| | | | Fórum - davidbox utolsó 30 hozzászólása | | | | |
| | | | Eddig legalább a krakoch használható volt a full counter paklik ellen. Gyakorlatilag ezzel a döntéssel sikerült jól megtámogatni a 0-ás erős erejéket preventálásokat stb.
Gábriel egyetértek.
Angyal követő egyetértek.
Leira káoszon azért korántsem olyan brutális szerintem, de megértem. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Törölt felhasználó 21.) | 2023.02.21. 20:46 |
| | | Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazt a metát látjuk. Nézd meg a statisztikát kérlek. Tudod mit használtak a legtöbben Anbamot. A legnépszerűbb nem színtelen/bufa lap a Nagyobb ködszilánk volt, de gondolom attól még sose kaptál ki.
A chd sajnos nagyon le van maradva ezzel egyetértek, de voltak évek, amikor messze a legerősebb volt. A tharr sem volt mindig ennyire erős. Ha gyémántfésű chd lenne sokat javított volna a helyzetén, de a tesztelők úgy ítélték meg, hogy eleniosként OK a lap.
Argumgólem is elég frankón megoldja a krakochot és soha senki nem játszik vele pedig elég univerzális lap. A jelenés képességére nincs fixen mana és rücskös és vagy 100 másik lap meg tudja oldani a gyújtőben lévőt. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: kisfec 17.) | 2023.02.21. 20:09 |
| | | A 90% szerintem nagyon erős túlzás nézd meg Varga Krisztián, Kövér Attila és Sors Tamás pakliját mindhárom Raia és Rhatt, azért elég sok különbség van benne. 3 lapot használt mindhárom pakli Csillámtündér, Istenölő, Őrangyal. 12 fajta lapot használtak ketten. 24 fajta lapot csak 1 ember használt. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Jancsár János 18.) | 2023.02.21. 19:46 |
| | | Kombó deckeket is nagyon szeretem, de azok se kapnak szinte semmi lapot. A galetkiket is imádtam, de azok konkréten eliminálva lettek a játékból.
Panyik Zoli pörgős kincs deckje egy üde színfolt a játékban.
Sokkal színesebb a meta, mint régen volt. van 8-10 tier 1 pakli! Ilyen színes meta szerintem talán sose volt, mint most.
A lapok nagy többsége kánterelni, húzni, dobatni vagy leszedni tud.
Füstszakállhoz hasonló lapból alig akad
Ha a horda/kombó pakli erősebb lenne, mint a kontroll az emberek többsége azzal játszana.
Ameddig a kontroll kap csak igazi tápokat, addig a játékosok nagy része azzal fog játszani.
Játszanék járj kragoruval szívesen, de a szabályok nem engedik. Ez a koncepció úgy lett kitiltva, hogy egyáltalán nem tarolt a versenyeken.
Az avatár-Krag paklit egyáltalán nem sírom vissza, nem volt korrekt 1.körben 1 manából kirakni 2 avatárt és ütni 10-t.
Vegyük például a Chara-din manifesztációját az egy igazi őszinte lény és talán erős is. Ki játszik vele???
Azért indult el a kontroll irányába az összes etnikum, mert az emberek szeretnek beleszólni az ellenfél játékába. Gnóm pasziánsz típusú paklikat a többség utálja. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Jancsár János 15.) | 2023.02.21. 16:32 |
| | | A legerősebb lapok kontrollba jönnek ki.
1000+1 féle kontroll van.
Ami jelenleg tényleg jó a metában és nem kontroll az járj+tharr követő és a gyűjtőgen.
Jelenlévő kontrollok:
UR Bilincs
Ulkor, Angyal, semmi mestere, de más epikus deck is kontroll lesz
Keltető
Járj
Mező
Sokszínűség
Targeth
Aszphalt
Mindentudó
Villámháború
Lehe t játszani persze Leah követős hordával meg sok minden mással is, de gyengébb lapokkal lesz tele a pakli.
Ha lennének 1-ért 5/5 reakciódrágítás +1 kaliberű lények, akkor lenne értelme mást is játszani.
Inkább legyen 10 féle kontroll, mint agyatlan tűzdeck.
A februári top 8-ból 6 kontrollt játszott... |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Törölt felhasználó 10.) | 2023.02.21. 15:05 |
| | | Az én tapasztalataimat és játékélményemet írtam le.
"A homokpiramis többször keres börtjauk tréfát vagy kántert, mint krakochot."
Az angyal deck nem tudom hányszor gyalázott már meg úgy, hogy kijött a gábriel a krakochból és lemásolta azt.
Tudod mivel van tele minden verseny 0-ás kánterekkel azoktól még sose kaptál ki? Értem persze a krakoch vert meg nem pedig az, hogy több kántere volt az ellenfélnek. Nem a nagytanács a legjobb megoldás a krakoch ellen hanem az istenölő vagy a krakoch. Persze van más is ami jó ellene, de ezekkel lehet a legjobban kezelni. |
| | | | |
| | | | A krakoch egy stabil nyerés ez vitathatatlan. Mostani versenyen az én krakochaimat a lassan járj egyszer Blobbakishhel, egyszer kreatúra kreálással oldotta meg. Krakoch mellet nyert a napkirály lazán 60-ban. A Gábriel is simán letépi. A homokpiramis többször keres börtjauk tréfát vagy kántert, mint krakochot. A gyűjtőgen meg simán eljátszik mellette. Az sem véletlen, hogy DK alapból berakja a mezőbe ha olyan csúcsspoiler lenne, akkor sideban lenne, hogy ne vegyék ki
A homokpiramissal sokkal nagyobb a gond! Miért visz 1 alá?
Rengeteg megoldás van a krakochra és nem is szükséges mindig megoldani el lehet játszani mellette. A homokpiramis szerintem ezerszer rákosabb lap. Bármikor lecserélnék egy kezembe lévő krakochot homokpiramisra. Arról nem is beszélve, hogy a 0-ás kánterek mennyivel erősebbek. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Miklós 49.) | 2023.01.11. 21:40 |
| | | Ami hiányzik vagy nem minden kiadása szerepel az ÚN lapok között:
A hatalom kék itala (Alanori olimpia, 10.)
A holtak trükkje (10.)
A káosz hatalma (2020) (Istenek viadala)
A Viharisten jele (Mágusok alkonya, 10.)
Abszolút preventálás (10.)
Angyali sereg (10.)
Aranymosó serpenyő (AK)
Az élet földje (10., Zarknod visszatér)
Börtjauk tréfája (Káoszkatlan)
Cselvetés (Vizíók, 8.)
Demira (10.)
Ekharion bébi (10.)
Elvetemült burkinátor (Zanszilánkok)
Goblin kulacs (Goblin invázió, 10.)
Goblin szabotőr (10.)
Griffőnix (Tükördimenzió)
Ifjú teknős (Zanszilánkok, 10.)
Kisebb zan (Ezüsthajnal)
Kurtz (Végzetúr)
Manakorong (Sárkánymágia, 8., Végzetúr)
Motyogó hírnök (Mágusok alkonya, 10.)
Owooti trükk (10.)
Őshangya here (Világégés)
Ősmágikus térfixáló (Mágusok alkonya, 10.)
Pusztító tűz (10.)
Rhatt hárítása (10.)
Sötétségszellem (Zanszilánkok, 10.)
Tirranda batyuja (Misztikus erők)
Védelmező morf (Világégés)
Zajos léptek (Elözönlés)
Zanpók (Zanszilánkok, Alanori olimpia)
Zilak-din főkancellár (Moa relikviák)
http://beholder.hu/blog/ujnemzedeken_hasznalhato_lapok
Oldalon ki kell írni, hogy minden tóken használható az Új nemzedék versenyeken(Kismassza, Spóra tiltott) és ki kell szedni a tókeneket Dobótőr kétszer is szerepel.
Molluszk, az ócskás követő, így nincs helye a listán.
Február 1-én be kell tenni a foilosan kiadott UR lapokat Varell, Szirén ősanya, Mardakor taktikus |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Miklós 43.) | 2023.01.07. 14:19 |
| | | A honlapon a következő definíció áll rendelkezésünkre:
Egy régebbi lap lényegesen eltér az új verziótól, ha**:
- eltér a két lap idézési költsége; lény esetén a sebzése/életpontja; építmény esetén a strukturális pontja.
- ha a két lap képességei és hátrányai nem egyeznek meg egymással. (De nem tekintjük lényeges eltérésnek, ha az S, K, E, J ikonokat szöveges leírás helyettesíti, vagy a leírásban csak a szórend, vagy a konkrét szóhasználat tér el, de azok működése a két lapon megegyezik.)
- ha a két lapon a keretükben található ikonok eltérőek. (De nem tekintjük lényeges eltérésnek, ha a hiányzó ilyen ikont a lapon szöveges leírás helyettesíti. Pl. villám, reakciódrágítás, repülés, stb.)
A Zilak-din konkrétan ugyanazt a szöveget használja
Aranymosó serpenyő megfogalmazásban eltér, de gyakorlatilag ugyanazt tudja.
Erős gyenge (Árnyékhold) eltér, mert a régi hatásra működik, az új forrás (varázslat+hatás)
Ha van ígéret arra, hogy a felkutatott lapokbe bele kerülnek az ÚN közé, akkor szívesen teszek bele időt és energiát, de feleslegesen nem... |
| | | | |
| | | | Az ÚN lapok között a Griffőnix (tükördimenziós kiadás) nem szerepel, de a szabály szerint "Lehet használni a dátum szerint egyébként engedélyezett lapoknak eggyel korábbi, azonos nevű verzióját, ha az ultraritka vagy 2011-nél nem régebbi, és nem tér el lényegesen tőle." Az ÚN lapok között játszható lapnak hozza a Démoni Bölcsességet (2009), Manakorongot (Sárkánymágia 2006, Végzetúr 2009), Kontinuum szűkítést (2010).
Nyomorult quwarg (2009) tóken tehát használható, de persze nem minden tóken van az ÚN listában benne (Nekromanta csontváz, Moa torpedó stb)
Véleményem szerint ez az egész 2011-es és eggyel korábbi szabályoknak nem túl sok értelme van. Versenyen is okozott ez már problémát Hegedűs Márkot emiatt beóvták versenyen Goblin kulacs (2014). Én is hívtam bírót a zénes Goblin kulacs miatt, de a célom akkor sem az óvás volt hanem a szabály hibásságára akartam felhívni a figyelmet, de nem történt sajnos változás. Természetesen nem is éltem az óvás lehetőségével és ki is kaptam azon a meccsen.
Sokkal egyszerűbb és játékosbarát hozzáállás lenne az, hogy: Lehet használni a lapoknak azonos nevű verzióját, ha az nem tér el lényegesen tőle." Az ÚN játékra gyakorolt hatása ennek a szabálynak a finomhangolása gyakorlatilag nulla.
Cserébe újrakezdő játékosok a például a zénes Zilak-din főkancellárt is betehetnék versenyen a pakliba. A 11. kiadás nem kapható már sehol, így kibontani nem lehet...
Több ilyen lap van természetesen szerintem a játékosok is szívesen segítenek összeszedni ezeket a lapokat...
Jó lenne ha a tesztelésen egy pár percet szánnátok erre. |
| | | | |
| | | | A kristálytiszta dallam varázslat kijátszása után, a képessége. "Ha kijátszotta azonnal átkerül hozzád...."
Ez egy automatikus reakció hatás vagy módosító reakció? Vagy egyik sem vagy mindkettő?
Az érdekelne a hatás, amit ad az pontosan micsoda. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Balage 46389.) | 2022.10.28. 18:23 |
| | | Szerintem forrás és azon belül a hatás. Elég jól le van írva az érvényes Ak 121 Izzó lemezpáncél FAQ alatt.
D&D-ben ha van egy drow Lolth hívő harcos karakterem és lecserélem a láncingemet mitrill páncélra, akkor a karakterem gyógyul vagy változik az aktuális életereje?
Elmegyek egy küldetésre és tapasztaltabb leszek szintet lépek. (Kapok egy izomjelzőt, mert ez szintlépést is jelenti. Végzetúr, Galetki VS Torzszülőtt) Gyógyul a karakterem?
A magicben vegyes van heal és +0/+1 stb. is.
Forrás counter fogja az izmot, mint ahogyan a gyengülés jelzőt, erőjelzőt stb. játékba hozó képességet vagy varázslatot szintén megakadályozza.
"Az esetek 95% -aban ha no a leny vagy jatekos EP-je, az gyogyulasnak szamit." -Egyetértek. Pontosan amelyik lapra a gyógyulsz, gyógyít stb. van írva az gyógyít továbbra is. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Balage 46385.) | 2022.10.28. 14:55 |
| | | Izé helyett olyan forrás, ami megnöveli a lény életpontját. A szabálykönyvben, ami kezdő kezébe kerül elsőre is ez a megfogalmazás szerepel. |
| | | | |
| | | | Találtam egy témához kapcsolható FAQ-t, itt is a régi logika van leírva, pedig új FAQ.
Fairlight bankárt 0-ra sebzik. P képességgel aktivizálhat egy céhet, hogy megmentse magát, mivel P képessége azonnali cselekvés, és közvetve növeli a lény életpontját, tehát életmentésre is használható. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Jancsár János 46372.) | 2022.10.27. 11:27 |
| | | Amikor én tanultam a játékot az, hogy egy lény maximális ÉP-je növekszik nem volt gyógyulás az biztos. Az Őrült traxos-Szepukus FAQ-ra nem emlékeztem. Ha ezt kivesszük a képletből és az ebből eredő izom FAQ-val együtt, akkor ez az egész logikusabbá tehető. Igaz érdemes lenne beleírni, hogy amikor egy forrás egy lénynek a maximális életpontját növeli, akkor az aktuális életpontját is azonos mértékben növeli. (Amikor egy forrás egy lény maximális életpontját csökkenti, az aktuális életpontját is azonos mértékben csökkenti.
A 9. alappakliban (Végzetúr)
- Sebzés, Életpont - alap, aktuális
A lények Sebzése ill. Életpontja a kártya alsó részére írt két szám, amit más kártyák hatásai megváltoztathatnak. Megkülönböztetünk alap, maximális és aktuális ÉP-t illetve sebzést.
A lény alap ÉP-je ill. sebzése mindig az eredetileg a kártyára írt szám.
A lény ÉP-je ill. sebzése mindig az, amennyi a kártyára van írva, de ebből levonva vagy ehhez hozzáadva más kártyák hatásait. Pl. egy 2-es SB-jű lénynek, amelyen van egy Démonölő (+1 sebzést ad), a sebzése 3.
A lény ÉP-jét az egyértelműség kedvéért sokszor hívjuk max. ÉP-nek vagy max. lehetséges ÉP-nek is. Pl. az Árnyékrájád ÉP-je a te körödben 4, az ellenfélében - a védekezés bónusz miatt - 5. Ha az Árnyékrája sebződik kettőt, attól még az ÉP-je nem változik, csak az aktuális ÉP-je.
A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben őt ért sebződésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben 2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Rubinszemű Éjvirággal (+3 ÉP minden lényemnek) segített, alapban 2 ÉP-s lényembe kettőt sebeznek, és ezután lelövik a Rubinszemű Éjvirágot, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén felmegy a maximumra a Gyógyulás fázisban.
Itt még normálisan volt.
Szabálykönyv 11. kiadás:
23. oldal
Ha viszont egy lény csak sebzést szenved el, akkor lehetőség van ún. életmentő hatások használatára. Minden forrás, ami megnöveli a lény életpontját, akár közvetve is, életmentő hatásnak minősül. Itt nem említ gyógyulást.
Harc fázis V. V. A játékosok használhatnak életmentő hatásokat azoknak a lényeknek a megmentésére, amelyek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent. Az ilyen lények speciális képességei ilyenkor nem használhatóak, kivéve amelyik saját magát gyógyítja(Itt kéne javítani). Életmentő hatás az olyan azonnali varázslat vagy hatás, amely a lény ÉP-jét növeli, akár közvetetten is. Amely lények ÉP-je ezután is 0 vagy
kevesebb, a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket. Mit jelent, az hogy a lény ÉP-jét növeli????? Itt sem gyógyulás szerepel.
42. oldal
Izomjelzõt rakni egy lényre életmentő hatás, mivel növeli az ÉP-jét. Itt sem ír gyógyulást
"Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény." -Szerintem meg a lény aktuális ÉP-je legalább 1 legyen.
Ha az izom nem gyógyulás, akkor nem lesz az izomjelzőnek egy kijátszáskori és egy állandó képessége, továbbá nem lehet rá gyógyító forrás countert használni. Az oázisfészkelős probléma is megoldva.
Mennyire változtat ez a játékon nem gondolom, hogy jelentősen. Az egy két izomjelzőt osztó lap enyhén védettebb lesz ennek köszönhetően. Például amikor egy tűskés gigaféreg varázslatként kap egy gyógyító forrás countert az igen kellemetlen.
Illetve szinkronba kerül a gyengülésjelzővel
(AK65) A gyengülés jelzők csak a rákerüléskor csökkentik a lény ÉP-jét. Ha egy 3 ÉP-s lény kap egy 1 ÉP-s gyengülés jelzőt, akkor a jelző, amíg játékban van, folyamatosan kifejti hatását, tehát a lénynek 2 ÉP-je lesz csak, de tovább nem csökken a jelzőtől az ÉP-je.
A Kódex egyébként nagyon jól meg van fogalmazva:37. Életmentő cselekvések használata
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
és itt a lényeg.
37.1. Az életmentő cselekvések használatára vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a rombolt építményekre is.
37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.
37.3. Az életmentő cselekvések megkezdése előtt valamennyi, az életpont csökkenéséhez kapcsolódó további hatást vizsgálni kell, és azokat végre kell hajtani.
37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.
És egy ősFAQ a végére
(AK1) Rengeteg kártyánál és helyzetnél kérdezik a játékosok (Fairlight pusztító masinája, Mélységi grittang, mérgezés, stb.) hogy mit jelent az, hogy ÉP. Azt hiszem, nem árt még egyszer, kiemelten leírni a szabálykönyv 38. oldaláról az ÉP leírását: ÉP (ezt használjuk a leggyakrabban): ez annyit jelent, hogy "maximális ÉP", azaz, a kártyára írt alap ÉP, plusz a rátett lapokból adódó ÉP, plusz a helyzettől függő bónuszok (pl. Erőpajzs, védekezési bónusz.) Az ÉP független a lény sebesülésétől, tehát attól, hogy egy lény megsebesül, a grittang és hozzá hasonló lapoknak nem válik érvényes célpontjává a lény. Aktuális ÉP: ez az ÉP, mínusz az összes sebzés, amit a lény az adott kör folyamán elszenvedett. Alap ÉP: az a szám, ami a kártya jobb alsó sarkában, a pajzs ikonban szerepel.  |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Miklós 46366.) | 2022.10.26. 15:24 |
| | | A játék érdekességét szerintem a 10000 féle kártyalap adja. Az lenne a jó ha a szabályok nem lennének ennyire sokféleképpen működők, valami forrás, de vannak kivételek például kincs. Az áramlásra és a szabályok nagy többségére lehet reagálni, de a kompenzáció, párbaj, kincs kivételek. Nagyon sok embert elriaszt a kódex a játéktól. Illetve sokkal jobb lenne az is ha van egy lap, akkor ne változzon a szövege, inkább legyen kitiltva. A drafton is volt, olyan ellenfelem, aki az első nerffel ismertte a művészek céhét. Volt 1 VP-je és egy szörnykomponense, de már a Nerf 2 óta +1VP és nem ZSZ. Elég demoralizáló hatása van ennek.
Az oázisfészkelő VS izom: a lény Max Ép-je nő az aktuális nem, mert az oázisfészkelő gazdáján gyógyít. Gyógyulási fázisban majd felgyógyul. Az izom ha jól értem egy gyógyuló forrás az izom jelző játékba kerülésekor utána nem, így nem értem ebben az izzadó erőlködést. Az izom állandó képességét nem tudja befolyásolni csak a kijátszáskorit. Az izom FAQ már most is ketté bontja a dolgot.
Szerintem az izomnak nem kéne gyógyító forrásnak lenni-e, mert ez a lény gyógyulás csak belemagyarázás. A testrészek pajzsok, páncélok is növelik a lény életpontját, de mi a fenétől lettek ezek mind gyógyulások. Szerepjátékos szemszögből ez nekem nagyon fura. Az izomtól is a lény erősebb lesz, nem meggyógyul, főleg ha nem is sebeztek még rajta. Begyógyulni a sebződéseket szokták a lények nem az erősödést.
Arra kérdésre nem kaptam választ, hogy ha az oázisfészkelő lent van az oldalamon az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire? Illetve idő tornyát, szent szó, szentségtelen szó stb ki lehet játszani alapesetben életmentő cselekvésként is (+X/+X) Az oázisfészkelő mellett ki lehet-e tenni életmentő cselekvésként az ilyen jellegű lapokat? |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Drag 46356.) | 2022.10.25. 15:53 |
| | | Ez nagyon meglepett. Megtaláltam én is ezt a FAQ-t. Köszönöm, hogy beírtad. Nekem ez pont nem logikus, de ezek alapján az ősvillám amulett megakadályozza bármelyik forrást ami izomjelzőt oszt. Illetve oázisfészkelő mellett minden izomjelző az oázisfészkelő gazdáján gyógyít a lény helyett.
Kérdés:
Ha játékban van egy oázisfészkelőm, akkor az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire? |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Balage 46352.) | 2022.10.24. 22:05 |
| | | Kódex 124. Izomjelző
124.1. A lényeken lévő minden izomjelző +1 sebzést és +1 életpontot jelent. Kalandozóknak ez egyben egy szintlépést is jelent. Ez a képesség az izomjelző állandóan működő képessége.
Ez egy állandóan működő hatás(forrás)
Kódex:37. Életmentő cselekvések használata
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Balage 46349.) | 2022.10.24. 21:01 |
| | | Az izom nem gyógyít és a gyengülésjelző nem sebez.
Sebzõ ill. gyógyító forrás:
Ez a kifejezés olyan forrást jelöl, ami legalább 1-et sebezne/gyógyítana egy lényen, játékoson vagy építményen.
A lényekre tett gyengülésjelző nem sebző forrás, mint ahogy az izom sem gyógyító forrás. Életpontot módosító forrás mind a kettő. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Gice 31.) | 2022.10.24. 19:35 |
| | | Pár nemzeti bajnok 100 feletti ponttal is eltűnt.
Baross Ferenc
Csernus Dávid
Panyik Zoltán
Sass Tamás például 61 ponttal kezdő
http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hkk_versenyzok.php&id=127&korabbi=1 |
| | | | |
| davidbox (előzmény: davidbox 46346.) | 2022.10.24. 19:28 |
| | | PDF-ből másoltam ki ezért törnek meg furán a sorok.
A Védekezési bónusz változtatja az aktuális és a maximális ÉP-t, de az alap ÉP nem változik.
A lény alap ÉP-je a kártyára írt szám, nem tudom van-e olyan lap, ami alap ÉP-t módosít, de szerintem nincs ilyen kártya. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: TomWolf 46344.) | 2022.10.24. 19:08 |
| | | A lénynek Mindig van alap Életpontja, aktuális ÉP-je, és maximális ÉP-je is. Ameddig egy lény nem sérül és nem kapott semmilyen jelzőt, addig ez a három megegyezik. Ha sebződik, akkor az aktuális változik, a másik kettő nem. Ha -1 ÉP-t jelentő jelzőt kap, akkor az alap nem változik, de az aktuális és a maximális ÉP igen. Az 5 Életponttal rendelkező lény, amikor sebződik 4-t, akkor az aktuális életpontja 1 lesz, a maximális 5 marad, ezután ha kap -1ÉP-t jelentő jelzőt, akkor a maximális életpontja 4 lesz és mivel 4-t már sebeztek rajta a körben, így 0 lesz az aktuális ÉP-je. Amikor egy lénynek 0 az aktuális ÉP-je, akkor életmentő hatásokkal (izom, gyógyul 1-t stb) meg lehet védeni a gyűjtőbe kerüléstől.
https://www.beholder.hu/cikk/zoli/HKK/szk/10th-szk.pdf
50 oldal:
"A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben õt ért sebzõdésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben
2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Talpig vasbannal (+3 ÉP minden lényemnek, amin
van rárakott lapom ) segített, alapban 3 ÉP-s lényembe hármat sebeznek, és ezután leszedik a Talpig vasban, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén
felmegy a maximumra.
A lény a -ÉP-t adó jelzőtől nem sebződik, de csökken az aktuális élepontja. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: kisfec 7645.) | 2022.10.10. 20:13 |
| | | Engem is érdekelne a hivatalos álláspont. Véleményem szerint tud lopni a vadak ura.
Érv 1:Régen volt, olyan szabály ha azonos rangú képességek ellent mondanak egymásnak, akkor a később kijátszott lap erősebb.
Érv 2:Az állandóan képességek hamarabb kezdenek el működni, mint a kijátszáskori képességek(ebben biztos vagyok) |
| | | | |
| | | | A világégésben megjelent Techiánaflux használható ÚN versenyen vagy csak a foilos promó verziója?
A 11. kiadásban megjelent egyértelműen igen. |
| | | | |
| | | | Amit tettek csalás ez teljesen egyértelmű és nem etikus a kockadobás sem az idő lejártakor. Versenyen meg kell szüntetni ezeket, de szerintem nem A és B játékos volt az első. Ha valaki ilyet tapasztal hívjon bírót. |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Hajron 160.) | 2022.05.25. 08:47 |
| | | Valaki leírja, hogy a jelenlegi lapkészletből nincs rá végtelen. Leírom, hogy van. Ez egy elméleti síkon történő fejtegetes nem egy versenyerős koncepció. Zansárkánnyal +3vp ebben igazad van. További kellemes napot kívánok! |
| | | | |
| davidbox (előzmény: p1rat3n1nj4 157.) | 2022.05.25. 07:01 |
| | | Igen sok lapot kell megpörgetni, de 1 lapból indulsz...
Nem, azt mondom, hogy szükséges az új főnix a kombóba hanem csak, annyit, hogy lehet vele végtelent sebezni. Leírtam, hogy Niotherggel sokkal egyszerűbb, Qwisyx, a quwargólem szintén hatványozottan jobb nála.
A Buckaquwargot többnyire bilincsben???
Sárkány követő, járj, börtönbe te még nem láttad? |
| | | | |
| davidbox (előzmény: Hajron 156.) | 2022.05.25. 06:53 |
| | | A kutató morffal kapcsolatban igazad van, ezt elfelejtettem, de a buckaquwargot nem asztalról veszed vissza hanem a gyűjtőből. Javítanék rajta az első kutató morf keres egy alakváltó ősködöt vagy egy zansárkányt. Értelemszerűen kutato morfként játszod ki.
 |
| | | | |
| davidbox (előzmény: p1rat3n1nj4 151.) | 2022.05.25. 00:50 |
| | | "Rota után végtelen kombót nem nagyon látok vele a jelenlegi lapkészlettel, akárhogy nézelődők"
Leírom minotaurusz specialistával. Ehhez 13 vp kell ha tényleg egy zanszilánkod vagy szörnykomponensed sincs.
Nincs semmi lap az asztalon és a kezedben sem!
Húzol egy Kutató morfot. (Igen 1 lapos kombó)
Kutató morf 3vp
Keres Kutató morfot, kijön a kutatóból+2vp.
Keresel egy buckaquwargot, kijön a kutatóból+3vp. Visszatesz 2 db kutató morfot.
Keresel egy minotaurusz specialistát és egy buckaquwargot. Kirakod a buckaquwargból a minotaurusz specialistát+1vp
A keresett buckaquwargot kiteszed a minotaurusz specialistából(2szk)+1vp. Visszahoz egy kutató morfot és a minotaurusz specialistát, keresel egy buckaquwargot.
A minotaurusz specialistát használod a kutató morfból visszaveszel egy buckaquwargot a kezedbe, kisemmizel neki egy buckaquwargot.
Kiteszed az egyik buckaquwargot a minotaurusz specialistából(2szk)+1vp. Visszateszel 1 kutató morfot és egy minotaurusz specialistát, a kutató keres egy Nargoth, a kristályfőnixet.
Kiteszed a Nargoth, a kristályfőnixet+2vp. Kiteszed a másik buckaquwargot a minotaurusz specialistából(2szk)+a kutató morfból. Visszahozod a kutató morfot és a minotaurusz specialistát, visszaveszel egy buckaquwargot.
(Kiteszed a buckaquwargot a minotaurusz specialistából(2szk)+a kutató morfból. Visszahozod a kutató morfot és a minotaurusz specialistát, visszaveszel egy buckaquwargot.)*n
Ha a kombó elemeiból behúztál valamit, akkor olcsóbb lesz a végtelen ciklust létrehozni.
Nagyon sokféle megoldás van a végtelenre, nem azt mondom, hogy versenyerős. Nioterggel persze sokkal olcsóbb és egyszerűbb, de tud Nargoth, a kristályfőnix végtelent sebezni!
Szóval a lapkészlet engedi, hogy végtelent sebezzen a lassan járj sárkány és a tűzmező új sztárja. |
| | | | |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|