| Mivel az új játéktér rendszer eltünteti a mezőket (részben) azért azokat úgy lehet helyettesíteni - én arra gondoltam-, hogy szintenként TVP értékhatárokhoz rendelünk a szintek kidolgozásánál egy %-os számot ami meghatározza, hogy mi is történik a játékossal. Tehát a korábban leírt játékmezőket egy %-os dobás helyettesítené.
Teszem azt első szinten a következő esélyek lehetnének (amit persze dobásonként kell igy akkor ismételni, igy minden körben történhet valami.): 20% semmi 21-50% vadászat 51-100% portyázás. (ez csak példa!) Ezt persze részletesebben kidolgozom de igy gondoltam ki elsőre. |
Vázlat
A játékosok dobásokkal pontot gyűjtenek és úgy lép szintet a karakter ha elegendő pontot összegyűjtött. ( ez szintenként változó, kezdetben 50 majd minden szinten + 30 pontot kell összegyűjteni.)
A dobásokat minden kör elején –mielött cselekednek vagy meghatároznák mit akarnak tenni-mindkét játékos egyszerre teszi de csak az éppen lépő játékos kapja meg egyből a TVP-t, a másik játékos csak akkor ha rákerül a sor.
Minden dobás után annak megfelelő értékben kap TVP-t amiért egy cselekedete lehet. Amennyiben valamely cselekvésre nincs elegendő TVP azt nem végezheti el, kivéve a kötelező cselekvéseket. (ld. később.) Cselekedetek lehetnek a következők: portya, vadászat, régészet, kalandmegoldás, kno elosztás, vásárlás/eladás, stb.
Ha két játékos egy körben ugyanannyit dob akkor az jelképezi azt, hogy táborozás/ pihenés alatt betértek egymáshoz.
Ilyenkor mindkét játékos újra dob és a nagyobb dobást tevő játékos akarata érvényesül.
A következő cselekvések közül lehet ilyenkor választani: harc, átokszórás, baráti beszélgetés, szakértelempróba, pszi párbaj, stb.
A szinteket akkor lehet átlépni azaz haladni felfele a felszín fele ha a pontok összegyűltek és előre meghatározott próba a végén sikeres lesz. A próbákat és a szinteket előre ki kell dolgozni. A játéktér az új rendszer szerint teljesen más lett. Mindkét játékosnak van egy 10 mezőből álló oszlopa amit felosztunk 5 részre mezőnként.
1.__________ 2.__ 3.__ 4.__ 5.__ 6.__
Első mező mutatja a szintet és annak nevét. A második a szükséges TVP mennyiséget a szintlépéshez. A harmadiknál lehet jelölni az aktuális TVP-t. A negyediknél kell jelölni a próba típusát, azaz melyik tulajdonságunkra kell majd próbát tennünk a legvégén a szintnek. Ezt előre minden szinten véletlenszerűen kockadobással kell meghatározni, a próba célszám értékeit később tárgyaljuk. Az ötödik mezőnél a próba értékét/célszámát jelöljük.
Ezzel az új megoldással sokkal rugalmasabb és kényelmesebb a játék. –folyt. köv.-
Ha kérdés van írjatok bátran. |
Sajnos a játékkal megint nem tudtam foglalkozni mivel a nyári forgalom megindult nálunk és ilyenkor dög fáradtan nehéz bárminek neki állni meg aztán a bikinis lányok vonzanak és itt a Balatonon hát tudjátok nem mindennapi a látvány és persze a hódítások kora ez és ebből én sem maradhatok ki :-D De majd amint még több szabadidőm van még foglalkozom folyamatosan a témával. |
A játékot úgy alakítottam át, hogy kezelhetőbb legyen, hogy a szinteknél valójában nem fogunk mozogni csak pontokat gyűjtünk dobással de ettől a mezők is jelen vannak csak másképp. Hétvégén leközlöm a módosított korszerűbb verziót. |
apró észrevétel:
"Minden gyűrű kétszer annyi mezőre van felosztva mint amennyi az előző gyűrűn volt, (a legbelsőből kezd a játékos ott 6 mező van.)"
ezek szerint a 20. gyűrű 6*2^19=3 145 728 mező
szerintem helyesebb a :
Minden gyűrű hattal több mezőre van osztva mint amennyi az előző gyűrőn volt.
amúgy a játék szimpatikus. lehet h ki is próbálom |
Hát igen ezen mi is gondolkoztunk de összeségében ha majd minden szabályt leközlök te is meglátod, hogy szükség van rá. A szabályokat még nem is közöltem csak pár részletet ami rálátást adhat a játékra, jővőhéten másolom fel a többit. Amúgy, hogy is mondjam, ez inkább egy ÖV szerepjáték mint egyszerű társas hisz jóval összetettebb de teljesen hűen adja vissza a játékot. Nem is akartam túl egyszerűre mert akkor már gagyi lenne. Ez egy nagyion hosszú játék, de így a jó, majd meglátod ha felkerül minden szabály. |
20 szint, mind 2-vel nagyobb az előzőnél, lárva 6 mező? Az 500 mező... nem sok egy kicsit?
Mindenesetre már látszik, tényleg egészhétvégés a játék. Nem biztos hogy valaha fogom játszani haverokkal, de azért szép munka, köszi! |
A helyesírási hibákért elnézést, de sajnos nem tudom szerkezteni az itteni hozzászólásokat. |
-folytatás-
A körgyűrűk mezőin vannak különbőző jelölések, amik a következők lehetnek:
-Kaland: ha ilyen mezőre lép valaki akkor húzhat (ha akar) egy Kalandkártyát a kaland pakliból. (ez jelképezi a játékban is megtalálható véletlenszerűen felfedezett küldetéseket, kalandokat.) Ha felhúzta a lapot akkor azt köteles arccal felfele elhelyezni a tábla mellett saját térfelén. A másik játékos bármikor megnézheti ezen lapokat. Egy játékosnak maximum 10 kalandja lehet tartalékban, ha bármilyen módon új kalandot kap a legrégebbit dobnia kell. Ezen szabály miatt nagyon fontos, hogy a gyűjtött kalandkártyák balról jobbra legyenek elhelyezve sorba. Átrendezni őket tilos. Ezt a kalandot később amikor módjában áll cselekedni, megpróbálhatja végrehajtani. Amikor valaki szintet vált minden felhalmozott küldetése elveszik. A dobott vagy elveszített küldetések lapjait vissza kell keverni a Kalandpakliba.
-Esemény: ha ilyen mezőre lép valaki akkor húznia kell (kötelező!) egy Esemánykártyát az eseménypakliból. Az eseménykártyán lévő szöveget fel kell olvasni, hogy a többi játékos is tudja mi következik majd végre kell hajtani a rajt lévő utasításokat. Az eseménylapok általában azonnali hatásúak és hatásuk azonnal létrejövő de van köztük állandóan ható, azaz asztalon maradó is. A játékban egyszerre 3 állandó hatású esemény lehet. Amennyiben új maradandó eseménylap kerül játékba kockadobással kell eldönteni melyik játékosnek kell dobnia eseménylapját.(ami akár jól is jöhet ha negatív befolyásolást okoz a játékban számára.) A dobott vagy kiesett lapokat vissza kell keverni az eseménypakliba.
-Épület: ha ilyen mezőre lép valaki akkor meglátogathat (ha akar) egy az adott szinten is létező épületet. (minden szint leírásában benne lesz millyen épületek vannak.) Ilyenkor leadhat épületekben kapott további elvégzett küldetéseket vagy vehet fel újakat ha még van az adott szinten olyan amit a játékos még nem végzett el. (a szintek leírásában pontosan benne van, hogy melyik épületben milyen típusú küldetés kapható és az is milyen jutalom jár a feladat elvégzéséért.)
-Vadászat: ha ilyen mezőre lép valaki akkor húznia kell (kötelező!) egy Bestialapot a szörnypakliból és le kell bonyolítani egy harcot a szabályok szerint. A harc végeztével a bestialapot vissza kell keverni a szörnypakliba.
-Portyázás: ha ilyen mezőre lép valaki akkor húznia kell (kötelező!) egy Galetkilapot a kalandorpakliból és le kell bonyolítani a megfelelő szabályok szerint azt a műveletet amit kidob egy hatoldalú kockával az ellenfél. A dobást a galetkilap felhúzása után közvetlenül el kell végezni. (ez a portyázás szimulálja a karakterhez betérő más galetkiket ami a játékban is jelen van a pihenés alatt.)
Ezek a következők lehetnek:
-1. átokszórás: az átokszórás úgy történik, hogy minden játékos dob hatoldalóval és hozzáadja az átokszórás szakértelmét. Akié a nagyobb összeg az nyeri az átokszórás körét. Összesen 3 kör van (oda-visszavágó + döntő), és aki többszörny nert az nyerte az átokszórást és jutalmul megkapja ellenfele felhalmozott LE-át. (ez a szabály érvényes akkor is ha játékos – játékos ellen teszi ezt.) A galetki kártyákon látható, hogy mennyi LE van az adott galetkinek. Az átokszórás végén a gaeltki lapot vissza kell keverni a kalandorpakliba.
-2. harc: a harc szabályai szerint le kell folytatni a küzdelmet. (nem szabad elfeledkezni a szolgákról sem ha azok harcképesek!) A harc végeztével a galetki lapot vissza kell keverni a kalandor pakliba. (a harc részletes leírását ld.: Harc fejezet) Természetesen játékos – játékos elleni küzdelemnél erre nincs szükség.
-3. baráti beszélgetés: a baráti beszélgetés során minden játékos karaktere kap 10+1D10 % jóllakottságot illetve 20% eséllyel intelligencia értékük nő 1-el.
-4. lopás: a lopás során a felhúzott galetki lopáspróbát tesz a karakter ellen és ha sikeres a próba akkor egy tetszőleges tárgyát (ami nem lehet relikvia!) el kell dobnia. Az ellopott tárgy (azaz az eldobott.) visszakerül a tárgy pakli aljára. A próba úgy történik, hogy mindkét félnek dobunk hatoldalúval. A lopással próbálkozó galetki a dobáshoz a lopás szakértelmét adja hozzá, míg a célszemély az éberségét. Ha lopással próbálkozóé a nagyobb összeget a lopás sikeres, ha nem akkor harc alakul ki. A történések végén a felhúzott galetki lapot vissza kell keverni a kalandor pakliba. A lopás szabálya érvényes játékos – játékos elleni esetre is. Fontos dolog, hogy mielött lopás próbát teszünk meg kell nézni rendelkezik e a célpont csapdával. Ha igen akkor csapdaállítás és csapdaészlelés szakértelmekkel előzetes próbát kell tenni és ha sikertelen a csapdán való átjutás a csapda kisülése után azonnali harc kezdődik. Amennyiben átjut a csapdán valaki akkor lehetséges a lopás próba.
-5. szakértelempróba: ilyenkor az éppen saját körében tartó játékos megnevezhet egy szakértelmet sajátjai közül amit próbára tehet a felhúzott galetkivel szemben. Ha nincs olyan szakértelem ami mindkét félnek megvan akkor automatikusan a játékosé a szakértelempróba sikere és ő győzőtt. Ha van mindkét félnél kiválasztott szakértelem akkor a próba úgy történik, hogy mindkét fél dob 1D10-zel és hozzáadhatja a játékos által választott szakértelme szintjét és akinek nagyobb a végösszege az nyerte a próbát. Sikeres próba esetén a jutalom kétszer annyi TVP amennyi a két összeg különbözete volt és ugyanennyi eséllyel nő +1-et az adott szakértelem.
Pl.: mászásban méritek össze tudásotok. A kihúzott galetki mászása 6, a tied 7. A másik játékos a felhúzott galetki nevében dob egy 8-ast, azonban te sikeresen 10-et. A különbség: 3. Azaz kapsz 6 TVP-t és 6 % eséllyel az adott szakértelem (tehát a mászás) nő egy szintet.
-folyt.köv.- |
Szabálykönyv v1.0
A játékról
A játék egy 20 körgyűrűből álló játéktáblán zajlik. (ezt javasolt kemény kartonból elkészíteni vagy akár nikecell táblából kivágni és arra megrajzolni.) Minden gyűrű kétszer annyi mezőre van felosztva mint amennyi az előző gyűrűn volt, (a legbelsőből kezd a játékos ott 6 mező van.) és így haladva kifele nő a mezők száma egy körgyűrűn. (a körgyűrűk jelképezik a szinteket. Pl.: lárvaszint, puhányszint, stb.) A játékosok célja, hogy eljussanak legszélső körgyűrű (20.szint) "Felszín" címzetű mezőjére ahol gigantikus csatában legyőzhetik az Ellenséget. A játékot lehet: ’csapat a csapat ellen’ vagy akár ’mindenki mindenki ellen’ módban játszani. (a csapatjáték szabályairól később írunk..) A játékhoz nagy helyre lehet szükség ezért a körgyűrűket lehet helyettesíteni akár vizszintes szakaszolt egyenesekkel is, ahogy nektek kényelmesebb úgy alakítsátok ki a játékteret. Fontos tudni, hogy a játék (a hagyományos asztali szerepjátékokhoz hasonlóan.) nem csak pár órás játékot nyújt hanem akár több alkalommal való összejövetelt is igényelhet ezért javasolt olyan helyen játszani ahol zavartalanul otthagyhatjátok a dolgokat. (a régebbi tesztek során ez nem kevés bonyodalmat okozott nekünk is de aztán megoldottuk. Aki valaha játszott Warhammer Fantasy Battle-t az tudja mennyire nehéz jó megoldást találni.)
Egy gyűrűn egy hatoldalú kockadobás értéknek megfelelően kell haladni egy figurával. (számotokra tetszőleges lehet, nincs kikötés mivel a játékban nem vonatkozik semmilyen különleges szabály amit befolyásolna a figura mibenléte.) A játékosok felváltva lépnek, a kezdő lépés azé aki nagyobbat dob egy hatoldalúval, egyenlőség esetén új dobás kell következzen míg el nem dől ki kezd.
Minden megtett mező ad egy pontot. Nevezzük ezt a játékhoz híven TVP-nek.
Minden gyűrűn található egy "Ősök Csarnoka" nevezetű mező ahova belépve egy szinttel feljebb lehet menni. (azaz haladni kifele a felszín fele.) Azonban úgy lehetséges csak továbbjutni ha az adott játékos összegyűjtött bizonyos pontszámot és átverekedte magát a közbeeső próbákon. (Pl.: 1. szintről eljutni a 2. szintre 50 pont (TVP) összegyűjtése szükséges.) Ezt ugye úgy teszi a játékos, hogy körbe-körbe járkál a kockadobásokkal a körgyűrűn. (egyenes szakaszos használatnál balról jobbra lehet haladni és ha a szakasz végére érünk akkor a játékos a szakasz elejéről előre lépve kezdi újra az adott szintet.)
Na de már most ez így nem hangzik túl izgalmasnak ezért most jön a játék legjobb része ami hűen tükrözi az ÖV változatosságát és sokszínűségét és egyben jól tükrözi a háttérvilág elemeit!
-folyt. köv.- |
Előszó
A játék megalkotása merő lelkesedésből fakadt és a készítők kijelentik, hogy semmilyen anyagi hasznot nem képez számukra a játék és más sem használhatja fel azok elemeit a Beholder KFT engedélye nélkül akik a játék háttérvilágának jogait birtokolják. A Beholder KFT jogait semmilyen módon nem szándékozik megsérteni egyetlen a megalkotásban részvevő személy sem és csakis szabadon terjeszthető formában tehető közzé ami szabadon módosítható és melynek elemei szabadán átalakíthatóak mindenki számára.
A szabályok egyezősége bármilyen piacon lévő más játék szabályaival a véletlen műve, semmilyen szándékos hasonlósság nincs.
A játék elkészülésében nagy segítséget jelentett a hyper és bár nem vagyunk tapasztalt játékosok próbáltuk a levelezős játékban általunk még nem annyira ismert szintek dolgokat is a társasjátékhoz hű módon beleolvasztani a játékba. Az alapszabályok bárhogyan módosíthatóak kedvetek szerint de, hogy egységes legyen minden szabály és ne háziszabályok tömkelegével teljen a fórum azt javasoljuk, hogy közös szabályalkotással (szavazással.) alkossuk meg a játék „hivatalos” szabályait minden olyan esetben ha olyan szabályba ütköztök ami nem tetszik vagy jobb ötletek merülne fel. A játék nem fedi le a teljes Ősök Városa világot de szándékunkban áll mindenféle kiegészítésekkel ellátni, hogy megfeleljen ennek a kihívásnak. |
A játék szabálykönyve még nem készült sajnos el mivel közbejött "inlive" sok probléma de igyexem majd vele, szerintem max 2 hét csúszásom lesz. |
Üdv!
Miklósnak megírtam, hogy miről is lenne szó és elkészítettem egy megfelelő előszót a szabálykönyvhöz amivel már áldását adta a dologra úgy, hogy ha nem pottyannak 10 dollárosok az égből 2 naponm át és nem tör ki a III. VH akkor 2009-04-06-án közzéteszem az SZK-t és megnyitom neki azt a pici netoldalacskát. |
Hát hogyne érdekelne... Persze, úgy haladtok, ahogy tudtok meg a jó munkához idő kell, csak...
Mindenesetre örülök hogy készül. |
Nem esek kétségbe ha nem engedi attól még elkészítettem és aki kéri az SZK-t megkapja, hisz mindenki saját izlése szerint készítheti el a játékot. Nagyon régóta tervbe volt de az élet úgyhozta, hogy szétszéledtünk a világba és nem tudtuk befejezni a munkákat annak ellenére sem, hogy volt időszak mikor már késznek tekintettük és elkészíttettünk belőle egy igazi dobozos verziót. Egyetlen darabkát magunknak és nagyon tetszett de aztán annyi minden változott a szabályokban, hogy úgy döntöttünk felesleges olyasvalami fixre alkotni ami bármikor változtatható. Ráadásul annyi volt benne a legalitás és a jogilag helyes mint gerinc-csigolya egy marék lepkében... Szóval csak megcsináltam most újra átnézve az eddig alkotott szabályokat az alapverziót és meglátjuk mi lesz belőle. Jelenleg egy Táblázathalmaz egy SZK-ból áll, magát a játék elemeit a játékosoknak kell elkészíteni de azért vannak sablonok amiket felhasználva könnyedén megalkothatóak a kártyalapok vagy az alaptábla.
NARGIL: jogos volt akkoriban a felvetésed, hogy "mi van már?!" de nem tehettünk róla -csak kis részben-, hogy nem foglalkozhattunk a játékkal. Akit pedig akkor érdekelt talán még mindig. |
Rendben |
Azért ezt beszéld csak meg Miklóssal... Hallgass az öreg szakira! |
Az alap csomag publikációja: 2009-04-06-án lesz. Itt a fóumban is és majd a játéknak készült oldalon is. |
A játékot ki lehet építeni bármilyen világra, elég univerzális a rendszer és csináltunk TF világára és ÖV-re i egyaránt táblát és megoldást. Megnéztünk sok más társasjátékot is, akad hasonló de még igy is egyedinek mondható de ez az egész az ÖV játékrendszerére alkalmazva a legjobb. Nem egy spanyol visz de aki szeret és tud ilyesmivel játszani annak remek szórakozás lehet majd. Amúgy pedig már csak azt remélem miklóséktól nem kapok kokit a fejemre mert a játékban lévő neveket használom. Végtére is nem pénzes semmi csak egy otthoni játék amit közzé teszek, gondolom az nem gáz így hisz akár novellát is irhatok azzal sem sértem a jogokat vagymi. |
Üdv! Hát több fejlesztés is sorra került és nem csak ezzel a játékkal foglalkoztunk de ennyi idő elteltével újra elővettük. Hamarosan csinálunk neki új weboldalt is ahova felkerül minden anyag. A játék teljes elkészülése egy hónapot vesz igénybe még. |
Nagyon jónak tűnik a játék... Kárták mikor lesznek? |
Az oldal cime: www.gportal.hu/osokvarosa
Még fejlesztés alatt természetesen. A szabályok folyamatosan kerülnek frissitésre. |
Az oldalon ami elkészült (csak még inaktív mert az utolsó símitasokat végzem.) fent van a teljes szabályrendszer. Ha valaki olvasta a lentieket (még a legelső hozzászólásom.) az tudja, hogy lényegében egy táblás és kártyás játék kombinációjáról van szó. Az akkori halovány ötletekből eredően a kártyalapok teljes kidolgozásra kerültek (és tesztelésre!) de fizikailag nem készülhettek el. Mi úgy oldottuk meg, hogy kinyomtattuk a kártyák terveit amit excelben elkészítettünk és mindig aszerint játszottunk (egyszerűen felolvastuk magunknak a lap hatását.), a laphúzást pedig kockadobással szimuláltuk. (azaz ha 10-est dobtam kihúztam a tüskék bőr képesség lapot.) Az oldalra felkerültek a lapok is. Mindegyik csoporton belül kb. mintegy 20 lap. (a tesztelésre elegendő volt ez is de bárki hozzátehet.) A nehezebb része a játéktábla elhelyezése és megtervezése volt mivel ezt nem tudtuk máshogyan megtenni egy egész asztalt (régi rozogát) felújítottunk és a teljes asztallapra felrajzultuk a köröket. Ezentúl a játékos társaknak még maradt is hely a kártyáiknak jegyzeteiknek. A lapok közt van pár még ami tisztázandó mert túl erősnek ítéltük meg de ha elérhető lesz az oldal (szerintünk még a héten...) akkor ti is nézzétek át és bármilyen javaslatotok is van tegyétek meg ezen vagy az ottani fórumon. amit fontos tudni, hogy a játék elkészültekor pár szintet ismertünk csak de azóta kitaláltuk, hogyan lehetne az új szinteket is bevonni a játékba. Egyszerűen... egy újabb körrel amint az új szintek vannak de természetesen új mezők is vannak és újabb használható kártyák is... de erről majd később még ;) |
Sziasztok!
Bocsánat hogy régen jelentkeztem Az oldal másik cimen hamarosan elérhető de semmilyen hivatalos formába nem fog picra kerülni. A játék azonban elkészült, megcsináltam és rengeteget játszottunk már vele ;) |
Na ja, csak nem frissül... Pl. nem tudjuk meg a különböző kártyák szövegét, amit "hamarosan föltesznek",...
De egyébként egyetértek veled |
Gratulálok a játék kitalálójának !!!!!!!!!!
Nagyon jónak tűnik!! Érdekelne a további is !?!
Nem tudom miért lenne bonyolultabb mint néhány más gyüjtögetős kártyajáték amikkel az a baj hogy a sűrün kijövő új kiegek miatt egy idő után már anyagilag nem bírja az ember.
Én mindenképpen jó ötletnek tartom!!!!!!! |
Így tovább? Inkább ne...
Mármint CSAK azért ne, mert kb fél éve ugyanaz van a weblapon is, a topicon is... De én is remélem, hogy még "kijön", vagy lesz vmi
Hajrá! | Infók | Hírek, változások | Segítség kezdôknek | Fejlesztési ötletek | Szövetségek | Bugok | Csere-bere | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|
© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932
Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
|