Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
A sötétség párduca
(Könyv esemény)
Küldd el képeslapként!
Arithon, az Árnyékmester sötétséget idéz ellenfele, Lysaer, a Fény Ura flottájára. A varázslat hatására a sötétségből álló párduc átmenetileg elnyeli a napot.
Nézz szét a galériában!
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Karakter reinkarnáció - tárgyak
Paklibemutató: Tarrgeth

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások (7)
HKK kérdés? (47289)
Lapötletek (65084)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9489)
HKK Kiadói tervek 2025 (19)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8236)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Vettem a fáradtságot és elolvastam megint a teljes szabálykönyvet.Érdekes dolgot találtam a kezdésre:

"Ha te és az ellenfeled is összeállítottátok a kolóniátokat,keverjétek meg őket,emeljétek meg egymásnak,majd helyezzétek magatokhoz közel,a bal oldalatokra.Kockadobással döntsétek el,hogy ki fogja kezdeni a játékot(mindig az kezd,aki nagyobbat dob).Ezután kaptok fejenként 5 creditet és húzzatok 5-5 lapot. Ha úgy érzed,hogy nagyon rossz lapokat húztál,lehetőséged van egyszer újrakeverni,és másik 5 lapot húzni..."

1obunk.A nagyobb kezd.(nem választható a kezdés)
2:Húzok 5 lapot.Tudva,hogy ki kezd újrakeverhetem és másik 5 lapot húzok.
 
Igen.Azok a lapok úgy vannak tervezve,hogy a hátrányuk miatt kevesebb creditbe kerülnek (kivéve a Galleon Gold,Vendetta) de ha egy lapot és egy creditet elköltök arra,hogy nincs hátránya a hajómnak:nem járok annyira jól.
Még a legelső KGK versenyemen láttam Miklós gyak-nemgyak paklijában.Azóta senkiében.
Ha 0 creditbe kerülne talán többször használnák.
 
Az Anomália megszünteti a hátrányt is, tehát ha a saját űrhajóinkra tartogatjuk, akkor legalább biztosan ki fogjuk tudni játszani.
Vendetta, Galleon Gold, Kardtáncos, Mathrow, Massage Club, esetleg Mamut mellé is jól jöhet a paklinkba...
 
Össztűz:Nekem mindig is soknak tűnt a 4 cr.Ha már van lent sok-sok űrhajód akkor jó lehet,de akkor már Össztűz nélkül is nyerni kell.

Bosszú:Ha már ilyen lapot játszik ki az ellenfél valószínűleg az ellenfélnek van erősebb flottája.Azaz több esélye a győzelemre.A bosszú nekem egyenlőre olyan lap,hogy oké nyertél de azért ezt még megkapod.

Letelepedés:Szinte mindig tiltott a Fagykupola.Ha azt nem lehet használni akkor meg senki sem tesz be a paklijába Letelepedést.

Járvány:A Triciplita árnyharcosos pakli ellen elég nehéz összehozni a 4 creditet,de ebben lehet igazad van.

Anomália:Speciális,sokszor semmi értelme.

Kihívás-Csillagkapu-Visszavonulás:Ezek a lapok csak akkor kerülnek pakliba ha Zarg helyőrséggel is játszik az ember.Azt szeretném,hogy ne csak azzal a lappal együtt kerüljenek pakliba.(Visszavonulás 3 cr, Tűzszünet 1cr )

Constard beüzemelés:semmi se garantálja,hogy az ellenfélnek van kifizetetlen legénysége vagy fegyverzete.Nagyon ritkán jó lehet és itt a ritkán van a hangsúly.

Utolsó esély:négy(öt ha ezt is felhúzom) creditért visszakeverek 3 lapot és húzok hármat vagy hat creditért visszaveszem a kezembe az alsó 3 lapot.
 
Nagyon sok olyan lap van köztük, amiket azért szoktak használni (pl. én ) szvsz ez a módosítás felesleges, ilyen lapokra abszolút:

Össztűz
Bosszú
Letelepedés
Járvány
Anomália
Kihívás
Széria hajók
Csillagkapu
Visszavonulás
Beazonosítás
Constard beüzemelés
Utolsó esély
Wang Lu manőver

van köztük olyan is, amivel nem azért nem játszanak az emberek, mert drága(Beazonosítás - ingyen sem kellene)
 
Ezt a faqt be kellene lassan vezetni, nekem így tetszik a megfogalmazása, a legkorrektebb.
 
A rossz credit-költségű lapok változtatására javaslat szigorúan csak a gyakori-nem gyakori,versenyeken a szinte soha se látott lapokból.

Bosszúvágy (4cr)
Fekete halál (6cr)
Ytharos Corp. (5cr)
Notrox (12cr)

ZL-997 lézerágyú (2cr)
Hartling pajzs (1 cr)
Ynra pajzs (1cr)
Arrax hajtómű (0cr)
Mallory I. hajtóműagy (1cr)
y-19 robothajó (1cr)
Carelius Ceasar bomba (2cr)

Caramble leavigata (1cr)
Ximoran Arkleton (1cr)
Joos (0cr)
Crii-Crik (2cr)
Csupatka (3cr)
Timlatos (2cr)
Kereskedő (1cr)
Zarg kémrobot (0cr)
Prof. Emeralida (0cr vagy Használt-credit szabály)
Chaby Strong (2cr)
Bragha szimbionita (0cr vagy Használt-credit szabály)
Stag tűznavigátor (0cr vagy Használt-credit szabály)
Dusser levegőszonda (0cr)
Spring-Y8 (2cr)
Célnavigációs kiborg (1cr)

Hadi fejlesztések (0cr)
Archeo technológia (1cr)
Merénylet (0cr)

Össztűz (3cr)
Bosszú (2cr)
Technikai fejlődés (0cr)
Letelepedés (3cr)
Járvány (3cr)
Anomália (0cr)

Kihívás (1cr)
Széria hajók (1cr)
Csillagkapu (2cr)
Visszavonulás (1cr)
Beazonosítás (0cr)
Constard beüzemelés (1cr)
Utolsó esély (0cr)
Wang Lu manőver (2cr)
 
Használt-credit szabály:Azok a lapok aminek a képessége az,hogy használt plusz egy credit vagy használt plusz kettő credit,a képességük helyettesíthetőek a lap sérültbe forgatásával.
 
Egyszerűsítő szabály:Minden űrhajó aminek nem hátrány a képessége,kifizethető egy credittel olcsóbban képesség nélkül,ha egy lapot a kolóniádból a pusztulatodba dobsz.
 
Lehetne frissíteni a szabályokat,hogy a versenyeken ritkán látott lapokat többször kerüljenek játékba.Pár lap pedig egyszerűen túl drága,hogy beletegyem bármilyen pakliba.Lehet szavazni,hogy belevegyük-e a szabályokba vagy nem.

Nehézfegyverzet:A tüzelési fázisodban egy creditért növelheted a tűzerejét amíg van Nehézfegyverzet képessége,de maximum az alaptűzereje kétszereséig.
 
Szerintem ilyen lenne a legjobb Faq:

Pénzügyi manipuláció
Ebben a körben az ellenfeled semmilyen módon nem kaphat creditet és veszít annyit, mint ahányat kapott a kezdő fázisban.

Első példa jó.
A másodikban nem kell a mondatba"csak"szó.
 
Egy gondolat a pénzügyi manipulációról:

1.A kör legelején az ellen megkapja a kreditet.
2.Először cselekedhet, hiszen az ő köre van. Ha nem csinál semmit és a fő fázissal folytatja akkor ->
3. Kezdő megszakításként benyomom a Pénzügyi manipulációt.
4. Reagál (ekkor még nem jött létre a megszakítás lásd:a megszakítások fordított sorrendbe jönnek létre ha egymásra reagálnak) a körben kapott kreditből és Felülbírálhatja.

Eredmény: A pénzügyi manipuláció nem jött létre.

Plussz kérdés, másik eset:
1. Kap kreditet.
2. A kezdő fázisban kifizeti egy legénységét(Veterán pilóta), spec képességet...
3. És én ekkor játszhatom csak ki a Pénzügyi manipulációt

Eredmény: A lapot kifizette, -5 kreditet veszt és nem kaphat többé kreditet
 
Bocs.

-Xerxész: B A
 
Sziasztok!

tehát:
-Xerxész: B
-Kaszinó: B
-Kötelék: B
-Joos: C
köszönöm
 
Szerintem Joos nyugodtan jöhet akár 1 kreditért is. Alograh lopakodást ad, ami mérföldekkel jobb, s szintén 1 kredit.
 
B
 
AB
 
Sziasztok,

Szerintem ez nem annyira jó, mert egy alapvetően kötelékes pakliban is lehet olyan szituáció, hogy kötelék nélkül akarná valaki kijátszani (pl. nincs elég kredit hozzá). Egy fix jelzőt szerintem érdemesebb elviselni.

A Joos pedig egy kredittel olcsóbban jöjjön.
 
Kötelékes hajó:

3.1:B
Annyi hozzáfűzni valóm van,hogyha az első kötelékes lapnak ki lett választva képessége(vagy a képességtelensége) a többit is csak úgy lehessen kijátszani.Nem akarok jelzőket,hogy ez kötelékes ez meg nem.

3.2:
Ne bontsuk fel külön kötelékes hajóra és Joosra.Legyen egyszerűen minden kötelékes lap.
 
Kaszinó:
A:Körülbelül Bolt erősségű.
B:Ha nem tudom lerombolni,így is-úgy is rosszul járok.

Ebben a kérdésben nem szavazok.
 
Xerxész állása:
Kinga: B A
Attilo: B A
Játékmester: A A
bmike: B A (gondolom )
 
3. Kötelékes hajók.

A játék kiadása óta mindenki tudja, hogy a kötelékes hajók borzasztóan, elkeserítően, szánalmasan gyengék. Valahogy meg kéne erősíteni őket:

3.1 kérdés: Hogy erősítsük meg őket?
A: Egyszerűen legyen minden ilyen hajó 1 kredittel olcsóbb. A legegyszerűbb változás, könnyű megjegyezni, nem kell magyarázni, nincs félreértés. De vajon így elég erősek lesznek-e a kötelékes hajók?
B: Lehessen kijátszani a kötelékes hajókat 2 kredittel olcsóbban, de kötelék képesség nélkül, vagy 1 kredittel olcsóbban kötelékkel. Ezt kijátszáskor kell eldönteni. Ennek az lenne az előnye, hogy a kötelékes hajók nem kizárólag a kötelék-pakliban lehetne használni (a kötelék képességből adódik hogy csak csoportosan van értelme), hanem minden pakliban szóba jöhetnének, persze kötelék nélkül kijátszva. Így nőne a hajóválaszték.

3.2 kérdés: A kötelék képességet adó Joos-t is olcsóbbítsuk?
A: Ne.
B: Igen, 1-el.
C: Igen, 2-vel.

(Voltak más ötletek is a kötelék változtatására, de nem akartuk túlbonyolítani. Ha szerintetek érdemes még felvenni a 3.1-hez egy C választ, akkor javasolhattok.)
 
2. Kaszinó

A Kaszinó lap iszonyú erős. Már eddig is meg volt magunk között faq-zva, de lehet máshogy is gyengíteni.

2. kérdés: A kaszinó eredeti szövege szerint bármelyik kezdő fázisban használható, és csak használtba kell fordítani. Ezen mindenképpen gyengíteni kell. De hogyan?
A: Úgy, ahogy eddig gyengítettük: bárkinek a kezdő fázisában használható, de sérültbe kell fordítani használt helyett.
B: (Ez szerepel az eredeti laplistán, amit meg lehetett vásárolni, amikor a KGK kijött Csak használtba kell fordítani, de csak a saját kezdő fázisodban használható. Így lehet, hogy nem termel annyi kreditet, mert az ellenfél megszabadulhat a központjától a saját körében, de legalább nem lenne olyan erős a lap, és azt így is eléri, hogy az ellenfél szinte központ nélkül játsszon.

(amikor lesz időm folyt. köv.)
 
1. Xerxész a fürkész

Ahogy Dénes észrevette, és itt néhány hsz-el lejjebb már kiveséztük, a Xerxész csak nagyon bonyolultan tud - gyakorlatilag nem tud - utas altípusú legénységeket másolni, mert a Xerxész kapitány, ezért csak csata közben van képessége. Ráadásul csak kifizetési fázisban tud lemásolni egy másik legénységet.
Ezzel szemben eddig úgy használtuk a Xerxészt, hogy kifizetésekor egyből másolhat valakit, és utána ezt minden kifizetési fázisban megteheti. Plusz eddig a teljes lapot másolta, nem csak a képességét, azaz például teljes értékű Triciplita árnyharcossá tudott válni.

1.1 kérdés: Úgy használjuk-e a Xerxészt, ahogy a lapra van írva, vagy úgy ahogy eddig?
A: Használjuk úgy ahogy a lapon van, mert az eredeti szövegtől minél kevesebb esetben kéne eltérni. Egy lap vagy egy kombó megmentéséért nem kéne faq-t csinálni. Ha mások is játszanak KGK-t, ők erről nem fognak tudni.
B: Használjuk úgy, ahogy eddig. Nem olyan sok pakliötlet van a KGK-ban, hogy egyet (a Xerxész + Árnyharcos -t) veszni hagyjunk. A játék kitalálói is így gondolták a lapot, bár a szövege végül nem ezt írja. Írtam Szücsy Daninak, és ő is ezt írja: "Xexész egyből a kijátszáskor lemásolhat egy legénységet, a típusával együtt. (azt is lemásolja)".

1.2 kérdés (Bár ebben egyetértettünk, azért idevésem Azt írja a Xerxész szövege, hogy minden kifizetési fázisban lemásolhat egy másik legénységet. Mi van akkor, ha már nincs kit másolni?
A: (Mindenki így gondolta) Kifizetési fázis elején Xerxész önmaga lesz (a másolás a lap szövege szerint a következő kifizetési fázisig tart), de egyből lemásolhat valakit, ha van kit. Tehát ha nincs másik legénység (mondjuk meghal a Tüzér), akkor a Xerxész tuljadonsága, amit a Tüzérről másolt, elveszik.
B: Ha nincs kit másolnia a Xerxésznek, és jön egy kifizetési fázis, akkor a Xerxész ugyanaz marad, aki addig volt, tehát ha addig Tüzért másolt, akkor marad Tüzér. Ez a verzió nem nagyon védhető xerintem.

(Figyelem, ha több körig nincs kifizetési fázis, mert nincs csata, akkor a Xerxész körökig megtartja a képességét, akkor is, ha már nincs kit másolnia!)
 
Átteszem ide a szabályváltoztatásos témát.
 
A szabálykönyvben úgy írják hogy te döntöd el hogy használod-e vagy sem. Bár én nem tom, hogy mi számít képességnek. Csak a lopakodás és társai, vagy minden vastagon szedett rész?
 
Álcázással kapcsolatban. Az álcázás spec képesség. Az hogy egy űrhajó használja-e spec képpességét a gazdája dönti el(lásd kötelék, sorozatlövés...). Na de ha a megszakítsom célpontja egy álcázos űrhajóm, eldönthetem hogy most nem kívánok élni a spec képpességgel és hat a repcsimre a megszakítás pl.: Rejtett tartalékok. Szerintetek?
 
Ja, mi van ha csatában szembe kerül egy lopakodás és egy De Marco. Melyik érvényesül?
 
Nagyon aljas ez az El-Gizah. De tetszik. Nekem is van egy kis piszok kombinációm. Már 2x nyertem a haverok ellen, pedig ketten voltak és végig engem támadtak. Ritkát nem használtunk. Asszem a versenyen is ezekkel nyomom majd. Hogy mi az azt még nem árulom el, mert akkor nem lenne meglepetézés. Bár lehet hogy nem jön be, sok a buktató.
 
Köszi az infót. Nagyon jó hogy vannak ezek a listák és leírások. Én is elkezdtem egy listát excelben az az oldal alapján amit itt adott meg valaki a fórumon, de még elég hiányos. Az oldal is az volt, meg is szünt. Ez alapján be tudom fejezni.
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Shadowrun | Filmek, TV | Sárkányölő - Kérdések | Puzzle - Online puzzle | Battletech | Puzzle - Dobozos asztali puzzle | Humor | Káosz Galaktika Kártyajáték | AD&D | Zene | Vampire | Sport | Magic | PC játékok | On-line játékok | PS2 | M.A.G.U.S. | Sárkányölő - Vélemények | Sárkányölő - Egyéb | Sárkányölő - Szavazások | Egyéb | Egyéb - Kártya

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.