Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 22.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 22.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
Elektromos lehelet
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Szikrázóan negatív élmény, amikor egy szörny elektromos leheletét bocsátja rád, mielőtt még a közelébe érhetnél, és lecsaphatnád a fejét. Nem csupán a bőröd épsége bánhatja, hanem az elektromosságot kevésbé tűrő tárgyaid is tönkremehetnek.
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
L. Alanori Mini Olimpia
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés
Legendák Viadala - 2025. bejutók
Hatalom Szövetsége - 56. félév végeredmény
Tron'dar nerf

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
 
Fórumok
HKK kérdés? (47417)
Előrendelhető a két legújabb HKK Alfa Pakli! (14)
Legendák Viadala - 2025. bejutók (2)
Lapötletek (65119)
Legendás cél: 1000 lap (34)
Tron'dar nerf (10)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - Kérdezz-felelek 29. (Hírek, újdonságok, változások: Hírek, újdonságok, változások) 
     

Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.

 Új hozzászólás 
 Növekvő sorrendben 
 | 1 | 2 |
Nézet:
 
34. Jancsár János (előzmény: darren8308 32.)2017.05.02. 19:53
 
 
Hát, annak a lapnak épp ez a lényege.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
33. MrPit (előzmény: darren8308 32.)2017.05.02. 18:06
 
 
ühüm.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
32. darren8308 (előzmény: Jancsár János 31.)2017.05.02. 18:01
 
 
Ha a manaspirált vízió lévén több körbe is kijátszom, akkor az összeadódik? Minden körbe egyel nő a mana mennyisége amit kapok?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
31. Jancsár János2017.05.02. 13:18
 
 
A Manaspirál nem azt írja, hogy kapsz 1 Vp-t, hanem azt hogy +1 Vp-t kapsz, ami egyértelműsíti, hogy a Vp-regenrációt módosítja a forrás.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
30. Jancsár János (előzmény: Dagadt Vámpír 28.)2017.05.02. 13:16
 
 
Az a lényeg, hogy "előkészítő fázisban" adott/kapott Vp-ről, vagy "kör elején" adott/kapott Vp-ről van szó.

Az ítélet napja és az örökkévalóság egyértelműen olyan forrás, aminek a Vp adása elkülönül a regenerációtól. Az Ítélet napján egyértelműen a 2. szakaszban zajlik a Vp adás, hiszen jelzőt kell tenni a bűbájra. Az Örökkévalóság is "előkészítő fázisban"-t ír.

29.4. Második szakasz. Az előkészítő fázis második szakaszában zajlanak le mindazon hatások, amelyek az előkészítő fázisban történnek.

A Manaáramlást biztos benézted, mert az egészen mást csinál. Ha a Manaforrásra gondoltál, az egyértelműen "kör elejét" ír...

29.3.1. Ha egy lap a játékos körében „kapott” varázspontokra hivatkozik, akkor ezalatt a fentiek szerint megállapított teljes Vp mennyiséget kell érteni.

[Kiegészítés]

Ha egy forrás növeli vagy csökkenti az előkészítő fázisban „kapott” varázspont mennyiségét (függetlenül a forrás pontos megfogalmazásától) akkor a forrás az előkészítő fázis első szakaszára, azaz a varázspont regenerációra vonatkozik. Ilyen esetekben az erre vonatkozó valamennyi módosítást el kell végezni, és a játékos az így kiszámított varázspont mennyiséget kapja meg.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
29. Dagadt Vámpír (előzmény: Dagadt Vámpír 28.)2017.05.02. 12:05
 
 
Sry, Manaspirál. És igen, kör eleje van ráírva, de ettől függetlenül lehet az is külön keret.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
28. Dagadt Vámpír (előzmény: Jancsár János 26.)2017.05.02. 12:01
 
 
Tehát akkor az Ítélet napja és az Örökkévalóság nem a kör elején szabályok szerint kapott manabázist növelik. Manaáramlás sem?

BTW, de Nikolausz megadja a következő húzás fázisban a lapokat. Nem logikus, de a '15-ös nemzetin az az illusztris magyarázat született, hogy ő ki akar sülni, tehát bekerül egy gyöngy a queue-ba, majd egész addig ott csücsül, amíg ki nem sül...

Ez elég heves vitát keltett ott akkor, és egymásnak ellentétes bírói döntések is születtek, komoly eredményeket befolyásolva.

Miközben valóban, ahogy te mondod mindenki így gondolta, hogy nem, nem adja meg a köveketkezőben a tápot, mégis egy ember víziója felértékelte a lap működését!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
27. Jancsár János2017.05.02. 09:43
 
 
Nikolausz sem fogja adni a tápot, a következő előkészítő / húzási fázisban, az az adott fázis elmarad. Nem értem, hol az ellentmondás a faq-ban?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
26. Jancsár János (előzmény: Dagadt Vámpír 25.)2017.05.02. 09:40
 
 
A kör eleje nem egyenlő az előkészítő fázissal.
A kör elején kapott varázspont = az előkészítő fázis 1. szakaszában (Vp regeneráció) kapott varázspont.

Az intrika nem azt mondja, hogy a kör elején kapott, hanem azt, hogy az előkészítő fázisban kapott, ami nem csak az előkészítő fázis 1. hanem a 2., 3. és 4. szakaszát is magában foglalja.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
25. Dagadt Vámpír2017.04.30. 09:47
 
 
"Az Achát gólemmnél (új) a kör eleji varázspont a szabályok szerint kapott varázspontot jelenti. "
Miért?
Nem látok sok különbséget a Hendiala intrikája, és e között, márpedig:
"A Hendiala intrikája ellop minden VP-t, amit az előkészítő fázisban kapna az ellenfél, így Az ítélet napjáét is."
Egyszerűen nem ez van a gólemre írva, amivel ti érveltek... Az alkotói szándék meg merüljön ki a lektorálásban.
Energizációs FAQ WTF?! Teljesen ellentmond az értelmetlen Nikolausos faqnak...
És igen így logikus, ahogy most történik az Energizációval, de akkor már gondoljátok újra ugyanezzel a logikával a Nikolaus + Időkiesés paradoxont...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
24. Jancsár János (előzmény: Baghar100 23.)2017.04.30. 06:41
 
 
Itt a lap jellegebol es a volagos kiadoi szandekbol kell kiindulni. Mind az asztalon mind a gyujtoben mukodo kepessegeket kepes "vegleg" elvenni a lap. Tehat amig ezen a ket helyen kivul masutt nem jar a lap addig ez a kepessege nem fog mukodni. Ha kezbe kerul vagy pakliba es ujra jatekba kerul akkor persze technikailag mar egy uj laprol beszelunk...
Szerintem.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
23. Baghar100 (előzmény: Jancsár János 9.)2017.04.29. 23:20
 
 
Ha mar Sors fintora, most hogy mukodik olyan lap kepessegere, ami gyujtoben is mukodtetheto?

Pl. ha a fintorozott leny (Lelekgyujto) atkerul a jatekbol a gyujtobe vagy forditva, visszakapja-e a kepesseget / az asztal memoria ezt figyelembe veszi?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
22. balage0620 (előzmény: Dracarys 21.)2017.04.29. 16:46
 
 
Ha jól értettem János szavait, akkor igen.
így működik.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
21. Dracarys (előzmény: darren8308 13.)2017.04.29. 15:14
 
 
Amúgy ha mindkettőnknek van 1-1 Unaloműzője és Ködszitálással megfogom az ellenfél Unaloműzőjének passzivizálását, akkor igaz, hogy az ellenfél ugyanúgy passzivizálhat utána a lapkijátszásra, viszont én is plusz egyet, nem? Szóval... elméletileg akár lehetne is értelme.

Egyébként ilyenkor úgy lenne a sorrend, hogy lerakok egy lapot, az ellenfél passzivizál, azt megfogom Ködszitálással, az ellenfél a Ködszitálásra passzivizál, aztán én passzivizálok a Ködszitálásra, aztán megint én az eredeti lapra?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
20. Jancsár János2017.04.29. 12:55
 
 
Vagy fórumok, és felül keresőbe: Kérdezz és kidobja a fórumokat.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
19. Jancsár János (előzmény: terminátor16 18.)2017.04.29. 12:54
 
 
Bal oldali menüsor legalja...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
18. terminátor162017.04.29. 11:51
 
 
ez a 29. Kérdezz-felelek.
van valahol ahol ezek sorba szerepelnek ?
hogy lehet ezekre rá keresni ?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
17. Jancsár János (előzmény: hd1992 15.)2017.04.29. 08:30
 
 
Pontosan. Mint ahogyan egy eláramlott Valóságformázás is.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
16. Meryx (előzmény: darren8308 13.)2017.04.29. 08:21
 
 
Igen, ez vicces.
Khrak kőóriással viszont működhet a dolog.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
15. hd19922017.04.29. 08:11
 
 
Az Energizációs döntés értelmében akkor az Időkieses is megvicceli a Nikolauszt, igaz?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
14. Jancsár János (előzmény: darren8308 13.)2017.04.29. 07:37
 
 
A példa egy elméleti lehetőségre mutat rá, és valóban, sok teteje nincs.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
13. darren8308 (előzmény: Jancsár János 9.)2017.04.29. 07:00
 
 
Én ezt a ködszitálás dolgot nem értem. Vagyis nem látom értelmét..
Van mondjuk 3 hatás egymás után, csakhogy a példánál maradjunk. Mondjuk az ellenfél passzivizál 2 lapomat, és a harmadikat megakadályozom egy ködszitálással. Ez a hatás nem jön létre, viszont történt egy lapkijátszás. Azaz akkor ugyanúgy passzivizálni lehet még egy lapot.
Vagy rosszul gondolom?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
12. Jancsár János (előzmény: Meryx 11.)2017.04.28. 22:09
 
 
Ez a kitétel csak az automatikus hatásokra vonatkozik. Az automatikus hatások sorrendjéről az dönt, aki az őket kiváltó cselekvést végrehajtotta. Az unaloműző azonban nem automatikus. Ráadásul nem is kötelező használni. Ha az unaloműző gazdája hasznosabb cselekvést akar végrehajtani akkor, mikor rá kerül a cselekvés sora, akkor csinálhat mást is, de akkor az Unaloműző használatától elesik.

Amúgy én kicsit még megbonyolítottam volna a részletszabályokat, de végül ebben a megoldásban maradtunk. Mivel elég bonyolult ez már így is.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
11. Meryx (előzmény: Blueblood93 8.)2017.04.28. 21:28
 
 
Az elsővel csak annyi a szemantikai probléma, hogy A játékos kijátszik egy lapot, amire B teppeli A egyik Unaloműzőjét, arra A nyilván B-nek a másik bűbáját teppeli, ami még nem használt, és így már nem is fog.

János, mintha azt olvastam volna régebben a kapcsolódó hatások sorrendjéről, hogy az sütheti ki először, aki a hatást kiváltotta.
Akkor ha A játékos kijátszik egy lapot, nem neki kéne kezdeni a teppelgetést?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
10. Blueblood93 (előzmény: Jancsár János 9.)2017.04.28. 20:49
 
 
Rendben, köszönöm!

Én tavaly már poénból egylaposon a paklim sidejába beraktam, csak a wtf mi ez a lap momentumokért párszor 1-1 krabbert hatástalanított
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
9. Jancsár János (előzmény: Blueblood93 8.)2017.04.28. 20:21
 
 
Az első modell rendben van, valóban ez a működési sorrend.

A Ködszitálás azonban másként működik. Egyetlen forrást, azaz egyetlen cselekvést fog meg. Az Unaloműző minden lapkijátszásra új cselekvési lehetőséget teremt, azaz minden passzivizálása külön cselekvés, ergo: külön forrás. Csak az egyiket fogod meg a ködszitával.

Lassan elő kell venni a fiók mélyéről A sors fintorát...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
8. Blueblood93 (előzmény: Jancsár János 7.)2017.04.28. 20:09
 
 
Ez a több unaloműző van játékban dolog érdekelne. A játékosnak van 2, B-nek is 2. A kijátszik 1 lapot, létrejön. Ugye akkor úgy van a sorrend, hogy B játékos passzivizálhat egyet, mondjuk az ellen unaloműzőjét, majd A a megmaradt sajátjával B játékos egyikét, majd B játékos a megmaradt sajátjával még egy másik lapot passzivizál. Jól mondom?

Illetve a ködszitával ha belecounterlek a lap passzivizálós képességébe, de mondjuk 3 lap is létrejött előtte, akkor ugye az egész kapcsolódó hatást megfogja és nem csak egyet a 3 passzivizálási lehetőségből? Mivel ez egy egyszerre lezajló hatás.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
7. Jancsár János2017.04.28. 19:45
 
 
Szóval, Unaloműző:

Az Unaloműző pontos működése:

Az Unaloműző egy nagyon speciális képességgel rendelkezik. A képessége kapcsolódó hatásként
aktiválható, de emellett aktivizálást kívánó képesség is.

Mivel az ilyen speciális képességekre eddig nem volt konkrét szabálypont, ezért a lap (és a hozzá hasonlóan működő lapok) működésének egyértelműsítése, és használati módjának egységesítése érdekében új
szabálypontok kerültek a Kódex-be.

Lássuk, mit is jelent mindez?

Ha valaki sikeresen kijátszik egy lapot (mindegy, hogy kézből, vagy nem kézből játszotta ki azt), akkor ez a lapkijátszás aktiválhatóvá teszi az Unaloműző képességét is.
Mindez azután történik, hogy a kijátszott lap valamennyi saját hatása már lezajlott, és már minden automatikus kapcsolódó hatás is megtörtént.
Ezután az Unaloműző gazdája dönthet úgy, hogy aktiválja a lapjának ezt a képességét.

Ha az eredeti lapot (amihez az Unaloműző képessége kapcsolódik) ő maga játszotta ki, akkor az Unaloműző használata - bár ez is cselekvés - megelőzi az ellenfél egyébirányú cselekvéseit, mivel a kapcsolódó hatásokat mind végre kell hajtani.

Ha az ellenfele játszotta ki az eredeti lapot, akkor a cselekvés joga egyébként is az Unaloműző gazdájánál lenne.

Fontos, hogy mindaddig, amíg valamennyi kapcsolódó hatás le nem zajlott - beleértve az Unaloműző használatát is - addig egyéb, önálló cselekvés nem használható.

Mindezért, ha több Unaloműző is van az asztalon, akkor valamennyi használatáról dönteni kell a gazdáiknak, még mielőtt egyéb cselkevésre sor kerülne.

Ha több Unaloműző is van az asztalon, akkor ezek használata felváltva történhet, és az a játékos kezdheti el használni Unaloműzőjét, aki egyébként a cselekvésben is következne.

Ha egyszerre több lap kerül kijátszásra (pl. A fattyak
létrehozásával), akkor a lapot/lapokat kijátszó játékos eldönti, hogy milyen sorrendben kell ezeknek az egyszerre játékba kerülő lapoknak a létrejöttét levizsgálni.

Ezután egyesével létrejönnek (a példánál maradva: először A fattyak létrehozása, majd a fattyak egyesével), és létrejöttükkel a fent leírt módon és sorrendben aktiválják az esetleges kapcsolódó hatásokat is.

Ha egy reakciócsata lezárul, és a reakciósorban több olyan lap is van, ami sikeresen létrejött, akkor is ugyanez a helyzet. A létrejöttük sorrendjében levizsgáljuk először a saját hatásukat, majd az
automatikus kapcsolódó hatásokat végül az aktiválást kívánó kapcsolódó hatásokat, köztük az Unaloműző képességét is.

Ha egy lap valamennyi hatását levizsgáltuk és végrehajtottuk, akkor következik a sorban utána
létrejött lap, és így tovább mindaddig, ameddig valamennyi reakciósorban lévő lap valamennyi hatása le nem zajlott.

Fontos, hogy az Unaloműző képességére is lehet reagálni. Ha ez történik (pl. egy Ködszitálással reagál valaki az Unaloműző képességére), akkor a reakció cselekvés a fenti szabályt áttöri, és először azt kell levizsgálni, csak ezután lehet visszatérni az eredeti
- félbehagyott - hatásvizsgálathoz.

Ha több Unaloműző van játékban, és egyszerre több lap jön létre, akkor a kapcsolódó hatások pontos vizsgálata és végrehajtása nagy figyelmet igényel mindegyik játékostól.

Elsőre, elméletben lemodellezni ezt, így nagyon tömény, tudom, és nehezen befogadható, de adott szituációban elég egyszer a fentieket végigfuttatni, és a saját példánkon keresztül már meg fog ragadni mindenkinek.

És én kérek elnézését a lapért...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
6. Jancsár János (előzmény: Miklós 5.)2017.04.28. 18:38
 
 
Ezzel a megoldassal csak az a baj hogy 3-4 havonta ujra le kell majd irni mert ujra es ujra fel fog vetodni a kerdes. Masreszt ha kiirom a forumba az egy jatekos velemenye megkerdojelezheto. Ha benne van a faq-ban, az meg a Kiado iranymutatasa.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
5. Miklós (előzmény: Jancsár János 2.)2017.04.28. 18:15
 
 
Nem maradt le, vállalom érte a felelősséget, én nem raktam be. Ha valaki kiváncsi rá, pontosan mi van akkor, ha 2 Unaloműző van kint, azt itt a fórumban szívesen leírjuk, de a főhírben nem akartunk senkit ezzel a terjedelmes wall of text-tel sokkolni A Kódex update hamarosan meglesz.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.