Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A halál angyala
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A halhatatlanságig vezető út rögös és hosszú, csak kevesek képesek arra, hogy az öröklét szabadságát kivívják maguknak. Mindenki másért előbb-utóbb eljön a halál angyala, érted talán épp egy ilyen impozáns jelenség képében...
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló

A lista folytatása...
Módosított szövegű lapok
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Nemzeti paklibemutató: Motygen (1)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8232)
Lapötletek (65033)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (32)
Versenyhirdető (1833)
HKK kérdés? (47241)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Az árnyék reakcióként működik, ami azért eléggé fontos különbség a szkritterhez képest.
 
Engem az speciel nem zavar
 
A szkritter lidérclord - Öreg vazallus kombó is működik még.
 
Az esszenciájuk azonos. A lap azonnali hatásként visszakerül a tulajdonosa kezébe. A legfontosabb különbség az izmok kisülésében rejlik.
 
Ez sokkal nagyobb nerf lenne a decknek, mint ami most történt. A szkritter pakliba a magzat eddig sem szerepelt, ami a szkritter kombókat előlrébb vitte az a Brutális és a Harcias morf, amik eleve horgonyos lapok voltak.

Viszont a szkritter pakli egyetlen fegyvere a mai napig a végtelen hoki. Ezzel a szabállyal ölték meg volna végeg a szkritter paklit. Én pont a múlt héten játszottam egy veszélyes fajon Fkuszos szkritter deckkel, csak poénból, de 4-ből 2-t hoztam vele, szóval azért még nem reménytelen a deck. De muszáj hozzá a korlátlan kijátszás. Ez a nerf jelenleg nem gyengítette a szkritter paklit.
 
Ok. Lássuk a különbségeket:

szkritter-szabály: nem képesség; fixen 1 Vp; önálló cselekvés; életmentő hatásként, vagy leszedéskor nem működik; élet-jelző "megmenti" a visszavenni kívánt lényt; büntetés / kárpótlás / jutalom nem sül ki rá (mivel ez egy szabály); izomjelző kisül rá.

árnyék:
képesség; bármilyen költsége lehet; önálló cselekvés; életmentő hatásként és leszedéskor is működik; élet-jelző nem menti meg a lényt; büntetés / kárpótlás / jutalom nem érvényesül; izomjelző nem sül ki.

Végül is tényleg van két jellemzőjük, ami ugyanaz...
 
Tényleg nem, mert az életmentőként is működik. Amúgy én támogattam az árnyékot, amikor szóba került tesztelésen. Sztem egy-két lapra rákerülhetne ez a bónusz, a kivezetésével nem értek egyet.
 
Az az nem pont ugyanaz,nem hiába hagyták kiveszni.
 
János,

az árnyék szabály már létezik, ami a szkritterkedés nem ízeltlábúak részére :P. De utoljára 2007 körül jött ki ilyen lény. Nem kell semmilyen ikon, megvan rá a kulcsszó. Árnyék:X

Üdv: Kyb
 
A szkritter altípus egyedi képessége, ami nem képesség, hanem szabály. Én azt gondolom, hogy ha a szkritterekhez bekötött szabályt beletoljuk egy ikonba (most hirtelen egy spirálrugó, vagy egy trambulin jut eszembe), akkor a szabály eltörölhető lenne.

A lények kézbe visszavételének lehetősége azonban egy olyan aspektusa a játéknak, ami nélkül a HKK sokkal szegényebb lenne. Eddig nem kellett az ikon, mert a szabályt belekötöttük az altípusba, és az altípus másolható, örökíthető, felvehető volt. Ha ez a lehetőség megszűnik, az ikon megteremtése reális igény.

Szerintem.
 
Off: Viktroll, kuldtem mailt a citromail-es cimedre, ha el meg, legyszi nezd meg
 
Pedig semmi szükség nem volt a Tűzijátéknak arra, hogy kijöjjön, sztem. Ugyanígy az őshangyás kombóra sincs szükség (sztem ne kereshesse magár az ősköd, ill. saját magát ne kereshesse egyik specifikus keresés se, csak ami bármit kereshet és meg se kell mutatnod hogy mi az). A nerfeknek örülök, a szkritter szabály állandóan bezavart a tesztelés alatt is.

A magányos toronyra is kellene korlát. Úgy, hogy csak épület deckben legyen lethal!
 
Hello,

Rosszul fogalmaztam meg, késő volt. Valóban csak a szándékot írtam le. Pontosan:

Azok a lapok amelyek nem feltételektől függetlenül tetszőleges lapot keresnek vagy saját magukat soha semmilyen körülmények közt nem kereshetnek egy velük kézben nézve megegyező nevű lapot.

Üdv: Kyb
 
Sztem ez a szkritter szabály kb el is törlhető lenne.

Mi az ami igazán fontos benne? Hirtelen csak a kék szkritter jótevő talán, jut eszembe, ami nagy ritkán használatra kerül.

Fürit ugye nem lehet vissza venni. Másról meg nem is tudok.

A kéktől sztem szivesen megválik az ember, a magzat meg kb nem tud érdekelni, amikor fél órát hiokiznak vele.

Legjobb lett volna ha az egész szkritter szabály megy a feledés homályába.
 
Szabolcs, a felvetésed szándéka teljesen jó, de egy ilyen szabály bevezetése legalább annyi kivétel megjegyzésével járna (hacsak nem cseszünk el teljesen jól használható, nem túl OP lapokat, mint az Ősi legendák, a Varkaudar kölyök vagy a Tűzijáték), mint amennyi lapnál ez most, a szabály nélkül probléma.

Róka fogta csuka.
 
Azért a Tűzijátékot nem kéne piszkálni...
 
Nagyon örülölök mindkét nerfnek!!!
 
Ez a felvetésed keresztbe tenne 1-2 keresésnek, amik bármit kereshetnek, pl saját magukat is ( ősi legendák) Lehet nem számít sokat, de szerintem néha előnyös, ha az embernek nem kell megmutatnia a keresett lapot ellenfelének.
 
Szerintem annyi megoldaná az egész problémakört, és a jövőre nézve is tökéletes lenne, ha deklarálnánk, hogy semelyik lap soha semmilyen körülmények közt nem kereshet egy vele megegyező nevű lapot. Függetlenül attól, hogy hogyan lett kijátszva, másolt-e valamit, vagy a játékon belül megváltozott-e a neve. Se 3 Kisebb Zan se 3 Ősköd se Junioros Rundhal, semmi. Ha ezt a lap szövege mégis lehetővé tenné, akkor sem lehet. És kész, probléma megoldva. És nem kell külön nerfeket megtanulni vagy észben tartani. Ugyan így lehetne hozni olyan szabályt is, hogy minden olyan sebző forrás aminek nincs felső határa, mostantól max. X-et sebezhet. X= játékos kezdő Ép-je-5 /-1 / akármi. Ez is egy általános érvényű szabály és az összes ilyen jövőbeli véletlenül/figyelmetlenségből bennhagyott végtelent lekezeli.

Üdv: Kyb
 
Még annyit a kombó "ellen", hogy csak üres őrposztnál nyer ugye.
 
Az se rossz, amit írsz, de az már egy következő kérdés.
Az alapkérdésre (van-e ez a kombó olyan erős/zavaró, mint a Dungeonös) nemigen válaszolta, de nem is könnyű .
Hasonlóan, úgy látom a Magzat sorsa sem sokakat izgat de ez sem gond.

Ja és köszi, hogy leírtad a kombót.
 
Nincs olyan pontja a kombónak, amit nem lehet fájdalommentesen bántani.
@Kyb tetszett ez a gazdag ember kombó elnevezés
A herét nem szükséges gyengíteni, a száni meg erős, de kicsit elhalad felette a játék. Ősködöt pedig nem lehet, mert az a gazdag embereké!
 
Az elvek ütközése valamilyen szinten jó dolog, ettől lesz érdekes a játék és ezért fontos a tesztelés, amit csináltok. Annyit javaslok csupán, hogy legyen egy ilyen lista, azt belátásotok és szükség szerint alkalmazzátok, és az egyensúly érdekében szegjétek meg ott és akkor ahol kell. Csak legyen valami amire hivatkoztok az utólagos nerfeknél.

Ha jól értelek, a felvetésemet nagyon általános szinten képzeled el, aminek a teljes körű leírása tényleg hosszadalmas lenne, amire nincs szükség szerintem. A játékot és a nerfelést az extrémebb esetek példájával is lehet alapelvek közé tenni, főleg szemléltető céllal. Nem gondoltam egy nagy olvasmányra, max 20-30 szempontra, amik olyan hosszúak, mint pl a:
"nem adunk ki 10-nél többet sebző lapot"
"az adott körben nyerő kombók legalább 2 laposak legyenek"
"egy lap önmagát ne keresse"
"egy lap ne végtelenítse önmaga kijátszását"
"1 alá nem olcsóbbítunk"
stb.

Egy minden apró szabályra és kombinációs lehetőségre kiterjedő listát nyilván túl sok időbe kerülne lefuttatni az összes lapra, de egy rövid listányi alapelvet nem lenne vészes összeszedni. Biztos rutinosan tudjátok ezeket fejből már most is és (szinte) az összes lap így jön ki extra befektetett munka nélkül, de amíg ez nincs leírva, addig a nerfek rendszerezetlennek tűnhetnek és nagyon a "cég véleményének" néz ki több dolog az egyensúly fenntartására való odafigyelés helyett.
Pl az Ongóliant nerf-je most (nekem) eléggé úgy néz ki, mint ami nektek egyszerűen nem tetszik, de ha lenne egy listátok a laptervezési és módosítási alapelvekről, akkor azzal már a jövőre tudtok hivatkozni és előre megmagyarázni a változtatásokat. Az is csak a ti véleményetek lenne, de egy megfontoltabb és (szemléltethetően) korábbi tapasztalatokra alapozott vélemény lenne extra magyarázkodás és vitatkozás helyett (amit nem is ti csinálnátok, hanem mi egymással). Minden nerf-re valószínűleg ez sem lesz elég, de a rendszeresen visszatérő problémákra jók lehetnek.
Ha a jogalkotásnak is vannak alapelvei, amik ha jól tudom főleg magyarázatra szolgálnak, akkor nektek is lehetnek. A Kódex amúgy is olyan, mint egy törvénykönyv.

De kiemelem még egyszer, hogy ez csak egy extra luxus szolgáltatás lenne felénk, hogy a nerfeket rendszerezzétek valamennyire. A nerfek érthetőek voltak eddig is, ez csak a részletes magyarázatot spórolná meg nektek és az elégedetlenséget csökkentené szerintem, mint laikus fogyasztó. Ha nem csináljátok meg, akkor sem fog összedőlni a világ, működik a rendszeretek így is.
 
Nem akarok okoskodni, vagy üzletet rombolni. Az egészet megoldaná szerintem az, ha a nyomtatás előtt egy bizonyos idővel minden lap napvilágot látna. Tudom hogy az izgalmat lelőné, és nekem is rosszul esne, hiszen szeretem az új lapokat olvasgatni mazsorkázni benne. De talán megoldana minden problémát, ha ezzel az ingyen módszerrel szélesítenétek a tesztelőbrigádot. Lehetne javaslatokat tenni, paklikat beküldeni, amiket a tesztelők megnéznek, javasolnak dolgokat, majd újragondolják az addigiakat.

Vagy csak ha 1-2 amatőrebb személy is helyet kapna a tesztelő brigádban, aki lelkes, és el tud menni a teszt versenyekre, vagy ha lenne mindig 3-4 forgó ember, aki bizonyos időközönként változik(pl évente, kiegenként, félévente) indul a tesztversenyen, és az adott lapokat szélesebb körben gondolja végig.

Bár tudom hogy ez sok idő fáradtság, esetlegesen pénz is lehet de mint ötletet fontoljátok meg, mert szerintem érdemes lehetne egy két amatőr vagy fél-profi, aktív játékost bevonni, aki kedvtelésből, és kreativitásból csinálná az egészet.

Mindkét módszernek vannak előnyei, hátrányai, viszont talán megoldaná ezeket az utólagos nerfeket, szabálymódosításokat. Ahogy Balázs is írta, eléggé bonyolult rendszer a hkk, a maga sok ezer lapos készletével, amiből sok száz lap versenyen is előfordul.
 
Szerintem a nagy többség magasan tesz a szkritterekre. Évek óta nincsenek jelen a játékban,nem kapnak lapot,tényleg csak a morfok lehelhettek volna lelket beléjük,de ez is csak hokideckekben valósult meg,nem szkritter pakliként. Szóval igazából ezt mindenki el bírja fogadni.
De aki nem,az nézze a dolog jó oldalát: ha a szkrittereket még tápolni fogják a jövőben,azt tényleg szkritterekkel fogják,nem pedig kamu morfokkal. Jó dolog,hogy morfok által egyszerre sok fajt lehet erősíteni,de ezzel el is veszi az egyediséget ezektől a fajoktól és én igen is bánom,hogy nincs olyan xenó ami kijátszásakor oszt minden xenónak egy izmot,majd 1 VP-ért aktivizálhatom. Harcias morfot a vámpíroknak,xenóknak,triklemeknek,gnómoknak,Thargodanoknak,mindenkinek...dehát ez a morfozás már úgy is megmarad,ahogy az az szerencsétlen szárny ikon is...
 
szkritternek nagyon örülök.

az ongoliantos hoki sztem maradhatott volna.

bele lehet szólni egy pár helyen.

Amúgy meg a Dungeon kb annyira erős, hogy ha létrejön elég nagy eséllyel bukod a meccset, akkora előnyt termel. (persze nem egy kör alatt)
 
Szerintem azért lehetett volna finomabban is bánni a szkritter szabállyal. A skrittere, mint önálló faj nem épp metaerős, sőt. Ha csak annyit szabályoztak volna, hogy körönként max 3-szor játszhatsz ki szkrittert a kezedből.
Lehet, hogy nem akkora nerf, mint a mostani, de szerintem kellően gyengítené a hokikat ahhoz, hogy lehessen is használni, de nem lehet velűk végtelent csinálni. A célt szerintem ez is elérte volna, de mégse lett volna ennyire drasztikus.
 
Egyetértek, az "ősköd magát keresheti" dolog a fő probléma itt.
 
Vagy itt ez a jo pelda, amiben kivancsi is volnek a velemenyekre: hasonlitsuk ossze a most leirt Heres kombot a kinerfelt Dungeon-ossel, es dontsuk el, van-e annyira zavaro, hogy ezt is bantani kelljen?

1 elv-szeruseg ehhez kapcsolodva: a 2 lapos kombokat nem igazan akarjuk bantani, de az 1 lapos, olcso (4-5 VP mar olcsonak szamit szerintem) kombokat egyelore nem szeretjuk (es itt jon be egy csomo egyeb faktor ugyebar).
 
Az a baj es a szepseg, hogy a HKK egy iszonyat bonyolult rendszer.
Vannak elvek, amelyek egy resze nagyon fontos, egy resze inkabb ajanlott. Az elvek sokszor ellentmondanak egymasnak, es el kell donteni, melyik legyen erosebb az adott lapnal es hogyan.
(pl. eros es erdekes lap legyen, foleg hogy ez egy ritka lapnak van szanva - pontosan is meg legyen fogalmazva - nem ferne ki csak 18 sorban, mert sok kepessege van - akkor melyik ujjunkat hogyan harapjuk meg?)

Raadasul az elvek 1 dolog, a sok forrasbol osszeszedett lapotleteken valo eszrevevese, alkalmazasa meg 1 masik (gigantikus) melo.
(pl. kiszurni, hogy ezen nincs korlat es az rossz lehet, vagy hogy 1_VP ala nem szeretunk csokkenteni, vagy hogy ez inkabb menjen a Semmibe kijatszaskor, mert baj lesz, vagy erre horgony kene, mert ugy lesz baj, stbstb)

No ez nem panaszkent, csak a dolog osszetettsegenek egy egeszen kicsi %-at probaltam mutatni. Aki tesztel, es komolyan veszi, az mar sejti.
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.