnek gondolok belőle kettőt. Drága, cserébe nagyot szól, ha asztalt ér. Beizmozza a fajtársait és termel még hozzájuk 2 borjút, ami igen komoly ütőerő. Ha esetleg van melléjük egy vezérbika, akkor jó eséllyel végzetes rohamot indíthatunk velük. A korlát nélküli beépített leszedés pedig tovább segíti ennek megvalósulását.
Szóval ez a brigád alkotná a csapat gerincét, de persze szükségük lesz némi háttértámogatásra.
1 Eltiprás: tökéletesen illeszkedik a koncepcióhoz, multifunkciós lap, ráadásul vízió, szinte sosem fog rosszul jönni. Talán még az is bevállalható, hogy 2 darabbal játsszunk.
3 Hívó kürt: az olcsóbbítása fixen jól fog jönni, kulcs-szituációban pedig nyerő lappá is előléphet a kereséssel.
3 Az expedíció vezetője: erőforrás és ütőerő (neki is jár 1 bónusz sebzés a hordaparancsnok miatt), pont erre van szükségünk.
3 A behemótok napja: könnyen előfordulhat, hogy az alapkoncepciónk akadályokba ütközik (például nem működik a követő, az ellenfél sokat gyógyul, stabilan torlaszolva van az őrposzt, stb.), ezt kezelendő segítségünkre lehet ez az alternatív nyerés. Persze a többi funkciója sem elhanyagolható, a böszme lényeink mellett nagy eséllyel több dolgot is csinál majd.
3 Kvazárbehemót: ugyan nem womath, de minden elvárásnak megfelel: reakciódrágított, leszedések ellen stabil védelmű 9/13-as repülő lény, ami nem csak agyonüt, de a behemótok napjának beteljesülését is felgyorsítja. Hívó kürttel különösen brutális 1-vp-ért. Arra érdemes figyelni, hogy mind a követő, mind a varázslat alap ÉP-t néz, tehát a gólem esetleges sebződése és jelzői nem befolyásoló tényezők.
2-3 Óriásvarány: A lila gólem mostohatestvére. Nagyon kedvelem ezt a kártyát, örülök, hogy van végre egy pakli, ahol kiteljesedhet.
3 Orgling haszonállat: ha már játszunk a lila színnel, akkor az egyik legjobb erőforrását mindenképp használjuk.
3 Chara-din óhaja + 3 Az angyali kórus szava: azonos funkciójú kártyák, elsősorban arra hivatottak, hogy legyen érdemi beleszólásunk az ellenfél körébe.
3 Termomágikus indikátor: nem igényel különösebb magyarázatot, segít abban, hogy a megakadályozott lapjaink miatt ne kerüljünk jelentős tempóhátrányba.
3 Boldog béke: a harmadik színünk Sheran lesz. A győzelmet is jelentheti, ha valamelyik kulcslapunk létrejöttét garantálni tudjuk. Akad néhány reakció ebben a pakliban is, de ezek egyéb módon is felhasználhatóak.
3 A gyalázat lemosása: az egyik legjobb védekező lap, itt is nagy hasznát vehetjük.
3 A természet rendje: alfás gyakori, de én komoly erőt látok benne. Olcsón, akár ingyen leszed, de ami itt hasznosabb, hogy kört is szakíthat, egy foghíjasan hagyott őrposzt pedig megpecsételheti a mérkőzés sorsát.
Látható, hogy ultra ritka-mentes a lista, természetesen helyet szoríthatunk néhánynak, ha módunkban áll. Én leginkább személyes kedvenceimet, Gemina kertjét és az Achát gólemet próbálnám beépíteni.
A pakli ereje abban rejtőzik igazán, hogy a követőnek hála, a legegyszerűbb lényünk is komoly fenyegetéssel bír, így ellenfelünknek muszáj lesz foglalkoznia velük. A játék lassulása is kedvez a koncepciónak, mert egyre kevesebb olyan olcsó reakció lesz, ami erőforráshátrányt is generálhat. A már sokat emlegetett nettó ütőerő bármi ellen hasznos, persze a drágítás vagy a kevés lapos kezdés okozhat kellemetlenséget, de lényeink ugyanúgy magukban hordozzák a fenyegetést. Alapvetően a képességek elvesztése sem bír áthidalhatatlan problémával, sebezni és behemótok napjával nyerni úgy is tudunk. Ami gond lehet, az az álomjelző (és egyéb passziválások), mert ott a fő méregfoga ki van húzva a paklinak, a kiegészítőbe ezért javasolnék olyan lapokat, amik ezt is kezelhetik (pl. Bütyök, jelző-levételből olcsóbbítható lapok), illetve még a lopások sem túl optimálisak, bár legalább a nagymester adta plusz miatt általában nem kell aggódnunk. Gyors, terülős paklik és gyűjtőgenerálás ellen próbálkozhatunk hálóval vagy körszakításokkal.
A végleges pakli, kiegészítővel együtt
A pakli csak egy kedvcsináló, nyilván számtalan módon alakítható és könnyen összerakható különböző formátumokra, viszonylag egyszerűen átlátható működése miatt kezdők is bátran próbálkozhatnak vele, ráadásul relatíve olcsón beszerezhetőek hozzá a lapok. Ajánlom azoknak is, akik szívesen visszatérnének a klasszikus, „lényekkel ölünk őrposztból”-játékmódhoz, némi interakcióval és alternatív nyeréssel fűszerezve.