| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
"Minden reakció +3 VP-be kerül, és a reakciók költségét nem lehet helyettesíteni."
Ez egy mondatban van, tehát egy képesség, a nerf erre a képességre vonatkozik, ez az, ami csak a 2. körtől működik. |
Aha, efelett átsiklottam köszönöm. Ez esetben visszatérnék az alapkérdésre, miszerint mire vonatkozik az alap mondat |
47.2. Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya. A követő ilyen szövegű saját hátrányának aktiválása önálló cselekvés. |
Egy tisztázást szeretnék kérni az antirakshi nerfjére:
"Mint minden más reakciódrágító követőnél, az ő képessége is csak a 2. körtől fog működni."
Ez a pontos szövege a nerfnek. Ez melyik képességére vonatkozik? Mert a többi reakciódrágító követőnek a reakciódrágításon kívül működnek a képességei az első körben.
Side-kérdés: Ha tegyük fel ez az összes képességére vonatkozik, annak részét képezi a megszüntetés is? Az hivatalosan nem hátrány szóval szerintem képességnek kéne hogy számítson.
Szóval hogy van ez? |
Hat ugy nezem ez hiu remeny volt |
Ez a 2 lehetőség volt, ami felmerült, 1 vp vagy 1 zsz, a tesztelői szavazás eredménye lett az 1 zsz. |
Illetve a semmi mestere semmizése is 1 mana legyen, ne 1 zanszilánk (mint a művész céhnél), mert az egyes esetekben nem gyengítés, hanem erősítés. |
Ezeknek a nehéz kérdéseknek az eldöntésére (is) használjuk a tesztelői szavazást már jópár éve. |
Eddig ezt nem vetette fel más, de bármi lehetséges.
Alapvetően egy objektivebb, következetesebb rendszerre lenne szükség a nerfek megállapításához. Jelenleg egy aránylag szubjektiv rendszert használunk (ami miatt sokan panaszkodnak, azt nerfeljük).
Pusztán azt vizsgálni, hogy mivel játszanak sokan, nem jó alap, mert akkor elsősorban a szintelen és Bufa lapok kerülnek lapátra. Emellett egy Lélekcsapda szintű lappal sincs alapvetően probléma, univerzális, de nem ő nyeri meg a játékot, nem "bróken". Mégis egyike a legtöbbet játszott lapoknak. Sajnos viszont másról hivatalos statisztikánk nincs, mint hogy mivel mennyien játszottak.
Amit esetleg érdemes lenne kipróbálni, hogy a versenyen, diktáláskor megkérdezni a párt, hogy volt-e olyan lap, amiről mindketten egyértelműen úgy vélik, hogy az a lap nyerte a játékot?
Ha van ilyen lap, azt lejegyezzük, és ha elég adatunk van, megvizsgáljuk. Ha van olyan lap, ami a többihez képest kiemelkedően sok meccset nyert, akkor azzal baj van. |
Szerintem is rosszabb kikapni az ötlapos kombó-kontrolltól mint mondjuk a Semmi mesterés pakliktól, de úgy tűnik, a többség illetve a döntéshozók ezt még máshogy látják. |
Az angyal követő nerfje szerintem nem várhat tovább. Korlát kell az ép áldozás/gyógyulás képességre.
Csodálkozom, hogy nem ezzel van tele a fórum. |
A 3 hónapos tesztidőszak alapvetően arra jó, hogy megnézzük, egy nerf elégséges-e, vagy kell-e a lapot még tovább gyengiteni (pl. Művészek céhe). Én úgy láttam, hogy a nerfelt követőkkel kapcsolatban ilyen gond nem merült fel.
Olyanra, hogy egy lapot nerfeltünk, és ha utána nem maradt erős versenylap, a nerfet gyorsan visszacsináltuk, nem nagyon volt még példa. Erre nem is nagyon lehetne semmiféle alap, hiszen ezzel a logikával mindent, amivel nem játszanak, erősíteni kéne.
Nem véletlen, hogy inkább "alulnerfelünk" valamit, mert azt utána még mindig lehet korrigálni további nerffel.
Az egyetlen dolog, ami felmerült, hogy a pörgősön a Kragoru ezek után már ne legyen tiltva.
Maga a mulligan egy teljesen más téma, az nem egy nerf, hanem egy új szabály. Fél éven át teszteltünk, és ezután döntött róla a tesztelőcsapat, hogy mehet élesbe, mert szerintünk a játék jobb lesz tőle. Ettől függetlenül, szerintem is érdemes lehet majd egy közvéleménykutatást tartani róla, hogy mennyire tetszik a játékosoknak, de nem 3 hónap, hanem legalább 1 év után, amikor már mindenkinek volt ideje kipróbálni, megszokni, látni az előnyeit és hátrányait. |
En még azert drukkolok, hogy a most csutortoki tesztelesen hatha atbeszelesre kerulnek ezek a dolgok a tesztelőkkel, esetleg kedvező változás is lesz, az még nem lenne keso.
Nekem a Mulligan fáj leginkabb (meg az epikusok utolso hatranyanak eltunese), de osszessegeben is meta-szukules latszik az utobbi 3 honapban a Tier1-2 pakliknal, szerintem jelentos reszben ezek hatasara. |
Meg lehet kérdezni, mik voltak azok a bizonyos "visszajelzések"? |
Muligan a tesztek alapján is teljesen inkorrekt és felesleges szerintem. Elég komoly belenyúlás a játék egyensúlyába,így sztem minimum egy szavazást megérne a dolog. |
Egyelőre a visszajelzések alapján nem látunk okot rá, hogy a változásokat vissza kellene vonni. Hosszabb távon persze bármi lehetséges. |
Ezekről a változásokról mi a végleges döntés?
Személy szerint nekem a mulligan miatt (is) megcsappant a versenyre járási kedvem. Jó lenne, ha az nem lenne bevezetve.
Ill. az antiraksi nerfje nyilván elég szubjektív, hogy nem tetszik, mert épp egy fókusz deck építgetésében voltam, amikor jött a nerf, de ez anno azért nem lett nerfelve, mert mindenkire vonatkozik, míg a többi követő reakciódrágítása csak az ellenfeleimre (legalábbis úgysem fogok saját lapomra reagálni az esetek 99,99%-ában). Plusz ugye ennél a követőnél az ellenfél is tudja, hogy nem fogok rá kánterelni, tehát van azért hátránya is ennek. |
Mondjuk legalább a kezdés jogának eldöntése átkerült a narancslapok működése elé, talán az a fontosabb ebből a szempontból. |
A kapcsolódó hozzászólások alapján (ld. lejjebb) pontosítottuk ezt, a Kódex a végleges. |
Ha megnézem a hivatkozott kódex pontot (28-as), akkor utolsó lépés, hogy dönt a kezdésről az, akié a kezdés joga.
A cikk viszont azt írja, hogy erről korábban kell dönteni.
Hibás helyen van a kódexben vagy hibás a cikk? |
Igen, ez már az eredeti szabályban is hibás volt, és ezt nem javitottuk, hogy a szabálylapokat nem minden egyes játszmában, a keverés után fedjük fel, hanem a játék legelején. Korrigáljuk hamarosan, köszi! |
A kezdes atdolgozasa (egyben Mezo es Korlatozas kivetel-kepzes ) soran anomalia lepett fel (kesobb tudom meg, hogy az ellenfel Mezozik, mint hogy mar ki kellett szednem lapokat belole).
28.2. A Semleges csatamező szabálylapok hátránya, hogy az ellenfél átnézheti a paklinkat, kivehet, és félretehet belőle lapokat. Ezt kell elsőként megcsinálni, még a meccsek elkezdése előtt, ha van ilyen.
28.3. A játékosok kockadobással meghatározzák, ki fog dönteni az első játékban arról, hogy ki kezd. A további meccsekben a döntés felváltva történik, nincs újabb kockadobás, a második meccsben a másik játékos dönt, a harmadikban megint az, aki a kockadobást nyerte.
28.4. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket, valamint az általuk esetlegesen használt céheket. |
Igen, látom én is... nagyon erős és kreatív lap. Csak nincs szabályozva.
A baj csak, hogy fixen nerfelve lesz, ez egy lapos nyerés így, hogy nincs maximalizálva a sebzése és ez K végtelenre dolgozik, dolgozhat...
Bár fix, hogy a barna dekkeben használni fogom, ott még erősebb, az amúgy is a csontokra épül, piros benne van Sola miatt, kék meg a céh miatt... Dimenziócsere alternatívát kapott |
Szerintem ők már a most bemutatott főnixxel is próbálgatták. Mondjuk azzal nem nehéz nyerni, ha kifér. |
Ezt a kommentet nem értem, azt írod az első részben, hogy nem nyert 16x, majd utána írod, hogy végül nyerhett is...
A számot nem én találtam ki:
73. Miklós (előzmény: IstvanLeitner 69.)2022.05.19. 15:05 A K2-vel kipróbáltuk, emlékeim szerint 16:0-t ment a pakli vagy valami hasonló.
Azért jó lett volna, ha nem csak epikusok ellen (hard guess, de sztem ott van) tesztelitek, mert a korábban említett 7 szabálylap ellen fixen nem tudna így nyerni. És csapjuk hozzá a VH-t is az ősmágiával...
Sajnos ez egy meddő vita, sokkal egyszerűbb és őszintébb lett volna megmondani, hogy nem szeretnétek Változó környezetet látni az asztalokon (kíváncsi leszek hány db lesz a köv 3 hónapban, remélem végül nem nekem lesz igazam).
Szintén partalanná teszi azt, hogy ÉRVELNI próbálok egy koncepció mellett, hogy ne legyen azonnal kiherélve (lehetne fokozatosan is), de -elnézést én így érzem- mondvacsinált, rész válaszok érkeznek.
|
Nem, nem nyert 16x egymás után az első körben Te ugye ezt írtad.
De az, hogy 16-ból 16x nyert, és ez simán kijöhetett az 1. körben is (ugye saját körben +2 vp, ellenfél körében is +2 vp) megmutatta, hogy a K2 sajnos túl csekély nerf lenne. |
A korábbi kommunikációk arról szóltak, hogy A fájdalom szépségéhez (is) az első körös nyerés miatt nyúltatok.
Csak egy, általad írt komment:
"Nerfre alapvetően 2 esetben van ok: ha valami túlzottan dominál egy versenyt (emiatt van a csatamező állandó célkeresztben), vagy ha 1. körös pörgéseket, győzelmeket tud generálni - a mostani nerfek pontosan ilyen eseteket kezeltek."
Bátorkodtam feltételezni, hogy logika van a tesztelés és a nerf oka között. Így jutottam erre a felvetésre ... |
Hol olvastad az, hogy az első körben? |
K2-vel az ELSŐ körben, nerfelt antiraksival? 16-0-ra? |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|