Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 21.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 21.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
A kivonulás útja
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A képen két csatamech csatája látható éppen A klánok alkonya könyvsorozat kezdőkönyvének, A kivonulás útjának borítóján.
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
Előrendelhető a két legújabb HKK Alfa Pakli!
Moa civilizáció fogyás
Ajándéksorsolás március + februári eredményhirdetés
Varázsdimenzió akció - 2025.03.04. - 2025.03.18.
Kérdezz-felelek 57.

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
 
Fórumok
Jégmágus kt. alakulna (9404)
Lapötletek (65114)
Előrendelhető a két legújabb HKK Alfa Pakli! (4)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8274)
Versenyhirdető (1838)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9490)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - feketeper utolsó 17 hozzászólása 
     

 Hírek, újdonságok, változások - Kiegészítő szabályok 

 
feketeper2013.01.07. 18:51
 
 
A semmizős idézési költségnél jó lenne feltüntetni, hogy az a nekron. Meg félreírták a számokat: "a hatszögben egy 8-as azt jelenti, hogy a lap kijátszásához 8 lapot kell a paklid tetejéről a Semmibe rakni".

A "Lények helye (Víziók)" címszó alá oda lehetett volna tenni még az adott kiegészítő megjelenésekor, hogy a jobbra vagy balra mutató nyilas képességek passzívan is működnek-e. Akkor voltam kezdő, és úgy tűnt logikusnak, hogy ha a nyíl fölfelé vagy lefelé áll, akkor nem működik az a képesség. Persze manapság már mindegy.

A büntetés, jutalom és kárpótlás szabályaival kapcsolatban időszerű lenne néhány szót ejteni arról, hogy kényszerített áldozás estén működnek-e. A jó öreg büntetés szövegében, amit szerintem szó szerint olvastam is az adott kiegészítők mini szabálykönyvében, csak annyit ír: "A büntetés nem érvényesül akkor,..., ha feláldozod a lapodat,...".

Az újrahasznosításnál kimaradt az X, amire hivatkoznak.

Ennyi kritika után is dicséretes, hogy végre egy ilyen összeírás megszületett. Viszont a kiegészítő-központúság helyett lehetne felhasználó-központú. Úgy értem, hogy aki esetleg egy adott kiegészítőig kíváncsi a HKK-ra, az a letöltések menüpontban meg tudja oldani a problémáját. A neten elérhető szabálykönyvben a játék aktuális helyzetére érvényesen, az aktuális szóhasználattal megfogalmazva kellene leírni mindent, hiszen az aktuális felhasználók fogják böngészni. Az már csak egy további szempont, és persze nem is lenne rossz, ha a szabálymódosítások (mint pl. létsíkok, kétszínű lapok, avatárok, neves kalandozók...) és azok változási időpontjai (vagy melyik kiegtől) is fel lennének tüntetve.
 
  

 Hatalom Kártyái - Hatalom Kártya: VÉGNAPOK vagy MEGÚJULÁS? 

 
feketeper (előzmény: Balage 625.)2012.03.18. 13:27
 
 
140 lap? Hmm... akkor ki lehetne adni egy külön kieget Veszélyes fajok címmel.
 
  

 Hatalom Kártyái - Lapötletek 

 
feketeper2012.03.14. 21:30
 
 
Az Isteni érzés felújítását nagyon meg kellene gondolni a mai lapok és játékkörnyezet tükrében. Az eredeti lap alapötletében mindigis láttam fantáziát (más út vezet a győzelemhez), viszont ha ellene játszol, rájössz, milyen stílustalan dolog instant nyerni. Ez a "más út a győzelemhez" szerintem akkor működne jól egy játékban ha már a játék kezdetekor fixálódna. Magyarul szabálylap vagy hasonló lenne. Meg azt a 40-es számot se muszáj szentírásnak tekinteni. Sokat változtak azóta a gyógyítós lapok.

A most következő meg csak egy hirtelen jött ötlet. Nem tudom, létezik-e olyan pakli, amire illik az "Izomhorda" elnevezés, de talán egy érdekes koncepciót lehetne megalapozni.


Thépé mester
1 VP. Tharr, kalandozó, kobudera, (esetleg végzetúr is lehet)
2/1
Aktívan jön játékba.
Lényeidet nem lehet varázslatokkal megsebezni.
Kárpótlás: 1 lap húzása.
Minden lényed a következő képességet kapja:
Ha megüt egy játékost, kap egy izomjelzőt vagy egy +2/+2-es jelzőt.


Bhúra mester
1 VP. Tharr, kalandozó, kobudera, (esetleg végzetúr is lehet)
1/4
Ha +1 VP-ért játszod ki, aktívan jön játékba és kap egy izomjelzőt.
Minden lényed célzása annyival több VP-be kerül, ahány jelző van az adott lényen. Ez a drágítás nem érvényesül, ha a célzó forrás izom- vagy életjelzőt rak a lényre.


Izhom mester
2 VP. Tharr, kalandozó, kobudera, (esetleg végzetúr is lehet)
2/3
Aktívan jön játékba.
Animágia: 0 vagy 1.
Ha kijátszásakor nincs másik lényed, tegyél rá egy izomjelzőt.
Minden izomjelződ további +1/+1-et ad a lényeidnek. Ha nem áldozástól elpusztul egy izomjelzős lényed, kapsz 1 VP-t.
Kárpótlás: Minden lényed kap egy izomjelzőt.


Persze lehet hogy gyenge lett. Vagy túl kombós. A hirtelen ötletek már csak ilyenek. Az építő hozzászólásokat szívesen veszem.
 
  
 
feketeper2012.02.17. 19:07
 
 
Tök jó, hogy itt egész komoly emberkék írogatnak lapötleteket. Látszik, hogy nem csak az megy, hogy a kedvenc lénytípusomhoz kitalálok néhány tápságot, és az arcotokba tolom, hogy örüljetek...

Jó érzés látni a felújítós ötleteket, főleg olyan kártyákat, amiket anno én is használtam, mivel egyre inkább kedvet kapok hozzájuk.

Kommentelek néhány ötletes lapot, ami az elmúlt időszakból tetszik, és tudok mit hozzászólni.


Tatudob (új): Nem egy nagy durranás, de valamiért nagyon tetszik hogy sok kis jó dolgot ad. Sokmindent tud, de ezek megjegyezhetőek, mivel egyszerű a szövegezésük. Sok lapötletnél előfordul (sajnos akár nálam is), hogy a lap tökéletes működése és használhatósága miatt túlbonyolítjuk. Úgy értem ezt, hogy az alap képessége mellé rakunk pár védelmező képességet (Antimágia, Ősmágia, Rezisztancia, célozhatatlanság, immunitás, Élet, stb.), meg pár speciális feltételt (ha az ellenfeled szabálylapja tiltja a..., ha ellenvarázsolnák ezt a lapot..., ha legalább 3 lapra hatott ez a lap..., stb.), megfűszerezzük további kijátszáskori, halálkori, gyűjtőben és kézben működő képességekkel a használhatóság miatt, valamint mindegyiknél minimum 3 dolog közül választhatunk, különben a lap túl egysíkú... A végeredmény egy Szikrációnál vagy Börphaugnál is bonyolultabb lap. Az ilyen lapokat fejfájás végigolvasni. Valahogy be kell lőni azt a határt, ahol már egy további képesség hozzáadása csak bonyolultabbá teszi a lapot, de nem teszi élvezetesebbé a játékot.
Én úgy érzem ezzel a Tatudobbal kapcsolatban, hogy még épp nincs túlbonyolítva, mégis egy csomó dolog ráfért.

Halálos hallgatás: Tetszenek az olcsó, de hátránnyal rendelkező leszedés lapok.
Amikor kezdtem a játékot 2001-ben, akkor az a varázslat, ami célpont lapot a gyűjtőbe tudott küldeni, kb. 6 VP-be került. Rhatt megjelenésekor 2005-ben, amikor utoljára jártam versenyen, akkor ez már csak 4 VP-be került. Amikor a gazdasági válság hatása beütött (2009), akkor lement 2-3 VP-re. Manapság úgy 1 és 2 VP között van. A régi Mágia létsíkját szerintem azért kellett betiltani, mert 0-ig tudta olcsóbbítani a varázslatokat. Ez azt sugallja, hogy a lapok ára nem mehet le teljesen 0-ra. Egy-két speciális esetben lehet ingyenes egy lap, de szerintem a leszedéseknél ez megengedhetetlen. Ha minden ingyen volna, akkor a HKK szabálykönyvéből ki kellene húzni minden varázspontra utaló mondatot. Ha minden idézési költség lemehet 1 VP-ig, akkor a varázspontjaid száma határozza meg a cselekvéseid számát. Ha így tekintjük, természetes, hogy néhány durvább lap több mint egy cselekvésbe kerül. Vagyis 2 VP-s meg 3 VP-s lapok mindigis lesznek. A kijátszási feltételre mindigis úgy tekintettem, mint az idézési költség részére. Akár a hátrányokra is lehet úgy tekinteni, mint az idézési költség részére (negatív előjellel), mert azok az ellenfelednek adnak előnyt. Ezért úgy érzem, hogy szükség van ötletes hátrányokra és kijátszási feltételekre, mivel feltételezem, hogy a HKK a végső lehetséges formája felé fejlődik tovább. Ha 0 VP-s lapokat akarunk, akkor annak sok esetben szüksége van ilyenekre.
Szóval ezért tetszik ez a lap.

Hiányzó láncszem: Nagyon érdekes az alapötlete! Szerintem használhatóbb lenne, ha kézből is választhatnál neki lapot. Bár akkor kevés érte 0 VP.

Visszatérés a túlvilágról (új): Köszönöm, hogy valaki olyan lapot tervezett, amit javasoltam felújításra egyik hozzászólásomban. Igaz hogy csak második olvasásra, de egészen összeállt ez a lap! Az antimágia egy zseniális ötlet erre a lapra, mert úgyis lényes pakliban érdemes használni. Nagyon ügyes az is, ahogy a nem lény lapokat kidobja a gyűjtőmből, hogy ha esetleg még egy ilyen lap lapulna a kezemben. És az is érdekes, hogy a régivel 3 VP-ért 2 általad választott lényt vehettél vissza a gyűjtőből a kezedbe. Ha az új is ugyanezt tudná, akkor kombósabb lenne, mivel egy saját magamat gyűjtőző pakliból vissza lehetne venni a kidobott kombót. Az a forma sem egy elvetendő ötlet, viszont ez a felújított változat így egy nagyon jó tervezés, ami egyértelműen lényes pakliba illik bele.

Holtak serege (új): Van 3 a régiből. Egy elhúzódó meccsen szétalázni az ellenfelet a saját paklijával - mindig végigbizsergett a hátam a gondolattól, ahányszor csak a lapra néztem. Aki ehhez hasonló bizsergést tapasztal, az sosem tud majd lemondani a HKK-ról. Ehhez hasonló lapok kellenek, hogy mégtöbben megtapasztalhassák és megszeressék a HKK-ban rejlő végtelen és megunhatatlan lehetőségeket. Ezért örülök, hogy valaki ezt a lapot előszedte.
Az áramlása hangulatos ötlet: ugyanaz kicsiben. Hasonlót láttunk az új Nagyobb életszívás lapon.
Ami a lapot illeti, paklidobással egybeépítve elég brutális tud lenni. És legalább saját paklinkra is használhatjuk, nem csak a régiekre. Ez volt a régivel a gond: az ellenféltől függött, mit kaptunk.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy a tesztelők mennyire tartanák életképesnek. Ritka manapság az ilyen drága lap. De ha valaki kijátssza, akkor irgalmatlanul nagy előnybe kerülhet vele. Azt, hogy ez durva-e vagy sem, azt a tesztelés tudja egyértelműen meghatározni.


Denerissa (új): Régi, aranyos lap, mai köntösben. Örülök, hogy valaki előkotorta, mert ötletes volt anno. Ne öld meg, mert nagyobb lesz! Szerintem az a sárkány jelző, amit ad, az talán nagyobb paraméterekkel is rendelkezhetne. De ez nem biztos, mert a mágikus védelme is elég döfi.

Morgan hatalma: Nagyon érdekes! Én drágállom egy kicsit. Gondolom kijátszani akkor lesz érdemes, ha ellenfelemnek nincs VP-je, mert akkor egy darabig nem kaphat. Azt mondjuk nem értem, hogy miért pont Morgan hatalma ez. Mondjuk gonosznak elég gonosz húzás, de mást nem látok, ami miatt beillene a repertoárjába.
 
  
 
feketeper (előzmény: koranyig91 53588.)2012.02.15. 02:10
 
 
A Sáskarajzás tényleg haza tudná vágni a tárgypaklit, pedig nem arra gondoltam. Esetleg be lehetne korlátozni az azonos típusú lapok leszedését hacsak nem gyengülne meg tőle túlzottan a lap. Ha valakinek van ötlete, szívesen várom!

Azt mondod, hogy 0 VP-ért hátrány mellett azonnali lapleszedés nem elég jó manapság? Vagy csak nem illik bele semmilyen pakliba a Vételár?

A Shokara bogarat és lárvát tényleg lehet egy kicsit csiszolni az elmondásod alapján. A lárvával kapcsolatban elég idejétmúlt ötlet volt, hogy a pakliból rak játékba. Arra gondoltam, így lesz értelme használni a bogár lapot a pakliban, de sokkal jobb, ha előre kikészített bogarat hozok játékba.
Úgy gondoltam, hogy amíg elefánt méretűre növekszik a lárva, addig nyugodtan tud fejlődni, szóval nem túl jó az, ha nem sebezhet. Persze elég durva a célozhatatlansága ami csak ellenfélre vonatkozik, mert te tápolhatod, ellenfeled meg nehezen tudja leszedni. De legalább jó valamire a lap, amíg nem jönnek le róla a jelzők.

Maga a bogár tényleg akadályozza a saját őrposztodat is, és egy 5VP-s vagy 3 kör múlva jövő döghöz ez nem igazán illik. Hordát lehetne rá összerakni, de nem tudom, milyen 5 vagy több ÉP-jű lényekkel lehetne ezt megvalósítani. A pakliépítést figyelembe véve Sheran úgyis benne lesz, úgyhogy a szép zöld lényeimet jobb, ha nem akadályozza.

Akkor a bogaras lapok javítva:

Shokara bogár (új)
Sheran
5 VP Szörny 1 SZK van benne
7/6 mágikus támadás
Rezisztancia.
Repül. Minden nem Sheran lény sebződik 4 ÉP-t, amelyik akkor megy be az őrposztba, amikor ő ott van.
Áramlás: Rakj játékba egy előre kikészített Shokara lárva nevű lapot.
Színesítő szöveg: Ugyanaz mint a régin.


Shokara lárva
Sheran
0 VP Szörny 1 SZK van benne
0/1
Akár 5-öt is használhatsz belőle a paklidban a szokásos 3 helyett.
Nem lehet célpontja az ellenfél forrásainak. Nem lehet megsebezni. Méregre immúnis.
Késleltetett hatás 3: Áldozd fel, és rakj játékba aktívan egy előre kikészített Shokara bogár nevű lapot.
 
  
 
feketeper2012.02.14. 11:03
 
 
A legutóbbi hozzászólásom óta nem volt olyan lap, ami különösebben megfogott volna, de ez azért van, mert az általánosan jó lapokat kedvelem, mint amilyenek a frissen bontott formátumon jól használhatóak, és a legutóbbi lapötletek néhány kivétellel paklispecifikusak voltak.

Mindenesetre megosztom veletek felújítós elképzeléseimet, amik talán érdekesek lehetnek számotokra is a mai játékkörnyezetben.

Tudatcsapás (új)
Elenios
2 VP Azonnali
Célpont lapot gyűjtőbe küldhetsz, majd ellenfeled összes VP-je megsemmisül, és a max. lehetséges VP-je is csökken annyival, ahány VP-t ténylegesen elvesztett.
(Megjegyzés: Ugyanaz, mint volt, csak lapot is szed le, valamint olcsóbb.)

Mágikus regenerálódás (új)
Sheran
1 VP Azonnali
Annyi lesz az ÉP-d vagy a VP-d, mint célpont ellenfelednek.
(Megjegyzés: A régi színesítő szövegét nem lehet már erre a lapra írni...)


Sáskarajzás
Sheran
X VP Azonnali
Bármennyi célpont lapot gyűjtőbe küldhetsz, de az idézési költségeik összege maximum X+1 lehet.
(Megjegyzés: A Sáskajárást akartam felújítani, de azt talán még nem muszáj.)


Vételár (új)
Sheran
0 VP Azonnali
Célpont lap gyűjtőbe kerül, és a gazdája annyi VP-t kap, amennyi a lapja idézési költsége volt.
(Megjegyzés: Ugyanaz, mint volt, csak 1 VP-vel olcsóbb, és nem csak tárgyakra működik.)


Az alkotó öröme (új)
Raia
0 VP Azonnali
Célpont lény sebződik 6 ÉP-t, a lény gazdája pedig gyógyul 6 ÉP-t.
(Megjegyzés: Ugyanaz, mint volt, csak ingyenes.)



Shokara bogár (új)
Sheran
5 VP Szörny 1 SZK van benne
7/6 mágikus támadás
Rezisztancia.
Repül. Minden lény sebződik 4 ÉP-t, amelyik akkor megy be az őrposztba, amikor ő ott van.
Áramlás: Rakj játékba egy Shokara lárva nevű lapot.
Színesítő szöveg: Ugyanaz mint volt, mert az ott leírtak összefüggnek a képességével.
(Megjegyzés: Sokkal nagyobb, mint a régi, de a színesítő szöveg írja, hogy elefánt méretű... Na meg Kurtzot eszik vacsorára, ha diétázni akar.)


Shokara lárva
Sheran
0 VP Szörny 1 SZK van benne
1/1
Akár 5-öt is használhatsz belőle a paklidban a szokásos 3 helyett.
Nem lehet célpontja az ellenfél forrásainak. Nem lehet megsebezni. Méregre immúnis.
Késleltetett hatás 3: Áldozd fel, és rakj játékba aktívan egy Shokara bogár nevű lapot a paklidból, a kezedből vagy a gyűjtődből.
 
  
 
feketeper (előzmény: Tudós teknős 53557.)2012.02.11. 13:27
 
 
Ez érdekes lett! Mivel nem vagyok a mai játékkörnyezet szakértője, számomra tanulságos volt, hogy te hogyan képzeled el a felújítást.

Kommentek:

Nataharion gömb (új): Sugárzik belőle a tömény brutalitás! 5-öt vagy többet sebezni körönként ingyen? Ezt a lapot kézbe venni is félelmetes lenne, nemhogy játszani vele vagy ellene... Mindenesetre a max. ÉP növelős lapokkal való kombózás elég eredeti ötletnek tűnik. Mondjuk ha a jövőben megjelenne egy bolokkoláshoz hasonló, de max VP helyett max. ÉP-t csökkentő kijátszási képesség, akkor az kordában tudná tartani ezt a lapot egy bemutatóversenyen... Teszteléssel biztos ki tudnak majd sütni belőle valami jót!

Hólavina (új): A mai Nagyobb életszívás mellett nem könnyű egy hasonló és használható lapot alkotni. Az Ősmágia és Antimágia:0 viszont nagyon jó ötletnek tűnik a lap védelmére. A lap így érdekes lett, de valahogy nem jön át belőle a lavina érzés... Persze talán reménytelen eset, ha egy szép tömegirtást szeretnék, mivel általában nincs valami nagy tömeg... meg egy pár technikai dolog, ami laptervezési tapasztalat: "Válassz maximum X célpont lényt." Az kellemetlen hátrány, ha pont X-et kell választani. Ha nincs ott rajta a célpont szó, akkor az felesleges vitákat válthat ki célozhatatlan lények esetén. Valamint a játékosba bármennyit sebző lapokra rá kell írni a maximum sebzést. "... célpont játékos sebződik X-et, de maximum 9-et. Ennek az az oka, hogy elég pofátlan dolog egy varázslattal (ez még ellenvarázsolhatatlan is) 20-at sebezve egyik pillanatról a másikra megnyerni a játékot. Képzeld csak el, hogy 20 ÉP-vel teljes magabiztossággal átadod a körödet. Ellenfelednek sok a VP-je, de nincs lapja játékban, nincs a kezében sem, húz egyet, aztán meghalsz...


Manifesztálódott energia (új): Ez tetszetős felújítás. Kihasználja a lap eredeti ötletében lévő lehetőségeket, kicsit bekorlátozva az áldozós idézési költséggel, de védelemmel is megdobva. Az Áramlás ide jól jön, ilyen lapot lehet rosszkor húzni. A max. ÉP növelő képessége nagyon érdekes, de ha ezt a leírt 3 lapot kijátszod, annak csúnya vége lesz az ellenfél szempontjából... Na de várjunk csak... Ellenvarázsolhatatlan, van 1 élete, repül, és sebez kb. annyit, mint amennyi VP-d van anélkül, hogy elköltenéd... Egyensúlyba kellene hozni a lap által adott előnyöket a lap védelmével. Ha durva a lap, akkor kisebb védelem kell, hogy akadályozható legyen...


Összefoglalásként: Csomó ötletes megoldásod volt, úgyhogy tetszett a dolog, még ha kritizáltam is. Azt, hogy valamit erősnek tartok, azt ne vegyétek mérvadónak, mert a mai játékkörnyezetről kevés az ismeretem.
 
  
 
feketeper2012.02.10. 15:57
 
 
Úgy látom, nagyon gyorsan szaporodnak a lapötletek. A legutóbbiakból a "Pók elementalista" tetszett a legjobban. Ötletesnek tűnik.

Van néhány régi lap, ami szerintem használható lenne, ha az idézési költségét a mai környezethez igazítanák. Esetleg valami áramlással fel lehetne dobni, ha a lap túl egysíkú. Nézzetek rá:

http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=3132
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=3412
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=1821
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=2956
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=2751
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=2660
http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=1816

Ajánlom felújításra őket, mert egyszerű lapok, a képességük meg hatékony.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Korok hajnala lapelemzés 

 
feketeper2012.01.21. 16:09
 
 
Híveim! Eljött a megváltás ideje! Bufa segítsége nélkül nem juthatunk ma le kish moa homokfutónkkal Niolhoz, a csontsereg vezéréhez, ki ködbe vesző múltunkból nekromanta csontvázakat teremtve bambán bámul a távoli végtelenben fel-felbukkanó víziótorony felé. Ne legyenek felesleges vízióitok, híveim, ezért soha ne feledjétek megetetni a tigroszlánaitokat, hogy megvédjenek az iszonyatos aurafalóktól! Itt a nyers erő nem elég, még sok-sok barátra kell lelnetek, ehhez használjátok a szívetekben rejlő örök toborzó erejét! Így kell tennetek ezen új korok hajnalán!
 
  

 Hatalom Kártyái - Lapötletek 

 
feketeper (előzmény: Bubu 53310.)2012.01.12. 18:26
 
 
Itt is el lehetne magyarázni a tesztlistás formátumot, hogy lehessen úgy megosztani az ötleteket. Bár jobb volna egy fórumgomb, ami beszúrná a megfelelő űrlapszerűséget.

Egyébként ha már mindenki, akkor én is leírok pár ötletet. Elég biztató, hogy valaki olvasgatja is ezeket. Sokakkal ellentétben én még mindig jónak tartom a lapfelújítás alapgondolatát, hiszen ahogy a HKK fejlődik, valahogy a lapoknak is kellene.

Alapvetően nem kedvelem, ha teljesen megváltoztatnak egy lapot a felújítás során, mert olcsó trükközésnek tűnik egy új lap kiadására a régi grafikájával, mégis olykor van létjogosultsága. Mint pl.:

Álcázómester (új)

Tolvaj torzszülött, 2VP: 2/2 Repül. Kijátszása után lemásolhat egy célpont lényt.

Egyszerű és nagyszerűen kombózik, mellesleg a névhez, képhez és kiegészítő szöveghez is jól illik. (http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=2 342) Na és nekem úgy tűnik, manapság kevés a másolós lap a HKK-ban. Az IK, SB, ÉP finomítható tesztelés közben, főleg mivel a mai játékkörnyezetben nincs annyi tapasztalatom, hogy azt pontosan kitaláljam.

Egy másik felújítós ötlet:

Energiakitörés (új)

Fairlight azonnali, 4P: Kapsz 8 VP-t vagy 20 ÉP-t, ezután ha nincs lényed játékban, kapsz 4 aktív mágiszörnyet (1/1-es Fairlight szörnyek) a tartalékodba. Ha ezen lap kijátszásával az összes lap elfogyott a kezedből, húzz 2 lapot!

A régi időkben, a galetkik megjelenésénél még nem volt Bűvös tavacska sem pedig Orgling haszonállat, úgyhogy nem ártott egy kis manatermelés, még a fehér szélű Energiakitörés is elment. Ennek a lapnak talán érdemes egy felújított változattal emléket állítani, de a grafikát le kell cserélni hozzá... Manapság fényképezős mobiltelefon meg Photoshop felhasználásával bárki összedob egy jobb rajzot, aminek a lényege kb. ugyanaz lenne. (http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=1 4) Eredetileg 5 VP-vel terveztem, de már régen. Remélhetőleg manapság a 4VP is elég nagy idézési költség hogy elég nagy kockázatot jelentsen egy olyan lap esetében, ami mindenfélét tud termelni. A lap lényege a meccs megfordításában rejlik: ha elég rosszul állsz (se lapod, se lényed), és húzol egy ilyet, akkor legyen okod vigyorogni. Szerintem azok a legjobb HKK partik, amelyek alatt többször is fordul a helyzet.

Na, ennyit mára. Mivel a mai lapokkal nem játszom, a pontos számértékeket nehéz belőnöm, és az esetleges túl brutál kombókat sem szúrom ki olyan könnyen. De érdekel a véleményetek, hogy mennyire tartjátok ezeket manapság használhatónak vagy túlzásnak. És ha véletlen én is kitaláltam ugyanazt, amit más sok posttal előttem, akkor azért bocsi.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Elindult a legújabb HKK-blog, a Vigyázz Autó! 

 
feketeper (előzmény: Jancsár János 262.)2012.01.12. 16:44
 
 
Hmm... Ezek alapján életléképes lenne egy régebbi versenyformátum-ötletem, ami gyakorlatilag olyan gyak-nemgyak, amiben bizonyos számú ritka lapot használhatsz. Ez a kezdőbbek körében is népszerűbb lehetne, mivel van rá lapjuk, és ellentétben a régi gyak-nemgyakkal használhatnak pár nehezen megszerzett kedvenc ritka lapot. A haladóbbak meg átpofozhatják a paklijukat, hogy csak a ritka kulcslapok maradjanak benne, így talán egy csomó koncepció életképes maradna. Ja, a zénes lapokat meg ilyenkor nem illik ritkának számolni.
 
  

 Hatalom Kártyái - Hatalom Kártya: VÉGNAPOK vagy MEGÚJULÁS? 

 
feketeper (előzmény: Dr. Gabesz 565.)2011.11.02. 14:39
 
 
Ha sikerülne visszatéríteni pár régi játékost, biztos vennének szép új lapokat is.
Egy amazonos Zén nem is rossz ötlet! De tényleg csak szolidan, mert pár szülő megtiltaná gyermekének a HKK-t, ha megjelenne az "Erogénia völgyeiben" kieg. (A legorbitálisabb baromságok bizony a ló túloldalán vannak... Vagyis remélem senki nem veszi komolyan, mivel eddig csak komoly hozzászólásokat tettem...)
 
  
 
feketeper (előzmény: Balage 564.)2011.11.02. 14:10
 
 
A drágítást a játékkörnyezet lassítása miatt gondoltam, de ekkor Bűvös erdőre hasonlító paklit is lehet kreálni a szabálylapra, amit nem tud teljesen kikapcsolni az Ősi rúna... Minden összefüggésben van mindennel... Úgyhogy igazad van abban, hogy a drágítás elég kemény. Lassítani talán a háló képesség lehet jó, de olyan lappal én még nem játszottam. Valamint ha nincs drágítás, akkor könnyebb a mai lapokat is használni a régiek mellett.


A lap erejének belövésénél meg egyértelműen nem az a cél, hogy egy régi pakli esélyesebb legyen a versenyen az újaknál, de érdemes legyen használni.

A részleteket viszont rátok bízom, akik jelenleg versenyeztek, mivel én nem sosem HKK-ztam verseny szinten, mert mindenféle lapot vettem ahelyett hogy egy erős koncepciót próbáltam volna fejleszteni.

Még egy pár ötlet:
Ha nincs drágítás akkor kellene még valami erősítés a koncepcióhoz. Ha a régi lények +X/+X-et kapnának hogy felnőjenek a maiakhoz, akkor lehetne hordára összerakni a paklit, viszont egy mai hordának erős védő képességek is kellenek (kárpótlás, büntetés, rezisztencia vagy élet) vagy valami antikontroll képesség (pl. antimágia vagy célzás drágítása). A lényerősítés következménye, hogy a régi lapokkal erős régi etnikumok lesznek, ami az etnikumnak megfelelő követő és esetleg helyszín (új lapok) használatát is magával hozná. Mindenképpen végig kellene gondolni, hogy milyen régi paklik támadnának fel, és eszerint kialakítani a lapot. Az 1998 előtti lényeknek alig van kijátszáskori képességük, ezért talán egész jó antimágiás horda válhatna belőlük.

Első tesztkörben egyértelműen az olcsóbbítást kellene belőni. Sok régi lap van, amit ingyen se biztos, hogy kijátszanék, ezért sok régi paklilistát kellene előbányászni, és megnézni, mekkora olcsóbbítással lesznek ellenfelei egy mai paklinak.
 
  
 
feketeper (előzmény: Balage 559.)2011.11.02. 11:43
 
 
Ezért bizonytalanok az üzleti hatások. Ha az új lapok között volna több olyan is, ami beleillik a régi koncepcióban (is), akkor egy újrakezdő régi paklijába kerülhetnek be új lapok is, ami újra vásárlóvá teheti a régi játékost. Ennek az is az előfeltétele, hogy a játékot a mai, gyorsabb formájában is élvezetesnek találja, miután kipróbálta.

De az is elképzelhető, hogy csak annyi történik, hogy egy régi játékos hall a régi lapokra ható szabálylapról, megnézi lapkeresőben, aztán ha van kivel, akkor kipróbálja. (Szabálylapot, követőt nem kell bekevrni a pakliba, úgyhogy könnyen nyomtatható.) Ez csak hosszú távon hozhat hasznot a Beholdernek úgy, hogy a kipróbálás után bejön valakinek, áttanulmányozza az aktuális versenypaklikat, beszerzi a szükséges lapokat és elkezd készülni egy versenyre.

Aki régen nem járt versenyekre, az most se fog, kivéve ha régen szeretett volna, csak akkor nem volt rá pénze. Aki régen versenyezett, és jelenlegi életvitele mellett van ideje felkészülni, azt nagyobb valószínűséggel vissza lehet csábítani.

Fontos kérdés az is, hogy milyen gyorsan terjedhet el az a hír, hogy a Beholder gondol a régi motorosokra.

Így összevetve nem is érdemes fizikálisan kiadni egy új szabálylapot vagy követőt a régiek erősítésére, elég lenne a digitális megjelentetés, később egy előrendelési lehetőséggel. A Beholder így könnyen számontarthatja az érdeklődők számát, egy idő után lehetne nyomtatni és kipostázni. Aki meg megrendeli 1-2 ezresért, az 50%-nál nagyobb valószínűséggel versenyen is szeretné használni. És ha elég nagy az érdeklődők száma, akkor a kiegekbe lehetne olyan lapokat is tenni, amelyek egyértelműen jók a feltámasztott régi paklikba, ha esetleg nem kapnának kedvet a "felújított játékosok" csak mai lapokból álló pakli építéséhez. Pedig valószínűbb, hogy kedvet kapnának.

A rengeteg előzetes tesztelést leszámítva nem egy költséges terv. Ezért kellene a tesztelésbe egy internetes közösséget is bevonni, akik így nem pénzbeli támogatást nyújtanának a HKK-nak. Ha a HKK Online-ban régi lapok is lesznek, akkor fiatal, szabadidővel rendelkező játékosok is tesztelhetnének olyan lapokkal, amelyek nehezen érhetőek el számukra.

Kérdéses, hogy végülis hány embert lehetne ezzel a tervvel újra vásárlóvá tenni. Viszont a régi lapok kereskedelmének megélénküléséből a legújabb kiegek vásárlásáig továbbgyűrűzhet az élénkség.

Érdekesnek találnám, ha eljönne az az idő, mikor apa és fia is indulnának ugyanazon a versenyen.
 
  
 
feketeper (előzmény: Snowman 547.)2011.10.31. 18:39
 
 
Szerintem nem csak nekem szolgálna nagy örömre, ha megjelennének olyan lapok, amelyek a régi lapok értékét növelnék úgy, hogy azokból minél több felemelkedne a HKK mai versenyszintjére. Ha kiadnának Snowman által említett Familiáris teremtéséhez hasonló mechanizmusú lapokat, az visszahozna pár régi lapot, amivel új koncepciók, kombók alkothatóak. Viszont ha azt szeretnénk, hogy minél többen újrakezdjék, akkor inkább helyszínt, szabálylapot meg követőt kellene kiadni, amivel sokaknak megérné újrakezdeni a játékot. Egy szabálylapnál, követőnél ilyen esetben fontos lenne, hogy ne lehessen megszüntetni a hatását, ehelyett esetleg gyengülhetnének ilyen esetben (Pl. Hőskor - szabálylap: Minden 2000 előtti lap 4 VP-vel olcsóbb, minden 2005 utáni lap +2 VP. Ha megszűnne e lap hatása, akkor ahelyett csak 3 VP-vel olcsóbbít és 1 VP-vel drágít. Nincs hatással a következő lapokra: Szürkeállomány aktivizálása, Transzformáció, stb.). A fő probléma az, hogy egy-egy ilyen lap tesztelése szerintem majdnem annyi munka, mint egy teljes kiegészítő tesztelése, és a végére nem biztos, hogy ráfér a lapra a kivételek listája. Ráadásul rövid távon nem generál akkora pénzforgalmat a kiadónak, mint egy teljes új kieg. A hosszútávú hatásai üzletileg bizonytalanok. Szeretni és utálni is lehet: ha egy régi játékos régi paklijával megverhetne egy teljesen mai HKK paklit ( VS ), akkor sok fordítva történt esetet bosszulhatna meg. Az új játékosok meg utálnák, hogy általuk beszerezhetetlen és többnyire ismeretlen lapoktól kapnak ki. Bár sokan eladnák régi gyűjteményüket, a rossz szájízt ez nem mosná le.

Én nagyon szeretnék valami jó szabálylapot vagy hasonlót a régi lapjaimra. De ez túl sok munka lenne egyedül a Beholder Kft-nek. Esetleg valami közösséget kellene rá alapítani a Facebook-on, ahol összegyűlnének amatőr tesztelők, és megosztanák tapasztalataikat.
 
  
 
feketeper (előzmény: feketeper 526.)2011.10.20. 22:55
 
 
(Hű, nem fért ki, ezért folytatom)
Visszamenőleg már csak korlátozott eszközökkel lehet ezen javítani. Talán majd egy HKK 2.0 újrakiadásban nem lesznek ilyen hibák. És rá lesz talán írva a szükséges lapokra, hogy lény vagy varázslat. A Királyi főszakács már kezdettől fogva bökte a szememet, hogy szörny. A Guardians kártyajátékban nekem nagyon tetszik az, hogy egy lényen jelölik, hogy apró, közepes vagy nagy méretű a valóságban. A galetkiken rajta lehetne egy-egy ikon, hogy milyen táplálkozásúak, ami nem jelentene többet, mint az úszás vagy a hegymélyi lény, de színesítené a játékot. És embernek kinéző kalandozó ne kapjon elf altípust. Apróságok ezek, de a HKK-ban mindenki mást szeret. A Beholder Kft szerezhetne vevőket ilyen apróságokkal, amik egyébként nem befolyásolják a játéktechnikát. Mivel a mai HKK-tól elhatárolt játékkörnyezetben, haverokkal játszom, ezért én is terveztem magamnak jópár lapot a többi közé. Gyakorlati tapasztalatom az, hogy a legjobbnak érzett lapjaim nem a legerősebbek, hanem azok, amelyek neve, színe, képessége és kiegészítő szövege tökéletesen összeillik. Persze az emberek hozzáállásától is függ ennek értékelése, és egy gyenge lap nem lesz ettől jó, de nincs igaza annak, aki azt mondja, hogy ilyesmi nem befolyásolja a játékélményt.

-Nem tudom, olvassa-e ezt még valaki, de mivel ritkán szólok, hosszú lesz... Még egy témakör van, amit emlegettem a HKK hiányosságaival kapcsolatban: a sok szöveg miatt nincs hely színesítő szövegre. A nagyobb baj az, hogy már nehéz tájékozódni egy lap sok képessége között. Nekem nagyon tetszett az, amikor bevezették "Megakadályoz egy varázslatot." kifejezést a hosszadalmas "Közvetlenül azután játszhatod ki ezt a lapot, amikor valaki kijátszik egy varázslatot blablabla..." helyett. Rövidítésre szükség van, így átláthatóbbá lehet tenni a lapokat. A szabályok persze híznak, hogy melyik rövidítés mit is jelent, viszont az előző példa mutatja, hogy van olyan mód, hogy ne kelljen hozzá a kezdőknek vagy ritkábban játszóknak szabálykönyvet lapozgatni. Az általam tervezett lapokra kézzel felírt szövegeknél fontos volt a rövidség. Ilyeneket használok: "clp" = "célpont", "K:" = "Sikeres kijátszásakor", "K&E" = "Sikeres kijátszásakor és minden előkészítő fázisodban", "Á" = "Áldozd fel a lapot", "Halálakor": "Ha ez a lap az asztalról a gyűjtőbe kerülne, kivéve nem kényszerített áldozástól", "1/kör" = "Körönként egyszer használhatod", "1/köröd" = "Csak a saját körödben használhatod, körönként legfeljebb egyszer". Ezek azok, amiket nem kellett soha agyonmagyaráznom a többieknek. Ikonokat is lehetne használni a szövegben, de ezzel azért óvatosan kell bánni, mivel sokan nem szeretik és a kezdőket is zavarja. De igazából csak jól kell tervezni az ikonokat. Például a VP ikonja kezdőként még egy picit zavart, a passzivizálást jelentő P betű viszont annyira adja magát, hogy elég volt egyszer elmondani, azóta sem felejtettem el. A kijátszáskori és halálkori képességek annyira gyakoriak, hogy könnyű tájékozódás miatt lehetne egy-egy ikonnal is jelölni az ilyen képességeket (pl. stilizált K és H betűk). Persze ez hosszabb szövegezésű lapoknál számítana igazán. Gyakori, hogy egy lapnak van valamiféle védelme leszedések vagy más lapok ellen, az ilyen képességek előtt lehetne egy pajzs alakú ikon, főleg ha van valami színe is. Sokat számít ez, mikor lelövik a lényemet, és én már teszem a gyűjtőbe és be sem ugrik, hogy talán volt valami védelme varázslatok ellen abban a halom szövegben... Régebben elkezdtem fejleszteni egy pusztán szimbólumokból álló nyelvet, amivel le lehet írni a HKK lapok szövegét, így nyelvfüggetlen lehetne a játék, és külföldi piacra is be lehetne törni vele egy megfelelő nyelvű szabálykönyvvel. Viszont jelentős piac veszne el amiatt, hogy sokaknak nem lenne szimpatikus egy sajátos szintaktikájú és sajátos karakterekből álló programozási nyelvhez hasonló dolog megtanulása a játékhoz. Mióta rájöttem, azóta a fiókban porosodnak a jegyzeteim.
 
  
 
feketeper (előzmény: Mraxis 479.)2011.10.20. 22:44
 
 
Ha az embereknek nem megy jól, akkor nincs felesleges pénzük, amit szórakozásra (pl. HKK) költenének. Szerintem vergődünk még egy ideig ebben a gazdasági helyzetben, de lesz majd egy rosszabb időszak, ami el fog mosni mindent, ami jó. Előbb vagy utóbb... Egyes egyének gazdagodhatnak, de átlagban az embereknek kevesebb pénzük lesz.
Én egyike leszek azoknak, akik valamilyen formában a játék szeretete miatt megőrzik a HKK lapjait, emlékét és titkait.

Bár sötét a távoli jövő, aggódjunk inkább a jelen következményei miatt. Sírni ráérünk, ha meghalt a remény, de tenni most tudunk.

Sokan írják, hogy bajuk van a HKK-val, de kevesen írják, hogy mi. Pedig egy véleményt csak az indoklással együtt lehet értékelni. Én leírnék pár dolgot, ami értékelhető lesz, legalábbis remélem.

Soha nem tudtam megérteni, hogy egyesek szerint miért lesz rosszabb a játék attól, hogy egyre jobb lapokat adnak ki. Pedig ez a hülyeségnek tűnő vélemény számottevő, és nem csak a fórumon, hisz több olyan embertől hallottam már, aki már abbahagyta a játékot. Az új Korgó Szikra (1VP: 4/5, láthatatlan, stb.) adta meg számomra a választ: irigység.
A legújabb lapom 2008-as, és akörül döntöttem el végleg, hogy nem vásárolok, inkább a meglévőkkel játszom csakis szűk baráti társaságban. Itt a honlapon azért időről-időre követem az eseményeket. 2001-ben ismerkedtem meg a játékkal. A HKK természetét volt időm kiismerni: az újak miatt a régi lapok elavulnak. Habár könnyező szemmel lapozgatom egykoron értékes lapokat tartalmazó mappámat, tudom hogy így van ez rendjén: születünk, öregszünk majd meghalunk. A HKK egy ilyen rendszer, és ha nem ilyen lenne, már nem létezne. De Korgó Szikrán én is felhördültem, és egy pillanatra látni véltem a sokak által emlegetett VÉG közeledtét. Majd feleszméltem, és rájöttem, hogy csak irigy vagyok azokra, akik nem hagyták abba végleg, és lehet ilyen jó lapjuk... 3 év ezt teszi az emberrel. Amikor rájön, hogy neki úgysincs pénze, ideje meg energiája hogy újrakezdje, akkor inkább azokra fogja hogy ostobák, akik megtehetik hogy játszanak, és kárörvendve híreszteli, hogy "már nem sokáig". Gondolom ilyenkor sokan letudják magukban egy életre, hogy a HKK vacak játék, és többet inkább gondolni se kell rá. De én lélekben követni szeretném azt, ami történik a kedvenc játékommal, és nem állhattam meg ennyinél. Éreztem, hogy lesz itt még valami.
Akármennyire is irigység, valahogy elrettentően néz ki 1-ért 4/5 és láthatatlanság... Azt mondják, nem kell aggódni, mivel az erősebb és olcsóbb lapok mellett erősebb és olcsóbb leszedések is megjelennek. És tényleg vannak ma már 1VP-ért olyan lapok, amelyek leszedik. És akkor miért idézzek meg egy 3 vagy több VP-s lényt, ha 1-ért azt is leszedik? Legfeljebb a képességei (főleg a kijátszáskor azonnal létrejövők) miatt. És a kijátszáskori képesség lehet olyan erős, mint egy 3 VP-s varázslat... A lényt meg ingyen kapom mellé! Amelyik lénynek nincs kijátszáskori képessége vagy valamilyen védelme, annak lehetnek brutálisak a paraméterei... De tovább okoskodva csak belebonyolódunk a részletekbe. Igazából csak az tudja pontosan, mennyit zavar Korgó Szikra, aki játszik a mai lapokkal, a mai környezetben.
Ha 1 VP-ért nagy lényt tudok kijátszani, de 1 VP-ért az ellenfél könnyen meg is tudja oldani, akkor úgy tűnik, egyensúlyban van a játék. Csak így villámjáték hangulata van a HKK-nak: kihívok egy 8-ast, ha teszel rá 9-est vagy nagyobbat akkor te vitted, ha nem akkor én. Ha van leszedésed, megoldod hogy a következő körben neked legyen lehetőséged támadni; ha nincs, akkor meg be fog ütni... Sokan attól félnek, ez a legrosszabb jövő, ami várható. Szerintem ez nem a jövő, hanem a múlt és a jelen is. Mert pusztán matematikára egyszerűsítve a játékot, már régen is benne voltak ezek a vonások, csak lassabban zajlott az ütésváltás. Akik féltik a HKK-t, szerintem attól félnek, hogy megszűnik az, ami a HKK igazi ízét adja: a stratégia és az érzés, hogy mágikus hatalom van a kezünkben.
Aki egy ideje abbahagyta, az azt látja, hogy annyival erősebbek a lapok az ő idejében menő lapokhoz képest, hogy megszűnt a stratégia, mert csak minél jobb lapokat kell összehányni és bárkit el lehet verni. A tévedése abban áll, hogy mindent a saját korának lapjaihoz mér, és nem ugrik be neki, hogy a többiek is új lapokkal játszanak. Szerintem sokan ábrándultak ki a HKK-ból azért, mert a jónak hitt pakliját egy-két év múlva szétverték egy új lapokból álló paklival. A HKK Online esetében is remélem, hogy figyelnek arra, hogy ha leprogramozzák a ma már használhatatlan lapokat is, akkor lehessen játszani azokkal egy olyan játékkörnyezetben, ahol csak a kiadási évük plusz-mínusz 1-2 éves lapok szerepelnek.
A mágikus hatalom érzése nagyon is számít. Mert ha játszunk, akkor nem mindegy, hogy egy hatalmas varázslót vagy egy vécésnénit személyesítünk meg, még ha a matematikai mechanizmus és a szükséges stratégia ugyanaz is. Mégis a mágikus hatalom érzése mást jelent egy régi HKK-s számára és egy mai HKK-s számára. Régen az első körök (főleg otthoni játéknál) a kiépülésről szóltak, amikor az általunk megszemélyesített mágus előkészíti a terepet kisebb lényekkel a nagyobbak megidézése számára, amiket bűbájok, tárgyak, stb. védenek. Kevés volt a leszedés, így a legtöbb lap sokáig játékban maradt. Biztos hangulatos volt, hiszen pár oldallal ezelőtt valaki azt írta, hogy szerinte jobb a játék a régebbi lapokkal. Manapság nagyjából addig tudsz kiépülni, ameddig egy kör alatt képes vagy, mert nem sok lapod éli meg a következő kört. Viszont a lapok olcsósága miatt egy körben több lapot kirakhatsz, mint régebben, ezért egy kör alatt jó kombót össze tudsz hozni. A sok leszedés miatt gyorsan változik a játéktér, ami változatosságot hoz. A játék ezen formája is tele van izgalommal. Vajon van-e azonnali leszedése az ellenfélnek, vagy csak blöffből tartogatja a VP-it? A mágikus hatalom érzése itt abból fakad, hogy egymagukban is erős lapokat kell kiraknod és megvédened, míg beviszik a végső csapást az ellenfélnek.
Azt hiszem, ez lesz a problémának a legfőbb gyökere. Azzal, hogy egyre jobb lapokat adnak ki, nem lesz rosszabb a játék. Csak más lesz, mint amit egyesek a maguk idejében megszoktak. Ismerek pár modern társasjátékot/kártyajátékot, és teljesen más érzés egy építkezős játékkal játszani, mint egy villámjátékkal, ahol gyorsan eldől minden a kijátszott lapok alapján. Mindkettő jó - annak, aki szereti azt a műfajt. A MAGIC játékmechanizmusából kiirthatatlan a fokozatos kiépülés, ezért helyezik sokan a mai HKK elé. Mások szerint pedig a HKK jobb, mert nem kell annyit vacakolni, mire kihozol valami komolyabbat. Felmerült a MAGIC erőforrásrendszerének, a földeknek a "buta" mivolta. Ezek a földek és a random eloszlásuk lassíthatják a játékot, és a MAGIC ezért létezik még mindig: nem tudott olyan gyors játékká fejlődni, mint a HKK.


Én szeretem a HKK-t, egyik kedvenc játékom (a sok átgondolatlansági hibája ellenére is) abban a formában, ahogy játszom: a kiépülős és a villámjáték közötti átmeneti változatban, de a villámjátékhoz közelebb, néhány saját tervezésű lappal.
A lapok idézési költsége még mehet lejjebb egészen 1-ig. A lények sebzése és ÉP-je mehet feljebb egészen 20-ig. A HKK fejlesztőinek hála a játék játszható marad akkor is. De más lesz. Akik a kiépülős részét szerették, azok már kiszálltak belőle. Akik bonyolultnak találják egy villámjátékhoz képest, azok soha el nem kezdik.
A HKK-ban az a csodálatos, hogy ugyanazok a szabályok rengeteg lehetőséget biztosítanak, de csakis az új lapokkal játszva szerintem ezen lehetőségek jó része elvész.
Ha a HKK így folytatja, akkor nagyjából a jelenlegi rajongótáborát tudja megtartani. Egy szélesebb rétegnek akkor tudnák eladni, ha sokféle igényt ki tudna elégíteni. Benne vannak: villámgyors játék, jó grafikák, egyszerűség és bonyolultság, humor és komolyság. Hiányzik: kiépülős játék, szerepjátékos szemmel is értelmezhető kártyák, hangulatos kiegészítő szövegek (manapság már kevés lapra fér rá), tájékozódási pontok a lap szövegében (mettől meddig számít egy speciális képességnek; melyek a kijátszáskori, az állandó, az aktiválandó, a minden körben/körödben/előkészítő fázisodban egyszer működő, a halálkori és a védő speciális képességek, stb... pl. ikonok formájában sok szöveget lehetne megspórolni).


-Már régen volt egy jó ötletem a lassabb, kiépülős játék megvalósítására. Gondolom kevesen ismerik az Etherlords számítógépes játék erőforrásrendszerét, pedig az alapján a MAGIC rendszerének előnyeit és csakis az előnyeit bele lehetne csempészni a HKK-ba. A lényeg az Etherlordshoz képest kicsi átalakítással, hogy 0 max VP-ről indulsz és minden köröd elején kapsz +1 max VP-t, majd feltöltődsz a max VP-dre. Ez ahhoz hasonlítható, mintha MAGIC-ben minden körben kijátszanál egy földet, de nem kell rá lapot pazarolnod. Természetesen max VP változtató lapok nem működnének vagy valahogy be kellene korlátozni őket. Először szabálylapként gondoltam erre, de inkább egy új játékformátumnak kellene lennie. A mai HKK lapok mellett már nem biztos, hogy ezt jól meg lehet valósítani, mivel van 1 VP-ért 4/5-ös lény, ami ezen a formátumon talán túl erős volna. Sok tesztelést igényelne a kitiltandó lapok meghatározása, de ebben talán van némi remény, hogy az kiépülgetős játékstílus kedvelői is játszhassanak, és vásárlásaikkal hozzájáruljanak a HKK életben maradásához.

-Szerepjátékos szemmel leginkább az értelmezhetetlen, hogy egy kalandozó vagy egyéb szárnyatlan (és nem mágikus) lény repül. Érthető, hogy játéktechnikailag jópár lénynek repülni kell, viszont a HKK ízesebb játék lenne, ha már kezdetektől fogva odafigyelt volna a fejlesztő csapat, hogy talán más képesség is jelenthetné azt, hogy aktívan jön játékba a lap, vagy esetleg egy A betűt formázó ikonnal jelölték volna minden szükséges lapon (kezdők számára is könnyebbség volna). Visszamenőleg már csak korlátozott eszközökkel
 
  

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.