Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A tolvajszem varázs
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
A tolvajszem varázslat gonosz lelkű mágusok agyának szüleménye. Elmondása alaposan megkönnyíti a lopni vágyó kalandozók dolgát, hiszen segítségével távolról feltérképezhetjük célpont áldozat hátizsákjának tartalmát, a benne lévő tárgyak elhelyezkedését. Aztán már csak oda kell menni, és elcsenni azt, amire éppen szükségünk van!
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Nemzeti paklibemutató: Motygen (1)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8232)
Lapötletek (65033)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (32)
Versenyhirdető (1833)
HKK kérdés? (47241)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
Az átokjelzős semlegesítésen el lehet gondolkozni majdan.
 
Szerintem ez már nem hkk ami nálatok van házi szabály
 
Ha engem kérdezel, a blokkolás annyira nem

De egyébként decemberben Kecskeméten nyertek versenyt blokkoló deckkel (hagyományost, ahol asszem 18-an voltunk, és köztük jópár pesti játékos).
 
Valóban változatosabb a meta az utóbbi időben, de a játékot akkor is le kellene lassítani szerintem valahogy, különben 202X-re kipukkan, mint egy lufi. Ezt pedig nem a semlegesítésekkel kellene megoldani, hanem szabálymódosításokkal.
Mi házi szabályokkal lassítjuk a HKK-t:
- Egy körben csak max. 3 lapot lehet kijátszani
- Nincs végtelen hoki: mindenen van egy K3
- A semlegesítés csak egy teljes körre átokjelzővel látja el a célpont lapot.
Alig használunk kántert és tök színesek a paklik.
 
Koszi, hogy utana neztel ennek, valoban en nem voltam ilyen alapos. Azert megneztem egy 2015 decemberi decket (Aranyi Akos - Dungeon hagyomanyos, 1. hely, Sokszinuseg, 45/16 counter - 35%), illetve egy 2019 februari paklit (Zieger Balint - Dungeon hagyomanyos, 3. hely, Legfobb kaoszmester 51/27 counter + 3 lebuj 59%).

De nyilvan te tobb paklit gyujtottel ossze, meg ezek nem is Beholderes eredmenyek.
 
Most akkor amellett, hogy megvesszük a lapokat, még írjuk is le, hogy jobb a helyzet? Itt azért még nem tartunk
 
Én elhiszem, hogy most nagyon szereted a Magic-et, és ezzel nincs is semmi baj. De ettől még a tényeket ne ferdítsük pls.

Arról nem is beszélve, hogy pont ahhoz az időszakhoz mérten a legnagyobb az előrelépés a játékban (meta változatossága, meccsek hossza, kontroll deckek dominanciája), mint amit emlegetsz.

2015 január, Beholder, hagyományos verseny

>> Molnár Ferenc paklija (profi I. helyezett)

szabálylap: Ősi rúna

5 Nil herceg dalnoka
3 Kyorg tudás
1 A pénz dala
3 A gyenge ereje
3 Cselvetés
3 Solisar aurája
3 Az erős ereje
2 A bátorság dala
3 Manacsapda
2 Az erő dala
1 Vlagyimir szekercéje
3 Térszaggatás
3 Apró kívánság
3 Zilak-din főkancellár
3 Quwarg hangyabűvölő
2 A vér dala
3 Akmal

21 counter + 3 Cselvetés, 53%

>> Dönczi Krisztián paklija (profi II. helyezett)

szabálylap: Ősi rúna

3 Trinigan karácsonya
3 Trinigan manakonzervátora
3 Trinigan paradoxona
3 A különlegesség megcsúfolása
3 A gyenge ereje
3 Térszaggatás
3 Földanya ereje
3 Előnyös üzlet
3 Zseniális teknős
3 Szúnyogírtás
3 Isteni kegy
3 Solisar aurája
3 Az erős ereje
1 A mágia létsíkja
3 Kyorg tudás
2 Békés izoláció

29 counter, 64%

>> Bartus Gergely paklija (profi IV. helyezett)

követő: Rox, a csontok ura

3 Csontkupola
3 A csontkupola ura
3 Niol, a csontsereg vezére
3 A túlvilág nagykövete
3 Nekromanta csontbűvölő
3 Nekromanta csontmester
2 Rothadó mágus
1 Nekromanta vezér
3 Árnylélek befogása
3 Sebzett vérfarkas
3 Quwarg hangyabűvölő
3 Megsemmisítő csapás
3 Solisar aurája
3 Az erős ereje
3 Fürge manó
3 Techiánaflux

24 counter + követő, 53%

2019 január, Beholder, hagyományos verseny

>> Ács Domonkos paklija
profi I. helyezett

követő: Magirox

3 Trebor kalodája
3 Sziklavadász
3 Solisar
3 Kétélű penge
3 A hatalom szava
3 Kaotikus hullámzás
3 Loachlan
3 Az ősmágia tornya
3 Oz'mogroth univerzumkifordító
3 Chara-din vortexe
2 Albínó varkaudar
3 Magirox csatlósa
2 Akadémia
2 Sárkányfészek
3 Inváziós éjszaka
3 Xenó bilincsmester
3 Lélekkufár
3 Tűzrakás

27 counter, 53%

>> Balog Dávid paklija
profi II. helyezett

követő: Magirox

1 Dungeon
3 Alanori piac
3 A nagytanács ítélete
2 Meta-morf
3 Lélekkufár
2 Csillámtündér
2 Akadémia
3 Solisar aurája
3 Az ősmágia tornya
1 Rücskös látógömb
2 Lohd Haven
2 Jégkornis
3 Rozoga lebuj
3 Az élet ereje
2 Ködszitálás
3 Magirox csatlósa
3 Dezintegráló sugár
3 A halál nem válogat
3 Abszolút preventálás
3 A harc elcsitul
3 Villámhorgony
3 Kyorg tudás

23 counter + 3 Rozoga lebuj, 46%

>> Földi Viktor paklija
profi III. helyezett

követő: Zuon, az ajándékozó

3 A harc elcsitul
3 Abszolút preventálás
3 Drakolder edifikátor
3 Drakolder provokátor
3 Drakolder villám
3 Kyorg tudás
3 Villámhorgony
3 Solisar
3 Solisar aurája
3 Jégkornis
3 Komposztálás
3 Rozoga lebuj
3 Móka és kacagás
3 Nullifikálás
3 A nagytanács ítélete
2 Drakolder obligátor
2 Kimeríthetetlen tartalék
1 Búvópatak

24 counter + 3 Rozoga lebuj, 54%

>> Varga Krisztián paklija
profi IV. helyezett

követő: Legfőbb káoszmester

3 Az elme hatalma
3 Techiánaflux
3 Xenó Ct'lauhud
3 Fény a sötétben
3 Xenó bilincsmester
3 Tűztomboló
3 Komposztálás
3 A nagytanács ítélete
3 Bűzös a guberáló
3 Solkim, az alkimista
3 A hatalom szava
3 Chara-din vortexe
3 Kaotikus hullámzás
2 Oz'mogroth univerzumkifordító
1 Kincses sziget
2 Wr'midn elmeroncsoló
1 Rücskös látógömb
3 Varázskert
2 Lohd Haven

25 counter, 50%
 
Egyébként szerintem régen is meg volt az interakció, csak az leginkább az asztalon történt. Sokszor mostanság úgy érzem, hogy gyakorlatilag az asztal már jelentéktelen játéktér, kis túlzással ha valamit leraksz és túlél 2 kört akkor megnyerted a játékot. Ahogy írtam a fő probléma inkább hogy túl erősek a lapok, a counterek elszaporodása leginkább már ennek a következménye, és ennek köszönhető, hogy jóformán vagy telerakod counterrel a paklid, vagy direkt azok ellen készülsz. Kétségkívül nosztalgikus de korábban szerintem kevesebbszer fordult elő, hogy hiába, hogy totál bukóban voltál, mégis behúztál egy lapot és megtudtad fordítani a meccset.
 
Végső soron úgyis mindig visszajutunk az ultragyors evolúció problémájához, plusz a személyes rákfenémhez, a szabálylapokra/követőkre alapozó pakliépítéshez (a kő-papír-olló játék mondjuk a starcraftban elmegy). Jó, bevallom, a szabálylapok bevezetése az elején még tetszett :P
 
Ezek a szavazasok nem "ugydonto", amde "velemeny-gyujto" szavazasok. Megtudjuk, hogy egyes dolgokban mi a "HKK-s tarsadalom" velemenye - es ezt hosszutavon figyelembe tudjuk venni.
Es alkalmat ad egy kis kulturalt eszmecserere, mint most is.
 
Akkor nem lesz meg a minimum paklimeret, hacsak nem Repulo fattyra valtja az egesz cuccot
 
Az a szomoru, hogy az interakcio itt kimerul a ‘nem jon letre’ dologgal. Egy normalisan kibalanszolt tcg-ben igy nez ki egy tier1 controll pakli: 5-7 counter, 2-3 specialis leszedes, 2-3 permanens leszedes, 3-4 tomegirtas, 4-6 controll leny, a tobbi eroforras / szopatas.

Hiaba van itt rengeteg szabalylap es koveto, ugyan ugy 3 kategoriaba lehet sorolni a jatekot, mint minden mast: controll, combo, aggro.

Amikor ujrakezdtem a jatekot 2015ben meg 3 manat bele kellett tolnod egy lenybe, hogy semlegesitsen, es hasznaltal 1-2 szett spell alapu countert. 45 lapbol 15 max. 18 reakcio volt akkor a jellemzo. Most meg 50 lapbol a deckbek legalabb a fele semlegesiteses leny, es a spell alapu counterek is csinalnak valamit, a deck atlagkoltsege is 0,5 mana.
A 2004-es idoszakrol, amikor elkezdtem, arrol ne is beszeljunk inkabb

Mar kb. 2 eve mondja a kiado, hogy folyamatosan lassitjak a jatekot, de hat nem igazan latom Csak az ellenlapok ellenlapjai jonnek es hasonlok. A lassitas ne azt jelentse, hogy 5-ik kor helyett a 7-ikben nyer valaki, mert igaz addig elhuzodik, de mar kb. az elso 2 korben eldol a jatek, vagy a narancslapok felfedesekor.

A blokkositas mukodik, es ezzel lehetne okosan fejleszteni a jatekot.
Ettol fuggetlenul megmaradhatna a mostani gyors jatek, mint minden jatekban ahol van blokkositas, van egy eternal format is.
 
Gondolom a börtön is telerakja counterekkel a pakliját, mert milyen jó topdeckelni egyet megoldás helyett, vagy a VH is szívesen húz szorongatni való countert indulás helyett


Nem, ezek általában nem szokták ezt tenni, hanem leváltják az egészet 1 darab lapra.
 
És mit power creepelt? Volt előtte jó asztaltakarítás? Btw 1-2 elbaszott lap mindig van.

"50 lapból 15 hely marad a "változatosság" megteremtésére"

Gondolom a börtön is telerakja counterekkel a pakliját, mert milyen jó topdeckelni egyet megoldás helyett, vagy a VH is szívesen húz szorongatni való countert indulás helyett
 
Múltkor Kaposváron 2 db univerzumkifordítóval DK 13!!!! lapját oldottam meg. Összesen 3 VP-ből. Ez - és maga az univerzumkifordító - szerintem simán üti a power creep kategóriát.
 
Őt használták valaha is a Chd visszatér után életképes pakliban? http://www.beholder.hu/php/hkk_lapkep.php?id=308
 
Én is azt érzem, hogy nem arról van szó, hogy "kell néhány counter", hanem kötelező viszonylag sok.

+ a kötelező erőforráscsomag

Örvendetes, hogy a kiadó utánköveti a saját maga által gerjesztett "problémát" (ahogy nézzük...) a paklik minimum lapszámának növelésével, de ettől még visítok, amikor 50 lapból 15 hely marad a "változatosság" megteremtésére. És azok is egy (kettő) darab lapra támaszkodnak
Ennél már csak az a nagyobb baj, hogy köszönhetően az ellenfél körébe nagy beleszólást engedő mechanikának plusz a (legalábbis virtuálisan ) elképesztően nagy számú felhasználható lapnak, még mindig ez a legélvezetesebb kártyajáték.
 
Egyértelműen ma jobbak a kiegek, többet használunk belőlük. Nekem az maradt meg, hogy a 3. alappakliból olyan bűn rossz, sehova se jó ritkákat lehetett bontani, és olyan kis arányban tartalmazott jó lapokat, hogy néha elsírtad magad bontás után. Nekem most a kőkorszaki szaki ugrik be, ami ilyen volt. És ezen a 4. kiadás is csak keveset változtatott.
 
Nem értem minek vannak ezek a szavazások amúgy...de az fix, hogy amióta én játszom nem volt még ilyen egészséges a meta ha azt nézzük, hogy mennyi nem kontroll van: nem véletlenül játszok rengetegszer Rhatt istenit, mert az a legstabilabb, pedig a lilát meg a sárgát is jobbnak tartom (na jó valszeg lilával többet nyomtam azért, de utána fix Rhatt).

Nem is értem melyik játékot játsszák, akik nem ezen a véleményen vannak.
 
Az nyilván baj, ha túl olcsók a lapok és túl sokat tudnak, viszont szerintem az AO óta nem kaptunk túl durva power creepet, inkább a játszható paklik kiszélesítése történt., és tényleg ezt tapasztaltam az elmúlt 7-8 versenyen, 5 fordulóból talán ha 2 kontroll-kontroll csata volt.
Azzal a kijelentéssel vigyázni kell, hogy a 90-es években mennyivel jobbak voltak a meccsek, azért az emberben elég erős nosztalgia faktor dolgozik, ami megzavarja az objektív összehasonlítást ilyenkor. De elhiszem neked, mert a 90-es években még olvasni sem tudtam . Az is érdekes kérdés, hogy a lapok hányadrésze használható. Lényeg, hogy erős túlzásnak tartom azt, hogy a counterek a HKK rákjai lennének és hasonlók.
 
Sokszor pont ez a probléma. Vagy megfogod vagy nem. Ha nem (mondjuk nem tudod), akkor meg sokszor szinte egyből bukó. Én is azt érzem, hogy nem arról van szó, hogy "kell néhány counter", hanem kötelező viszonylag sok. Lehet ezt mondani, hogy ez a HKK-hoz tartozik, ez a játék ilyen (egyébként régen nem ilyen volt). Ettől még nem biztos, hogy ez így jó. Főleg kezdőként nehéz, mert játékélmény romboló. (Persze az is az lenne, ha nem lehetne beleszólni, csak végignézed az ellenfeled pörgését.) Emlékszem az első versenyemre: Az első meccsen 0 db lapot tudtam kijátszani Hatalmas játékélmény volt...
 
Csak szerintem a többségnek nincs érdemi összehasonlítási alapja. Szerintem is jóval élvezhetőbb volt a játék, amikor még nem volt ennyi counter. Sokkal élvezetesebb meccsek voltak a 90-es években, 2000 es évek elején. Ugyan kíváncsi lennék, hogy akkor meg most a z egyes kiegészítők lapjainak hány %-át használták (könnyen lehet ugyanannyit, mert akkor több volt az igazán speciális lap), de most is úgy lehet, hogy a lapok 80%-át nem használják, mert nem elég jó, még akár a saját paklijába se. Az meg valószínűleg nem nagy változatosság, ha a lapkészlet 1/5-ét használják. Egyszerűen baj, hogy túl olcsók a lapok és túl sokat tudnak.
 
A mai HKK-s játékkörnyezetben, ahol minden iszonyat olcsó, kánterek nélkül csak hoki rúnák lennének. Annyira erős erőforrások vannak, már ngy/gyakori zénes szinten is, hogy iszonyat.
 
A counterek elleni sírás egy kicsit számomra is erős, a hkk, főleg a mai, kb. ez. (Mármint hogy bele tudsz szólni a másik körébe.) Meg hogy nincs rotáció. Akik ezek ellen lázadoznak, nem is értem hol élnek. Vagy miért nem Heartstone-t játszanak inkább pl.
 
Végre egy értelmes szemszög.
 
Félelmetes mennyire fogalmatlanok egyesek.
Aki ilyet leír, hogy akár Bombagoly is lehetne az ölés, az látszik, hogy soha életében nem kontrollozott még, vagy ha igen, nos akkor van még mit tanulni .
Egy kontroll manapság minél több univerzális lappal játszik, ami a lehető legtöbb szituációban jó, ezért a hagyományos ölés funkció rég nem is létezik. Másrészt szintén ennek köszönhető, hogy egyre kevesebb klasszikus, laphúzós erőforrással játszunk(meg lehet nézni az 1-2 éve nagy népszerűségnek örvendő Manafonál és Kimeríthetetlen tartalék a kontrollok hány százalékában képviseltetik magukat jelenleg).
Az pedig szintén butaság, hogy a versenypaklik 70%-a ugyanaz, pont most éljük azt az időszakot már egy jó ideje, hogy egy csomó életképes lényes pakli van hokisabb(pl VH) és klasszikus aggro vonalon is(farkas,krag). Ennek elég nagy löketet adott pl a Mardakor ajándékozó, az is távlatokat nyit most, amint az az elmúlt pár versenyből látszik.
Egyébként pedig éppen most az a helyzet, hogy a kontrollok is elég változatosak, mivel a különböző isteni választások illetve az epikusok elég jól differenciálják őket(ld. simán életképes most a Rhatt, drakolder, Legfőbb káoszmester, pegazus epikus de éledezik a moa és van fantázia az elementálokban meg a xenókban is), és van agresszív kontroll is, pl Magirox.
Sosem értettem azokat akik azon sírnak, hogy vannak kánterek, ennek a játéknak a mélységének jelentős részét az adja, hogy bele tudsz szólni a másik körébe, van interakció.
 
Így van, ez egy olyan része a játéknak, ami egyáltalán nem hiányozna.
 
Meg a pakliégetés meg a blokkolás, de senki ne aggódjon dolgozunk rajta
 
Pont az ellenkezőjét érzem. Nem is tudom, mikor volt olyan utoljára, hogy ennyi életképes stratégia közül lehessen választani. Hacsak a mostani látókört nézzük, volt az első 10-ben aki klasszikus ölésre épített, volt, aki max. Ép-csökkentésre, aki gyógyulásra, aki kombóra, aki klasszikus ütésre, aki drágításból gyors hordára. Komolyan, szinte csak a direktsebzés hiányzott a repertoárból.
 
+1
A versenypaklik jelentős része sokszor 70+ %-ban ugyanazokból a lapokból áll (esetleg színcserével, de a lényeg u.a.), sokszor csak az változik benne, hogy mi vigye be a sebzést a végén, de ez akár Burástya kölyök vagy Bombagoly is lehetne, annyira mindegy a többi lap miatt.. (Nyilván vannak kivételek.) Mindenesetre jó lenne, ha változatosabb nyerési lehetőségek lennének a játékban, a mostaninál többféle életképes stratégia közül lehetne választani.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.